Spring naar bijdragen

Geocaching Live


DiedB

Aanbevolen berichten

Ik heb het afgelopen woensdag op mijn HTC touch pro (diamont) aan de praat gekregen maar ik ben er werkelijk de hele dag mee bezig geweest....

 

Ik moet ook iedere keer opnieuw opgeven dat ik female ben... (dat ie dat niet begrijpt met al die domme acties van mij...)

 

kort samengevat: Het werkt wel, maar niet optimaal.

 

 

:dribble: Ik was eerst al boos dat ik alleen mannetjes zag met dit nieuwe speeltje tot ik ergens via de pc ontdekte dat ik ook aan kan geven dat ik een vrouw ben of we een team zijn <_<

 

Bij mij nu dezelfde ervaring als jij en omdat ik nog een dagabo heb voor internet (ja dat kan zelfs met een prepaid: betalen per kb tot een max per dag. Maar toen het nog niet werkte: hoe leg je aan iemand uit dat bellen nauwelijks voorkomt maar dat ik wel soms wil internetten/verbinding nodig heb bij mijn hobby........ :thumbup: Terug naar GCLive, ik hou het in de gaten want tis wel errug leuk! Al die bezoekers aan event die uitwaaieren en weer samen komen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heeft iemand een idee waarom ik geen bevestigingsmail binnen krijg. inmiddels is het wel gelukt het programma te downloaden via een link eerder in dit topic. Helaas accepteert het programma dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet.

 

Hebben meer mensen last om een mail te krijgen bij aanmelden op http://live.geocaching.com/ ?

Sinds vrijdagavond al 3 kere aangevraagd op verschillende adressen, maar niks binnen.

 

bali8183

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand een idee waarom ik geen bevestigingsmail binnen krijg. inmiddels is het wel gelukt het programma te downloaden via een link eerder in dit topic. Helaas accepteert het programma dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet.

 

Hebben meer mensen last om een mail te krijgen bij aanmelden op http://live.geocaching.com/ ?

Sinds vrijdagavond al 3 kere aangevraagd op verschillende adressen, maar niks binnen.

 

bali8183

Gewoon even wachten, ik moest ook even wachten... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor sommige caches op Geocaching LIVE wijkt de locatie sterk af met die van google maps of google earth.

 

Voorbeeld is de cache Koeterwaals, die ligt op Geocaching Live meer dan 50m zuidelijker.

 

Weet iemand hoe dit komt?

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geocaching.live sinds vorige week geinstalleerd op mijn Nokia N95, echt super.

 

Buiten het feit dat ik dat overzichtskaartje met caches om je heen dus erg praktisch vind, ipv een lange lijst met richting en op hoeveel afstand de caches van je vandaan liggen ..., is het ook grappig om zo nu en dan eens een berichtje te ontvangen :), niet dat ik daar om verlegen zit, maar mensen die je verder (nog) niet kent die enkel dezelfde hobby delen, sturen je nu en dan een bericht, omdat je je ergens bevindt... of puur omdat ze zien dat je online bent, grappig hoor.

 

Zo stond ik vrijdags op een carpoolplaats nabij de Woensberg op te zoeken via Garmin Mobile hoe ik daar moest komen, krijg ik een berichtje (van DiedB volgens mij :) of ik de BECC al had gevonden ?????? Wist toen niet wat dat betekende, totdat ik later zag dat het de Blaricumse Eerste Carpool Cache was, haha !

 

Het foto uploaden is me net toch gelukt. Kreeg steeds dat de camera-toepassing REEDS in gebruik was ?! NIET DUS ;)... Even op afsluiten klikken en daara verscheen het camera scherm van Geo-live en nu is de foto geupload ergens ...

 

***

 

Enkele feitjes :

Menu:

 

*) Target:

Auto follow: handig, blijft je positie gecentreerd staan en zie je om je heen welke caches er evt. onderweg makkelijk op je pad komen. (ik moet wel om de zoveel tijd dan weer max. 50 caches downloaden...)

 

*) Cache:

-Download: Vanaf waar je bent of van een plek die je midden in het scherm hebt geplaatst, een x aantal caches ophalen.

-Search : je kunt op cachenaam zoeken...

-Enter coordinates: PROJECTIE MAKEN !! Je krijgt dan ipv een persoon of cache een ROOD X, met je nieuwe waypoint die je zelf een naam kunt geven... Target van maken en naar toe karren, de streep ertussen volgen ... (Edit: Niet letterlijk natuurlijk, is een vogelvlucht-lijn, de route even zelf bekijken ...).

 

*) Message:

-Wanneer je een message van iemand krijgt hoor je een toon ! Weet je dat er een berichtje op je wacht...

En je kunt dan weer makkelijk replyen, al for free in tegenstelling tot sms verkeer ! (En bovendien heb ik al die 06 nummers niet in de gsm staan. Wanneer ik die nodig mocht hebben, pak ik de noodlijst er wel bij).

 

*) Show:

Wat ik hier ook leuk aan vindt is dat als je via show-people only kijkt e je door het menuutje bladert, je op de kaart kunt zien welke nickname bij welk poppetje hoort en je dus weet wie waar is, klein rood cirkeltje eromheen.

Zo zag ik tijdens het GME precies wie al weer in de rij voor het eten stond en wie nog aan het cachen was, voor zover het up to date was :P !

 

*) Tools:

 

-Stealth mode : ????? Iemand ??? Er verschijnt rechtsboven in scherm een icoontje zoals op een cachelisting, maar wat dat betekent in dit progje ??

-Mapserver is standaard Openmaps, geprobeerd Google maps toe te voegen, middels een url, maar krijg een leeg scherm dan. De mogelijkheid om een kaart toe te voegen is er echter wel... In tools - opties - Add mapserver - Iemand dit al bekeken ???

-Visibility: Je kunt ook evt. je visibility voor bv. alleen vrienden zichtbaar maken; Je vrienden van je gc.com account gekoppeld aan je Live account dus... Maar ook aan alleen geocachers (members), als je "to all" aan vinkt, is het denk ik zoals de naam al zegt, voor het world wide web ...

 

*****

 

Al met al een leuk tooltje, die ik gelijktijdig met mijn Geocache Navigator aan zette... Al met al batterij slurpend natuurlijk, dat wel :D.

bewerkt door IkbenMamma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

-Stealth mode : ????? Iemand ??? Er verschijnt rechtsboven in scherm een icoontje zoals op een cachelisting, maar wat dat betekent in dit progje ??

 

In Stealth mode ben je onzichtbaar voor andere. Je poppetje blijft dan staan op plek waar je stealth aangezet hebt.

 

Overigens wil ik, nu ik jouw berichtje zo lees, ook een Nokia.... Ik draai Geocaching.live op mijn HTC diamont, en mis enkele functies.... (zoals de berichtjes en de fotomogelijkheid)

 

Groetjes,

Kleine Zus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-Stealth mode : ????? Iemand ??? Er verschijnt rechtsboven in scherm een icoontje zoals op een cachelisting, maar wat dat betekent in dit progje ??

 

In Stealth mode ben je onzichtbaar voor andere. Je poppetje blijft dan staan op plek waar je stealth aangezet hebt.

 

Overigens wil ik, nu ik jouw berichtje zo lees, ook een Nokia.... Ik draai Geocaching.live op mijn HTC diamont, en mis enkele functies.... (zoals de berichtjes en de fotomogelijkheid)

 

Groetjes,

Kleine Zus

Je kunt nog veeeeel meer geocaching gerelateerde progjes op de Nokia draaien: zelfs een WHERIGO lopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Nu je voor Trimble moet gaan betalen zijn we maar overgestapt naar Geocaching Live Beta. Een prima werkend programma.

We hebben echter 1 vraagje: weet iemand een mapserver met topokaarten van Nederland?? De ingebouwde mapserver mist het in de details.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik heb vorige week mijn nieuwe foon binnen gekregen, een HTC Touch Pro 2. Fantastisch ding, maar jammer dat de Geocaching Live nog steeds wel erg beta is. Op zicht draait het prima (hoewel alles klein is door de hoge resolutie van het WVGA-scherm) maar heb wel één heel lastig probleem (hoewel, lastig?)

 

Ik wilde testen of men mij ook kon volgen als ik onderweg was. Het antwoord heb ik: NEE! Hij vindt mijn positie, download kaarten en caches (lang leve het Internet abo), toont positites van anderen, dus tot zover goed. Maar gisteren GCL aangezet en vanaf Amsterdam Zuid-oost naar het centrum gereden. Collega hield me in de gaten maar zag mij ergens bij Muiden :thumbup: Vandaag nogmaals geprobeerd en vanaf mijn huisje in Hilversum naar het werk in Amsterdam gereden. Aangekomen op het werk mijn 'track' bekeken (die wordt opgeslagen op de server) en wel iets heel vreemds gezien! Hij heeft maar 1 positie opgeslagen (in de ruim 20 minuten!) en dat was een punt bij Schiphol! Ok, daar was ik gisteren, maar vandaag zeker niet...

 

Iemand anders dit probleem op een Windows Mobile telefoon? Ik zie dat mensen het aan de gang hebben op andere HTC's, maar ben benieuwd of er iets mis is met mijn installatie, of met wat anders... Alvast bedankt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorige week mijn nieuwe foon binnen gekregen, een HTC Touch Pro 2. Fantastisch ding, maar jammer dat de Geocaching Live nog steeds wel erg beta is. Op zicht draait het prima (hoewel alles klein is door de hoge resolutie van het WVGA-scherm) maar heb wel één heel lastig probleem (hoewel, lastig?)

 

Ik wilde testen of men mij ook kon volgen als ik onderweg was. Het antwoord heb ik: NEE! Hij vindt mijn positie, download kaarten en caches (lang leve het Internet abo), toont positites van anderen, dus tot zover goed. Maar gisteren GCL aangezet en vanaf Amsterdam Zuid-oost naar het centrum gereden. Collega hield me in de gaten maar zag mij ergens bij Muiden :thumbdown: Vandaag nogmaals geprobeerd en vanaf mijn huisje in Hilversum naar het werk in Amsterdam gereden. Aangekomen op het werk mijn 'track' bekeken (die wordt opgeslagen op de server) en wel iets heel vreemds gezien! Hij heeft maar 1 positie opgeslagen (in de ruim 20 minuten!) en dat was een punt bij Schiphol! Ok, daar was ik gisteren, maar vandaag zeker niet...

 

Iemand anders dit probleem op een Windows Mobile telefoon? Ik zie dat mensen het aan de gang hebben op andere HTC's, maar ben benieuwd of er iets mis is met mijn installatie, of met wat anders... Alvast bedankt :beerchug:

Op de HTC Touch Pro hier werkt GCLive niet. Om tracks op te slaan gebruik ik gewoon Trackr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...