Spring naar bijdragen

Earthcache Pas Loggen Na Toestemming


Aanbevolen berichten

Da's lekker onverantwoord. De buitenwereld te kennen geven dat jer niet bent voor een bepaalde periode. Ik geloof dat juist iedereen je dat ontraadt.

Fire5

 

Waarom reageer je niet op mijn posting daarna? Het is alleen al behoorlijk dom om je gegevens op internet te zetten, doe je dat niet dan is er ook niks mis met een vakantieberichtje bij je earthcache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor fysieke caches is het met de laatste richtlijnen duidelijk, zodra je het logboekje getekend hebt, mag je de caches online loggen.

 

Maar hoe zit het met Earthcaches? Bij deze 'virtuele' caches wordt regelmatig gevraagd (op straffe van een log deletion) om de cache pas online te loggen nadat je een positieve reactie hebt gehad op je antwoorden. Dit is op zich geen probleem als de eigenaar van de cache redelijk snel reageerd. Maar als het een paar dagen duurt dan wil je inmiddels toch wel je backlog van caches wegwerken (zonder de statistieken er te veel onder te laten lijden).

 

Vandaar mijn vraag, als je het idee hebt dat je de vragen correct beantwoord hebt (en netjes opgestuurd hebt), dient er dan nog gewacht te worden op een OK van de eigenaar? Of is dit slechts een formaliteit en kan/mag de cache op dat moment dus gewoon al gelogd worden?

 

ps. de vraag is misschien al eens gesteld, maar heb deze niet via de zoekfunctie kunnen vinden.

 

Alle caches met het gedoe van pas loggen na toestemming, mijd ik principieel.

Onhandig, overbodig, gedoe om niks.

Je hebt de cache gedaan, evenuteel foto gemaakt en dan is de volgende stap: loggen: klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wordt bedoeld met een "automatisch antwoord"? Een afwezigheidsmelder of een bevestiging dat het antwoord goed is? Dat is met een jaartal nog wel te doen, maar als er meerdere vragen zijn met een niet numeriek antwoord?

Fire5

 

De antwoorden kunnen gewoon in de tekst van het reply mailtje. Corresponderen ze met de gevonden antwoorden van de cacher dan kan er met foto gelogd worden. Wel even duidelijk op de cachepagina het alternatieve mailadres (bijv. gmail) zetten, anders blijf je antwoorden binnen krijgen via gc.com en dan gaat de vlieger uiteraard niet op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle caches met het gedoe van pas loggen na toestemming, mijd ik principieel.

Onhandig, overbodig, gedoe om niks.

Je hebt de cache gedaan, evenuteel foto gemaakt en dan is de volgende stap: loggen: klaar.

 

Beetje dwars, maar vooruit dan maar :)

 

Niet de cachelegger heeft die verplichting gemaakt, maar de partij die de Earth Caches beoordeelt heeft dat zo gesteld: Geological Society of America. Maar zo moeilijk is het toch niet om wat vragen te beantwoorden, even een mailtje weg te sturen en vervolgens met foto je log te maken? Hier houden we ons netjes aan de regels: geen vragen beantwoord of onjuist en geen foto geplaatst is verwijderen van het log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja dat is wel een goede. Een hele riedel caches van 3 weken vakantie loggen en dan van de ander wel verwachten dat hij binnen een paar dagen reageert. Lijkt mij ook een beetje krom.

 

Dat vraag ik niet en heb ik ook niet gezegd. Ik had me netjes gehouden aan de regels die bij de earthcaches staan: eerst mailen en pas na toestemming loggen. Als op de pagina had gestaan dat je ook eerst mag mailen en meteen mag loggen vind ik het prima. Haal de log maar weg als het fout is.

 

Nee, niet letterlijk, maar aangezien er verder geen tijdspanne in je post staat, wordt dat wel zo ge-interpreteerd. En blijkbaar niet alleen door mij, als ik de andere posts lees.

 

En zoals anderen al zeggen, ik ga echt niet op mijn cachepagina zetten dat ik op vakantie ben (Mischien ook nog even de coordinaten van een reserve sleutel posten).

 

Maar goed, ik doe ook nauwelijks earthcaches, ik vind de meeste niet leuk. Als ik een earthcache wil loggen en ik heb na een maand geen antwoord, dan zou ik hem wel loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niet letterlijk, maar aangezien er verder geen tijdspanne in je post staat, wordt dat wel zo ge-interpreteerd. En blijkbaar niet alleen door mij, als ik de andere posts lees.

 

Je begrijpt me toch echt verkeerd, ik heb er geen problemen mee als iemand 3 weken op vakantie gaat maar zet dan dus in de cachebeschrijving dat je meteen mag loggen en dat er achteraf bekeken wordt of het goed is. Ga niet mokken dat je mailtjes krijgt dat je het niet waard bent om een earthcache te houden.

 

 

En zoals anderen al zeggen, ik ga echt niet op mijn cachepagina zetten dat ik op vakantie ben (Mischien ook nog even de coordinaten van een reserve sleutel posten).

Maar hoe weet men dan waar je woont als op je earthcachepagina staat dat je 3 wk wegbent? Vond jij het zo nodig dan om je coordinaten van je huis op te geven? Waarom? En nogmaals: je denkt werkelijk dat er wat mee gedaan wordt?

 

Maar goed, ik doe ook nauwelijks earthcaches, ik vind de meeste niet leuk. Als ik een earthcache wil loggen en ik heb na een maand geen antwoord, dan zou ik hem wel loggen.

 

Ja, daar gaat het dus niet om. Als je een earthcache maakt moet je ook zorgen dat je kan doen wat er van je gevraagd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het in het algemeen vrij eenvoudig is na te gaan waar iemand ongeveer woont (iemand die cached bedoel ik), zeker als je zijn (of haar ;-) ) naam kunt achterhalen.. Ik bedoel, jouw eigen naam en woonplaats staan hier op de site, adres lijkt me dan maar een kleine stap, zeker als je weet dat iemand 3 weken weg is (heb je tijd genoeg).

 

Maar goed daar gaat het hier helemaal niet om. Ik had al aangegeven hoe ik met een Earthcache om zou gaan. En daarbij eenmaand wachten is helemaal niet zo lang. Ik wacht al ruim 2 jaar totdat een coin van mij weer verder gaat reizen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf probeer ik direct een mail (binnen 2 dagen) terug te sturen. Echter met vakantie zal het langer worden. Dan krijgen de mensen daarna gewoon een mail met "sorry dat het zo lang duurde voordat ik je mail kon beantwoorden, maar ik was op vakatie. Gelukkig heb ik goed nieuws voor je, je hebt alle antwoorden goed beantwoord en ook je foto is goed. Een terechte log. Veel pezier nog."

 

Denk dat hier in vakantie tijd echt wel begrip voor is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf probeer ik direct een mail (binnen 2 dagen) terug te sturen. Echter met vakantie zal het langer worden. Dan krijgen de mensen daarna gewoon een mail met "sorry dat het zo lang duurde voordat ik je mail kon beantwoorden, maar ik was op vakatie. Gelukkig heb ik goed nieuws voor je, je hebt alle antwoorden goed beantwoord en ook je foto is goed. Een terechte log. Veel pezier nog."

 

Denk dat hier in vakantie tijd echt wel begrip voor is

 

Precies, doe ik ook normaal, meestal zelfs binnen 1 dag, soms met de opmerking dat ik even geen tijd heb en er snel op terugkom. Maakt in dit geval nl niet veel uit of het earth- of 'gewone' cache betreft. En tjsa, als ik er even niet ben, zullen ze toch even geduld moeten hebben. Een vaak kan ik in de vakantie ook wel een enkele keer mail lezen/tb's droppen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het in het algemeen vrij eenvoudig is na te gaan waar iemand ongeveer woont (iemand die cached bedoel ik), zeker als je zijn (of haar ;-) ) naam kunt achterhalen.. Ik bedoel, jouw eigen naam en woonplaats staan hier op de site, adres lijkt me dan maar een kleine stap, zeker als je weet dat iemand 3 weken weg is (heb je tijd genoeg).

 

Ik daag je uit! Vooral omdat ik een vrouw ben (een stuk lastiger met achternamen en meisjesnamen en andere toestanden).

 

En serieus: als ik niet zo'n veel voorkomende achternaam zou hebben zou ik ook niet met mijn woonplaats bekend willen zijn.

En je denkt echt niet dat dit een beetje vergezocht is: potentiële inbrekers gaan zoveel moeite doen voor 1 adres? Man, ze doen tig huizen op 1 nacht, veel lucratiever.

 

On topic: NOGMAALS: zet gewoon op je cachepagina dat men eerst mag loggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben 2 earthcaches, 1 op Texel en 1 in België, voor allebei is een simpel antwoord voldoende voor een log (ook een verkeerd antwoord, maar wel een goede foto=goed). We proberen altijd binnen een dag te reageren, maaar zeker in het hoogseizoen op Texel, komt het wel eens voor dat we een log missen. Onze oosterburen wachten keurig met loggen tot ze een reactie hebben gekregen. Omdat we best wel eens een log kunnen missen overwegen we om op de cachepagina te vermelden dat "logs met verkeerd antwoord worden verwijderd" te plaatsen.

Dit om ervoor te zorgen dat iedereen kan/mag loggen, ook als we straks op vakantie zijn en mogelijk geen internet verbinding hebben.

Vinden jullie dit een oplossing? Of eigenlijk een te luie houding van een plaatser :mellow:

Marja :wine: en ohjaa we vinden dat iedereen die er geweest is, met foto, een valide log mag plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben ondertussen 5 earthcaches liggen.. En bij de laatste welke we gemaakt hebben, staat inderdaad de log restrictie van eerst antwoorden, dan pas loggen..

 

Waarom? verschillende redenen.

 

De eerste reden is dat veel mensen denken dat de antwoorden goed zijn, omdat ze het eerste antwoord op het bord vinden en denken dat dat dan ook gevraagd is. Als ze iets verder kijken dan zullen ze het juiste antwoord vinden. Het gaat hier om een stel afstanden waarvan onder op het bord de afstanden in meter staan (zoals ook gevraagd).

 

De tweede reden is dat de ervaring van de andere 4 earhcaches leert dat er teams zijn die met z'n 4-en of 5-en gaan cachen (niks mis mee hoor :thumbup: ) en dat dan 1 team de antwoorden stuurt (Vaak zonder te melden dat de andere teams ook mee zijn gaan cachen.) Dan krijgen we plotseling 4 of 5 founds van de andere teams, zonder dat deze de antwoorden gestuurd hebben. En daarbovenop zijn er ook nog deze welke geen foto erbij plaatsen, omdat de eerste al een soort van groepsfoto geplaatst zou hebben.

 

Persoonlijk vinden we 1 set van antwoorden en gevraagde foto(s) per team. en ja, de logs zonder foto worden eens in de zoveel tijd verwijderd. Omdat we vinden dat dat het minste bewijs is dat iemand er geweest is. Ook vinden we het leuk om te zien hoe een locatie veranderd in de loop van de seizoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Draghkar:

Is het in jouw ogen wel toegestaan om te verwijzen naar een groepsfoto bij iemands log met omschrijving waar op de foto ze staan? Het lijkt me nl ietwat onzinnig dat dezelfde foto vier keer geplaatst wordt ;-)

 

En reageren de teams wiens log je verwijdert later alsnog met een geldige log? Of valt dat tegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij een earthcache doen, loggen we eigenlijk gelijk met de foto erbij. Soms krijgen we een spontaan antwoord van de eigenaar dat alles goed was en een bedankje voor het bezoeken van de cache.

Nu hebben wij sinds kort ook twee eigen earthcaches in Nepel (daar is nog goud op te halen) :dribble: en eentje in Amerika, the Death Valley, gisteren is die voor het eerst gevonden door een cacher uit Finland. Keurig kregen we eerst een briefje met de gevraagde antwoorden en toestemming om te mogen loggen. Hoewel er een antwoord fout was, hebben we die toestemming gegeven, je laat toch iemand uit Finland niet even terug gaan om alsnog het goede antwoord te geven.

 

Eigenlijk vinden we eerst de antwoorden aan de eigenaar mailen en wachten op toestemming wel zo netjes, maar in Nederland doen de meeste dat toch andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...