Spring naar bijdragen

Iphone applicatie van Groundspeak is beschikbaar!


MacOZ58

Aanbevolen berichten

Voor de bezitters van de iPhone is dit een mooie dag: de groundspeak applicatie Geocaching is door Apple in de iTunes Store gezet. Onze indruk is dat dit programma erg handig en ook goed is. Zodra we het getest hebben zullen we onze bevindingen hier plaatsen.

 

Groeten,

Regina & Eddy ~ MacOZ58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De iphone app van Groundspeak om Paperless te Geocachen is beschikbaar via I-Tunes voor de Apple Iphone en de Ipod Touch.

 

Mijn eerste bevindingen zijn dat de App OK is maar kan beter.

Ik gebruik een Ipod Touch en iedere keer dat ik een Cache save 'crasht' de app naar het openingsscherm van de Ipod.

De cache is wel opgeslagen!

Ten tweede, als je Nee antwoord op de vraag of de app de locatie moet bepalen waar je je nu bevindt, wordt deze vraag continu herhaald als je met de app bezig bent.

 

Voor de rest ziet het er goed uit en ik hoop dat ze de App blijven ontwikkelen!

 

Happy iCaching!

 

Jeroen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hem er ook net op staan, was al dagen aan het kijken waneer ie beschikbaar was

Ziet er in de eerste instantie goed uit, gemakkelijk om de hints en logs te lezen

Ga er vanmiddag voor het eerst mee op pad, zal mn bevindingen daarna hier weer plaatsen

 

Ik heb mn op mn Iphone staan

bewerkt door MatsRetep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag deze app in het veld ook even geprobeerd. Het saven van de beschrijving gaat op mijn iPhone goed. Omschakelen naar het metrische stelsel lukt niet, de display blijft miles en yards aangeven. Zoeken op GC code lijkt ook niet te werken. Als ik de echte code van een cache invoer komt er een foutmelding terug met een tekst dat de opdracht geen resultaat gaf. Als ik de GC weglaat komt de search wel met resultaat terug maar die liggen niet in de buurt van de cache die ik ingegeven had.

 

Al met al ben ik zeer tevreden met dit nieuwe tooltje maar er moeten nog een paar kleine foutjes weggewerkt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat het saven ook goed (hoewel ik het nut hiervan nog moet ontdekken)

Heb er dinsdag 2 caches mee gevonden, valt me wel op dat als ik op een nieuwe locatie ben ik de caches van de oude locatie als dichtsbijzijnde krijg. KMters krijg ik ook niet te zien

 

Voor erbij is het wel erg handig

 

Ik gebruik verder iGCT waar vele handige tools opzitten, Cardinal en simple GPS als navigator en voor het zoeken van caches ook nog Geofind allemaal voor de iPhone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat het saven ook goed (hoewel ik het nut hiervan nog moet ontdekken)

Heb er dinsdag 2 caches mee gevonden, valt me wel op dat als ik op een nieuwe locatie ben ik de caches van de oude locatie als dichtsbijzijnde krijg. KMters krijg ik ook niet te zien

 

Voor erbij is het wel erg handig

 

Ik gebruik verder iGCT waar vele handige tools opzitten, Cardinal en simple GPS als navigator en voor het zoeken van caches ook nog Geofind allemaal voor de iPhone

 

Ja, ik ben er tot op heden best tevreden over. De km's worden bij mij wel weergeven. Het saven is wel makkelijk, omdat je dan 1 of meerdere cacheroutes direct beschikbaar hebt en dus niet iedere keer de applicatie weer moet laten zoeken als je aan het verplaatsen bent of wat dan ook.

Wat ik wel mis, dat je niet kan inzoomen/uitzoomen, als de beschrijving geladen is. Dat zou makkelijk zijn bij sommige cachebeschrijvingen.

 

Het begint op de iphone in ieder geval al ergens op te lijken om paperless te lopen.

 

Ik hoop dat groundspeak snel met wat verbeteringen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat het saven ook goed (hoewel ik het nut hiervan nog moet ontdekken)

Heb er dinsdag 2 caches mee gevonden, valt me wel op dat als ik op een nieuwe locatie ben ik de caches van de oude locatie als dichtsbijzijnde krijg. KMters krijg ik ook niet te zien

 

Voor erbij is het wel erg handig

 

Ik gebruik verder iGCT waar vele handige tools opzitten, Cardinal en simple GPS als navigator en voor het zoeken van caches ook nog Geofind allemaal voor de iPhone

 

 

Saven is vooral handig als je geen G3 verbinding met je iphone meer hebt! Maar voor de rest val mij persoonlijk de applicatie nog wat tegen. Neem bijvoorbeeld het inloggen, ik kan niet zien welke cache ik wel danwel niet gedaan heb. Er moet nog wel wat aan gesleuteld worden!

 

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Op 29 oktober heeft Groundspeak een update naar Apple gestuurd. Hierin is o.a. het probleem van het inloggen verholpen, je kunt nu je gevonden caches uit de zoekresultaten filteren.

Zie ook onderstaand bericht van het gc.com forum:

 

Groundspeak has submitted the first update to its Geocaching application for the iPhone to Apple yesterday. We expect see it in the Apple Store within 2 weeks, but the timing really depends on how quickly it is reviewed and approved by Apple.

 

New Features Include:

  • Filters prior hides and finds with a Geocaching.com login
  • New "more" option on the search results page to return more than 20 geocaches (up to 100)
  • Saved items now sort by distance

Bug Fixes:

  • Navigation screen correctly shows miles/km based on program settings
  • Fixed crashing bug when adding certain saved items
  • Coordinate format corrected
  • Issue with some caches near 0 degrees longitude corrected
  • General stability improvements

The cost of the application remains $9.99. The Geocaching application has the functionality you need to look up and seek out caches using the networking and location-based features of the iPhone 3G. It also works with the iPod Touch and first gen iPhone though you will need WiFi for the Touch and the compass won't work on the first generation iPhone (naturally).

 

We are already working on the next update and plan to include logging of caches, localization for a number of languages, and more.

 

Included features (from V1.0):

  • You can look up travel bugs and find out their goal while out on the trail
  • Saved Items allows you to save a cache listing and navigate to it, even when you are out of network range
  • The application starts in beginner mode which only shows traditional caches. Advanced shows all types
  • To help with speed issues on, say, the Edge network, you can restrict the number of results to 5, 10, 15 or 20

For more information please visit Geocaching.com/iphone

 

 

2889513707_b7eb263506.jpg

 

 

gs.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb inmiddels deze nieuwe versie. De eerste ervaringen zijn niet bemoedigend. Na het opstarten vraagt de applicatie naar de lokatie. Welke mogelijkheid ik ook kies., daarna springt ie terug naar de springboard (hoofdmenu van de iphone). Anderen soortgelijke ervaringen of werkt het bij anderen wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook net de nieuwe versie op de iPhone gezet en alles ziet er goed uit. Doordat je nu kunt inloggen is het zoeken in je eigen regio ook weer zinvol. Normaal zien we dan alleen caches die we allang gedaan hebben.

We zullen dit tooltje binnenkort eens goed gaan testen.

 

Voor wie het leuk vinden: er is ook een nieuwe versie van iGCT uit.

 

Groeten,

E van MacOZ58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...