Spring naar bijdragen

Hoe groot is je Did-Not-Find lijstje?


delta123

Aanbevolen berichten

Wij hebben 1 NF op de lijst van van de 68 logs in totaal. Die ene NF hebben we pas geplaatst nadat we hem bij een tweede, zeer uitgebreide, poging nog niet hadden gevonden. We melden niet ieder NF, maar dat zijn er ook nog maar weinig geweest. Zouden we de cache niet vinden maar wel een plek waar deze vermoedelijk had gelegen dan zouden we wel een NF log plaatsen, dan kan de eigenaar eens een kijkje nemen. Maar we zoeken toch altijd wel redelijk door, dus krijgen we het meeste wel gevonden (tot nu toe dan).

 

Gr. Team Ballefrutter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een grove schatting voor Nederland.

DNF's ooit gelogd = minstens 100.

DNF's die nog open staan (dus niet in herkansing gevonden EN de cache is niet gearchiveerd) veel minder. Misschien maar 10?

 

Het aantal DNF's is ook afgenomen in de tijd, dat komt door cache ervaring maar ook door het toegenomen aantal makkelijke caches.

 

In het buitenland haal ik relatief vaker een DNF. Niet alleen in Duitsland maar ook in Belgie want daar verstoppen ze de caches moeilijker. En staan er relatief meer open omdat ik minder vaak terug ga.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DNF 26 op de lijst. Dat zijn degenen die ik ook na een herkansing niet heb kunnen vinden of in Duitsland waar ik maar 1 keer zoek. Ik meld een DNF alleen als ik denk zeker te weten dat ie geript is of na een aantal keren zoeken. Ik geef het niet gauw op, een DNF blijft mij heel lang intrigeren, wat heb ik fout gedaan? Maar ook hulp sla ik niet af, liefst van de maker of direkte hulp inroepen komt voor. Het omgekeerde is ook aan de orde ik help graag als ik kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn lijstje is nu 100 found en 7 not found. 1 van de not founds was vanwegen spelende kinderen op de cache plek, andere kwamen uit onervarenheid, invallende duisternis of een dicht bladerdek waar mijn gps60 niet goed mee overweg kan. 3 not founds heb ik achteraf toch nog wel gevonden, 1 met hint van de legger, en 2 na het goed lezen van de logs.

Wat mijn eerste belgische cache moest worden liep uit op een fiasco, waarschijnlijk er 50 keer overheen gelopen want een paar dagen later werd hij gewoon gevonden. De cache met de meeste hindernissen was de laatste multi die ik gedaan heb met Frajoleo, het paard van Marken. Eerste keer te donker, konden bij wp 1 al niet lezen wat wij moesten weten, het tweede weekend hadden wij halverwegen verkeerde minuten ingevuld in onze gps, we kwamen er toen niet meer uit. In de auto terug zag ik pas de fout. En afgelopen weekend maar weer terug naar Marken, ging allemaal lekker, vlot de cacheplek uitrekenen en dan uitkomen in een weiland afgezet met prikkeldraad. We waren overtuigd dat hij daar moest liggen, maar over een hek gaan een weidevogelgebied in doen we niet. We waren best wel kwaad, daar leg je geen cache neer. We zijn als troost poffertjes gaan eten en onderwijl de papieren doorgenomen. 3 plus 0 is 4. Mmm, dat klopte niet, dus wij weer terug en eindelijk de cache gevonden. Gelukkig gaan de meeste andere een stuk vlotter :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...knip

ik vroeg mij af of anderen wel heel erg gepind zijn om als zij ergens aan zijn begonnen dit ook af te maken of dat ze gewoon net als ik hun geluk dan maar ergens anders gaan zoeken...

 

Gepind zou ik het niet willen noemen, maar als ik in de buurt ben zal ik vaak nog eens een poging doen. En soms is er zo'n hele speciale cache waar je voor terug gaat ook als je niet toevallig in de buurt bent.

Maar dat is dan meestal iets dat veel voorwerk gekost heeft dat je inderdaad graag wil afmaken.

De pap opeten en de krenten niet zou zonde zijn :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm altijd enigszins confronterend op de DNF's te bekijken. In totaal 53 op de 905 die we wel hebben gevonden. Overigens hebben we een aantal na de DNF alsnog gevonden. In de 53 DNF's zijn niet meegenomen de caches die we tijdens de rit zijn gestopt. Reden kan zijn dat we qua tijd in de knel komen oid en niet naar de cache zelf hebben gezocht.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben 30 not founds en 214 founds op dat lijstje.

 

Maar als het goed is hebben we bijna elke not found wel gevonden uiteindelijk. Sommige staan nog op het lijstje, maar even geduld hebben tot het weer zomer is.

 

Eerlijkheidshalve dienen we er wel bij te vermelden, dat we niet elke not found hebben gelogd. Seldensate castle hebben we bijv. maar 2x als not found gelogd, maar eigenlijk waren er dat een stuk of 7-8 voor we een found hadden. Om te voorkomen dat anderen dachten dat er iets mis was met de cache, niet allemaal gelogd maar gewoon in de foundlog vermeld dat we vaak zijn terug geweest, zo vaak dat we de tel kwijt zijn geraakt.

 

Wij gaan dus niet zomaar verder naar een volgende cache, niet gevonden blijft bij ons toch knagen.

 

Op vakantie in België is PapaVlinder 3x op en neer geweest voor 1 cache, helaas zonder resultaat, natuurlijk een not found gelogd en inderdaad hij was geript. Kon de eigenaar hem weer herstellen, om zo een teleurstelling bij de volgende te voorkomen, dat is het goeie aan die not found logs!

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Leuke vraag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het snelgrijpen van de telefoon voor hulp naar een Vriend is vanzelfsprekend ook geen garantie voor weinig not Founds, zo getuigt mijn lijstje

 

Er staan 4059 logs van Barny in de database

(8 placed; 3318 found; 193 not found; 450 note)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook geen idee hoeveel notfounds ik officieel heb. Volgens mij heb ik er een stuk of 25 staan die ik verzuimd heb ooit nog een keer te bezoeken, meestal ergens ver weg. Notfounds die ik alsnog vind herschrijf ik als found.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...