Spring naar bijdragen

Ontwerp Een Logo Voor Sgn!


Aanbevolen berichten

Dit enkele voorbeelden en dan ben ik maar tot de C gekomen in mijn fonts lijst...

 

logo_sgn_04.jpg

 

Sommige zijn als geintje bedoeld maar dat is om aan te geven dat je alle kanten op kunt als het gaat om lettertypes, maar dat geldt voor iedereen die zijn logo heeft opgestuurd. Ik neem aan dat wanneer er een ontwerp gekozen dat er dan rond de tafel wordt gekeken naar verbeteringen waaronder kleur, logo en toepassingen.

bewerkt door GPSiegurd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem aan dat wanneer er een ontwerp gekozen dat er dan rond de tafel wordt gekeken naar verbeteringen waaronder kleur, logo en toepassingen.

Misschien is het een idee het gebruikelijke traject verder te volgen. Hoeveel projecten zullen er zijn waarbij het eerste aangeleverde ontwerp meteen goedgekeurd wordt? Dat gaat toch wel een paar keer op en neer tussen opdrachtgever en ontwerper tot er een voor iedereen bevredigend resultaat uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet vaak dat ik op dit soort topics reageer.

 

Zelf vind ik het idee van de pijltjes een gouden reep. (vrolijk) De gekleurde afbeeldingen kunnen hier bij ook goed gebruikt worden. Door deze iconen gps, ammobox, klompen, tulp of ander icon. Zijn als extra accent icoon te gebruiken.(als soort van onderwerp icon)

 

Gps vragen over techniek

Ammobox vragen over plaatsen

Klompen vragen over gezamelijk cachen (geodating)

Tulp vragen overnatuur

en mogelijk nog een paar.

 

En wat het letter type betreft, Gebruik hier een zgn. A-team lettertype. Dit letter type is nl uitsnijbaar waar door je sjablonen kunt maken op op bv een ammobox te verfen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet vaak dat ik op dit soort topics reageer.

 

Zelf vind ik het idee van de pijltjes een gouden reep. (vrolijk) De gekleurde afbeeldingen kunnen hier bij ook goed gebruikt worden. Door deze iconen gps, ammobox, klompen, tulp of ander icon. Zijn als extra accent icoon te gebruiken.(als soort van onderwerp icon)

 

Gps vragen over techniek

Ammobox vragen over plaatsen

Klompen vragen over gezamelijk cachen (geodating)

Tulp vragen overnatuur

en mogelijk nog een paar.

 

En wat het letter type betreft, Gebruik hier een zgn. A-team lettertype. Dit letter type is nl uitsnijbaar waar door je sjablonen kunt maken op op bv een ammobox te verfen.

 

Je bedoeld het lettertype "Stencil". Die heb ik maar na dat is hem heb toegepast vind ik het absoluut niet mooi. Het is een zeer ouderwets font en zeer onorigineel alhoewel ik wel begrijp met wat je bedoeld over de sjablonnen. Het probleem blijft dat je je dan beperkt bij de tekst van het logo. Welke het ook mag worden, van alle logo's die gemaakt zijn zijn alleen die van Karelkraak (eerste en derde) en Geopatra dan toepasselijk om te sjabloneren. Ach, als SGN heeft besloten dan zullen er ook bergen stickers komen en dan hoef je niet te verven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn heel veel lettertypes uitsnijbaar. En als je langs een beletteringsbedrijf gaat, plotten ze netjes voor jou de letters uit. Even pellen en klaar is je sjabloon.

 

Ik denk dat je met een ontwerp aanleveren, zoals de naam al zegt, alleen een idee geeft. Als het idee aan staat, zal men het vanzelf gaan bewerken naar een uitvoerbaar definitief.

 

Ook werd al eerder gesproken over dat vierkant minder praktisch zou zijn, maar om te laten zien dat een vierkant logo best kan, enkele voorbeelden hieronder. Zo zal op een pet een lang logo minder mooi zijn dan een vierkant logo, maar men bedenkt daar vanzelf iets op indien nodig. Geloof mij, die mensen hebben daar ervaring mee, dus komt allemaal goed!

 

 

MiniFoto-BRWFZ38U.jpggrotere afbeelding

MiniFoto-SNU6UQLX.jpggrotere afbeelding

MiniFoto-QRYOOIJ8.jpggrotere afbeelding

MiniFoto-ZHUELQVT.jpggrotere afbeelding

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... Je bedoeld het lettertype "Stencil".
Er zijn heel veel lettertypes uitsnijbaar. En als je langs een beletteringsbedrijf gaat, plotten ze netjes voor jou de letters uit. Even pellen en klaar is je sjabloon.

Of een van de ander lettertypes die uitsnijbaar zijn. dank GeoVlinder

 

Welke het ook mag worden, van alle logo's die gemaakt zijn zijn alleen die van Karelkraak (eerste en derde) en Geopatra dan toepasselijk om te sjabloneren. Ach, als SGN heeft besloten dan zullen er ook bergen stickers komen en dan hoef je niet te verven.

Van alle ontwerpen zijn Stickers te maken. Zelf ben ik van mening dat een logo een rustig plaatje moet/mag zijn, terwijl ik zelf de drukker logo's eerder op een coin zie verschijnen.

 

Ook werd al eerder gesproken over dat vierkant minder praktisch zou zijn, maar om te laten zien dat een vierkant logo best kan, enkele voorbeelden hieronder. Zo zal op een pet een lang logo minder mooi zijn dan een vierkant logo, maar men bedenkt daar vanzelf iets op indien nodig. Geloof mij, die mensen hebben daar ervaring mee, dus komt allemaal goed!

Het zelfde geld voor een druk logo. Hoe rustiger een logo hoe sneler je weet waar van het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Avatar van bericht 79 vind ik een leuk idee voor een logo! :thumbsup:

Daar komt Nederland duidelijk in voor.

En het is een simpel en duidelijk logo!

Dat is zijn eigen ontwerp, neem het topic vanaf het begin door.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zijn eigen ontwerp, neem het topic vanaf het begin door.

Sorry hoor, het zijn ook al zoveel pagina's.

 

Ik bedoel dus: ik vind het logo van bericht nr. 14 mooi!

b8100400-ab36-4a1f-868f-e19f9e02e309.jpg

Edit: nu ook nog met het plaatje erbij!

bewerkt door Erben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zijn eigen ontwerp, neem het topic vanaf het begin door.

Sorry hoor, het zijn ook al zoveel pagina's.

 

Ik bedoel dus: ik vind het logo van bericht nr. 14 mooi!

b8100400-ab36-4a1f-868f-e19f9e02e309.jpg

Edit: nu ook nog met het plaatje erbij!

 

Deze doen we! :thumbup: Alleen moet denk ik de tekst er nog een beetje anders op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...