Spring naar bijdragen

Fotowedstrijd


Team jemar

Aanbevolen berichten

Zweden is een geocache land bij uitstek.

Je hoeft eigenlijk niet naar de lokale vvv voor de leuke plekjes.

Gewoon alle geocaches van Zweden voorbereiden en je bent de hele dag goed op pad.

Zo ook deze spoorwegcache.

c7dd0e44-2805-4c4b-8b5f-cd67624a59b2.jpg

Een terugblik na de gedane log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het lichtblauwe water in de vorm van een pijl wijst naar de stash locatie.

 

Ja, met zo'n pijl heb ik ook een foto, maar deze is genomen op Chios in Griekenland. Reintje de Vos in 2003. Waar we nu precies heen gingen weet ik niet. Er was wel een boot en na een paar slagen varen lege batterijen.......

 

ReintjeatChiosGreece.jpg

 

 

 

Overigens neem ik niet deel aan de wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze TB Tom (5 Continents in 5 Years) gefotografeerd door de Urban Hunters 25 meter onder water in de Great Barrier Reef, Australie. Fantastisch hoe cachers de dromen van Travel Bugs vervullen!6bbc0cfd-abd7-441a-a630-347db44735ef.jpg

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een leuk initiatief deze fotowedstrijd.

Team Jemar vroeg in berichtje 25 om enige creativiteit. Ik ben mijn archief ingedoken en heb daarna in een compilatie 4 foto’s verwerkt. Voor elk seizoen 1 foto.

Er moest op de foto een relatie bestaan met Geocaching. Bij deze foto is dat het logo van geocaching.

Ik weet niet of deze foto door de keuring komt, maar ik vond hem wel aardig geworden.

 

677dacdd-8e64-4d53-9d65-4975e212fff5.jpg

 

In deze compilatie verwerkt: voor de lente: cache “Geestgronden” (GC1A87G), voor de zomer: cache “Bissen-wei” (GCP666), voor de herfst: cache “Floriade 1992” (GCED2F) en voor de winter: cache “De Kwen” (GC1GP3W).

bewerkt door Kapiteintje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een leuk initiatief deze fotowedstrijd.

Team Jemar vroeg in berichtje 25 om enige creativiteit. Ik ben mijn archief ingedoken en heb daarna in een compilatie 4 foto’s verwerkt. Voor elk seizoen 1 foto.

Er moest op de foto een relatie bestaan met Geocaching. Bij deze foto is dat het logo van geocaching.

Ik weet niet of deze foto door de keuring komt, maar ik vond hem wel aardig geworden.

 

677dacdd-8e64-4d53-9d65-4975e212fff5.jpg

 

In deze compilatie verwerkt: voor de lente: cache “Geestgronden” (GC1A87G), voor de zomer: cache “Bissen-wei” (GCP666), voor de herfst: cache “Floriade 1992” (GCED2F) en voor de winter: cache “De Kwen” (GC1GP3W).

 

Ik vind dit een prachtige compilatie.

Zeker een eervolle vermelding waard, maar toch voldoet deze niet aan de regels.

 

Ik meld dit maar even om te voorkomen dat iedereen nu creatief aan de slag gaat met Photoshop en andere programma's.

 

De creativiteit waar Team Jemar op doelt, betreft creativiteit tijdens het maken van de opname, en niet achteraf.

 

De eerste voorwaarde die Team Jemar namelijk noemt is deze:

 

Dus foto's van mooie landschapjes: prachtig, maar wel met gps; kist oid...

 

Ik heb dit in een later bericht nog even benadrukt:

 

Natuurlijk is iedereen nog druk op zoek naar zijn of haar mooiste opname van dat cachemoment in de mooie natuur.

 

We zijn ons er terdege van bewust, dat het feit, dat zichtbaar moet zijn dat het een cachemoment is, de fotograaf beperkt in zijn/haar mogelijkheden.

Het kan natuurlijk behoorlijk storend zijn, zo'n GPS of cachebox, ergens in je mooie natuur-opname.

Helaas is het niet anders, de relatie met cachen moet zichtbaar in de opname aanwezig zijn.

Een kunst om daar creatief mee om te gaan (en daar zijn ook al mooie voorbeelden van)

 

Give it your best "shot", zou ik zeggen. op 18 februari 23.59 u.en 60 seconden (plaatselijke tijd) stopt de inzendtermijn.

 

Ik zal bij de overige juryleden een balletje opgooien, of er wellicht mogelijkheden zijn voor een subcategorie "bewerkte foto's" of dat we hiervoor wellicht in een later stadium een aparte wedstrijd organiseren.

 

Vooralsnog voor deze wedstrijd:

 

@ Kapiteintje: prachtige compilatie, blijft zeker niet onvermeld, maar voor deze competitie mag je een nieuwe foto inzenden.

 

@ Hrng: ook in de tweede opname is de relatie met cachen niet zichtbaar, ook voor jou een herkansing.

 

@ nogmaals allen: de relatie met geocachen moet duidelijk IN de opname zichtbaar zijn

 

 

Veel succes allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaargh! Zeg dat dan ook vóór mijn vakantie! Nou heb ik allemaal schitterende natuurfoto's ZONDER CACHE OF GPS! Baal, baal, baal! Behalve deze dan.

 

5ed3a67e-cd6c-4339-8b37-abec4183b1a9.jpg

 

p.s. neem mijn gemopper niet te serieus. Ik vind het een erg leuk initiatief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk al die foto's! Ik ben direct in ons archief gaan spitten.

Eén van de meest indrukwekkende plaatsen waar wij geweest zijn was hier in Luxemburg.

99ac88ac-6ef5-4771-b2b1-b08993235150.jpg

Deze door de mens aangelegde snede door de natuur is na jaren weer teruggewonnen door diezelfde natuur.

De cache Forgotten Darkness hebben we helaas niet kunnen vinden, maar de locatie in zullen we nooit vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja RL op welke manier ik het ook probeer GEEN FOTO.

 

Tot straks.

Hoi getzie familie,

 

ik wil jullie graag helpen!

 

Waar staat de foto? Kan je de url geven die bovenaan de pagina in de adresbalk staat?

(Zoals nu bovenaan staat: http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry206793 en dat dan op de pagina waar de foto staat.)

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...