Spring naar bijdragen

Nieuwe cache kaarten


Geoman

Aanbevolen berichten

Reintje de Vos heeft na iMode opnieuw een prestatie neergezet door het maken van de kaarten te automatiseren.

 

Even wat geschiedenis:

 

Vanaf februari 2001 tot jan 2002 maakte ondergetekende volledig handmatig de kaarten. Een enorm werk. Met landelijk >100 caches in zicht ben ik gaan experimenteren met Mappoint van M$. Dit nam al heel veel werk uit handen omdat ik in staat was files met cacheinfo in te lezen en deze te exporteren als html file. (even simpel gesteld)

Kort hierna heeft Team Eagles, tot op de dag van vandaag, het produceren voor hun rekening genomen. Zij hebben het proces verbeterd maar nog steeds zat er veel handwerk aan. Wekelijkse arbeid was het downloaden van vele files, iets wat vooral de laatste maanden steeds moeizamer ging. (zwak uitgedrukt he Walter ;) )

 

Wij zijn dan ook zeer blij met de hulp van mijn collega Reintje de Vos. Reintje heeft het gehele proces geautomatiseerd waardoor de kaarten dag in dag uit voorzien worden van de nieuwste caches.

Alle punten staan net als de statistieken in een MySQL database. Een PHP script genereerd de kaarten.

Kortom geweldig werk wat er voor zorgt dat Walter en Miranda weer een vrije avond extra hebben.

Ik wil ze hierbij dan ook zeer hartelijk bedanken voor de lange tijd dat zij dit werk op zich hebben genomen. :ph34r:

Ik denk dat ze de community een grote dienst hebben bewezen.

Kijk ik naar de hits op deze site dan zijn de kaart pagina's op het forum na het meest bezocht. Een duidelijk teken dat de behoefte aan deze kaarten groot is.

 

Overgens tonen de nieuwe kaarten meer detail waardoor punten die 'vroeger' over elkaar lagen nu los te zien zijn.

Reintje gaat nu verder met STE pagina's. Wat dat zijn houden we nog even geheim. ;)

 

 

Tip. De Nederlandse cache kaart is een stuk kleiner - in kB's - dan die van de gehele Benelux. Voor de 56k modem bezitters onder ons belangrijk te weten.

 

Walter, Miranda en Reintje nogmaals bedankt voor jullie werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ten eerste: Walter en Miranda , bedankt voor al dat werk dat jullie hebben verricht. Een hele opgave, iedere woensdagavond!!

 

 

Ten tweede: de nieuwe kaarten zien er goed uit. En de automatische verwerking is een goede stap vooruit.

 

Peter@RedRocks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij alleen op dat er een aantal caches in de Noordzee liggen. Wel erg ver om te zwemmen!

Bij het automatiseren van de kaarten is het mij ook opgevallen dat een aantal caches in het water liggen. Bij een aantal steekproeven bleek gelukkig dat de aangegeven locatie inderdaad in het water was. Het is dus blijkbaar de bedoeling geweest van de maker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de kaartjes zijn fraai en lekker klein voor de download. En wat staat die overzichtskaart vol met caches tegenwoordig! (800? 1000? stuks)

Het klikt lekker soepel door en de verkorte namen van de caches krijg je te zien.

En dat aparte symbooltje voor SBB: dat is goede PR ;)

 

En team Eagles, ik ben jullie zeer erkentelijk voor wat jullie de afgelopen tijd voor de kaartjes hebben gedaan. Mijn dank. Woensdagavond =/= monnikenwerk avond :ph34r:

 

En Reintje: ga door met goede werken; je maakt er veel mensen blij mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super dat het nu allemaal automatisch gegenereerd kan worden! Het ziet er echt perfect uit! ;)

Ik heb het maken van de kaartjes altijd graag gedaan, ook al kostte het inderdaad nogal wat tijd. Gewoon omdat het iets is waar geocachers graag gebruik van maakten is die tijd iets waar je dan niet zo mee zit. Totdat het aantal downloads wel heel groot gaat worden :) en geocaching.com soms halverwege voor 100% stopt met respons geven :) !

Het werd dus zo langzamerhand wel noodzaak om op één of andere manier het genereren nog wat verder te automatiseren dan wat ik deed met wat macro'tjes. Jammer genoeg heb ik daar geen kennis over om zoiets te programmeren, maar zoals gebleken is: Reintje des te meer!!!

Het resultaat mag er wezen, da's een ding wat zeker is! Nog wat voordelen van de nieuwe kaartjes: 1) de snellere verschijning van nieuwe caches, tot nu toe was dat steeds de status op woensdag maar nu hangt dat direct aan de database die een stuk regelmatiger ge-update wordt, 2) het iets verder uit elkaar liggen van de caches dus minder overlapkans, 3) het automatisch meeveranderen van cachetype op de kaart met cachetype in de database (die koppeling was bij mij een éénmalige handmatige invulling in een opzoeklijst, dus als een normal een multi werd o.i.d., dan zag ik dat niet terug).

Nou, rest mij alleen nog maar even de deze week ge-update database met SBB wandelingen naar Reintje te transfereren. En dat zit het er dus voor mij op. Als ik nou maar niet in een zwart gat val, bwoehoehoeoeoe. :thumbup:

 

Oh ja, ennuhhh: bedankt voor de bedankjes ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ligt het nu aan mij of mis ik af en toe een cache.

voorbeeldje: De Haagse zoektocht:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=21263

deze zou toch tussen oldenzaal en losser op de kaart moeten staan.

Misschien ligt het aan het feit dat het type van die cache op 'Letterbox hybrid' staat, en dat geen categorie is in het kaartje?

Bij de kaartjes die ik maakte werd het type opgezocht in een opzoektabel en daarin had ik dit cache-id gewoon ingevuld als 'Multi'. Reden? Het is gewoonweg geen 'Letterbox hybrid', en ik vond het daarom niet terecht om die cache een status aparte te geven met eigen categoriekleurtje (ik heb CrossCountry een keer gemaild om te vragen òf het een letterbox was en zo niet om dan het type te corrigeren naar het werkelijke type. Hierop heb ik geen respons gekregen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ligt het aan het feit dat het type van die cache op 'Letterbox hybrid' staat, en dat geen categorie is in het kaartje?

Je kunt zien dat Eagels er verstand van heeft en ik gewoon een botte automatiseerder ben. Het type Letterbox Hybrid is nieuw voor mij. Bij het maken van de scripts heb ik gewoon gekeken naar wat Eagels had gemaakt en dat heb ik "overgenomen". Ik zal zorgen dat ook dit type cache op de kaart komt. Op voorstel van Eagels als Multy Cache.

 

Nog even een algemene opmerking over de kaarten: Bij het eindresultaat heb ik natuurlijk niet gekeken of alle caches op de kaart voorkomen. Ik heb een paar steekproeven genomen, zowel op voorkomen als op locatie. Het is daarom mogelijk dat er nog een paar caches ontbreken om duistere redenen. Stuur me dan gewoon even een mailtje, want dan los ik het op. Een waarschuwing is op z'n plaats: Caches die niet actief zijn, staan niet op de kaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henkmuller
Maar ligt het nu aan mij of mis ik af en toe een cache.

voorbeeldje: De Haagse zoektocht:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=21263

deze zou toch tussen oldenzaal en losser op de kaart moeten staan.

Misschien ligt het aan het feit dat het type van die cache op 'Letterbox hybrid' staat, en dat geen categorie is in het kaartje?

Bij de kaartjes die ik maakte werd het type opgezocht in een opzoektabel en daarin had ik dit cache-id gewoon ingevuld als 'Multi'. Reden? Het is gewoonweg geen 'Letterbox hybrid', en ik vond het daarom niet terecht om die cache een status aparte te geven met eigen categoriekleurtje (ik heb CrossCountry een keer gemaild om te vragen òf het een letterbox was en zo niet om dan het type te corrigeren naar het werkelijke type. Hierop heb ik geen respons gekregen).

Het is mij nu duidelijk hoe e.e.a in elkaar steekt.

bedankt voor de uitleg en de snelle reactie.

gr Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team Kleijn

Walter, Miranda Topprestatie. Wat Reintje gemaakt heeft maakt het leven van een cacher weer een stuk eenvoudiger. Ook hiervoor vreselijk veel dank want zo is te zien wat andere landen kunnen ook in nederland mogelijk is. Kortom geweldig.

 

"Team Kleijn"

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nou maar niet in een zwart gat val, bwoehoehoeoeoe.  ;)

Walter, allereerst hartelijk dank voor al het werk dat je al die tijd in die prachtige kaarten hebt gestoken.

 

En wat betreft dat zwarte gat.......... (daar komtie weer) misschien iets te regelen met caches in de Duitse grensstreek voor onze oostelijke Nederlandese inwoners?

 

Immers we praten wel constant over de Benelux, maar praktisch gezien zullen weinig Nederlanders gebruik maken van caches in Zuid-België of Luxemburg, terwijl een groot gedeelte van die Nederlanders wel zit te smachten naar een kaartje van caches in de grensstreek van Duitsland.

 

Ik weet het, ik heb het al eerder gevraagd. Ik zelf heb er zelf echter niet zo gek veel aan, want ik ben een westerling. Maar neutraal bezien is hier toch wel wat voor te zeggen, of niet soms?

 

Offeh....... is dit ook te automatiseren?

Dat zou geweldig zijn en dan ga ik wat voor Walter zijn 'zwarte gat' verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat betreft dat zwarte gat.......... (daar komtie weer) misschien iets te regelen met caches in de Duitse grensstreek voor onze oostelijke Nederlandese inwoners?

 

Immers we praten wel constant over de Benelux, maar praktisch gezien zullen weinig Nederlanders gebruik maken van caches in Zuid-België of Luxemburg, terwijl een groot gedeelte van die Nederlanders wel zit te smachten naar een kaartje van caches in de grensstreek van Duitsland.

Allereerst: ziet er perfect uit, auto zoom op de plek waar je klikt...geweldig gewoon. :thumbup:

 

Ik steun Mumzle in het betoog voor de Duitse grensstreek. Ik zelf zit heel centraal in Nederland, maar zou zeker gebruik maken van die grensgevallen, aangezien ik voor familiebezoek de Duitse grens dicht nader.

Zou weer een mooie aanvulling op het geheel zijn, indien technisch te realiseren natuurlijk.

 

Verder een en al complimenten voor de makers van de oude en de nieuwe kaarten. ;)

 

Greetz Dutch-locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...