Spring naar bijdragen

Diskwalifikatie?


gammo_team

Aanbevolen berichten

Hoezo, opkijken tegen iemand die 100, 1000, 2000 of meer caches heeft gevonden?? Belachelijk gewoon.

Ik kijk op tegen iemand die ondanks lichamelijke of psychische handicap de moed bij elkaar raapt en 1 cache vind. :beerchug:

De andere nemen hun zelf maar in de maling, maar niet ons.

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook wij moeten tot onze grote schande toegeven dat wij behoren tot de teams die aan de schandpaal genageld moeten worden :beerchug: Wij hebben namelijk weleens coördinaten gekregen van onmogelijk op te lossen puzzels. Bovendien hebben we weleens een multi gedaan zonder de hele wandeling te lopen.

Waar wil je de grens leggen.... een hulplijn mag, maar tot hoever? Zal er werkelijk iemand zo heilig zijn, dat alle caches gevonden zijn op eigen kracht of kennis?

 

Moeten we ons nu schuldig vinden? Nee!

Met alle respect voor iedereen die een andere mening heeft: het is toch maar een spelletje? Een spelletje met alleen maar winnaars. Iemand die direct naar het eindpunt gaat van een mooie multi doet alleen zichzelf tekort, dat is onze mening.

 

Wij geven vaak een coördinaat weg, van een puzzel, van een multi, of indien gewenst kan men een Excel bestand krijgen met alle! eindcoördinaten van door ons gevonden caches. Dat scheelt veel tijd voor de puntenjagers :)

 

Voor onze eigen puzzelcaches geldt: wil je een hint dan krijg je die, wil je nog een hint, dan krijg je die, wil je het eindcoördinaat, dan krijg je die :beerchug:

En voor onze andere caches geldt: ik heb hier de nodige volle logboekjes/rolletjes liggen. Denkt er nou iemand serieus dat ik de namen ga controleren??? Wij hebben wel iets beters te doen.

 

En verder: waarom zou je op moeten kijken tegen cachers die er 5000, 2000 of 1000 gevonden hebben :) We hebben weleens gehoord, in het gezelschap van iemand die er net zoveel gevonden heeft, en dan citeer ik letterlijk: "zoveel? dat is zeker hard werken"

Dit werd gezegd terwijl wij na het lopen van een multi zaten te genieten van de omgeving, op een bankje, met natuurlijk iets te drinken erbij. Veel vinden is gewoon het gevolg van al jaren cachen, of van genoeg vrije tijd. Het "opkijken" tegen de cachers met veel founds is volgens mij iets dat alleen maar tussen de oren zit van beginnende cachers, en is nergens voor nodig.

 

Marja :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zal maar moderator zijn, dan moet je al deze onzin nog lezen ook...

 

Even iets anders dan, vanmiddag was ik weer eens in het bos bij Lage Vuursche. Er liggen daar zo onderhand zoveel multicaches dat je eigenlijk beter met je prikstok van noord naar zuid en van oost naar west door het bos heen en weer kunt lopen. Het liefst met een paar man tegelijk, geheid dat je dan in een middag veel meer caches vind dan als je netjes alle multies één voor één gaat uitlopen.

 

Het is maar een tip, maar als je nog wat puntjes wilt scoren...

 

Veel plezier allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij moeten tot onze grote schande toegeven dat wij behoren tot de teams die aan de schandpaal genageld moeten worden :beerchug: Wij hebben namelijk weleens coördinaten gekregen van onmogelijk op te lossen puzzels.

 

 

 

Hebben jullie nog geen coordinaat van "de tram" gekregen?? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij moeten tot onze grote schande toegeven dat wij behoren tot de teams die aan de schandpaal genageld moeten worden :beerchug: Wij hebben namelijk weleens coördinaten gekregen van onmogelijk op te lossen puzzels.

Hebben jullie nog geen coordinaat van "de tram" gekregen?? :)

 

:beerchug:

 

Neee :beerchug: Maar ook nog niemand voor benaderd...

En wat nog erger is: Ruud werkt bij GVB en hij heeft gewoon geen zin om na het werk op zoek te gaan naar Trams :)

Marja wine.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wie doet het nou niet een bekende uit je/jou Geokennissenkring opbellen om te vragen of je wel goed zit of de moeilijke puzzel wel goed is opgelost omdat de twijfel is toegeslagen bij/op het eindcoordinaat.

Geocachers stop toch eens met dat eindeloze geouwehoer met deze draadjes.

 

Je kan er beter over gaan denken om een andere hobby uit te zoeken en niet steeds weer een gelijkend draadje te openen? :)

 

Mijn idee is geniet van de natuur en beleef deze mooie hobby op je eigen manier en val niemand lastig met deze vragen. :wine:

Wij krijgen ook wel eens een belletje van cachers die er al vele gevonden hebben en ik bedenk mij dan geen seconden om deze personen te helpen.

 

Als men mijn caches wil loggen mail mij dan en je krijgt de eindcoordinaten.

U roept maar dan zal ik de eindcoordinaten openlijk op het net zetten.

 

Groetjes Keske(die dit gez..k een beetje zat word)27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rankings, statistieken? Nog nooit naar gekeken. Laat iedereen doen wat ie zelf wil. Er zijn alijd mensen die van grote getallen gelukkiger worden. Waarom zou je er tijd aan besteden om dit uit te zoeken??

Wij vinden in ieder geval een mooie wandeling of fietstocht naar de stash leuker dan 'zomaar' oprapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De titel van het eerste bericht in dit topic: Diskwalifikatie?, Cachers die 3 keer onreglementair hebben gelogd diskwalificeren?

 

Met de term 'onreglementair' impliceer je eigenlijk al dat er een reglement zou bestaan, in plaats van een vooral onafgedwongen visie op het spel. Diskwalificeren zou wijzen op een organisatie die op de een of andere manier in de gaten houdt wat daarbij aangesloten deelnemers uitvreten, en door deelnemers de macht zou hebben gekregen om personen toegang tot het spel te weigeren. Zelfs als er maar één van deze twee zaken waarheid zou worden, zou dat voor mij voldoende zijn om mijn membership per direct op te zeggen en een andere listingsite te zoeken.

 

Dat is immers alles wat het is: een listingsite. Een plekje op het internet waar jij je caches kan vinden. Ik ben met de service van geocaching.com redelijk tevreden. Alles ziet er netjes uit, er is een berg caches te vinden en de pq's werken prachtig. De visie op het spel die men etaleert (family friendly, light) vind ik wat flauw, maar daar manouvreren we voorlopig wel omheen. Uitdagingen zijn nog prima te vinden in het grote aanbod. Maar vooral fijn: geen regels en handhaving daarvan (let wel: in het veld) buiten de wetten en bepalingen die ter plaatse gelden voor iedereen.

 

Tip voor de roepers om regels, zowel in het spel als in de maatschappij: Verschuil je niet achter een regelpakket, wetboek, je telefoon of 'daar moeten "ze" eens iets aan doen'. Daarmee blijft het altijd hullie en zullie, nooit jij en ik. Zie je iets wat je niet aanspreekt? Los het zelf op of spreek de veroorzaker aan op zijn gedrag. Doe dat netjes, en je zult zien dat veel mensen hun gedrag aanpassen. Zeg me dat het niet zo is, en ik zeg dat je een angstig, negatief wereldbeeld hebt. In dat geval: sterkte met de rest van je leven. Natuurlijk zijn er mensen die het anders willen of vinden dan jij, maar de meerderheid is gevoelig voor de dialoog, neem dat alsjeblieft van me aan.

 

Wat je daaruit kan halen als actiepunt voor jezelf: je lijkt erg overtuigd van het feit dat mensen tegen een bepaalde regel (die dan waarschijnlijk ongeschreven en/of ongehandhaafd is en blijft) ingaan. Dat zal dan wel betekenen dat je de mensen die dit doen kent, of dat je dit regelmatig ziet gebeuren? Spreek dan deze dwalende zielen aan op hun gedrag of geef gewoon je mening over hoe het volgens jou zou moeten gebeuren. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze tegen je zeggen dat ze het niet eens zijn met je visie of je kenbaar maken dat ze niet blij zijn met je bemoeienis.

 

Succes, een betere wereld begint bij jouw, Gammo_Team!

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...