Spring naar bijdragen

Nieuwe cache kaarten


Geoman

Aanbevolen berichten

Wat ik eigenlijk niet begrijp dat de plaatsnamen in Friesland dubbel vermeld worden en de plaatsnamen in België niet.

Vanwaar dit onderscheid?

Dat komt omdat ik graag in Friesland zeil en ik een zus in Friesland heb wonen ;)

Nee, ik wist helemaal niet dat de Friese namen in het bestand zaten. Wat ik wel weet is dat België er nog niet inzit. Ben benieuwd of Bergen dan ook als Mons voorkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Reintje, ik heb met verbazing dit gehele topic verder gelezen na mijn laatste bericht over caches in de duitse grensstreek :dribble: .

 

Waarom verbazing. Nou, omdat je geen enkele keer twijfels hebt; altijd is het weer mogelijk en geen vraag is je teveel. Dat noem ik nu eens INZET :D .

 

Los daarvan heb je in een verschrikkelijk korte tijd een prestie met die schitterende kaarten neergelegd, die ongekend zijn. Mijn complimenten ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje, ook ik heb alle bewondering voor wat je doet met de kaarten. :thumbup:

 

100 aanslagen per minuut = 3000 minuten werk. Dat is dus 500 uur werk. Dat moet dus in 3 maanden te doen zijn. :gossip:
Maar niet voor je rekenkunst, die valt (een factor 10) tegen ;)

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik eigenlijk niet begrijp dat de plaatsnamen in Friesland dubbel vermeld worden en de plaatsnamen in België niet.

Vanwaar dit onderscheid?

Dat komt omdat ik graag in Friesland zeil en ik een zus in Friesland heb wonen :thumbup:

Nee, ik wist helemaal niet dat de Friese namen in het bestand zaten. Wat ik wel weet is dat België er nog niet inzit. Ben benieuwd of Bergen dan ook als Mons voorkomt.

Als je consquent wilt zijn: de Friese naam voor stad Groningen is Grins.

In Belgie krijg je met Luik een probleem, Luik, Liege en Luttich.

Ook grappig is dat iedereen de naam Vise gebruikt, terwijl de Nederlandes naam Wezet is.

Waar het eigenlijk omdraait is dat ik mij als Drent stoor aan die Friese benaming, terwijl er ook een gewone Nederlandse naam is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog terugkomen op de kleuren van de kaarten.

Zoals vorige week beloofd heb ik me verdiept in de kleurstelling van de cache kaarten. Na wat gefreubel ben ik op een kleurstelling gekomen die je hier kunt zien.

Ik heb een poging gedaan om van de primaire kleuren rood, groen, blauw en geel uit te gaan. Daarbij heb ik ook verschillende vormen gebruikt. Om de boel niet te druk te maken heb ik gekozen om de caches en multy-caches rond te houden. Vanwege het probleem met de snelwegen heb ik ook weinig rood gebruikt.

Wat ik graag zou willen horen of de verschillende typen zo goed te onderscheiden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een bescheiden brede maatschappelijke discussie is de nieuwe cache kleurstelling live gegaan. Als het goed is kan iedereen de verschillende cache types nu goed onderscheiden. Het aantal gebruikte kleuren is beperkt en er is gekozen om voor de meer exotische varianten een driehoekje te gebruiken in plaats van rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje,

 

Prachtig werk hoor !!

 

Heb nog een verzoekje, dat is ontstaan door mijn behoefte om heel Den Bosch en omgeving vol te plempen met caches.

 

Is het mogelijk om er nog een zoomnivo extra - of voor mijn part meerdere- in aan te brengen ?

 

Dat maakt dergelijke gebieden overzichtelijker. Ik verwacht dat er best nog wel meer concentraties zullen komen -en zijn. En ik ben ook voorlopig nog niet klaar!

 

Bij voorbaat nog meer bedankt.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het mogelijk om er nog een zoomnivo extra - of voor mijn part meerdere- in aan te brengen ?

Deze vraag is eerder al gesteld. In principe kan alles, maar hoe verder je inzoomd, hoe meer kaarten je moet hebben. Dat is dus veel werk. Het gebruik beperkt zich (op dit moment) tot de omgeving Den Bosch en is voor de meeste slechts voor eenmalig gebruik. Dat betekend dus veel werk en relatief weinig lol.

 

Anders is dat met de volgende vraag:

......  een kaart waarop alle caches met Travel Bugs erin te zien zijn???

Die is om een heel andere rede weer ingewikkeld, maar wel veel vaker lol.

Als dat op een betrouwbare manier kan, dan gaat die er komen. Ik heb al een beetje een idee hoe dat zou moeten.

Voor de grote vakantie zat ik zelf nog te denken aan een vakantie cache hulp. Een kaart van Europa waarop je kunt inzoomen en dan de caches in de klik buurt krijgt.

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik even een idee gehad om alle caches in heel Europa mee te nemen, maar dat zijn er wel wat veel. Dat kan alleen als we allemaal donateur worden. :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje,

 

een suggestie voor wanneer je je weer 'ns zit te vervelen  :wine: ......  een kaart waarop alle caches met Travel Bugs erin te zien zijn???

Zou ik wel erg fijn vinden  :yes:

 

 

Dank, al is het alleen maar voor het erover nadenken !

 

Leo

He hallo Leo,

 

Ook weer ontwaakt?

 

Wat jij voorsteld is best wel een leuk idee. Dan kun je ook nog een kaart gaan vragen mat alle nieuwe caches.

Of een kaart met alle maagden.....

 

Dat doe ik zelf met Ozi met al de GPX files die ik elke dag ontvang van Groundspeak. Alle bugs, alle nieuwe caches, alle maagden. iedere dag weer krijg ik de stand van zaken voor die dag als een gpx file. Die GPX kan natuurlijk weer omgezet worden in alle andere gebruikelijke vormen...

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Op de Antillen uit een vliegtuig stappen en "Ik wil Bolletjes" roepen, is nooit grappig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kun je ook nog een kaart gaan vragen mat alle nieuwe caches.

Als je op de pagina met de kaarten op het popupje klikt, dan zie je dat de kaart met nieuwe caches al bestaat. :yes:

 

Of een kaart met alle maagden.....

Ik heb hier een paar dagen geleden al met Geoman over gecorrespondeerd. Wat ontbreekt is een nette indicatie voor die status. :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...