Spring naar bijdragen

Iphone applicatie van Groundspeak is beschikbaar!


MacOZ58

Aanbevolen berichten

Ik heb de applicatie nu sinds een weekje op mijn iPhone staan en het werkt aardig.

 

Mijn bevindingen/mening:

Ik zoek in zo'n applicatie puur het inzien van informatie en dat doet deze applicatie meer dan goed! Voor het navigeren naar de cache zelf heb ik gewoon mijn oude trouwe Garmin dus daar heb ik hem nog niet voor gebruikt. Ik zal binnenkort eens ergens op een locatie op zoek gaan naar een lokale traditional om te zien hoe dat gaat.

Voor het gebruik van 'paperless' cachen vind ik dit prima werken. Hierbij moet ik zeggen dat ik onder paperless versta: het caches zonder telkens te moeten printen. Een kladpapiertje bij je hebben om informatie on-the-way op te schrijven heb ik geen enkele moeite mee..

 

Betreft de problematiek rond het opslaan voor offline gebruik. Wanneer je een iPhone gebruikt is wat mij betreft een data-abonnement onvermijdelijk. Hiermee is de offline optie wat mij betreft overbodig omdat de verbinding (in ieder geval in Nederland) praktisch overal wel beschikbaar is.

 

Al met al ben ik er dus aardig tevreden over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inmiddels de iPhone met Groundspeak app ook gebruikt zónder mn Garmin bij de hand. Ik ben onder de indruk van de prestaties en ga deze dan ook zeker vaker gebruiken!

Naar mijn mening is hét grote nadeel in deze de accuduur van de iPhone. Een lange tocht lopen met de iPhone als navigator is hierdoor simpelweg geen optie omdat je niet even je batterijen kunt vervangen.

 

Voor korte caches :rolleyes: ! Voor lange caches toch nog gewoon met de Garmin. Ik ben er in ieder geval wel erg tevreden over!

 

<OFFTOPIC>

Wat mij trouwens opviel was dat waar mijn oudere Garmin GPS60 geen verbinding meer had in het bos mijn iPhone nog wel een goede verbinding had.. SiRF-star III?

</OFFTOPIC>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op mijn iPhone een externe batterij.

In de auto gaat hij op de 12 v voeding en de externe batterij zit in mijn telefoonhoesje.

Stap ik uit gaat steek ik de iPhone zo in de externe batterij.

 

Gisteren nog een kleine multi geprobeerd, maar kwam niet goed uit.

Weet nog niet wat de oorzaak is. Ik wacht even op commentaar van de cache eigenaar.

bewerkt door buzzarsdseye
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhankelijk van gebruik doe je daar wel een dag mee.

Je kan op die externe batterij zien hoeveel die nog heeft.

Daarna spreekt hij de interne batterij pas aan.

Dus als je zorgt met een volle batterij op stap te gaan, moet je het een dag kunnen redden.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhankelijk van gebruik doe je daar wel een dag mee.

Je kan op die externe batterij zien hoeveel die nog heeft.

Daarna spreekt hij de interne batterij pas aan.

Dus als je zorgt met een volle batterij op stap te gaan, moet je het een dag kunnen redden.

succes.

 

Waar heb je die externe batterij gekocht? Is dat een standaard accessoires van Apple voor de iPhone?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de applicatie nu sinds een weekje op mijn iPhone staan en het werkt aardig.

 

Mijn bevindingen/mening:

Ik zoek in zo'n applicatie puur het inzien van informatie en dat doet deze applicatie meer dan goed! Voor het navigeren naar de cache zelf heb ik gewoon mijn oude trouwe Garmin dus daar heb ik hem nog niet voor gebruikt. Ik zal binnenkort eens ergens op een locatie op zoek gaan naar een lokale traditional om te zien hoe dat gaat.

Voor het gebruik van 'paperless' cachen vind ik dit prima werken. Hierbij moet ik zeggen dat ik onder paperless versta: het caches zonder telkens te moeten printen. Een kladpapiertje bij je hebben om informatie on-the-way op te schrijven heb ik geen enkele moeite mee..

 

Betreft de problematiek rond het opslaan voor offline gebruik. Wanneer je een iPhone gebruikt is wat mij betreft een data-abonnement onvermijdelijk. Hiermee is de offline optie wat mij betreft overbodig omdat de verbinding (in ieder geval in Nederland) praktisch overal wel beschikbaar is.

 

Al met al ben ik er dus aardig tevreden over!

 

het offline opslaan is juist erg handig als je bv op vakantie gaat in het buitenland. Je slaat heel veel caches offline op en je hebt geen internet nodig wat in het buitenland heel duur is. Na het vinden kan je ook nog offline loggen en als je dan weer internet hebt kan je al je logjes naar je persoonlijke pagina sturen op .com en zo weer loggen. Scheelt je een hoop administratie. Werkt super.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Er is weer een nieuwe release van de Groundspeak Geocaching app voor de iPhone.

In deze versie (2.3.1.) is het zoeken op caches nabij een adres weer mogelijk.

 

Verder heb ik inmiddels een stuk of 30 caches gevonden met deze app en eerlijk gezegd heb ik de laatste 25 caches mijn Garmin nieteens meer mee als ik op pad ga. Ben er uitermate tevreden over!

 

Wat betreft het offline opslaan, je kunt in ieder geval meerdere PocketQueries inladen á 500 caches per stuk. Ik heb er voor een vakantie 3 ingeladen en dat ging prima (ook qua prestaties).

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Groundspeak apllicatie is met de laatste versie al weer iets beter geworden. Toch is het nog niet optimaal. Maar dat ligt volgens mij ook aan de html die in een cachebeschrijving is verwerkt.

 

Wel vreemd was toen ik laatst een beschrijving had, waar ik de vet- en cursief tags te zien kreeg ipv dat de woorden vet en cursief stonden. Dat was ook het geval bij de formules en dan is het echt niet handig.

 

Daarnaast zie je soms cachebeschrijvingen die verwerkt zijn in de additional waypoints. Dan laat de Groundspeak applicatie geen tabel zien, maar laat alles achter elkaar zien. Dat werkt ook niet echt lekker. Ik schakel dan over naar de online-versie, maar ja, in het buitenland wil je dat niet hè, vanwege de kosten.

 

Ik heb beide euvels al gemeld aan een van de makers op het Groudspeak-forum.

 

Maar vooralsnog ga ik voortaan op pad met de Iphone voor de cachebeschrijving. Erg fijn! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...