Spring naar bijdragen

Reviewer(s) op vakantie?


*BaJo*

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoeveel caches worden er in Nederland eigenlijk per dag ongeveer voor een 'review' aangeboden?

Ik heb er vorige week 2 aangeboden (m'n 2 eerste!) en wacht geduldig op reactie. Maar ik begrijp dat die knakkers van Geocaching.com nooit 72 uur hadden mogen neerzetten?? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel caches worden er in Nederland eigenlijk per dag ongeveer voor een 'review' aangeboden?

Ik heb er vorige week 2 aangeboden (m'n 2 eerste!) en wacht geduldig op reactie. Maar ik begrijp dat die knakkers van Geocaching.com nooit 72 uur hadden mogen neerzetten?? :)

 

Er worden zeker 25 per dag aangeboden. Na de laatste keer stonden er nog 35 in de lijst. Geen enkele reviewer heeft zaterdag, zondag en maandag tijd gehad. Dus als de gemiddelde van 25 per dag klopt, dan denk ik dat er nu minstens 110 staan te wachten. Dan zul je zien dat er van de afgekeurde caches ook weer een groot gedeelte terug zijn gekomen, er rekening mee houdend dat van de 25 per dag die aangeboden worden er met pijn en moeite de helft en vaak minder goedgekeurd wordt en de rest weer terug gaat naar de eigenaar.

 

Daarbij rekening houdend met het feit dat per cache een review al snel een kwartier duurt en dat geldt al voor de eerste review. Dan volgens er soms een 2e, 3e, 4e en bij sommige wel een 10 voordat zo'n cache online komt.

 

Menig cache eigenaar kan dit versnellen door werkelijk te zorgen dat alles klopt voordat de cache ter review wordt aangeboden. Zolang men geen toestemming heeft van de beheerders/eigenaren van de plek waar de cache ligt, dit geldt ook voor openbaar terrein en zolang een cachepagina nog niet helemaal af is, is het ter review aanbieden gewoon zonde van de tijd voort zowel de reviewer als de cache-eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er worden zeker 25 per dag aangeboden. Na de laatste keer stonden er nog 35 in de lijst. Geen enkele reviewer heeft zaterdag, zondag en maandag tijd gehad. Dus als de gemiddelde van 25 per dag klopt, dan denk ik dat er nu minstens 110 staan te wachten. Dan zul je zien dat er van de afgekeurde caches ook weer een groot gedeelte terug zijn gekomen, er rekening mee houdend dat van de 25 per dag die aangeboden worden er met pijn en moeite de helft en vaak minder goedgekeurd wordt en de rest weer terug gaat naar de eigenaar.

 

ai ai ai ai :):eek::);) Applaus voor de reviewers. . . . hip hip...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen enkele reviewer heeft zaterdag, zondag en maandag tijd gehad.

 

 

Wat bij mij de vraag oproept, wie zijn eigenlijk de reviewers in NL ? Ik zie alleen maar Kruimeldief en lees hier voor het eerst van Kralenfee. En als ik me goed herinner is Kralenfee de echtgenote van Kruimeldief, of staat in elk geval dicht bij hem ?

 

Als deze twee heel NL (en Lux, en ... ?) doen, en er komen 25 caches per dag bij, word het dan niet eens tijd voor wat versterking in de reviewers hoek ?

bewerkt door novw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bij mij de vraag oproept, wie zijn eigenlijk de reviewers in NL ? Ik zie alleen maar Kruimeldief en lees hier voor het eerst van Kralenfee. En als ik me goed herinner is Kralenfee de echtgenote van Kruimeldief, of staat in elk geval dicht bij hem ?

SPOILER!!! :offtopic:

 

Linkje :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als deze twee heel NL (en Lux, en ... ?) doen, en er komen 25 caches per dag bij, word het dan niet eens tijd voor wat versterking in de reviewers hoek ?

 

Ook Hawkeyes is officieel reviewer voor NL

 

Weliswaar niet zo heel actief in het activeren van caches, maar wel inzetbaar als Kruimeldief en Kralenfee het niet kunnen bijbenen. Die indruk heb ik echter niet.

 

Ik weet niet waar Kruimel de tijd vandaan haalt, maar zoals al eerder gezegd: het tempo waarin hier caches worden gereviewd is in vergelijking met veel andere landen behoorlijk goed.

 

Ik denk dat het grootste probleem van "goede en vooral snelle bediening" is gelegen in het feit, dat men daar zo aan gewend raakt, dat men denkt dat het gewoon is.

 

Als het dan een keer wat minder snel (of zeg maar "in een normaal tempo") gaat, veronderstellen we gelijk, dat er "misschien iets aan de hand is" (ziek, vakantie, overwerkt, of anderszins hulp nodig)

 

De "workload" van de huidige reviewers beperken? Zorgvuldig aanbieden!! (RTFM!) (Read This Fantastic Manual!)

 

niet zomaar links en rechts oninteressante "puntjes" achter een hoek, heg, paal, hek enz. neersmijten, wil ook wel helpen.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's klare taal, haha ! :eek:

En misschien mogen mensen ook andere dingen in hun leven hebben naast geocaching,

zonder dat ze daar verantwoording voor af hoeven te leggen op het forum ?

:lamo:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dan een redelijke termijn om een eerste reactie te krijgen als je een cache ter review aanbied? Hoe is dat in andere landen geregeld?

 

Voor veel mensen maakt het waarschijnlijk niet uit als ze eens wat langer moeten wachten, maar als je net begint met zelf caches maken, blijf je toch in spanning zitten of alles wel goed gaat en ligt die wel op een plek waar nog geen andere cache in de buurt ligt. Tevens zit je met spanning te wachten wanneer die online gaat, want heb ik alles wel goed gedaan, is er animo voor, etc etc.

Dit zijn toch ook wel zaken om rekening mee te houden.

 

Misschien toch nog een reviewer erbij die niet in hetzelfde huishouden zit, zodat als er iets gebeurd in dat huishouden waardoor ze even een weekje minder tijd hebben, er niet ineens 2 reviewers uitvallen.

 

Begrijp me goed, dit is zeker geen negatieve kritiek, maar opbouwende kritiek en meedenkend hoe ook beginnende cache leggers er tegen aan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reviewtijd duurt tussen de 5 minuten en 5 weken. Als je dan 5 weken nog niets gehoord hebt, dan mag je gaan vragen wat er aan de hand is.

 

Ik griezel al weer een beetje al sik lees dat je met spanning zit te wachten of je het wel allemaal goed hebt gedaan, of de cache niet te dicht bij andere caches ligt. Dat is nu net iets wat je voor het ter review aanbieden zelf zou hebben kunnen controleren.

Niet de cachepagina 1x bekijken en floep weg, en de reviewr zegt wel wat er aan mankeert, nee, alles 1x, 2x 3x napluizen of alles wel goed is ingevoerd. Dat je al twijfelt of de cache niet te dicht bij andere cache sligt zegt mij dat je niet geoed hebt nagekeken en niet geod hebt gecontroleerd anders zou je weten dat je cache wel of niet te dicht bij een andere cache ligt. Ligt het te dicht bij een andere cache, wordt je cache afgekeurd en kun je weer opnieuw beginnen. Zou carambalig zijn omdat al zoveel moeite hebt gedaan om toestemming van de eigenaar/beheerder te krijgen van het gebied waar de cache verstopt ligt, dat het carambalig zou zijn dat de reviewer de cache niet goedkeurt omdat het te dicht bij een andere cache ligt. Dat had je allemaal al kunnen kortsluiten voordat je besloot de cache ter review aan te bieden. Immers, als de reviewr de cache om die reden afkeurt, moet je weer een nieuwe eindlokatie zoeken en daarvoor weer toestemming vragen aan desbetreffende beheerders/eigenaren. Dat kan ook weer tussen enkele dagen tot enkele maanden duren....................

 

Een extra reviewer is niet nodig omdat een enkele reviewr het werk wel aan kan als hij alle dagen bezig is. De kralenFee mag dan wel uit een huishouden komen maar is alleen voor mij een backup. Als ik geen zin of geen tijd heb, dan kan ik op haar terugvallen.

 

Dan is Hawkeyes er nog en dan hebben we nog een hele zooi Amerikanen die klaar staan om bij te springen als we om hulp vragen.

 

Geduld is een schone zaak en laat je niet van de wijs brengen door wat er staat op de site van geocaching.com dat je binnen 72 uur bericht hebt.... Dit geldt alleen voor Amerika met reviewers in vaste dienst en niet zoals wij die het in onze eigen spaarzame vrije tijd mogen doen.

 

Of je nu 1 cache gelegd hebt of al 100, iedereen zit te wachten op zijn cache. Als iedereen de cache volgens de voorwaarden in zou leveren, kan ik er wel 100 op een dag aan, maar zoals het nu is, eigenlijk over het algemeen een puinhoop, dan mag je blij zijn dat er 4 in een urr bekeken worden en dat de reviewer niet na een 4 a 5 uur gillends het raam uitspringt om zoveel rotzooi dat er aangeboden wordt.

 

Nederland raakt bijna vol met caches en veel rotzooi wordt er gedumpt. Laten we nu eerst maar eens een paar duizend kwaliteitscaches gaan plaatsen en proberen al die parkeerplaatsoprapers en CS te weigeren. Heeft de cacheplek geen leuke omgeving voor een echte wowgevoel? Dan is de cacheplek geen cacheplek en een geocache onwaardig. Die kant moeten we op. Dat scheelt helemaal enorm veel reviewertijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als deze twee heel NL (en Lux, en ... ?) doen, en er komen 25 caches per dag bij, word het dan niet eens tijd voor wat versterking in de reviewers hoek ?

 

Nee, is niet nodig. De reden is niet dat de reviewers het werk niet aan kunnen vanwege het te grote aanbod, de reden is dat over het algemeen het aangebodene met zo weinig zorg in elkaar wordt geflanst dat welke reviewer dan ook er veel te veel tijd in moet steken om alle fouten eruit te halen, alles punten die vergeten zijn door te geven en uit te leggen en dat menig cache-eigenaar ook nog zo eigenwijs is dat men voordat men hun handeltje gaat wijzigen ook nog wel eens in discussie wil gaan of dat men als er 10 punten aangevoerd zijn, er maar 1 a 2 afwerken en de rest gewoon de rest laten en dan weer een verzoek krijgen om de rest te doen en daar dan maar weer een paar van doen.

Lezen is voor velen heel moeilijk. Er zijn er teveel die nog nooit van de guidelines van geocaching.com hebben gehoord, maar zo wat in elkaar flansen en dat aanbieden. Niet weten dat in Nederland geen Westcoördinaten voorkomen, niet weten dat men hun homecoördinaat moet hebben ingevoerd in hun "My Account", niet weten dat het coördinaat bovenaan de cachepagina nooit en te nimmer in de additional waypoints mag staan, ook niet met een paar meter verschil, niet weten dat alle coördinaten moeten worden ingevoerd in de additional waypoints, ook de verborgen coördinaten, niet weten dat de zichtbare coördinaten op de cachepagina zichtbaar in de additional waypoints moeten staan, niet weten dat men voor iedere cache(plek) toestemming moet hebben, ook voor zogenaamd openbaar terrein, ook voor een miniscule microcache, niet weten dat 5 sterren terreinwaarde echt niet mogelijk is in Nederland omdat de beklimming van de Himalaya ook 5 sterren is, niet weten dat bij een Traditional ten alle tijde de coördinaten van de werkelijke fysieke cache bovenaan de cachepagina staan, niet weten dat bij een Mystery de afstand tussen de coördinaten bovenaan de cachepagina en de werkelijke fysieke cache maximaal 3.2 kilometer mag zijn, niet weten dat in ieder geval de eindcoördinatenv an de eigen cache minimaal 161 meter van de eindcoördinaten van de andere cache vandaan mogen liggen en dat dit eigenlijk ook geldt voor de coördinaten die bovenaan de cachepagina staan, maar ook voor iedere tussenpunt, niet weten dat er ruimte is voor 10 icoontjes in de Attributes en dat meer beter is dan minder en o niet is toegestaan, niet weten dat veel geocachers deze icoontjes gebruiken als filter in hun zoektocht naar caches die voor hun geschikt zijn, niet weten dat een terreinwaarde van 1 ster altijd een rolstoelvriendelijke cache is en dan ook het rolstoelvriendelijkicoontje gebruikt moet worden en dat als de cache niet rolstoelvriendelijk is de terreinwaarde nooit 1 ster kan zijn maar minimaal 1,5 ster en dat dan een rolstoelonvriendelijkicoontje van belang is, niet weten dat je de cachepagina moet verkopen aan de cacher en dat er dus iets zinnigs in moet staan en niet zoals sommige allen maar schrijven dat deze cache er is imdat ze zelf al zoveel gevonden hebben en ja hoor weer een vuilnisbakcache is gelanceerd. En vele, zeer vele, zijn in mijn ogen zo onbeschoft om helemaal nergens op te reageren terwijl de reviewer al 3, 4 reviewernotes met uitleg em verzoeken heeft geplaats en iedere keer vraagt om even via een reviewernote door te geven wat ze gedaan hebben en vele net doen alsof ze doofstom zijn en nog geen woord plaatsen, geen info geven, geen uitleg, geen persoonlijke note, men leest zelfs niet het verzoek van de reviewr in zijn note dat men alleen moet reageren op de cachepagina, niet per email, dat men zoveel mogelijk info moet geven per reviewrnote en dat mend e cache weer moeta ctiveren na de gevraagde actie en dat men de wijziging in de nickname die de reviewer heeft gegegen, moet laten staan zodat de reviewer weet waar hij gebleven is.... Huh? Wah? Stond dat dan ergens?

 

Om een lang verhaal kort te maken. Zorg dat de cache af is voor dat je het ter review aanbiedt en als iedereen dat doen dan kan de reviewer met 2 vingers in zijn neus iedere dag de lijst afwerken. Maar nee, neem maar een blik reviewers erbij dan zijn er nog neer die andere kunnen voorkouwen wat er van hun verwacht wordt. En dit geldt niet alleen voor newbies. Ik kon net nog een [3-0]+[4-0]+[5-2]+[5-4]+[10-1-1]+[10-1-2]+[10-2-2] sturen naar iemand die toch al 19 caches online heeft.......

 

http://www.geocaching.nl/hiding/reviewschema.php

 

 

Hier antwoorden kost me ook weer een paar caches :eek:

 

Edit, ff een keer een Traditional vervangen voor een Mystery en wat spelfoutjes vanwege poging tot snel te typen eruit gehaald.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet de cachepagina 1x bekijken en floep weg, en de reviewr zegt wel wat er aan mankeert, nee, alles 1x, 2x 3x napluizen of alles wel goed is ingevoerd. Dat je al twijfelt of de cache niet te dicht bij andere cache sligt zegt mij dat je niet geoed hebt nagekeken en niet geod hebt gecontroleerd anders zou je weten dat je cache wel of niet te dicht bij een andere cache ligt.

 

Hoe kan ik weten waar de andere mystery caches liggen bij ons? GPSgek bellen om te vragen naar zijn coordinaten? Zelf oplossen is mij te moeilijk, ik heb er een paar geprobeerd, maar helaas.

De plek waar onze toekomstige cache komt te liggen hebben we afgezocht naar mogelijke caches, maar zeker ben je er nooit van.

 

En nee, in ons geval is de cache zeker niet even in elkaar geflanst, er zit avonden werk in.

 

Maar bedankt voor je uitgebreide antwoord en ondertussen zijn we ook lekker bezig.

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet weten dat in ieder geval de eindcoördinatenv an de eigen cache minimaal 161 meter van de eindcoördinaten van de andere cache vandaan mogen liggen en dat dit eigenlijk ook geldt voor de coördinaten die bovenaan de cachepagina staan, maar ook voor iedere tussenpunt,

 

Mogen zal toch wel moeten dienen te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in een dunbevolkt gebied woont is het simpel. Is er binnen een straal van 3.2 km geen ander (virtueel) startpunt, dan kun je er zeker van zijn dat er ook geen andere caches op 160 m afstand liggen.

 

Maar in wat dichter bevolkte gebieden wordt dat lastiger. In principe is de reviewer de enige die een lijst heeft van alle eindpunten. Die kan het je 'zo' vertellen. Alleen in dat 'zo' zit hem misschien net de kneep. Ik heb geen idee hoeveel meerwerk het voor de reviewer wordt als iedereen vantevoren ook nog eens de coordinaten ter controle aanbiedt.

 

Vandaar misschien handiger om eerst af te stemmen met collega cachers in de buurt. Je zou het kunnen vragen op de manier van "ligt jou eindpunt ten noorden/zuiden/oosten/westen van je startpunt?" Dan is zijn cache niet echt gespoild en jij weet genoeg. En jouw cache is ook niet gespoild.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...