Spring naar bijdragen

Nieuwe cache kaarten


Geoman

Aanbevolen berichten

Mooie kaarten!

ik vraag me alleen af wat de rechthoekige donkergrijze blokjes zijn als je inzoemt ???

Stations! Een service voor cachers die met het openbaar vervoer naar de caches reizen. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat ik wel erg mis zijn de loc files...
Ik werk zelf op een Mac, dus easy-gps werkt bij mij niet. Dus heb ik ze ook niet gemist. Ik ben op dit moment bezig met aanpassingen voor de travel bug race, maar als ik even tijd over heb zal ik de loc file beschikbaar stellen. Die zijn er niet, maar kunnen natuurlijk wel gemaakt worden, maar dat duurt even.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Reintje gaat nu verder met STE pagina's.
Werkt prachtig, alleen mis ik een knoppie terug naar verzichtskaart.

We werken inmiddels al weer een maandje met de nieuwe cache kaarten. Echter, de bovenstaande puntjes stonden nog steeds open. Het leek mij leuk om een overzicht te hebben van de moeilijkSTE, zwaarSTE en nieuwSTE caches. En omdat ik toch bezig was ook maar een overzicht van de speciale caches: Virtuele, webcams etc. Anders sneeuwen ze maar onder in het geweld van alle gewone- en multy caches.

Als toegift heb ik ook een kaartje gemaakt met daarop alle inactieve caches. Dat zijn er nogal wat. Mogelijk kan daarvan het een en ander het archief in.

Als er nog wensen zijn, laat die dan horen. Ook als op jou browser het niet zo lekker wordt weergegeven bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om kaarten van steden te maken. Zoals in Den Bosch, daar liggen er zoveel, dat de stippen elkaar overlappen. Of is het mogelijk van gebieden waar er heel veel liggen, de schaal nog wat te vergroten.

Groeten andemo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn best wel stadsplattegronden te maken want in dit draadje helemaal aan het eind wordt een aanzet gegeven hoe dit te verwezelijken.

Prima voor privé gebruik maar helaas (copyright) ga je de fout in als je ze gebruikt op een website als de onze.

Waar haal je copyright vrije kaarten vandaan met een bruikbare schaal of desnoods tegen kleine betaling bij gebruik? Er zijn firma's die op hun website een knop 'route' hebben en dan krijgen mensen een routekaart op het scherm.

Dus iets moet toch kunnen. Wie weet meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om kaarten van steden te maken.

Alles is mogelijk natuurlijk. Het doel wat ik had met de kaarten, is aan te geven waar ongeveer de caches liggen. Dus niet op straat nivo. Als caches heel dicht op elkaar liggen overlappen ze op de huidige kaarten. Als de caches een kilometer van elkaar liggen overlappen ze niet.

Zelf kijk ik bijna nooit van te voren waar ik het meest efficiënt kan parkeren, maar ga "ongeveer in de buurt staan" en sjok dan achter het pijltje aan. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...want er staat gewoon een fout in de database.

Het foutje is rechtgezet. Het was een kwestie van zeven tweetjes in zeven drietjes vervangen.

Dat zal wel, maar volgens mij is het nog steeds niet helemaal correct; al hangt dat wellicht af van de definitie > 3 :angry:

 

Er zijn (behoorlijk wat) caches die een moeilijkheid/zwaarte van 3.5 hebben, en deze worden niet afgebeeld op de kaarten. Voorbeelden hiervan zijn Wyldemerk en Op wacht ...

 

Omdat ik ze toevallig een aantal weken geleden gedaan heb, valt het mij op dat ze buiten de boot vallen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal wel, maar volgens mij is het nog steeds niet helemaal correct; al hangt dat wellicht af van de definitie > 3

Er zijn (behoorlijk wat)  caches die een moeilijkheid/zwaarte van 3.5 hebben, en deze worden niet afgebeeld op de kaarten. Voorbeelden hiervan zijn Wyldemerk en Op wacht ...

Ik ben dol op oplettende medecachers. Zo is de fout van gisteren ook aan het licht gekomen.

Vandaag is het echter anders. Omdat de kaarten niet kunnen zoomen moet het een overzicht blijven van de "lastige gevallen". Wat lastig is kun je over discussiëren. Maar het aantal moet wel beperkt blijven, anders kun je net zo goed de zoom kaart gebruiken. Als ik de moeilijkheid neem op groter dan 3, dus alles vanaf 3.5, dan kom ik op ongeveer 100 caches. Als ik 3 ook meeneem, kom ik op zo'n 250 caches. Dat is dus een kwart van alle caches. Dus heb ik groter dan 3 genomen.

Ik heb een controle uitgevoerd op Wyldemerk (3/3.5) en Op wacht ...(3.5/2). Ze komen alle twee op een van de kaarten voor, dus zit het volgens mij goed. Mogelijk moet je een cacheupdate in je browser doen?

 

Er zijn natuurlijk nog andere smaken te bedenken.

Moeilijkheid + zwaarte > 7.5 Dat levert ongeveer 20 caches op.

Moeilijkheid >3.5 en Zwaarte>3.5 levert 12 caches op.

Moeilijkheid = 1 en zwaarte=1 levert ruim 300 caches op.

 

Het is een kleine moeite om een veelheid aan kaarten te genereren, maar de vraag is: Wie doet er wat mee? De splitsing tussen Nederland en Benelux is gemaakt voor mensen die geen breedband verbinding hebben. Nederland is sneller geladen. Mogelijk is het een idee om voor onze vrienden in België de onderkant van de Benelux aan te bieden als gevolg van dezelfde overwegingen. Ook heb ik zitten denken aan "De cache van de week". Maar "Op basis waarvan?" en "Wat is daar dan mee?"

 

Wat ik me wel voor kan stellen is een setje kaarten speciaal voor jou. Alles wat je al gevonden hebt staat niet op de kaart. (Net Lingo :angry: ). Als die optie wordt geboden moet hij wel hapklaar zijn. Met zoomen en zo, anders is het zo halfbakken. Zover is het nog niet, want voorlopig ben ik bezig met de spullen voor de Travelbug race 2003.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is misschien wel een hele rare vraag, maar is er voor de "kleurenblinden", geocachers nog wat te goochelen?

Ik heb even zitten broeden op een antwoord. Natuurlijk kunnen we wat speciaals maken voor geocachers die last hebben van kleurenblindheid. Ik zit me alleen af te vragen of het niet veel eenvoudiger kan. Als het probleem van de huidige kleurstellingen is dat het met kleurenblindheid moeilijk te zien is, is de oplossing mogelijk ook heel eenvoudig: Kleurstelling aanpassen. Mogelijk kunnen we ook meer met de driehoekjes werken. Nu zijn die alleen rood voor SBB, maar andere kleuren zijn ook mogelijk. Dat is een kwestie van wat grafische programma's opstarten en andere kleuren gebruiken.

Dus mijn wedervraag is: Is het een oplossing als we op de huidige kaart de caches anders inkleuren? En zo ja, welke kleuren zijn dan handig. Als dat niet de oplossing is, laat dan weten hoe het wel zou moeten. Dan maken we daar wat speciaals voor. Dat is in een middagje geregeld, maar waarom speciaal als het ook gewoon kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn scherm zien de genoemde kleurtjes er ook ongeveer hetzelfde uit. Het zijn pastel-achtige tinten. Waarom niet gewoon lekker primaire knalkleuren gebruiken? Maar toch geen echt probleem van maken hoor! Ziet er allemaal erg fraai uit! :angry:

 

En bedenk dat ca. 1 op de 30 mannelijke geocachers een stoornis in het kleurenzien heeft! Dat zijn er dus nogal wat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...