Spring naar bijdragen

Ontwerp Een Logo Voor Sgn!


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik vind het ontwerp van Aventurijn erg mooi, maar ook erg druk voor een logo. Volgens mij mooi een logo er eenvoudig uitzien, maar wel duidelijk zijn. Mijns inziens voldoet het ontwerp van Twin Peaks daar aan. Deze zal dan alleen nog verder uitgewerkt moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ontwerp van Aventurijn erg mooi, maar ook erg druk voor een logo. Volgens mij mooi een logo er eenvoudig uitzien, maar wel duidelijk zijn. Mijns inziens voldoet het ontwerp van Twin Peaks daar aan. Deze zal dan alleen nog verder uitgewerkt moeten worden.

 

zo je ook wel eens gelijk in kunnen hebben.

Misschien zoiets ? zitten wel helaas niet alle kleuren in.....

 

gc4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ben wel benieuwd hoe het logo eruit ziet in zwart-wit.

 

hierbij in het zwart-wit.

 

gc3bw.png

 

Het logo van Aventurijn is inderdaad wel mooi maar eigenlijk te complex voor pennen, e.d. Het moet veel simpeler en het liefst geen grijstinten (overgang van licht naar donker) en schaduwen. Het logo van Kraak is een voorbeeld.

 

Hoeveel tijd hebben we nog om te ontwerpen, ik zie de topic nu pas anders ga ik ook wat maken! Ik had namelijk al iets ingezonden jaren geleden naar Hawkeye want ik vond dat Nederlandje bovenaan zo armzalig maar is nooit geplaatst.

bewerkt door GPSiegurd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logo van Aventurijn is inderdaad wel mooi maar eigenlijk te complex voor pennen, e.d. Het moet veel simpeler en het liefst geen grijstinten (overgang van licht naar donker) en schaduwen. Het logo van Kraak is een voorbeeld.

 

ik denk juist dat het wel leuk is om een kleine postzegel op je pen, shirt, hoed of auto te hebben :thumbup:

maar ja, daarom is het nu juist ook moeilijk om een keuze en een logo te maken, het is nooit voor iedereen goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logo van Aventurijn is inderdaad wel mooi maar eigenlijk te complex voor pennen, e.d. Het moet veel simpeler en het liefst geen grijstinten (overgang van licht naar donker) en schaduwen.

 

ik denk juist dat het wel leuk is om een kleine postzegel op je pen, shirt, hoed of auto te hebben :thumbup:

maar ja, daarom is het nu juist ook moeilijk om een keuze en een logo te maken, het is nooit voor iedereen goed

 

Ik geloof niet dat je de boodschap hebt begrepen... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hierbij poging 2.

ik ga deze nog ff verder uitwerken ....

gcn2.png of gc3.png

Supermooi logo! :beerchug:

 

 

mooi maar volgens mij mag je onderdelen van het logo van geocaching.com niet uit elkaar trekken en apart of op een andere wijze gebruiken dan dat ze zelf doen. D'r staat een stuk over op de gc.com site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bij deze dan onze bijdragen:

100% vector en met alleen Pantone kleuren ;)

 

 

 

de molen is simpel en heel leuk!

 

Ben ik met je eens. Misschien dat de tekst en de lijnen mog wat vetter moeten. Het ziet er nu nog iets te "ielig" uit.

 

Het mooie en bijzondere aan het logo van Twin Peaks vind ik dat hij met de letters N en L de vorm van Nederland weet weer te geven (voor diegenen die dat nog niet gezien hadden :beerchug: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logo van Aventurijn is inderdaad wel mooi maar eigenlijk te complex voor pennen, e.d. Het moet veel simpeler en het liefst geen grijstinten (overgang van licht naar donker) en schaduwen. Het logo van Kraak is een voorbeeld.

 

ik denk juist dat het wel leuk is om een kleine postzegel op je pen, shirt, hoed of auto te hebben :beerchug:

maar ja, daarom is het nu juist ook moeilijk om een keuze en een logo te maken, het is nooit voor iedereen goed

 

Nee ik denk ook niet dat de boodschap goed over is gekomen...

Ik heb niet gezegd dat het niet leuk is, integendeel het ziet er professioneel en gelikt uit. Maar dan leg ik het nog beter uit, als je kijkt naar het logo van Geocaching.de en Geocaching.be (die er welliswaar niet zo mooi uit zien) zijn het wel eenvoudige logo's die overal toegepast kunnen worden.

Het logo wat jij hebt ontwerpt is eigenlijk niet geschikt voor pennen, petten e.d. omdat het in fullcolor afgedrukt moet worden en dat is ten eerste veel kostbaarder dan een logo met enkel 2 of drie kleuren, ten tweede als jou logo afgedrukt wordt op een pen verliest het totaal zijn doel want het is absoluut niet leesbaar... ik doe dit voor werk en weet waar ik over spreek.

 

En nogmaals ik zeg dit niet omdat ik jou logo niet leuk vind maar omdat het jammer zou zijn als het niet meer leesbaar zou zijn.

Jou logo's van vandaag bv die met de grote oranje N zou wel geschikt kunnen zijn en die vind ik ook erg leuk maar dan ook hier zonder de schaduw achter de N ;)

 

Zelf vind ik het logo van Karelkraak, de eerste, erg leuk. Modern, bij de tijd en zeker mooier dan die vreselijke logo's van .de en .be

Waarom de eerste, omdat de tekst bij de tweede wat rommeliger is doordat de GE op de kleuren valt. Het "GPS-signaal" spreekt mij meer aan dan de molen.

 

Nog een kleine tip, want je moet toch kijken naar het totale en de toepasbaarheid van het logo. Een logo maken voor SGN is niet zomaar iets, je moet er heel goed over nadenken omdat het uiteindelijk veel jaren mee moet. Het is slim, zoals Karelkraak heeft gedaan, om het logo liggend te maken. Een vierkant logo, zoals die van Geovlinder ;) , is wel leuk maar als je die moet afdrukken op een klein iets zoals een pen dan moet ie zodanig verkleind worden dat het ook niet meer leesbaar is. Dat geldt trouwens ook voor als je logo toepast in banners en gebruikt als headers. Wat Geovlinder zou kunnen doen dan is naast het kompasroos nog de tekst Geocaching o.i.d. plaatsen.

Om de mensen voor te zijn die zeggen: "ja maar het logo van .com is ook vierkant" hieronder een voorbeeld:

 

logo_geocaching_1.jpg

 

logo_geocaching_2.jpg

 

Zoals je ziet kan het logo op alle twee de manieren omdat men expres niet ervoor heeft gekozen om de tekst door het logo te laten lopen.

 

Zomaar tips om mensen te helpen.

bewerkt door GPSiegurd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...