Spring naar bijdragen

Diskwalifikatie?


gammo_team

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

moet ik nu mijn naam ook uit de hulplijst halen ???? als iemand nu belt voor hulp kan die ook gediskwalificeerd worden omdat hij hulp heeft gehad.

dus bel aub maar stiekem zodat niemand er achter komt.

.....TEAM GEBROOK.....

 

 

Ter correctie:

 

In dit lijntje is nooit sprake geweest van de hulplijst en/of af en toe een hulplijntje.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet voor de puntjes gaat dan log je geen aarde cache’s, virtuals all over the world, de bekritiseerde voortuin cache’s en oprapers, web-camcache’s.

 

Onzin. Leuk als stelling om te deponeren, maar ook niet meer dan dat.

:beerchug:

 

Fire5

Onzin?

 

Verklaar je nader, leuk om kreten te uiten maar ook niet meer dan dat?

:beerchug:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Nee hoor, het is mijn mening omtrent de stelling zoals je die neerlegt. Kan daar een heel verhaal over houden, maar vind dat overbodig. De stelling is naar mijn mening dus gewoon onzin.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet voor de puntjes gaat dan log je geen aarde cache’s, virtuals all over the world, de bekritiseerde voortuin cache’s en oprapers, web-camcache’s.

 

Onzin. Leuk als stelling om te deponeren, maar ook niet meer dan dat.

:beerchug:

 

Fire5

Onzin?

 

Verklaar je nader, leuk om kreten te uiten maar ook niet meer dan dat?

:beerchug:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Nee hoor, het is mijn mening omtrent de stelling zoals je die neerlegt. Kan daar een heel verhaal over houden, maar vind dat overbodig. De stelling is naar mijn mening dus gewoon onzin.

 

Fire5

 

Jammer, maar ook niet meer dan dat., kreten slakend en niet willen onderbouwen.

Zo zijn er meer hier.

 

:beerchug: <----- Blijft gewoon staan bij mij :)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet voor de puntjes gaat dan log je geen aarde cache’s, virtuals all over the world, de bekritiseerde voortuin cache’s en oprapers, web-camcache’s.

 

Onzin. Leuk als stelling om te deponeren, maar ook niet meer dan dat.

:beerchug:

 

Fire5

Onzin?

 

Verklaar je nader, leuk om kreten te uiten maar ook niet meer dan dat?

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Nee hoor, het is mijn mening omtrent de stelling zoals je die neerlegt. Kan daar een heel verhaal over houden, maar vind dat overbodig. De stelling is naar mijn mening dus gewoon onzin.

 

Fire5

 

Jammer, maar ook niet meer dan dat., kreten slakend en niet willen onderbouwen.

Zo zijn er meer hier.

 

:beerchug: <----- Blijft gewoon staan bij mij :)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

De stelling is zodaning dat 'ie niet meer verdient. Er kunnen hele lange berichten over worden gepost, maar uiteindelijke komt het neer op een mening van een geocacher. Prima als iemand daarde moeite voor wil nemen, maar ik niet. Doelstelling van de stellingnemer onbekend, behalve dat er een discussie zou kunnen ontstaan die nooit wordt beslecht. Een onderbouwing geven van de mening is net zo overbodig als de stelling zelf. Niet de moeite dus. Heb ik er toch nog teveel tijd aan besteed :) .

 

Fire5

 

Edit: :beerchug: (vorige keer vergeten en al teveel in het bericht?)

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<even een hele boel geknipt om het een beetje leesbaar te houden>

 

De stelling is zodaning dat 'ie niet meer verdient. Er kunnen hele lange berichten over worden gepost, maar uiteindelijke komt het neer op een mening van een geocacher. Prima als iemand daarde moeite voor wil nemen, maar ik niet. Doelstelling van de stellingnemer onbekend, behalve dat er een discussie zou kunnen ontstaan die nooit wordt beslecht. Een onderbouwing geven van de mening is net zo overbodig als de stelling zelf. Niet de moeite dus. Heb ik er toch nog teveel tijd aan besteed :beerchug: .

 

Fire5

 

Edit: :beerchug: (vorige keer vergeten en al teveel in het bericht?)

Toch wil ik die stelling met graagte verdedigen al is het van het simpele fijt dat er een heel groot gedeelte ook nog eens klopt, en het dan in een woord te zeggen dat het onzin is, mwah een beetje kort door de bocht.

Ik nodig iedereen uit om eens te discuseren met mij op een event en werp eens gefundeerde tegenargumenten op deze stelling in plaats van nog meer cache’s zoeken, het gaat toch niet om de puntjes…….

:beerchug:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jonge zeg diskwalificatie..... er zijn hier toch wel mensen die dit spelletje echt heel serieus nemen.

 

Je gaat toch cachen voor je eigen plezier en niet dat van een ander. En ook niet om je te meten met een ander- zou ook een oneerlijke strijd zijn, want niet iedereen heeft evenveel vrije tijd, dan wel zin, dan wel conditie, of noem maar op.

 

Wij hebben nu ergens over de 550 caches, vanmiddag ook nog eens een not found gelogd (maar wel fijn gewandeld). Als nu iemand vandaag een cache of 10 logt en ons passeert in de listing intereseert me dat...... werkelijk helemaal niks.

Er zijn ook puzzels die ons te moeilijk zijn(auw, dat is moeilijk toegeven!). Die blijven dan maar liggen.

 

En als iemand nou heeeel erg gelukkig wordt van een cache te vinden die hij/zij niet op "eigen kracht" had kunnen vinden... wie ben ik dan om zo iemand dat geluk te ontzeggen? :beerchug:

 

knip...... Want het is, hoe-dan-ook, het niveau van een vijfjarige die niet kan winnen met memory.

 

 

 

Hee, dat is een mooi vergelijk. Waarbij ik moet aantekenen dat meeste vijfjarigen van mij zouden winnen met meory, dat wel.

 

 

edit, zo zie je maar, zelfs onthouden voor de M op het toetsenbord zit is al lastig...

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweenie hoor, nemen jullie je hobby niet een beetje te serieus? Als je er zelf maar plezier aan beleeft, daar gaat het wat ons betreft om. En we stoken de buren, team RexenRakker een beetje op maar dat is het dan ook. We kunnen de mensen die al langer dan ons cachen toch niet inhalen en hebben ook niet de tijd en de behoefte om dat te doen. Een virtual loggen is leuk, vooral als we de oplossing vanachter de computer hebben kunnen vinden. Een earthcache is leuk als we toch al in de buurt waren. Maar die lijst met "founds" heeft verder niet zoveel betekenis. Vinden wij dus.

Maar de discussies de afgelopen dagen, niet alleen over dit onderwerp, maken ons wel wat huiverig om onze mening hier te delen :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees zo'n beetje dat de mensen namen willen hebben. Ik heb ooit een cache gelogd waar ik zelf de puzzel niet van had opgelost. Maar mijn medecachers die in de auto zaten hadden deze wel opgelost. Als zij uitstappen om te loggen, dan stap ik ook uit en ga loggen. :beerchug:

Maar ik zou niet vragen om coördinaten. Een hint wel. Ook aan collegacachers. Immers is het puzzelen inderdaad niet voor iedereen een leuke bezigheid. En ik laat me daar graag een beetje (met nadruk op een beetje) op weg helpen.

 

Ik vraag me overigens eerder af of er ook cachers zijn die een cache loggen zonder dat ze er überhaupt waren. Heb laatst eens een logboek vergeleken met de internetlogjes. En daar kwam ik wel een paar namen tegen die zo niet in het logboek stonden. Maar of diegene dan misschien met de verkeerde nick logt kan ik niet controleren. Maar om dan meteen de logjes te verwijderen? So what! Denken jullie dat iemand zijn neergelegde micro's allemaal gaat controleren? Dus als je puntjes wilt scoren, log dan gewoon iedere micro die je kunt vinden. :beerchug: En geniet van je status als mega-, kilo- of gigacacher.

 

Diskwalifikatie kan sowieso niet. Je maakt een nieuwe NIck aan en je bent klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat iedereen het spelletje toch gewoon spelen zoals ze het willen spelen.

 

Als mensen voor de puntjes gaan en zo hoog mogelijk willen eindigen moeten ze dat lekker zelf weten.

Laat ze lekker ..... als ze zo van het cachen genieten.... zal mijn soort niet zijn in ieder geval.

 

Ik cache gewoon omdat ik het leuk vind, lekker met de hond weg, en lekker buiten bezig zijn en de punten. NL Rankings, EU rankings, Cache Quota's, enz enz ?

 

Die boeien mij totaal niet.

 

Dat geldt voor jou, wellicht.

 

Aan de andere kant weten we dat er in de "top 10" diverse personen staan die zich van deze methode bedienen: wat mij betreft is dat vals spelen. En vals spelen is verwerpelijk.

ECHTER: voor een aanzienlijk deel van de cachers zijn deze lui met hun hoge score cachers waar ze +/- tegen opkijken=> het geeft ze status.

Dat is een reden - wat mij betreft - om deze figuren aan de schandpaal te nagelen, opdat duidelijk wordt en is dat ze helemaal geen cachers zijn om tegen op te kijken. Dat ze helemaal geen voorbeeldfunctie hebben en hun status absoluut niet is wat die lijkt.

 

Noem dus namen en nagel ze aan de schandpaal !!

 

Zodra ik duidelijkheid en zekerheid heb omtrent de namen van de valsspelers zal ik het zeker niet nalaten om deze te noemen.

 

Laten we het geocachen zuiver houden. Dit bereik je alleen door duidelijk te maken dat valsspelers geen status hebben itt. je kop in het zand te steken onder het motto dat iedereen zelf moet weten hoe hij geocached.

 

Geopatra.

 

 

Hoezo, opkijken tegen iemand die 100, 1000, 2000 of meer caches heeft gevonden?? Belachelijk gewoon.

Ik kijk op tegen iemand die ondanks lichamelijke of psychische handicap de moed bij elkaar raapt en 1 cache vind. :beerchug:

De andere nemen hun zelf maar in de maling, maar niet ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook onze cache, GCX3DH, is door iemand "gelogd". Onlangs was het logboekje vol, we hebben het doorgelezen en gechecked met de logjes op de cachepagina en er zeggen en schrijven 1 uitgepikt die echt niet in het boekje gelogd heeft. Zowel niet op naam als geen log op die datum. Wel even over nagedacht of we die log nu op de pagina moeten verwijderen maar we laten hem toch staan. Kistje bekeken en vergeten de naam te noteren? We weten het niet maar ze krijgen het voordeel van de twijfel.

 

Tijdens het paasevent hebben we zelf een cache gedaan, Around Wijchen 4: Kerkeveld, omgeving Arnhem, die eigenlijk ook niet juist gelogd is. We vonden de micro, logden, rolden het logrolletje netjes op en zagen dat het een logrol was van de Saatjes uit Zeeland, even een dikke 200 km andere kant op met op de eerste pagina, jawel, een log van ons zelf. Ook menig andere teams die op die dag dat rolletje logden.

Direct contact gelegd met de eigenaar van de Kerkeveld cache, hij zou contact opnemen met de Saatjes, en wij kregen groen licht om de cache toch te loggen. Zijn eigen micro lag 3 meter verder, een afwijking van 3 meter is toch normaal??? Rara wie had daar zo'n lol in om een micro van een ander 200 km te verplaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoor zo'n discussie, ach waar draait het nou helemaal om met cachen..... het is en blijft een spelletje en hou het dat ook lekker, wordt een cache van je gelogd zonder dat ze hem lopen?

Dan verwijder je toch de log, daar ben je vrij in.....

 

Mij persoonlijk maakt het geen fluit uit wat ze doen, voor de gene die willen wandelen leg ik een leuke cache neer, voor de gene die snel een puntje willen scoren leg ik een mooi logboekje neer, al loggen ze hem vanuit hun luie stoel, zal mij een worst wezen, ben je het niet eens met zo'n log, dan verwijder je hem gewoon, gaat de logger daarna huilen dan is het een zielepoot met zijn 200.000 logs...... maar is het nog steeds zijn spelletje.

 

Laat iedereen het spelletje lekker op zijn eigen manier spelen :beerchug:

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooooooo hey, en ik dacht nog wel dat het vandaag nog wel aardig weer was om naar buiten te gaan. Blijkbaar is de komkommertijd nog niet voorbij. Weer drie pagina's met ik vind dat dit zo moet en nu jullie nog.hahaha. wat een eindeloos gezwets iedere keer maar weer. (sh*t, nu doe ik er weer zelf aan mee).

Laat ieder toch lekker zijn ding doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo, opkijken tegen iemand die 100, 1000, 2000 of meer caches heeft gevonden?? Belachelijk gewoon.

Er zijn ook cachers die er zelf de status uit halen om zich af te zetten naar anderen die minder gedaan hebben. Zoals deze week in een private mail naar ons:

iemand met 75 gevonden caches kan beter zijn mond nog houden want die weet nog maar net wat geocachen inhoud.
Ik neem aan dat dit soort cachers een uitzondering op de regel is. Die weet het blijkbaar nog steeds niet:

Geocaching is supposed to be, a light and fun, family activity.

 

Laten we het dan ook zo spelen. Dan hoeven we het niet eens over diskwalificeren te hebben. Of schandpalen, of... Wij zijn nu eenmaal veel beter in buitenspelen.

 

Ik sluit mij dan ook helemaal bij voorgaande 2 'sprekers' aan. :beerchug:

bewerkt door isabelle01
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...