Spring naar bijdragen

Diskwalifikatie?


gammo_team

Aanbevolen berichten

Dat is een reden - wat mij betreft - om deze figuren aan de schandpaal te nagelen.

 

Noem dus namen en nagel ze aan de schandpaal !!

 

Zodra ik duidelijkheid en zekerheid heb omtrent de namen van de valsspelers zal ik het zeker niet nalaten om deze te noemen.

 

Laten we het geocachen zuiver houden.

 

U bent diep gezakt, maar als het dan toch moet:

 

http://www.mkbservice.nl/criminaliteit.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Irritaties die opborrelen heeft naar mijn idee allemaal te maken met rankings.

Of het nu gaat om de aantal founds, de FTF's, geo D'ors, aantal watchers....

 

Op de vraag of we door moeten gaan met die rankings (zie vele andere draadjes):

I don't care.

Al die rankings kunnen aan me r**t roesten.

Ik kijk er niet naar. Ik weet niet eens waar ik ze kan vinden.

Dit spelletje speel ik op mijn manier en heb daar lol in.

 

Vind je al die rankings wel belangrijk?

Speel dan wel eerlijk.

Ik kan me niet voorstellen dat je er een fijn gevoel bij/over hebt als je 'vals speelt',

 

De geplaatste logs zegt vaak genoeg by the way...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me een probleem van puntjesjagers. Ik heb niks met rankings. Ik kijk er niet, ik kom er niet. Als er mensen zijn die de rankings op deze wijze misleiden is er, lijkt mij, weer een extra punt om je af te vragen waarom dat hele puntensysteem nog nodig is. Als het niet zou bestaan zou er niemand meer op deze 'illegale' wijze loggen omdat dat dan totaal geen zin meer heeft.

 

Maar wat mij bereft gaan ze hun gang maar, ik heb er geen last van. Ik sluit me overigens wel aan bij dat wat al eerder gezegd is hier: hoe kun je jezelf nog serieus nemen als je op die manier met een spel omgaat? Want het is, hoe-dan-ook, het niveau van een vijfjarige die niet kan winnen met memory.

bewerkt door rope
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En je hebt het gevoel van totale overwinning niet lijkt mij.

 

Als wij een (meestal multi) cache lopen op een dag, en we vinden hem, dan zijn we zooo blij en kan de dag niet meer stuk. Een tijd geleden waren we al 5 keer bij dezelfde cache geweest en uiteindelijk de eigenaar maar om een hint gevraagd, of in elk geval even te kijken wat we verkeerd hadden gedaan. We kregen de coordinaten van de cache. Op dat moment waren we er zo flauw van dat we er dan ook rechtsstreeks heen zijn gelopen. Bah, het was in mei, maar ik heb er nog steeds een vieze smaak van in m'n mond. Nee deze route gaan we nog een keer lopen en dan maar hopen dat we het wel goed doen haha. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Categorie knuppel-hoenderhok:

 

Bedoelde valsspelers zijn blijkbaar puntjesjagers; ze willen zo hoog mogelijk in de ranking staan.

 

Degenen die zich daar aan ergeren zien blijkbaar hun eigen positie op de lijst in gevaar komen.

 

En zijn dus ook van die verfoeilijke puntjesjagers.

 

(Dus ook categorie pot-ketel).

 

Nu even serieus: Ik vind alleen mijn eigen ranking interessant, het lijkt me wel leuk af en toe een mijlpaaltje te halen (hoewel het in mijn tempo nog behoorlijk lang zal duren voordat ik ook maar bij de 100 kom).

 

Als je er een kick van krijgt om het spelletje "vals" te spelen, moet je daar vooral mee doorgaan. Wordt je lekker gelukkig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij de frustratie van de cachelegger best voorstellen: hij zet een leuke cache uit, verzint leuke opdrachten, kiest een mooie locatie en joepie: een aantal mensen wisselt coördinaten uit en hoppakee: dendert naar de cache...

 

Maar: hoe wil je het voorkomen? Mensen aan de schandpaal nagelen? En zoals Getzie Familie terecht zegt: hoe kom je aan het bewijs? En wat is dan det 'bewijs'? Voordat je het weet worden oude vetes uitgevochten en zijn er alleen maar verliezers. Daarnaast: diskwalificeren? Dat kan alleen maar .com en daar zul je goede argumenten voor moeten hebben. Daarnaast weet ik wel zeker dat .nl hier geen politie-agent in wil zijn. Maar wie dan wel: de cachelegger? Nou, ik heb er (persoonlijk) geen behoefte aan; hoe jammer ik het ook vind dat er coördinaten worden uitgewisseld. Hints natuurlijk daargelaten...

 

Het lijkt mij zeker niet de bedoeling dat mensen hier op het forum aan de schandpaal worden genageld. Dit kun je niet maken, want wat is bewijs? Als dit gebeurt zullen deze berichten ook op 'invisible' worden gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nieuwerwetse en tegenwoordig zeer favoriete Hollandse bezigheid “het vingertje wijzen” indrukwekkende avator Gammo :D , al dan niet beschuldigend, is weer gestart en ook nu weer gecombineerd met het onvervalste en al honderden jaren oude “schandpaal nagelen”.

Natuurlijk hoort daar ook weer een passende straf bij, het diskwalificeren zelfs.

 

En ook hier zijn er genoeg hunters die niet weten hoe snel ze moeten reageren om ook hun onvrede te ventileren naar al die boefjes die onreglementair zouden hebben gelogd (waar staan trouwens die reglementen?)

Ik ben inderdaad benieuwt welke Stasi methodes zouden gebruikt moeten worden om dat allemaal te controleren.

Het is misschien dan beter om alleen van die hunter die alles echt zuiver logt ( Van de vele hunters op de top honderd in Nederland waarvan ik echt zeker ben, zal mijn inziens niet meer wezen dan een goeie hand vol) een eigen ranking te maken, ben je wel lekker snel klaar.

Als andere hunters de multy niet willen lopen en net als 95% van de mijn bekende geocachers ook mede voor de punten gaan laat ze lekker loggen, als ze de cache maar weer goed afdekken.

En over de puzzels maar niet te zwijgen iedereen kan inmiddels al weten hoe ik daar over denk, dus wissel ik open en ruimhartigs coords mee uit aan een ieder die er om vraagt.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Als je niet voor de puntjes gaat dan log je geen aarde cache’s, virtuals all over the world, de bekritiseerde voortuin cache’s en oprapers, web-camcache’s.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen cacht op zijn eigen manier. Prima: daar kan ik ver in mee gaan. Maar wat ik mij wel afvraag, wat de lol is om elke multi of mystery door het uitwisselen van coördinaten te 'degraderen' tot een 'oprapertje'?! Mijn inziens gaat het dan alleen maar om het 'puntje scoren'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet voor de puntjes gaat dan log je geen aarde cache’s, virtuals all over the world, de bekritiseerde voortuin cache’s en oprapers, web-camcache’s.

 

Onzin. Leuk als stelling om te deponeren, maar ook niet meer dan dat.

:D

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar: hoe wil je het voorkomen? Mensen aan de schandpaal nagelen? En zoals Getzie Familie terecht zegt: hoe kom je aan het bewijs? En wat is dan det 'bewijs'?

*

Het lijkt mij zeker niet de bedoeling dat mensen hier op het forum aan de schandpaal worden genageld. Dit kun je niet maken, want wat is bewijs? Als dit gebeurt zullen deze berichten ook op 'invisible' worden gezet.

 

Dat bewijs is ook het moeilijke punt in mijn opmerking, natuurlijk. Ik heb geen enkele behoefte om daar losjes mee om te springen.

 

Als er mensen zijn die zich eraan ergeren , net als ik, dan kun je je schouders ophalen en zal het never niet, nooit niet veranderen. Wellicht wel steeds meer verbreid raken, omdat er steeds meer meelifters zullen komen, die dat inmiddels als normaal beschouwen. Die puntjes, he.

 

Ik ben echter niet het type om de schouders op te halen. Vals spelen is beschadiging van een zeer mooie hobby. En ik ben zo'n geocacher die de hobby puur wil bedrijven en wil houden. ( dit laatste is al een verloren zaak natuurlijk) En ik draag dat ook actief uit.

 

Ik zou er al minder moeite mee hebben als die categorie gewoon en plein publique / op dit forum toegeeft dat ze zo te werk gaan. Er is er een die dat zonder problemen doet en dat werkt ontwapenend. Wellicht dat hij dat eens kan overbrengen aan diegenen waarmee hij vaak samenwerkt ?

 

Ik refereer overigens vnl. over het bedrog bij multies. Sommige puzzels vragen er gewoon om, wat niet wegneemt dat het nog steeds valsspelen is. Steek er dan de nodige uren in en vraag een hint.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beken: ik ga graag cachen, doe het op de juiste manier, zowel micro's als multies en mysteries. Maar ik doe het ook voor de puntjes. Niet om te vergelijken met jullie, maar voor mezelf. Voor de boekhouding en voor de voldoening.

 

Onlangs mijn 200ste gescoord... voor de ene is dit veel en voor de andere een peulschil. So? Ik ben fier, want IK heb er al 200. Ik ben al op 200 plaatsen geweest waarvan ik kan zeggen: "hier zou ik nooit gekomen zijn, zonder geocaching".

 

Wat kan mij die personen schelen die het allemaal kado krijgen. Welke voldoening haal ik daaruit of ze geocaching nu goed of verkeerdelijk uitoefenen. Niets...Daarom heb ik geen interesse in een Inquisitie of jacht op valsspelers...zij doen het zichzelf aan. En je moet hen ook niet openlijk op de schandpaal nagelen, want dat doen ze ook zichzelf wel aan. Op langere termijn kent iedereen deze individuen wel, en dan zitten ze ermee...

 

Vandaar: ik cache voor mezelf en niet voor een ander.

 

Groeten,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mja, punten interesseren ons gelukkig niet echt. Onlangs tijd genoeg gehad om een maagdje te scoren in Wanssum, maar ja whatever, even geen zin ed...

 

Als er cachers in een kwaad licht gesteld moeten worden, noem dan man en paard en niet "enkele mensen uit de top 10".

 

Iedereen op zijn manier, prima. Als wij ergens niet uitkomen bellen we ook een bevriend hulplijntje. Geen problemen mee. Nog leuker is het soms de eindcoords uit de multi te filteren (thuis) puur op basis van wat logica, rekenkundig gepruts of verborgen oplossingen op de homepage van de maker oid. Zo wordt een multi een leuke thuiswerk opdracht. Ook daar heb ik soms plezier in... Onethisch /vals ??? Nee hoor, gewoon foutje van de legger uitbuiten.

 

Diskwalifikatie? Rot op zeg. Hoe wil je dat praktisch toepassen op de COM site? Dat kun je hoog uit doorvoeren in die statistieken /ftf's ed opde NL site. De enige invloed die je hebt als maker is de logjes te verwijderen maar dan komt weer de discussie wel logje in logboek (op welke wijze dan ook) dus is gevonden???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet voor de puntjes gaat dan log je geen aarde cache’s, virtuals all over the world, de bekritiseerde voortuin cache’s en oprapers, web-camcache’s.

 

Onzin. Leuk als stelling om te deponeren, maar ook niet meer dan dat.

:D

 

Fire5

Onzin?

 

Verklaar je nader, leuk om kreten te uiten maar ook niet meer dan dat?

:thumbup:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, jongens, jongens...

Wat een oeverloos gezwets weer. Mijn vader doet wel zweedse puzzels en als hij een antwoord niet weet, kijkt-ie achterin wat het woord moet zijn, kan ie weer verder. Diskwalificatie! geen nieuwe boekjes meer voor de verjaardag!

 

Maak je druk om andere dingen die er werkelijk toe doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diskwalificatie? Wat een onzin!

Maar als het toch om die NL rankings gaat, mogen ze het gerust af schaffen.

Sommige cachers zouden het misschien als een race zien... maar als het een race is, dan is het wel een hele kromme. Stel je voor.

 

Er is een race waarbij je zo snel mogelijk aan de andere kant van het veld moet zijn.

Maar de een start in het begin (Zeeland), de andere in het midden (Utrecht), weer een andere begint 10 seconden later dan de rest (newbie), en nog eentje mag maar om de 3 seconden een stap zetten (iemand die alleen zondag vrij heeft).

:D

 

En als het geen echte race is dan stelt het toch niks meer voor. Het aantal founds en wat voor cache types en wanneer je ze hebt gevonden kan je al uitgebreid in je profiel en in de persoonlijke stats van geocaching.nl zien staan, schaf dat hunter lijstje toch lekker af!

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...