Spring naar bijdragen

Hoe groot is je Did-Not-Find lijstje?


delta123

Aanbevolen berichten

Ik zag opeens de optie in my account om elk type log apart te selecteren en te bekijken en ik zag al mijn did not founds vanaf het begin. Aangezien ik niet bij elke cache (die ik niet heb gevonden/afgerond/afgemaakt) een log heb geplaatst, dacht ik na hoeveel caches ik nu zo niet heb afgemaakt. Helaas is mijn administratie zeer chaotisch en bewaar ik zeer weinig van mijn cachereisjes.

 

Ik heb niet de grote drang om na een eerste poging snel weer terug te gaan om de cache af te maken.

 

Dit alles overpeinzend kom ik tot de conclusie dat ik toch wel bij ongeveer 100 caches uit de auto ben gestapt maar nooit iets heb gevonden. Ik geef toe dat dit niet erg slim is om dit te verkondigen :thumbup: .

 

ik vroeg mij af of anderen wel heel erg gepind zijn om als zij ergens aan zijn begonnen dit ook af te maken of dat ze gewoon net als ik hun geluk dan maar ergens anders gaan zoeken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat caches betreft heb ik wel ernstig de neiging om iets af te maken. Met de nieuwjaarsweek waren we vlak bij Hoogeveen. Daar hebben we wat caches gedaan waaronder een aantal van het rondje Hoogeveen. Inmiddels had ik al ingepland om een dag het rondje te willen gaan afmaken. We hadden er tenslotte al 6 :lol1: van de 22(?). Nu is het rondje opgeruimd en dat voelt wel naar dat je het niet meer kan afmaken.

Ik heb wel meer voorbeelden. Ja graag afmaken wat ik begonnen ben. Weten waarom ik het niet kon vinden. Dan even wachten of een ander hem vindt. Oke dan moet ik hem toch ook kunnen vinden. Hulplijntjes? Nee, liefst zelf vinden. Of ik alle not founds keurig log? Nee waarschijnlijk niet. Soms omdat ik zeker weet dat ik terug kom. Andere keer omdat ik het vergeet. Overigens had ik ergens een serie gelopen waarvan ik er een aantal niet had gevonden. Daar had ik op de cachepagina een not found log van gemaakt. Krijg ik ongevraagd een mailtje dat ik in een boom moet wezen/kijken :thumbup: Dat stimuleert mij niet om een not found te loggen.

Overigens heb jij met het Wherigo-project wel de drang om het af te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit alles overpeinzend kom ik tot de conclusie dat ik toch wel bij ongeveer 100 caches uit de auto ben gestapt maar nooit iets heb gevonden. Ik geef toe dat dit niet erg slim is om dit te verkondigen :eek: .

 

Dat snap ik niet: wat is er "niet erg slim" aan om laten zien dat je een aantal geocaches niet hebt gevonden ???? :eek:

Je hoeft je er niet voor te schamen; iedere geocacher overkomt het; diegenen die het - schijnbaar - niet overkomt, zijn degenen die erg goed zijn in het trekken van hun telefoon. :thumbup:

 

Ik zou juist zeggen: hulde voor diegenen die een aantal caches niet kunnen vinden en daar ook voor uitkomen ! :lol1::yes:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij Geopatra.

 

Nog iets om over na te denken: soms wordt een cache helaas weleens geript. Als not-founds dan niet gelogd worden, worden volgende cachers hier ook niet voor gewaarschuwd en zullen voor niks op pad gaan. En erger nog: ook de maker komt het niet te weten. Totdat die misschien zelf een inspectieronde gaat doen en hem zelf niet meer vind. Dan zal die misschien denken "zal ik hem nog herstellen of niet? Er werd toch al tijden nauwelijks meer naar gezocht...."

 

 

PS: mij lijstje staat op 37 not-founds. Waarvan ik er 24 later alsnog heb gevonden.

bewerkt door hneel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik heb inderdaad ook al zo'n aantal caches waarbij ik al begonnen ben, maar door een slechte voorbereiding , een oude beschrijving, tijdgebrek, slecht weer of wat dan ook, de route nog niet afgemaakt heb. Inmiddels een privé bookmark voor aangemaakt [:thumbup:]. "Nog af te maken".

 

Pas als ik heel zeker weet dat er een cache aanwezig moet zijn op de plek waar ik al een uur heb lopen zoeken, wordt er een not-found gelogd.

 

Maar die bookmark geldt dus enkel voor caches waar ik nog niet eens heb kunnen beginnen met zoeken. (Of waar ik snel denk terug te komen MET Aarde, omdat hij hééél anders zoekt [:lol1:].)

 

Spirit

bewerkt door Pentagram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Not founds' horen net zo goed bij geocachen als rookworst hoort bij erwtensoep!

Iedereen heeft wel eens een mindere dag, waardoor er foutjes gemaakt worden tijdens de tocht, vragen niet gesnapt of verkeerd geïnterpreteerd worden of dat het zoeken naar de cache even niet wil lukken.

Ik heb er geen moeite mee om dit te loggen als not-found (mijn totaal staat op 77).

Als de cache in de buurt ligt, ga ik er later zeker nog weer een keertje op af.

Vorige week heb ik eindelijk 'Meppeler Sluisjes' gevonden (ben er 4 keer geweest :thumbup: ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja, ik sta al op 23. Waarbij ieder geval 4 die ook echt verdwenen waren. Ik heb er ook een paar 2x not found gelogd. Als ik weer terug ga om nog een keer te zoeken en het weer niet vind, log ik nog een keer not found. Ik vraag mij af of de mensen die hem bijvoorbeeld 2x niet vinden en de 3e x wel ook hun not found hebben gelogd. Je leest wel eens in een logje "drie maal is scheepsrecht, nu eindelijk wel gevonden". Ik lees wel eens terug in de logjes en dan is er geen sprake van "not founds". Hoeft ook niet, hoor. Het maakt mij ook niet uit. Maar voor mij zijn die not founds wel een indicatie of ik misschien iets beter in de gaten moet houden, zodat ik een vergissing kan voorkomen. Laatst ook een nieuwe in Heiloo not found gelogd, maar toen bleek dat de berekening in de opgave niet klopte, waardoor ik hem ook niet KON vinden. Ik laat die not found dan gewoon staan. Wat maakt het uit. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij komen vrijwel altijd terug bij een 'not found', behalve als we ergens op vakantie zijn. Er zijn een of twee caches waar we tot 3x teruggekomen zijn totdat we de cache eindelijk konden lichten, maar 2x is geen uitzondering. Misschien heeft het te maken dat we gewoon alle caches in de omgeving willen doen, inclusief de lastige.

Ook wordt er altijd een 'not found' logje geschreven, omdat dat gewoon handig is voor de eigenaar. Maar dat doen we (zie ik nu ik de not founds nog even bekijk) alleen na de eerste 'not found'. Na de uiteindelijke found wordt wel vermeld hoe vaak we teruggekomen zijn. Een 'not found' komt altijd eerst op de watch list te staan, hij kan immers geript zijn. Als we het echt niet begrijpen, dan vragen we een hint van de cache eigenaar. We hebben in totaal 14 not founds, waarvan er 13 later teruggevonden zijn. De laatste (Flevoland's first Brainsnack) staat momenteel op de watchlist.

 

Enneh ... RvU, de Meppeler Sluisjes cache was inderdaad een lastige. Wij hadden de moed al bijna opgegeven, maar uiteindelijk toch gevonden :thumbup:.

bewerkt door De Armadillo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We plaatsen wel een DNF wanneer we de cache niet vinden. Het is geen kwestie van in je hemd staan als je een cache niet kan vinden, is onze mening. En wie weet is de cache inderdaad weg en kan de cachelegger even poolshoogte komen nemen.

 

Toch blijft zo'n cache aan je geweten knagen en gaan we vaak nog 's zoeken. Let wel, als we 'm dan weer niet vinden plaatsen we niet NOG een DNF..... Ik ben blij te melden dat we afgelopen maandag na twee keer niet vinden, wel de enigmatische cacheDel1 hebben gescoord :thumbup: (stukje trots van onze kant) Zo wint de aanhouder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee hoe groot het lijstje is, maar er staan er vast veel op. Meestal log ik wel een not found, tenminste als ik echt op de plaats aan het zoeken ben geweest waarvan ik verwacht dat de cache ligt. Indien we halverwege een route het spoor al bijster zijn, log ik het niet altijd. Voor caches die verder weg liggen wil ik dan de legger nog wel eens mailen met de coordinaten om te vragen of ze juist zijn (niet om de juiste coordinaten) of eventueel om een hint.

 

Ede Staal ben ik al 3x geweest maar nooit gevonden. Volgens mij moet ik daar dus echt bij de hand genomen worden om het aan te wijzen. Maar volgens mij zijn die nu allemaal voor premium members.

 

Eigenlijk kan ik er heel slecht tegen om iets niet te vinden, ik kan dan tijden blijven zoeken en ben niet te genieten. Een not found logje vind ik dan weer geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lijstje staat nu op 8 not found.

Ook nog zijn er een paar geweest waar ik meer dan 1 keer voor nodig had. Die log ik zowiezo pas als ik besloten heb die niet meer te bezoeken (gevonden of niet gevonden).

Als er een kennelijk verdwenen is log ik dit met een note én een mailtje naar de eigenaar (want daarin kun je meer info kwijt waarom je dat denkt). Iets wat verdwenen is kun je immers niet vinden dus ook niet niet-vinden.

Ik heb er hoegenaamd geen moeite mee een cache als not found te loggen. Dat hoort nou eenmaal bij het spelletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 46 Founds heb ik 7 not founds. (waarvan er 5 dan later wel gevonden zijn)Ik plaats een DNF als ik op het vermoedelijke eindpunt heb gezocht maar niets heb kunnen vinden. Ik log ze dus zeker wel vooral voor mezelf dan kan ik me later ook beter herinneren welke het was, dat ik er al eens was en wat ik toen gedaan heb om het te vinden. Dan kan ik er de volgende keer met andere ogen naar kijken, of een andere aanloop route nemen. Dat laatste wil nog wel eens helpen want dan zie je de omgeving van de andere kant en dat maakt soms veel duidelijk.

 

Ben bij Ut trepke wel 4 keer gaan zoeken, ik moest en zou hem vinden!!!! Dus van vinddrang kun je hier wel spreken :blush: ....

 

Maar als ik bijv. aan een multi begin en deze niet helemaal af maak dan schrijf ik alleen een note, voornamelijk voor mezelf. Iets in de trant van; ben aan de cache begonnen tot daar en daar en dan mijn bevindingen (mooi, leuk enz) en meestal dat ik nog terug kom. Is ook leuk voor de legger, want dan weet hij/zij dat er nog iemand mee bezig is.

 

AnneBijoux

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dat wij 14 NF's hebben staan op 255 gevonden caches. Van de 14 zijn er acht reëel, de rest is later toch gevonden. Die 'tussenbezoeken' loggen we niet altijd. Ongeveer de helft van NF's worden veroorzaakt door oude uitdraaien. Ik controleer dat tegenwoordig beter, maar dat helpt op vakantie niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...