Spring naar bijdragen

Diskwalifikatie?


gammo_team

Aanbevolen berichten

Steeds vaker blijkt dat mensen onreglementair caches loggen. Ze zijn nooit bij de stash geweest en laten anderen voor hun loggen, hebben de multi niet gelopen, krijgen de coords doorgespeeld etc. etc.

 

Is het misschien een idee om mensen die dit aantoonbaar herhaaldelijk doen te diskwalificeren van de NL-rankings?

 

Ik weet er wel een (aantoonbaar) paar die toch hoog in de verschillende rankings staan. Coords gekregen, kistje rapen en loggen ...

 

Kunnen we hiertegen geen front vormen en de hobby gewoon leuk houden?

 

Gammo_Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Steeds vaker blijkt dat mensen onreglementair caches loggen. Ze zijn nooit bij de stash geweest en laten anderen voor hun loggen, hebben de multi niet gelopen, krijgen de coords doorgespeeld etc. etc.

 

Als mensen dat op die manier willen doen moeten ze dat vooral doen. Ik lig er niet wakker van en doe het cachen lekker op mijn manier: namelijk alles routes lopen, zelf puzzels oplossen etc. Dat is mijn manier van mijn hobby uitoefenen. Als iemand anders dat niet doet... who cares?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ik zoek ook nog steeds cachers die mij de eindcoordinaten van moeilijke puzzelcache's willen geven.

Maar deze willen zich nog niet melden. :D

 

Nee natuurlijk wil ik dat niet, hetgeen wat ik wel wil is dat een ieder geocaching op zijn eigen manier beleefd en er ook van geniet. :P

 

Groetjes Kesek27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste manier om deze hobby leuk te houden is om deze manier van cachen te negeren. Als iemand het zo wil doen, dan moet hij dat maar doen.

 

Overigens denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die het zo doen, ik zie niet in wat de lol is van Geocachen op die manier.

bewerkt door Ilonka1980
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diskwalificeren heeft geen zin, dat roept alleen maar irritatie op. Negeren lijkt me inderdaad de beste methode. Iedereen is vrij om te geocachen zoals hij wil. Als iemand het leuk vindt om de eindplek van een multi te horen van iemand anders: doe maar. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die persoon daar genoegen aan beleeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker belangrijk waar je in de rankings staat. Weg met die rankings, dan heeft ook niemand meer last ervan, ergert niemand zich meer aan mensen die er hoog in staan en dat naar hun mening niet verdienen. Lekker cachen, ieder op z'n eigen manier (deze zin is denk ik al zo'n 14974 keer geschreven op dit forum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rankings stoppen en voila, ze houden er vanzelf mee op.

En zo niet, dan moeten ze het zelf maar weten...

Ik maak me er niet druk om, doe gewoon wat ik leuk vind. :no:

 

Of zouden we toch eens de namen moeten publiceren.......al weten velen om wie het gaat....... :D:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rankings stoppen en voila, ze houden er vanzelf mee op.

En zo niet, dan moeten ze het zelf maar weten...

Ik maak me er niet druk om, doe gewoon wat ik leuk vind. :no:

 

Of zouden we toch eens de namen moeten publiceren.......al weten velen om wie het gaat....... :D:P

 

 

Hallo all,

 

Ik wil wel eens namen zien en kijken of ik er tussen staat :lol1:

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pieter, Jan, Kees, Willem, Keske27, Henk, Hugo, Jan-Pierre, Sjaak, Guus, Geert, Truus, Klaas, Trees, Evelien, Jeanette, Jolanda.

 

Succes met zoeken!

 

Hallo Xaa,

 

Bedankt namens:Pieter, Jan, Kees, Willem, Keske27, Henk, Hugo, Jan-Pierre, Sjaak, Guus, Geert, Truus, Klaas, Trees, Evelien, Jeanette, Jolanda.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het misschien een idee om mensen die dit aantoonbaar herhaaldelijk doen te diskwalificeren van de NL-rankings?

 

Ik weet er wel een (aantoonbaar) paar die toch hoog in de verschillende rankings staan. Coords gekregen, kistje rapen en loggen ...

 

Kunnen we hiertegen geen front vormen en de hobby gewoon leuk houden?

 

Gammo_Team

 

Wat is aantoonbaar? Wie bepaald hoevaak iemand in herhaling mag vallen? Wie wil die rechter zijn?

 

Ik vind het ook een rare manier van cachen, maar ja er zijn ook genoeg mensen die mij raar vinden. Zegt dus niks!

 

Het zal bij mij persoonlijk de lol van het cachen er niet minder om maken. Het blijft een leuke hobby, tenminste als je houdt van wandelen, beetje puzzelen, mooie plekjes zien, wat leren van natuur, historie of cultuur on the spot, hoezo niet leuk?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat iedereen het spelletje toch gewoon spelen zoals ze het willen spelen.

 

Als mensen voor de puntjes gaan en zo hoog mogelijk willen eindigen moeten ze dat lekker zelf weten.

Laat ze lekker ..... als ze zo van het cachen genieten.... zal mijn soort niet zijn in ieder geval.

 

Ik cache gewoon omdat ik het leuk vind, lekker met de hond weg, en lekker buiten bezig zijn en de punten. NL Rankings, EU rankings, Cache Quota's, enz enz ?

 

Die boeien mij totaal niet.

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat iedereen het spelletje toch gewoon spelen zoals ze het willen spelen.

 

Als mensen voor de puntjes gaan en zo hoog mogelijk willen eindigen moeten ze dat lekker zelf weten.

Laat ze lekker ..... als ze zo van het cachen genieten.... zal mijn soort niet zijn in ieder geval.

 

Ik cache gewoon omdat ik het leuk vind, lekker met de hond weg, en lekker buiten bezig zijn en de punten. NL Rankings, EU rankings, Cache Quota's, enz enz ?

 

Die boeien mij totaal niet.

 

Dat geldt voor jou, wellicht.

 

Aan de andere kant weten we dat er in de "top 10" diverse personen staan die zich van deze methode bedienen: wat mij betreft is dat vals spelen. En vals spelen is verwerpelijk.

ECHTER: voor een aanzienlijk deel van de cachers zijn deze lui met hun hoge score cachers waar ze +/- tegen opkijken=> het geeft ze status.

Dat is een reden - wat mij betreft - om deze figuren aan de schandpaal te nagelen, opdat duidelijk wordt en is dat ze helemaal geen cachers zijn om tegen op te kijken. Dat ze helemaal geen voorbeeldfunctie hebben en hun status absoluut niet is wat die lijkt.

 

Noem dus namen en nagel ze aan de schandpaal !!

 

Zodra ik duidelijkheid en zekerheid heb omtrent de namen van de valsspelers zal ik het zeker niet nalaten om deze te noemen.

 

Laten we het geocachen zuiver houden. Dit bereik je alleen door duidelijk te maken dat valsspelers geen status hebben itt. je kop in het zand te steken onder het motto dat iedereen zelf moet weten hoe hij geocached.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet bij een puzzel cache, na het een paar uur zelf geprobeerd te hebben,

geregeld om een extra hint vragen.

Maar ik voel me er geen valsspeler bij.

Puzzelen zit niet in mijn bloed, ik ben het liefst op de fiets of wandelend buiten.

En net wat er al veel geschreven hebben, ieder geocached maar op zijn eigen manier.

Al is het voor diegene, die hoog op de lijst staan, wel vervelend als je weet of zelfs maar

vermoed, dat je collega cacher op een andere manier met het spel bezig is.

 

 

En Ed, aan de Gammo cache's beleef je echt plezier, als je ze zelf oplost en zoekt.

 

Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geldt voor jou, wellicht.

 

Aan de andere kant weten we dat er in de "top 10" diverse personen staan die zich van deze methode bedienen: wat mij betreft is dat vals spelen. En vals spelen is verwerpelijk.

ECHTER: voor een aanzienlijk deel van de cachers zijn deze lui met hun hoge score cachers waar ze +/- tegen opkijken=> het geeft ze status.

Dat is een reden - wat mij betreft - om deze figuren aan de schandpaal te nagelen, opdat duidelijk wordt en is dat ze helemaal geen cachers zijn om tegen op te kijken. Dat ze helemaal geen voorbeeldfunctie hebben en hun status absoluut niet is wat die lijkt.

 

Noem dus namen en nagel ze aan de schandpaal !!

 

Zodra ik duidelijkheid en zekerheid heb omtrent de namen van de valsspelers zal ik het zeker niet nalaten om deze te noemen.

 

Laten we het geocachen zuiver houden. Dit bereik je alleen door duidelijk te maken dat valsspelers geen status hebben itt. je kop in het zand te steken onder het motto dat iedereen zelf moet weten hoe hij geocached.

 

Geopatra.

 

Gaan we nu mensen beschuldigen zonder bewijs ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...