Spring naar bijdragen

Wherigo Poll


delta123

Wherigo Poll  

90 leden hebben gestemd

  1. 1. Vindt je dat Wherigo iets toevoegd aan geocaching?

    • Nee, voor mij heeft het geen toegevoege waarde
      27
    • Ja ik denk dat Wherigo iets toevoegd aan geocaching
      26
    • Ik denk dat Wherigo veel KAN toevoegen als het is verbeterd/gebruiksvriendelijker is gemaakt
      37
  2. 2. Denk je dat je ook een Wherigo cache zult gaan maken?

    • Nee, dat is mij te moeilijk
      17
    • Nee, ik hou het bij "gewone" caches
      28
    • Ja, ik denk dat ik er wel een ga maken
      37
    • Ja, ik ben er mee bezig
      8
  3. 3. Wat vindt je tot nu toe van de gemaakte Wherigo geocaches?

    • Ik vind ze leuk
      29
    • Ik vind ze niet leuk
      17
    • Ik denk dat er nog veel verbetering mogelijk is
      44


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Maar 36 mensen op dit drukbezochte forum hebben de poll ingevuld. Moet ik daaruit de conclusie trekken dat dit(wherigo) helemaal niet leeft of dat het vakantie is?

 

Ik zie toch 126 stemmers bij de poll staan. Iets meer dus :yes: (Edit: Aha, ik moet door drie delen....da's wat minder)

 

Ik denk dat Whereigo zeker een leuk concept is, maar de afhankelijk van de apparatuur (PDA/Colorado/Oregon) maakt het dat dit soort caches maar voor een kleine groep te doen is.

Zodra de ontwikkelde caches wat meer bugvrij zijn, ga ik er zeker een paar doen.

bewerkt door Boswijk Posse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar 36 mensen op dit drukbezochte forum hebben de poll ingevuld. Moet ik daaruit de conclusie trekken dat dit(wherigo) helemaal niet leeft of dat het vakantie is?

 

Ik had willen stemmen maar heb nog geen mening over de laatste vraag en mag daardoor ook de andere twee niet beantwoorden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar 36 mensen op dit drukbezochte forum hebben de poll ingevuld. Moet ik daaruit de conclusie trekken dat dit(wherigo) helemaal niet leeft of dat het vakantie is?

 

Ja, het is vakantie :yes: .

Maar er zullen daarnaast heel veel cachers, net als ikzelf, niet de goede apparatuur hebben en daardoor dus niet mee kunnen pollen.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar 36 mensen op dit drukbezochte forum hebben de poll ingevuld. Moet ik daaruit de conclusie trekken dat dit(wherigo) helemaal niet leeft of dat het vakantie is?

 

Ik had willen stemmen maar heb nog geen mening over de laatste vraag en mag daardoor ook de andere twee niet beantwoorden.....

 

 

 

Met mijn opmerking over een mening wilde ik enkel maar al die grappenmakers die gaan discussieren over de vraagstelling uit dit topic houden. Dus als je de enquete kunt invullen...GRAAG! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar 36 mensen op dit drukbezochte forum hebben de poll ingevuld. Moet ik daaruit de conclusie trekken dat dit(wherigo) helemaal niet leeft of dat het vakantie is?

 

 

 

Even wat omhoog dus.

 

Welnee De Beltjes vinden het prachtig. Vooral omdat wij er eentje gedaan hebben en helemaal omdat alles na een paar opstart problemen helemaal goed gegaan was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben tot nu toe 2 Wherigo's gevonden. Wel lang over gedaan omdat de boel steeds vastliep. Verder hebben wij geprobeerd de Wherigo bij Landgraaf te doen maar daar kwamen we al niet verder dan het startpunt, we hadden wel de juiste code maar er gebeurde verder niets. Ook hebben we geprobeerd een Wherigo in Luxemburgstad te doen, maar daar hetzelfde probleem. Op het juiste punt gestaan, daar gaf de Colorado "hier" aan maar verder gebeurde er helemaal niks.

 

De 2 die we gevonden hebben vonden we leuk om te doen. Als de "kinderziektes" eruit zijn zien we best wel mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben de wherigo van Sesamstraat gedaan in de Drunense duinen. Met mijn simpele mio P350 liep het als een trein. Wij vonden het erg leuk, en zouden er best meer willen doen. Maar het niet hebben van het juiste apparaat zal voor vele mensen een drempel zijn, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar 36 mensen op dit drukbezochte forum hebben de poll ingevuld. Moet ik daaruit de conclusie trekken dat dit(wherigo) helemaal niet leeft of dat het vakantie is?

 

 

 

Even wat omhoog dus.

heb het wel in willen vullen maar kon ook niet vraag 3 in vullen, onze htc p3300 kan de prog niet aan, wel willen we eens een keer een wherigo gaan lopen dit zal wel eens zijn samen met een mede cacher.

ik ga nog geen nieuwe pda/telefoon kopen voor wherigo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik een beetje teleurstellend vond: bij het aankondigen van Wherigo zelf (spel/technologie die helemaal onafhankelijk van geocaching is), waren er 10x weiniger reakties als bij het aankondigen van de Wherigo-cachetype.

 

Voor iedereen die de ouderwetse "Adventure"/"Zork" computerspelletjes kent, is Wherigo ongeveer hetzelfde maar "in the real world" (misschien wordt je wel door een "grue" opgevreten).

 

Het was misschien te verwachten dat de eerste Wherigo-spelers en -bouwers ook geocachers zouden zijn, maar als je om de mensen naar Wherigo toe te brengen een speciaal icoontje nodig hebt in hun Found-statistieken, vind ik jammer. Er zijn te veel mensen die geloven dat Wherigo alleen een manier is om multi's leuker (maar duurder) te maken. (Ik heb trouwens de poll niet beantwoord want de vragen gaan uitsluitend over "Wherigo caches".)

bewerkt door sTeamTraen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

onlangst mijn eerste wherigo gelopen en dat met een oude pda(wel met navigatie ) en creatief zijn

het ging nog allemaal niet zo makkelijk maar we zijn eruit gekomen

maar kan me ook nog wel herinneren dat mijn eerste cache zoeken ook niet meteen erg soepel verliep

volgende week gaan we op vakantie en gaan we zeker een tweede wherigo proberen kijken of die al beter gaat

 

ik vindt dat er voordelen en nadelen zitten aan deze manier van schatzoeken

( 1 man beheerd het apparaat en de rest kan dan niet meezoeken en het vastlopen van de apparatuur geeft veel problemen maar.... je hoeft niet steeds iets te spijkeren op bomen of te graven in de natuur

en buiten de cache om kan je route niet weggehaald worden door dreuzels en je valt minder op als je alleen maar op een apparaatje je nieuwe hint krijgt dan dat je achter iedere boom staat te zoeken ook in een druk gebied zal het minder opvallen )

denk wel dat er veel meer mogenlijk is en dat we met de tijd wel luxere en mooiere caches gaan krijgen

en hopenlijk krijgt het wherigo de tijd om verder te ontwikkelen in de toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk wel dat er veel meer mogenlijk is en dat we met de tijd wel luxere en mooiere caches gaan krijgen

en hopenlijk krijgt het wherigo de tijd om verder te ontwikkelen in de toekomst

 

In 2004 ben ik gestart met geocaching met de Garmin Quest. Daar heb ik er meer dan 600 mee gevonden :)

 

Sinds december 2007 ook in het bezit van de 60 CSX, wat een genot is vanwege de goede ontvangst. B)

 

Tja en dan krijg je weer geavanceerder apparatuur als de Colorado en de Oregon, met de mogelijkheid om Wherigo te gebruiken.

 

Ik laat me voorlopig niet gekmaken door al die nieuwe apparatuur die steeds op de markt komt. Het ene apparaat kan weer dit en het andere apparaat kan weer dat.

 

Daarbij komt nog dat over een jaar of 5 Galileo operationeel zal gaan worden, met allerlei applicaties, waardoor er waarschijnlijk een nog groter diversiteit aan GPS-apparatuur zal komen tbv die verschillende applicaties. Zie: Galileo Applications

 

In combinatie met snel mobiel internet zal geocaching in de toekomst vast een grotere diversiteit aan mogelijkheden gaan krijgen.

Goed dat er daarom geocachers zijn die het leuk vinden om nieuwe mogelijkheden zoals Wherigo uit te proberen en verder te ontwikkelen. Maar ik maak nog even pas op de plaats, want er komt vast nog VEEL meer......

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wherigo cachen is een vorm van "handsfree" cachen, met dien verstande dat er wel een kist ligt aan het eind van de tocht (of hoeft dat niet?). Ook de fantasie en technische deskundigheid van de maker zijn net zoals bij reguliere caches onontbeerlijk voor het succes ervan.

Het voordeel van een Wherigo is dat er geen fysieke WP's hoeven te zijn. Dus onderhoudsvriendelijker misschien. Alhoewel ik vaak WP's maak of gebruik die min of meer voor de eeuwigheid zijn.

Een Wherigo geeft een iets ander gevoel bij een WP/aanwijzing. Wat zal de opdracht of verhaaltje zijn?

Ik zie het echter niet als vervanging van, maar een extra vorm van cachen. Tja, en dat wgologo-3D-sm.jpgicoontje....vraagt toch echt wel om aandacht :)

 

Ik laat me voorlopig niet gekmaken door al die nieuwe apparatuur die steeds op de markt komt. Het ene apparaat kan weer dit en het andere apparaat kan weer dat.

 

In combinatie met snel mobiel internet zal geocaching in de toekomst vast een grotere diversiteit aan mogelijkheden gaan krijgen.

Goed dat er daarom geocachers zijn die het leuk vinden om nieuwe mogelijkheden zoals Wherigo uit te proberen en verder te ontwikkelen. Maar ik maak nog even pas op de plaats, want er komt vast nog VEEL meer......

 

Maar met PDA/GPS wil het ook hoor! Als de Wherigo tocht maar niet te lang duurt i.v.m. je accuvermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...