Spring naar bijdragen

nog een cache doen


bosevents

Aanbevolen berichten

Dit is et onze nieuwe hobby. Nu hebben we al eens een keer gehad dat we de cache snel gevonden hadden en we er best nog een wilde doen. Uiteraard kon ik midden in het bos niet even op internet.

 

Hoe doen jullie dat?

 

Ook als ik onderweg ben en tijd overheb zou ik even willen gaan zoeken maar hoe kom je dan aan je gegevens?

 

Iemand een idee of goede tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je al wat langer met deze hobyy bezig bent, moet je vaak wat langer rijden. Om nou te voorkomen dat je voor 1 cache kilometers gaat rijden, maken wij van te voren een leuke cache route. Dus kijk waar je naar toe wilt voor een cache en zoek nog een paar caches op de weg er naar toe of in de buurt van de cache die je wilt doen. Wij doen altijd een leuke multi, waar je een aantal kilometer moet lopen in combinatie met wat traditionele caches, de zgn oppikkertjes, waar je dus niet zoveel voor hoeft te doen.

Hoop dat je er zo uitkomt en succes met je nieuwe verslavende hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien je op je GSM internet hebt, kan je ook naar de volgende website gaan:

http://wap.geocaching.com/Default.aspx?__ufps=715675

 

Voer daar de coordinaten in waar je op dat moment bent, en je krijgt een lijst met de dichtsbijzijnde caches.

 

In de praktijk combineer ik de aangedragen oplossingen van Volksdansje en Peetee: ik plan van te voren een route in een bepaald gebied, en print al die beschrijvingen. En iedere keer weer ben ik veel te optimistisch en blijf met een flinke stapel geprinte overzichten zitten waar ik door tijdnood gewoon niet aan toe kwam. En die komen dan gewoon de volgende keer weer aan bod.

bewerkt door emiledk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Wij cachen op het moment met een pda, we hebben vorige week een Garmin 60csx besteld in Amerika, :thumbup: maar dat terzijde.

Op die pda staat tomtom en een programmaatje waarmee we internetbestandjes kunnen lezen. Één keer in de week doe we een update met behulp van GSAK. Meestal doen we dan inderdaad een multi en kijken we daarna hoeveel tijd we nog over hebben en zoeken we een paar traditionals die in de buurt liggen of op de weg naar huis. In de tomtom hebben we ze namelijk als poi's ingesteld, zodat we worden wakker geschut als we er bij een in de buurt komen.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

groetjes en veel plezier met de verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je die cache zo makkelijk hebt gevonden! :thumbup:

 

Wij printen een multi of 2 en dan schrijven we op de achterkant de coords van de trads. in de buurt. Eventueel met meer info en de hint erbij.

 

We hebben sindsdien eerder te veel, dan te weinig caches bij ons. We hebben intussen dan ook 2 mappen, eentje met done caches en eentje met to do caches.

 

Wel checken we of er iets aan de pagina is veranderd voor we een oude uitdraai gebruiken, dit komt sporadisch wel voor.

 

Succes ermee en vooral veel plezier,

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak een soort van setjes van caches die bij elkaar in de buurt liggen. Uiteraard in een straal kilometers die voor jou zelf gewenst is. Dus pakken een stapeltje met caches die in een regio liggen die we die dag graag willen doen. Voor vertrek meestal nog wel even checken of alles nog up-to-dat is en bijv in die tijd niet is gearchiveerd ofzo. (We hebben het eens gehad, dat we bij een cache in de buurt kwamen, waar we al lange tijd de uitdraai van hadden. Kwamen er nu onverwachts langs en besloten die route te lopen. Toen we het thuis op het net wilden loggen, bleek deze uit de running te zijn, vanwege het missen van 1 WP. Wij hadden ondanks dat de cache wel gevonden.

Dit is dus het risico als je wat oudere uitdraaien gaat gebruiken.)

Deze setjes zijn ook handig als je onverwachts eens in een regio komt waar je eigenlijk niet van plan was te cachen. Maar als je er toch bent en het gaat kriebelen, kun je even door het pakketje snuffelen en kans dat je toch een route hebt liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd een map bij me met uitdraaien van caches die aardig in de buurt liggen. (Houd ook een keer op)

 

 

Ik zet soms ook begincoordinaten van traditionals uit een bepaalde streek in mijn gps zelf ( en bij opmerkingen plaats ik dan de hint)

Wanneer ik onderweg wil weten of er ergens een cache dichtbij ligt kies ik optie Nearest waypoints.

Zo heb ik er al een aantal weten te vinden. Maar het moet gezegd. Een uitdraai werkt wel fijner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf doe min of meer hetzelfde als genoeg uitdraaien e.d. mee.

 

off topic...Mijn auto lijkt soms ook wel op een verzameling oud papier :lol1:

 

Maar ook maak ik graag puzzeltjes en als ik daar dan een bruikbaar coördinaat uit heb gehaald zoek ik er nog een leuke multi bij die in de buurt ligt.

 

Erger nog is dat er in de auto een paar kortere cache uitdraaien liggen die redelijk in de buurt van werk en wonen zijn. Dus mocht het zich voordoen dat ik eerder klaar ben dan rijd ik er heen, gps dus bijna altijd in de handtas ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegenwoordig heb ik op mijn PDA Cachemate geïnstalleerd. Hierin laad ik, een keer per week:

- Alle traditionals van Nederland

- Alle Multi's van Nederland

- Alle caches met aangepaste coordinaten (dat zijn dus de opgeloste puzzels)

vanuit GSAK.

Cachemate geeft niet alleen de cache-beschrijving, maar heeft ook de mogelijkheid om het resultaat van het zoeken vast te leggen, zodat het loggen op internet ook weer makkelijker gaat

 

Zo heb ik dus alle caches bij me die ik ter plekke kan uitvoeren. Werkt voor mij heel goed ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...