Spring naar bijdragen

Nieuwe cache kaarten


Geoman

Aanbevolen berichten

Ik had de jkaarten al eerder gezien en gebruikt (dankzij Loper) en vond dat al een fantastische verbetering. nu las ik over de kompasroos en dat was net hetgeen ik aan de kaarten miste. Het schuiven is voor mijn gevoel ook weer een hele stap vooruit.

Ik hoop dat de caches in de duitse grensstreek ook aangevuld worden want inderdaad dat is dichterbij dan Belgie.

Tnx Reintje. en wat mij betreft, neem er maar eentje op dit succes! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De nieuwe opzet van de kaarten iswat mij betreft prima. Het enig nadeel (geldt misschien alleen bij mij) vind ik dat de multicaches rood zijn. Als ze in de buurt van een snelweg liggen, komen ze (in mijn geval) er soms midden op terecht. Omdat de snelweg ook rood is, valt de cache amper op. Is het zinvol om de multicaches een andere kleur te geven. Een kleur die de wegen op de kaart niet hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enig nadeel (geldt misschien alleen bij mij) vind ik dat de multicaches rood zijn.

Eindelijk. Dat was mij meteen al opgevallen. Maar tot vandaag toe is niemand er over begonnen. Is het voor anderen geen probleem of is het algemeen wenselijk om wat aan de kleurstelling veranderen?

Als het niet teveel moeite is dan graag aanpassen. We willen geen commentaar leveren omdat we eigenlijk vol lof zijn....

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup:Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te kunnen begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het veranderen van de kleur rood van de multicaches is ook niet als commentaar op de nieuwe kaarten bedoeld hoor. De kaarten zien er gelikt uit. Het is alleen als een opmerking c.q. wens bedoeld. Mijn multicache Triviant (http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?ID=66028&Nocache=0.7055475) wordt niet alleen midden op de snelweg geprojecteerd, maar valt ook nog precies binnen een rood rechthoekje waarin het wegnummer (A-2) staat. Het rode stipje van de cache is dus totaal niet te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... een rood rechthoekje waarin het wegnummer (A-2) staat. Het rode stipje van de cache is dus totaal niet te zien.

Vaak is deze werkwijze niet handig, maar in dit specifieke geval kun je wellicht de coördinaten boven de cache-beschrijving aanpassen, want die geven immers toch niet de precieze eindcoördinaten van de cache aan.

De stip verplaatst zich hoogstwaarschijnlijk als je de coördinaten zodanig aanpast dat die een positie buiten het vakje en de snelweg weergeeft, en dan is-tie dus weer zichtbaar ... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook aan gedacht Peetee. Maar als je de coördinaten te ver verplaatst krijg je de melding dat dit via de web-site moet gebeurgen. Dat is ook weer zo'n gedoe. Eerst maar eens afwachten of wijziging van kleur van de multicaches door meer gebruikers op prijs wordt gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We willen geen commentaar leveren omdat we eigenlijk vol lof zijn....
Ik zie het ook niet als commentaar, maar meer een suggestie voor verbetering. Ik heb natuurlijk maar beperkte tijd voor het knutselen aan scripts. Toen het rood me opviel heb ik gedacht "Ik wacht de reacties even af". Ik voel er namelijk het meeste voor om het rood van de snelweg wat naar het oranje op te schuiven. Dan knallen de snelwegen er iets minder uit. In overleg met Geoman kunnen we (tijdelijk?) een andere kleur gebruiken. Zelf leek Cyaan me wel een lekkere knal kleur voor Multy-caches.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel er namelijk het meeste voor om het rood van de snelweg wat naar het oranje op te schuiven. Dan knallen de snelwegen er iets minder uit.

De snelwegen zijn wel een handig houvast om het land 'in te delen', ze geven voor mij snel de regio van de cache weer, nog voor de plaatsnamen dat doen. Zelf zou ik de voorkeur hebben om ze niet te veel te verdoezelen, alhoewel een beetje minder zichtbaar (als dat al het geval is met iets meer oranje) nog steeds prima kan.

In overleg met Geoman kunnen we (tijdelijk?) een andere kleur gebruiken. Zelf leek Cyaan me wel een lekkere knal kleur voor Multy-caches.

Maareh... als je de multi's cyaan gaat maken, wat voor kleur kies je dan voor de normal's? Want die zijn nu cyaan. Of bedoelde je magenta? Zou ook zeker niet misstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kleuren zijn aangepast. Was inderdaad niet optimaal. Ook de helderheid van de overige kleuren is opgekrikt.

De punten komen nu wat beter boven de kaart uit.

 

De kleuren van de multi en mystery heb ik gedraaid i.v.m. de paarse waas die anders zou ontstaan. Groen komt wat rustiger over.

 

Nu okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine opmerking: onder aan de kaart de legenda van de soorten caches aanpassen.

Geen dank!

 

Over de legenda.

Even op CRTL- Refresh drukken en de nieuwe kleuren staan ook in de legenda.

Was direct aangepast . Explorer neemt de gifjes niet over van de site maar uit je geheugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de kleurstelling van de nieuwe kaarten perfect en handig in gebruik. Wat ik wel erg mis zijn de loc files die voorheen onderaan de maps stonden om te downloaden (nederland, belgië e.d. voor easy-gps).Heb ik nou iets gemist of zo, of zijn ze misschien verplaatst. Ik heb ze tot op heden nog nergens anders teruggvonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...