Spring naar bijdragen

Earthcache Pas Loggen Na Toestemming


Aanbevolen berichten

Wij sturen altijd een berichtje terug als we de antwoorden ontvangen.

Doch, als we op vakantie zijn en zoonlief blijft NIET thuis dan heb ik geen zin om op de cachepagina te melden dat we er niet zijn.

Wel erg lomp als je dan na een dag of 3 een extra mail krijgt dat je laks bent en geen earthcache waardig omdat je niet direct hebt gereageerd.

 

 

Ook earthcache eigenaars kunnen op vakantie, ziek of in het ziekenhuis zijn, of zomaar druk zijn met (familie)omstandigheden............

Ja, ook die dingen gebeuren!!

 

Een log verwijderen is echter nog nooit nodig geweest.

 

 

Maar jij hebt geen zin om op de pagina te vermelden dat je weg bent, dan kun je ook verwachten dat er irritaties ontstaan als je niet reageert. Ik heb van de zomer een aantal van die earthcaches gedaan en ik had netjes alles eerst gemaild. Het wordt dan best een gedoe met de administratie hier vind ik als het dan wat langer gaat duren. Ik kwam namelijk terug van 3 weken vakantie met tig gedane caches, de logs, de foto's en dus die earthdingen.

 

Gewoon op je pagina zetten dus dat je weg bent, of er op zetten dat ze mogen loggen na het doormailen van de antwoorden zodat JIJ later meer werk hebt ipv de cachers zelf. Jij gaat toch weg?

 

 

Ja, ik ga weg en geef geen vrije toegang tot inbraak.

De mail die we kregen was een reactie toen we wegens overlijden een week elders verbleven.... Blijf beleefd want je weet de reden niet.

 

Zelf vind je dat ik snel moet reageren omdat jij een lijst van 3 weken cachen zo'n gedoe vind....... cache dan wat minder.

Maak een NOTE van je log en wacht even op antwoord, daarna zet je die om in een FOUND, dit kan je simpel even op je cacheprint noteren ter herinnering.

 

En ja, de cachers mogen gerust vast loggen, ze hoeven echt niet te wachten.

bewerkt door keesenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar jij hebt geen zin om op de pagina te vermelden dat je weg bent, dan kun je ook verwachten dat er irritaties ontstaan als je niet reageert. Ik heb van de zomer een aantal van die earthcaches gedaan en ik had netjes alles eerst gemaild. Het wordt dan best een gedoe met de administratie hier vind ik als het dan wat langer gaat duren. Ik kwam namelijk terug van 3 weken vakantie met tig gedane caches, de logs, de foto's en dus die earthdingen.

 

Gewoon op je pagina zetten dus dat je weg bent, of er op zetten dat ze mogen loggen na het doormailen van de antwoorden zodat JIJ later meer werk hebt ipv de cachers zelf. Jij gaat toch weg?

 

Mag dan het huisadres en de plaats waar alle waardevolle spullen staan ook op de pagina? ;)

 

 

Eigenlijk zou een reviewer de cache gewoon moeten verwijderen omdat hij al te lang maintenance nodig heeft. Misschien kun je een "needs maintenance" loggen met de melding dat er niet op mails gereageerd wordt? Dat zou je bij een gewone cache waar je niet kunt loggen toch ook doen?

 

Jan - MADpalace

Dutch 2nd Platinum Earthcache Master

 

Goed voorstel. :)

 

Wij sturen onze log en foto tegelijk met de antwoorden op. We horen later wel of het goed is. Zo niet= Jammer, een found minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In alle Earthcaches die ik gedaan heb staat als voorwaarde dat je een foto bij je log moet voegen en antwoorden naar de legger moet mailen. Logs die niet aan die voorwaarden voldoen worden gedelete. Blijkbaar is dat de standaard formulering van de Earthcache organisatie. Er is dus geen enkele reden om te wachten op de goedkeuring van de legger voordat je je log plaatst. Sterker: het levert alleen maar extra werk op, want de legger moet nu twee keer een controle doen. Eerst op de antwoorden en later op de foto. Ik log daarom altijd direct op internet en stuur meteen daarna de antwoorden op de vragen.

 

Dit is ook onze methode, nog nooit problemen mee gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze earthcaches (3 stuks) probeer ik zoveel mogelijk binnen 24 uur een antwoord te geven.

Een enkele keer wil dat niet lukken vanwege vakantie of zo.

Mijn voorkeur gaat uit naar loggen met foto en separaat het versturen van de mail met antwoorden.

Is een antwoord niet goed, wat af en toe voorkomt, mail ik daarover ook terug waarna er via mail verkeer tot een goed antwoord wordt gekomen.

Een log verwijderen heb ik nog nooit gedaan, mijn persoonlijke insteek bij een Earthcache is dat je iemand naar een bijzondere plek brengt waar hij of zij iets van opsteekt over moeder aarde.

Is men op die plek geweest en neemt men de moeite om de vragen te beantwoorden vind ik dat eigenlijk al voldoende om de log te laten staan.

Daarna volgt soms eerder genoemd mailverkeer.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze earthcaches (3 stuks) probeer ik zoveel mogelijk binnen 24 uur een antwoord te geven.

 

Wat te denken van een apart mailadres met de 'automatische antwoord' funktie aangeschakeld en koppelen aan je Earth Cache? Doen wij nu al weer een tijdje en dat werkt prima. Gewoon gelijk antwoord, dus ook in vakantie periodes. Zo af en toe lopen we ter controle de logjes op de cachepagina na in combinatie met de binnen gekomen mailtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ga weg en geef geen vrije toegang tot inbraak.

De mail die we kregen was een reactie toen we wegens overlijden een week elders verbleven.... Blijf beleefd want je weet de reden niet.

 

Zelf vind je dat ik snel moet reageren omdat jij een lijst van 3 weken cachen zo'n gedoe vind....... cache dan wat minder.

Maak een NOTE van je log en wacht even op antwoord, daarna zet je die om in een FOUND, dit kan je simpel even op je cacheprint noteren ter herinnering.

 

En ja, de cachers mogen gerust vast loggen, ze hoeven echt niet te wachten.

 

Je bent zelf verkeerd bezig als je op internet zoveel gegevens zet dat men je huisadres kan vinden. Daarbij lijkt het me een beetje onzin om er vanuit te gaan dat het inbrekersgilde alle earthcaches in de gaten houdt op 'afwezig zijn van eigenaar'. In de zomermaanden is het voor die lui veel makkelijker om 's avonds en overdag door een straat te lopen. Je ziet zo wie er weg is.

 

Ik heb al gezegd dat men beleefd moet blijven maar ik vind ook dat JIJ als cache-eigenaar ervoor moet zorgen dat cachers weten waar ze aan toe zijn. Natuurlijk ga je niet meteen je pagina aanpassen bij een overlijden maar je zei zelf al dat je het ook niet doet als je op vakantie gaat.

 

Er zijn andere methoden: zet op je pagina dat men meteen mag loggen en dat je bij een fout antwoord de log weer verwijderd.

 

Enne: hoezo cache wat minder? Ik mag mijn hobby niet uitoefenen als ik op vakantie ben omdat jij je zaakjes niet op orde hebt? Die minder beleefde reacties had je gewoon zelf kunnen voorkomen. Dat wilde ik even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze earthcaches (3 stuks) probeer ik zoveel mogelijk binnen 24 uur een antwoord te geven.

 

Wat te denken van een apart mailadres met de 'automatische antwoord' funktie aangeschakeld en koppelen aan je Earth Cache? Doen wij nu al weer een tijdje en dat werkt prima. Gewoon gelijk antwoord, dus ook in vakantie periodes. Zo af en toe lopen we ter controle de logjes op de cachepagina na in combinatie met de binnen gekomen mailtjes.

 

Op zich niets mis mee, maar ik probeer ieder mailtje een personal touch te geven.

Kost wat extra werk maar wordt zeer gewaardeerd.

Maar is dus een goede optie voor in vakantieperiodes. ;)

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vind je dat ik snel moet reageren omdat jij een lijst van 3 weken cachen zo'n gedoe vind....... cache dan wat minder.

Maak een NOTE van je log en wacht even op antwoord, daarna zet je die om in een FOUND, dit kan je simpel even op je cacheprint noteren ter herinnering.

 

 

Haha, ja dat is wel een goede. Een hele riedel caches van 3 weken vakantie loggen en dan van de ander wel verwachten dat hij binnen een paar dagen reageert. Lijkt mij ook een beetje krom.

 

Off-topic: Maar ja, ik kwam wel eens thuis van een cache-dag, met een nieuwe tb, log ik pas 's avonds na een tijdje rusten. Wat schetst mijn verbazing, de TB al gegrabbed, met de opmerking dat er blijkbaar iemand was geweest die TB's loggen niet snel deed(?!?). Volgens mij ook niet direct iemand die pas kort cache-te. Een beetje geduld kan geen kwaad, niet iedereen leest zijn mail meerdere keren per dag, zeker niet als hij het druk heeft.....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moeilijke discussie... er zijn mensen die neit eens de moeite nemen om te reageren op je email als je de EC hebt gevondne en voldoet aan de logregel.

 

Mijn stelling is dan ook, gewoon loggen, antwoorden sturen en het probleem ligt bij de eigenaar.

 

Regeltjes maken en af en toe de eigenaar mailen om te kijken hoe en wat, dat kost echt te veel tijd. Ik bezit een EC :) iedereen die een mail stuurt krijgt een antwoord binnen 2 dagen. Controleer ik alles precies nee tuurlijk niet, de mensen leren wat en kijken rond in mijn omgeving en dat vindt ik weer leuk. Dus alle twee blij! Ik met het bezoek en de vinder met het puntje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log eigenlijk de Earth caches meteen maar de eigenaar krijg wel meteen een mail met de bewuste antwoorden. Tot nu toe moest ik er ook een foto bij doen en die staat er dan ook bij. Er zijn al van twee die ik gelogd heb en antwoorden naar eigenaar verstuurd heb waarvan ik tot op heden niet eens een antwoord heb gehad. Dat is dan wel jammer maar neem dan aan dat het wel goed is. Als het fout is kan het altijd ongedaan worden gemaakt en moet ik het gewoon opnieuw doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij sturen altijd een berichtje terug als we de antwoorden ontvangen.

Doch, als we op vakantie zijn en zoonlief blijft NIET thuis dan heb ik geen zin om op de cachepagina te melden dat we er niet zijn.

Wel erg lomp als je dan na een dag of 3 een extra mail krijgt dat je laks bent en geen earthcache waardig omdat je niet direct hebt gereageerd.

 

 

Ook earthcache eigenaars kunnen op vakantie, ziek of in het ziekenhuis zijn, of zomaar druk zijn met (familie)omstandigheden............

Ja, ook die dingen gebeuren!!

 

Een log verwijderen is echter nog nooit nodig geweest.

 

 

Maar jij hebt geen zin om op de pagina te vermelden dat je weg bent, dan kun je ook verwachten dat er irritaties ontstaan als je niet reageert. Ik heb van de zomer een aantal van die earthcaches gedaan en ik had netjes alles eerst gemaild. Het wordt dan best een gedoe met de administratie hier vind ik als het dan wat langer gaat duren. Ik kwam namelijk terug van 3 weken vakantie met tig gedane caches, de logs, de foto's en dus die earthdingen.

 

Gewoon op je pagina zetten dus dat je weg bent, of er op zetten dat ze mogen loggen na het doormailen van de antwoorden zodat JIJ later meer werk hebt ipv de cachers zelf. Jij gaat toch weg?

Da's lekker onverantwoord. De buitenwereld te kennen geven dat jer niet bent voor een bepaalde periode. Ik geloof dat juist iedereen je dat ontraadt.

 

Wat mij betreft mag je rustig loggen na het versturen van een antwoord. Ik antwoord altijd en ben best soepel bij het beantwoorden van de vragen, maar ik vind wel dat je een antwoord moet sturen. Daarna loggen. Als de 'legger' op vakantie is oid, dan moet je niet vreemd opkijken dat je daarna je een bericht krijgt dat je antwoorden niet goed zijn (stel dat). Ik vraag je dan ofwel om de vraag alsnog goed te bantwoorden of vraag je de log te deleten. Doe jij het niet, dan zal ik het doen. Heb op die manier dit slechts 1maal moeten doen. De betreffende cacher was er aantoonbaar nooit geweest en had niet voldaan aan de voorwaarden (foto op de plek). verder blijft het allemaal een spelletje.

 

Berichten als zijnde dat je laks bent, komt meestal van cachers die zelf geen earthcache hebben en categoriseer ik onder het kopje 'onbewust assoociaal'.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja dat is wel een goede. Een hele riedel caches van 3 weken vakantie loggen en dan van de ander wel verwachten dat hij binnen een paar dagen reageert. Lijkt mij ook een beetje krom.

 

Dat vraag ik niet en heb ik ook niet gezegd. Ik had me netjes gehouden aan de regels die bij de earthcaches staan: eerst mailen en pas na toestemming loggen. Als op de pagina had gestaan dat je ook eerst mag mailen en meteen mag loggen vind ik het prima. Haal de log maar weg als het fout is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze earthcaches (3 stuks) probeer ik zoveel mogelijk binnen 24 uur een antwoord te geven.

 

Wat te denken van een apart mailadres met de 'automatische antwoord' funktie aangeschakeld en koppelen aan je Earth Cache? Doen wij nu al weer een tijdje en dat werkt prima. Gewoon gelijk antwoord, dus ook in vakantie periodes. Zo af en toe lopen we ter controle de logjes op de cachepagina na in combinatie met de binnen gekomen mailtjes.

 

Op zich niets mis mee, maar ik probeer ieder mailtje een personal touch te geven.

Kost wat extra werk maar wordt zeer gewaardeerd.

Maar is dus een goede optie voor in vakantieperiodes. :)

:)

Wat wordt bedoeld met een "automatisch antwoord"? Een afwezigheidsmelder of een bevestiging dat het antwoord goed is? Dat is met een jaartal nog wel te doen, maar als er meerdere vragen zijn met een niet numeriek antwoord?

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moeilijke discussie... er zijn mensen die neit eens de moeite nemen om te reageren op je email als je de EC hebt gevondne en voldoet aan de logregel.

 

Mijn stelling is dan ook, gewoon loggen, antwoorden sturen en het probleem ligt bij de eigenaar.

 

Regeltjes maken en af en toe de eigenaar mailen om te kijken hoe en wat, dat kost echt te veel tijd. Ik bezit een EC :) iedereen die een mail stuurt krijgt een antwoord binnen 2 dagen. Controleer ik alles precies nee tuurlijk niet, de mensen leren wat en kijken rond in mijn omgeving en dat vindt ik weer leuk. Dus alle twee blij! Ik met het bezoek en de vinder met het puntje :)

Kernachtig samengevat, maar ik kan me erin vinden.

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...