Spring naar bijdragen

Nieuwe cache kaarten


Geoman

Aanbevolen berichten

Even een vervolg mijn beste Nico, de cache is inmiddels al ontmaagd...... Wat een pokkekou vandaag zeg. Voor 09:00 begonnen en na 14:00 gevonden.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :eek: die ondanks dat het een mooie en leuke en goed te doen cache was, vanwege de kou de eerste tijd geen van die rotstenen meer wil zien... :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Reintje,

 

Nog even over je fraaie kaarten. Hoe lang duurt het voor een nieuwe approved cache op het kaartje staat? Moet ik daar iets voor doen, een melding of zo? Misschien moet jij er wat voor doen of gaat dat echt helemaal automatisch.

Een nieuwe cache wordt nog net niet helemaal automatisch op de kaarten geplaatst. Daar zit nog 2 minuten handwerk aan op dit moment. Dat handwerk wordt meestal dagelijks uitgevoerd. Ik denk dat na deze kerstvakantie het helemaal geautomatiseerd is. Het streven is om dan binnen een uur de cache te hebben opgenomen op de verschillende kaarten. Als de cache eerst inactief komt te staan en daarna actief wordt, duurt het maximaal een dag voordat hij op de kaart staat. Tenzij ik een mailtje krijg met het verzoek om het even handmatig te doen. Ook komt het voor dat ik "weet" dat ik maandag morgen vroeg moet opstaan om een willekeurige cache een zetje te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Door de grote dichtheid van caches in sommige gebieden is het mogelijk dat caches elkaar op de kaarten "afdekken". Om te zorgen dat het voorspelbaar is wat er te zien is op de kaart, heb ik gisteren een kleine aanpassing gedaan aan het maken van de kaarten. Het uitgangspunt is nu dat de cache die als eerste op een bepaalde plek is neergelegd "boven aan" op de kaart komt te staan. Een nieuwere cache op ongeveer dezelfde locatie wordt dus in meer of mindere mate afgedekt door de cache die er als eerste is neergelegd. Er is slechts spraken van overlap als de afstand kleiner is dan ongeveer een kilometer.

Voor deze aanpak is gekozen omdat het een heel heldere aanpak ik, waarbij de cache met de oudste rechten voor gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor deze aanpak is gekozen omdat het een heel heldere aanpak ik, waarbij de cache met de oudste rechten voor gaat.

Grappig. Als ik voor dezelfde keuze had gestaan dan had ik het juist andersom gedaan. De nieuwste cache bovenaan. Natuurlijk heeft niet iedereen alle caches gedaan. Ik zit ook nog maar op een goede 120. Toch had ik gekozen voor de jongste cache bovenop. Als je nu over de kaart fietst met je muis zie je nog steeds dezelfde namen, niet wetend dat er een nieuwe cache onder ligt.

Als ik op deze manier Drenthe affiets dan ben ik snel klaar. Heb ik al, heb ik al, die ook, en die. Klaar , nog niets nieuws bijgekomen.......

 

Denk er nog eens overna zou ik zeggen. Alhoewel ik wel begrijp dat 10 mensen 10 meningen hebben. Alhoewel ik de logica van de jouwe probeer te begrijpen, maar ik zie geen enkele voordeel.

Als je alleen als voorwaarde gebruikt dat degene die er het langste ligt, die is ook het meest zichtbare, denk ik dat daar niemand op zit te wachten. De meeste rechten? Nuh, dant kan geen reden zijn om nieuwe caches te bedekken.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)Hang in there, retirement is only thirty years away!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje, is het misschien een goed idee de bolletjes kleiner te maken ==> meer overzicht, minder gauw overlapping en meer info per oppervlakte eenheid.

Dan is het hiervoor besproken probleem al bijna uit de wereld!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst mijn complimenten Reintje voor de mooie kaarten die je maakt en alle energie die je erin steekt om up-to-date te blijven. Juist omdat de kaarten zo goed zijn kunnen we met ideeën komen om enkele probleempjes te verbeteren. Natuurlijk wil iedereen zijn eigen caches in beeld en ook voor de hunters is het van belang alle stippen goed te kunnen aanklikken. Het idee van Geopatra met kleinere stipjes zou een oplossing kunnen zijn. Wat ik mij afvraag is, of alle stippen wel zo exact op de locaties moeten. Als ik een eind weg van huis iets zoek, dan hoeft het voor mij niet zo heel precies. Ik ben geïnteresseerd in een omgeving en kijk dan naar de stippen die in de buurt staan. Voor mij zou het voldoende zijn als alle stippen duidelijk in beeld staan, maar niet per se precies op hun plekje. Dat komt er dan op neer, dat je ze netjes in rijtjes zou kunnen weergeven. Als er b.v. 25 caches op een klein gebiedje liggen, maak je 5 rijtjes van 5 stippen die tegen elkaar aan liggen. Alle stippen zijn dan duidelijk zichtbaar en aanklikbaar. Misschien is het op die manier (maar dan kan ik niet echt beoordelen) minder werk voor je om de kaart aan te passen als er nieuwe caches bij komen.

Denk er eens over als je wilt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide bovenstaande ideeën zijn eigenlijk niet verkeerd. En kleinere stipjes en een lading stipjes op een rij. Vooral op de eerste kaart is het geen probleem dat je er een paar kilometer naast zit. Het gaat net als Williii zegt, om ongeveer de buurt waar je moet zijn.

Als je ze dan aanklikt kan de iets gedetailleerde kaart tevoorschijn komen.

Kijk eens nar de kaartjes die .com plaatst bij een cache, die ligt soms 10tallen kilometers uit de buurt :wine:

Ik zou het ook geen probleem vinden om in een rondje een nummer te zien van het aantal caches die dan in een straal van een a twee kilometer bij elkaar liggen.... Is ook aardig voor iemand die niet te van hot naar her wil reizen, die kan meten zien hoeveel caches hij in die omgeving kan zoeken.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :unsure:Veel mensen verstaan onder luisteren: wachten tot de ander ophoudt met praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het ook geen probleem vinden om in een rondje een nummer te zien van het aantal caches die dan in een straal van een a twee kilometer bij elkaar liggen.... Is ook aardig voor iemand die niet te van hot naar her wil reizen, die kan meten zien hoeveel caches hij in die omgeving kan zoeken.

Naar mijn idee is een aantal rondjes naast elkaar op de kaart veel overzichtelijker dan een rondje met een cijfer. Maar ik heb geen idee wat makkelijker te implementeren is.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oplossing om de stippen netjes in rijtjes te ordenen, heeft alleen betrekking op de kaart die je krijgt na het inzoomen. Op de eerste kaart die verschijnt, kun je geen stippen aanklikken en ook komt niet in beeld welke cache het is als je de muisaanwijzer er op houdt. Pas na het inzoomen krijg je die mogelijkheden wel en daarom zou ik graag daar de geschetste ordening zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oplossing om de stippen netjes in rijtjes te ordenen, heeft alleen betrekking op de kaart die je krijgt na het inzoomen.

Je hebt gelijk. Dat is ook beter. :wine:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :unsure: Die grote gebouwen, waar de verzekeringen in huizen, hebben ze te danken aan de kleine lettertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een mogelijke oplossing:

 

Leg de stippen gewoon op de plaats waar ze moeten liggen en open een menuutje als je er met de muisaanwijzer boven gaat hangen. Als er op de plek dan meerdere caches liggen, kun je uit het menu kiezen welke je wilt hebben. Nadeel is dat als de stippen precies op elkaar vallen, je geen idee hebt dat er meerdere liggen.

 

Ik heb deze aanpak gekozen voor de aanmaak van aanklikbare kaarten met GarTrax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel ander idee: maak het gebied van de kaart die je krijgt na het inzoomen, een stukje kleiner .

 

Als ik nu inzoom op het gebied rond Den Haag, dan krijg ik een kaart met een fors oppervlak, namelijk van Alkmaar (N), via Barneveld (O) tot Rotterdam (Z).

 

Maar als je dit gebied nu zou beperken tot bijv. Amsterdam - Utrecht - Rotterdam ontstaat er meer ruimte op het scherm om alle caches te laten zien, en worden er geen stippen meer afgedekt door andere.

 

groeten,

Biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Vergis ik mij nu, verbeeld ik het mij ? Ik zie andere kaarten (minder groenig, meer wittig?) als achtergrond. :rolleyes:

Nou ik heb het mij ok al verbeeld.

Persoonlijk vond ik die oude groene mooier en overzichtelijker maar dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.

 

 

Gr twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...