Spring naar bijdragen

Iphone applicatie van Groundspeak is beschikbaar!


MacOZ58

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Ik zie hier dat er al een aantal mensen aan het cachen zijn met een iPhone. Ik heb ook de App van Groundspeak, maar ik baal en van niet meer leuk gewoon. Hij blijft maar in het instellingen scherm roepen dat inloggen niet mogelijk is, de reden is dat hij geen netwerk zou hebben. Terwijl internet, bellen, SMS en MMS gewoon werkt. Ik snap er helemaal niks van. Ik hoop dat een van jullie een oplossing weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het niet te maken hebben met het offline zijn van de gc.com site?

 

Als thijn83 de applicatie pas vandaag voor de eerste keer heeft getest is dat inderdaad de oorzaak. In dat geval minstens een dag wachten met een volgende poging, hou iig het forum in de gaten voor meldingen dat de website weer in de lucht is :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, klopt hoor. Er is met deze laatste versie wel een en het ander mis.

 

Zo geeft hij regelmatig : geen data of geen netwerkverbinding. Soms krijg je een scherm : lkan de notities niet versturen, want je bent niet ingelogd.... etc.

Ik kijk in ieder geval uit naar de update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd. ik vind deze laatste versie super. Ik ben nog geen bug tegen gekomen. De 1e en de 2e waren niet echt super. Wat ik wel jammer vindt is dat deze versie niet meer de mogelijkheid heeft automatisch na het vinden een berichtje te sturen naar je twitteraccount dat je de cache gevonden hebt. Verder werkt het super. Logisch dat het vandaag niet wilde werken. Als gc.com eruit ligt dan heb je niets aan de app als je geen caches in de database hebt staan. En gc.com lag er immers de hele dag eruit vanwege een fikkie.

 

De app is goed. Ik heb hem vanaf het moment dat het in de appstore te verkrijgen was. Er is geen betere voor welke PDA/PPC/GSM dan ook. Alleen de GPS van de iphone mag wel wat beter zijn werk doen, maar dat is algemeen bekend met dit soort toestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he, he.... ik zeg NIET dat deze app slecht is.... Is de geweldigste tool die er is, maar er zitten toch wel enkele bugskes in.

 

- De GC code zoeken in de NL-versie bijv.

- het af en toe moeten inloggen bij versturen van fieldnotes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intussen is er weer een update..... opzoeken op GC-code is nu perfect mogelijk, ook in het nederlands. Er zijn een paar kleine nieuwigheden.

 

Voor diegenen die de update willen installeren : App Store - Update en daar zal deze verschijnen als je de basisversie hebt geïnstalleerd.

Succes ermee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er al ervaringen met de 3 Gs?

 

Heb deze besteld en ben erg benieuwd of het kompas extra's toevoegd aan de bestaande app.

Het kompas van de 3GS wordt nog niet ondersteund in de huidige versie (2.2) van de Groundspeak app. Het 'kompas' in deze applicatie is ook op de 3GS dus nog steeds alleen maar gebaseerd op de GPS-informatie. In de volgende versie (2.3) zal het kompas wel gebruik maken van de 'magnetometer' van de 3GS. Dat hebben de ontwikkelaars laten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Groundspak applicatie:

 

Ik krijg bij een aantal multicaches hier in de buurt niet de beschrijving en de optie om ze op te slaan voor offlinegebruik.

Dit terwijl ik gewoon volle wifi-verbindng heb.

Het betreft bv de caches: GC1QGXD en GC1R12K

Edit: nog eentje GC1MENF

Wie wil ze even testen of dit wel lukt?

 

Dan vind ik het jammer dat je onderweg geen aantekeningen kunt maken in de opgeslagen cachebeschrijvingen, b.v. antwoorden op vragen.

Dan moet je weer apart naar Notities en da's niet handig.

Wat is nu het handigst om te doen?

 

Verder heb ik zojuist ontdekt hoe je waypoints kunt toevoegen in de navigatiemodus. Maar hoe haal je een aangemaakt waypoint weer weg?

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Groundspak applicatie:

 

Ik krijg bij een aantal multicaches hier in de buurt niet de beschrijving en de optie om ze op te slaan voor offlinegebruik.

Dit terwijl ik gewoon volle wifi-verbining heb.

Het betreft bv de caches: GC1QGXD en GC1R12K

Wie wil ze even testen of dit wel lukt?

 

dat is wel heel raar. Gestart dus met de eerste code in te voeren. Gevolg: je kan wel navigeren naar, maar dat is het. Ook de nabije caches hebben hetzelfde probleem. Moet iets tijdelijk/lokaal zijn, want de caches hier in de buurt (die we nog moeten doen), daar komen beschrijving en laatste logs, en eventueel hints ook op.

Mogelijk een evrkeerde invoer van de pagina's. (effen luidop denken...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josh van .com die bezig is met dit probleem schrijft:

First, I want to apologize for what happened. I'm sorry we let you down.

 

The good news is, I think we found the issue. Well, at least we found one of the issues involving this. It turns out the problem was with the website and the data it was returning to the iPhone app. The data coming down wasn't valid so it couldn't show you the information you care about.

 

The web API has been updated so this issue should be fixed now automatically. If anyone continues to see problems with the data they've been saving please let me know!

 

Echter:

- het inladen van de cachebeschrijving duurt heel lang.

- bij sommige caches is de beschrijving offline toch niet opgeslagen; althans beschrijving blijft grijs

- bij die caches die wel opgeslagen zijn, zijn de foto's niet zichtbaar meer, maar staat er een vraagteken.

 

Dan mis ik heel erg de mogelijkheid om in een offline-cachebeschrijving notities te kunnen maken. Voor een multicache is het handigst als je de antwoorden op vragen direct onder of naast de vraag kunt schrijven en ook dat je die antwoorden weer over kunt nemen in de cacheformule.

 

Al met al is deze Groundspeak-applicatie nog echt niet optimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...