Spring naar bijdragen

Nederlands bedrijf werkt mee aan nieuwe generatie GPS ontvangers!&


Aanbevolen berichten

Hebben jullie het al gezien op CNN? Het Nederlandse bedrijf DellûfTech werkt aan een nieuwe generatie GPS ontvangers! De eerste foto's van het prototype van het 70CSx model zijn vandaag vrijgegeven:

 

70CSx_overview.jpg

Het compacte design van de DellûfTech 70CSx

 

70CSx.jpg

Screenshot van de DellûfTech 70CSx

 

Onder andere uitgerust met:

- SiRF Star III 20 kanaals GPS ontvanger

- Kesjalert

- Tot maximaal 128 thermometers

- Geheugenkaart

- Helder kleurendisplay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ziet er interessant uit. Vertel eens wat meer. Wat houdt "Nieuwe Generatie" in?

Aangezien er een vrij standaard GPS-antenne gebruikt wordt, neem ik aan dat het voornamelijk in de software zal zitten.

 

Wat ik uit de foto's kan halen zie ik een Eprom-bordje met een compoort, wat insteek-stukjes om snel stukken aan elkaar te koppelen, een gesloopte mp3-speler en een GPS-antenne.

 

Ik ben heel erg nieuwsgierig.... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:rolleyes: Je vergeet de champagne :o

 

Ziet er interessant uit. Vertel eens wat meer. Wat houdt "Nieuwe Generatie" in?

Aangezien er een vrij standaard GPS-antenne gebruikt wordt, neem ik aan dat het voornamelijk in de software zal zitten.

 

Wat ik uit de foto's kan halen zie ik een Eprom-bordje met een compoort, wat insteek-stukjes om snel stukken aan elkaar te koppelen, een gesloopte mp3-speler en een GPS-antenne.

 

Ik ben heel erg nieuwsgierig.... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er interessant uit. Vertel eens wat meer. Wat houdt "Nieuwe Generatie" in?

Aangezien er een vrij standaard GPS-antenne gebruikt wordt, neem ik aan dat het voornamelijk in de software zal zitten.

 

Wat ik uit de foto's kan halen zie ik een Eprom-bordje met een compoort, wat insteek-stukjes om snel stukken aan elkaar te koppelen, een gesloopte mp3-speler en een GPS-antenne.

 

Ik ben heel erg nieuwsgierig.... :rolleyes:

"Nieuwe generatie" houdt in; compacte en degelijke vormgeving. Een product volgens het Ikea zelf-in-elkaar-zet-principe. Oneindig veel uitbreidingsmogelijkheden en basissoftware waar de vlammen vanaf spatten...! :blink: Vergeet overigens niet de 128 temperatuursensoren die volgens het nieuwe plug and pray principe kunnen worden aangesloten.

 

met de allernieuwste flatcable loop antenne uitgerust zo te zien..... :o

Hohoho, niet zo spotten. Die flatcables zitten er alleen maar tussen omdat ik wat andere kabeltjes zo snel niet kon vinden... ;) 't geheel is nu uitgerust met een patch-antenne, waarbij de opmerking gemaakt moet worden dat een externe antenne ook eventueel aangesloten kan worden...

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

128 temperatuursensoren !!! daar word p. paulusma zelfs jaloers op waarschijnlijk.....

 

de weersvoorspelling word zo voor iedereen een spreekwoordelijk "eitje".

 

gpsgek is "goed bezig".. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Tot maximaal 128 thermometers
Ik hoop niet dat die 19.6250 C de weergave van de temperatuur is, want dan moeten die jongens in Delluf nog leren wat de betekenis van "resolutie" en "nauwkeurigheid" is.

Net zo zinvol als mijn GPS die zegt dat het nog 9 meter 82 naar de cache is met een afwijking van 7 meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo'n proto type is eigenlijk geen prototype maar een proof of concept...combineer de POC met een mock-up en je weet wat het gaat kunnen en hoe het er uit gaat zien

 

 

Ik mis:

  • (barometriche) altometer
  • electronisch kompas
  • voorbereiding op Galileo (maar een flash van de firmware kan dat vast fixxen comes the time)
  • native USB (en GEEN emulatie van een .com interface.. Ik wil BEIDE)
  • edge/wimax/wifi/gsm/gprs/ connectiviteit (voor updates en dergelijke)
  • bluetooth om voor andere bluetooth apparaten voor gps ontvanger te spelen (of ter vervanging van bovengenoemde connectiviteit

aan te bevelen soft-firm-middle ware features

  • Sateliet baan /timing correctie file upload mogelijkheid (zoals HP dat heeft)
  • cachemate achtige "found / bezocht" functie (handig bij het volgen van een route)

nou dat dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er interessant uit. Vertel eens wat meer. Wat houdt "Nieuwe Generatie" in?

Aangezien er een vrij standaard GPS-antenne gebruikt wordt, neem ik aan dat het voornamelijk in de software zal zitten.

 

Wat ik uit de foto's kan halen zie ik een Eprom-bordje met een compoort, wat insteek-stukjes om snel stukken aan elkaar te koppelen, een gesloopte mp3-speler en een GPS-antenne.

 

Ik ben heel erg nieuwsgierig.... :blush:

 

Tis wel wat vroeg voor een 1 april grap.... :lol1:

Ziet er echt uit of het zo bij conrad of display vandaan komt... wet je zeker dat je niet voor de GEK wordt gehouden gpsGEK ?

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...