Spring naar bijdragen

Nieuwe cache kaarten


Geoman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Is kleurenblind nu alles zwart/wit zien of zoals ik, wel kleuren zien maar niet precies weten wat het is?

Kleurenblindheid komt in verschillende gradaties voor.

 

Ik lijd aan een milde vorm, ik zie rood heel zwak. Voor mij is het rode licht van een verkeerslicht het minst opvallende van de drie, duidelijk lichtzwakker dan de andere, terwijl die kleur juist is gekozen omdat hij zo opvallend is.

 

Doordat ik rood zo slecht zie is er weinig verschil tussen blauw en groen. Ik zie wel verschil, maar leg de grens vaak anders. En waar voor anderen nog een waarneembaar verschil is, is het voor mij een pot nat. Maar het lijkt niet grijs.

 

Als er weinig licht is vallen de kleuren voor iedereen weg. Dan is alles grijs. Ernstig kleurenblinden zien het ook bij veel licht zo.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal wel, maar volgens mij is het nog steeds niet helemaal correct; al hangt dat wellicht af van de definitie > 3

Er zijn (behoorlijk wat)  caches die een moeilijkheid/zwaarte van 3.5 hebben, en deze worden niet afgebeeld op de kaarten. Voorbeelden hiervan zijn Wyldemerk en Op wacht ...

Ik ben dol op oplettende medecachers. Zo is de fout van gisteren ook aan het licht gekomen.

Vandaag is het echter anders. Omdat de kaarten niet kunnen zoomen moet het een overzicht blijven van de "lastige gevallen". Wat lastig is kun je over discussiëren. Maar het aantal moet wel beperkt blijven, anders kun je net zo goed de zoom kaart gebruiken. Als ik de moeilijkheid neem op groter dan 3, dus alles vanaf 3.5, dan kom ik op ongeveer 100 caches. Als ik 3 ook meeneem, kom ik op zo'n 250 caches. Dat is dus een kwart van alle caches. Dus heb ik groter dan 3 genomen.

Ik heb een controle uitgevoerd op Wyldemerk (3/3.5) en Op wacht ...(3.5/2). Ze komen alle twee op een van de kaarten voor, dus zit het volgens mij goed. Mogelijk moet je een cacheupdate in je browser doen?

Hm, ik heb vanochtend nog eens gekeken, en nu staan ze er wel op :angry: Het zou inderdaad een cache probleem kunnen zijn, al dacht ik dat ik een echte refresh gedaan had.

Wat ik me wel voor kan stellen is een setje kaarten speciaal voor jou. Alles wat je al gevonden hebt staat niet op de kaart. (Net Lingo ;) ).  Als die optie wordt geboden moet hij wel hapklaar zijn. Met zoomen en zo, anders is het zo halfbakken. Zover is het nog niet, want voorlopig ben ik bezig met de spullen voor de Travelbug race 2003.

Als je een setje maakt, 'speciaal voor jou', maak er dan twee: één zonder de caches doe je gedaan hebt, en één met alleen maar de caches die je gedaan hebt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig ben ik bezig met de spullen voor de Travelbug race 2003.

Niet jokken he ;)

 

Reintje de Vos heeft buiten het Bugrace gebeuren blijkbaar nog tijd gevonden om ons weer van een heel fraai stukje programmeerwerk te voorzien.

 

Vanaf heden is het mogelijk op plaatsnaam naar caches te zoeken!

Vooral voor de nieuwkomers erg laagdrempelig.

Kijk even boven aan de index pagina.

 

Grappig is ook de voorstellen met plaatsnamen die je krijgt als je per ongeluk een misser maakt.

 

Hulde!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoman,November 18 2003, 19:38:27 ]
Vanaf heden is het mogelijk op plaatsnaam naar caches te zoeken!

Vooral voor de nieuwkomers erg laagdrempelig.

Kijk even boven aan de index pagina.

 

Grappig is ook de voorstellen met plaatsnamen die je krijgt als je per ongeluk een misser maakt.

 

Hulde!!

Inderdaad een hele mooie optie!! ;)

 

Probeer ik het natuurlijk direct; kent hij Deventer niet :ph34r: DEVENTER off all places!!!

 

Zal wel ergens een bugje zijn???

 

Groetsels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deventer is geen bug in de software van reintje. In het uitgangsmateriaal ontbreek Deventer. En Oej, wie weet wat nog meer.???? :ph34r:

Deventer ontbreekt in het uitgangsmateriaal????? :blush:

 

Foei, foei, foei, foei. :no:

 

Wie kan ik hiervoor aansprakelijk stellen, en een forse schadeclaim aan de broek doen?? ;)

 

Groetsels,

 

Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even doorzagen over kleurenblindheid en wat off-topic: Iemand is kleurenBLIND als hij geen kleuren kan zien en dat is gelukkig zeer zeldzaam. Je kunt beter van kleurengestoord spreken. Een normaal-kleurenziende moet zich voorstellen dat een kleurengestoorde geen verschil ziet tussen een rood en een groen vlak als dat in grijstinten dezelfde grijswaarde zou hebben. Snappie? Het leuke is dat kleurengestoorden andere kleuren vaak juist beter kunnen onderscheiden.

 

En als je geen verschil ziet tussen 'BLAUW' en 'ZWART' heb je dyslexie, maar da's weer wat anders ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga op zoek naar een andere plaatsnamen/coord lijst. Misschien in de hoek van de astrologen want bij het sterrenwiggellen (no offence intended) is de coordinaat/tijd van geboorte op aarde belangrijk.

Of misschien bij de entomologen (waar ik wat meer thuis ben). :ph34r:

Ik ben al vermeldingen tegen gekomen van lijsten van 4000 a 6000 namen. Maar die zijn tot nu toe zonder coords! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deventer heeft een heel speciaal plekje gekregen. Kijk maar: Deventer:no:

Prachtig :ph34r:

 

Overigens was het mij nog niet opgevallen in de plaatsnaamlijst, die ik in OZI gebruik. Toen ik dat controleerde bleek inderdaad Deventer er niet in te staan. ;)

 

Ik ben hier zelf niet zo erg in thuis, maar is het mogelijk die namenlijst handmatig aan te vullen?

 

 

Groetsels,

 

Hans.

 

***** Edit: Ok Prof. Ik had je bericht nog niet gelezen voor ik mijn berichtje postte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hier zelf niet zo erg in thuis, maar is het mogelijk die namenlijst handmatig aan te vullen?

Tuurlijk, alles is mogelijk. We hebben in de database nu 10600 plaatsnamen staan. Er staan een paar dubbele in. Stel dat er 10000 enkele overblijven. Gemiddelde naamlengte = 9 karakters. Plus 2x10 voor de lat en de lon is 29 per plaats. Met wat enters erbij is dat zo'n 300000 toetsaanslagen. 100 aanslagen per minuut = 3000 minuten werk. Dat is dus 500 uur werk. Dat moet dus in 3 maanden te doen zijn. ;)

Elektronisch verwerken lijkt me echter een betere optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even doorzagen over kleurenblindheid ...

Ik ga nog terugkomen op de kleuren van de kaarten. Ik wil daar een paar test kaarten voor maken. Dan kunnen we bepalen wat het handigste is.

 

En als je geen verschil ziet tussen 'BLAUW' en 'ZWART' heb je dyslexie, maar da's weer wat anders ;)

Daar heb ik dus last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk, alles is mogelijk. We hebben in de database nu 10600 plaatsnamen staan. Er staan een paar dubbele in. Stel dat er 10000 enkele overblijven. Gemiddelde naamlengte = 9 karakters. Plus 2x10 voor de lat en de lon is 29 per plaats. Met wat enters erbij is dat zo'n 300000 toetsaanslagen. 100 aanslagen per minuut = 3000 minuten werk. Dat is dus 500 uur werk. Dat moet dus in 3 maanden te doen zijn. :ph34r:

Elektronisch verwerken lijkt me echter een betere optie.

Ik heb af en toe wel een uurtje over........ :no:

 

Maar goed, zonder gekheid, het is duidelijk: We wachten eigenlijk tot de Prof een nieuw lijstje met plaatsnamen en bijbehorende coördinaten heeft gevonden ;)

 

Groetsels,

 

Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...