Spring naar bijdragen

nog een cache doen


bosevents

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tja, ik vermoed dat je als beginnende cacher nog niet veel weet over GSAK en allerlei programmaatjes die het invoeren van caches op PDA/GPS makkelijker maken. Ik snap er ook nog niet veel van. Maar het wordt wel steeds interessanter om het eens te gaan gebruiken.

 

Je kunt wel de coörds in je GPS zetten met de optie Send to GPS. Als je een programma als MapSource hebt. kun je de additional waypoints downloaden en ze dan in je GPS zetten. Dat voorkomt een hoop invoeren ter plekke. Bij onbekende wp's gaat dat natuurlijk niet. Dan is de optie om een paar vellen papier mee te nemen toch de beste.

 

Veel plezier!

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen we nog papier gebruikten namen we altijd een paar extra caches mee die in de buurt lagen.

Tegenwoordig zit er een groot aantal caches in onze TomTom, die een geluid maakt als we in de buurt komen van een cache. Dit is vooral handig bij traditionals omdat je daar meestal even langs kunt rijden.

Onze GPS is gevuld met de coordinaten en de beschrijvingen zitten in onze Palm Z22.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegenwoordig heb ik op mijn PDA Cachemate geïnstalleerd. Hierin laad ik, een keer per week:

- Alle traditionals van Nederland

- Alle Multi's van Nederland

- Alle caches met aangepaste coordinaten (dat zijn dus de opgeloste puzzels)

vanuit GSAK.

Cachemate geeft niet alleen de cache-beschrijving, maar heeft ook de mogelijkheid om het resultaat van het zoeken vast te leggen, zodat het loggen op internet ook weer makkelijker gaat

 

Zo heb ik dus alle caches bij me die ik ter plekke kan uitvoeren. Werkt voor mij heel goed ... :blush:

 

Ik ben even nieuwsgierig geworden naar cachemate. Ik had er wel eens naar gekeken maar had het toen (te) snel aan de kant gelegd. Dus opnieuw geinstalleerd. En inderdaad, erg mooi om zo al je beschrijvingen op je PDA te hebben. Handig voor op vakantie als je van te voren niet weet waar je precies terecht gaat komen, en het printen dus geen zin heeft. Ik heb gelijk maar even de boel geregistreerd en mijn PDA vol gegooid met heel wat cachebeschrijvingen. Nu even de storm afwachten en dan naar buiten! Bedankt voor de tip :blink: . In combinatie met Tomtom waar de caches al als POI opgenomen zijn hoef ik er er geen een meer te missen....nu alleen de tijd nog vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien je op je GSM internet hebt, kan je ook naar de volgende website gaan:

http://wap.geocaching.com/Default.aspx?__ufps=715675

Voer daar de coordinaten in waar je op dat moment bent, en je krijgt een lijst met de dichtsbijzijnde caches.

 

Ik heb op mijn telefoon internet zodat ik in het veld kan internetten en wist nog niet van deze wap-site. Handig!! Scheelt een hoop laadtijd van de pagina.

 

Ik kom er alleen nog niet uit. Als ik search op coordinates doe, op welke manier moet ik dan mijn huidige coordinaten ingeven? het voorbeeld dat wordt gegeven lijkt me een andere eenheid dan N52... en E004....

 

Hoor graag je reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op mijn telefoon internet zodat ik in het veld kan internetten en wist nog niet van deze wap-site. Handig!! Scheelt een hoop laadtijd van de pagina.

 

Ik kom er alleen nog niet uit. Als ik search op coordinates doe, op welke manier moet ik dan mijn huidige coordinaten ingeven? het voorbeeld dat wordt gegeven lijkt me een andere eenheid dan N52... en E004....

 

Hoor graag je reactie!

Volgens mij kun je gewoon '52.2' en '4.4' opgeven en kom je dan keurig (in dit geval) in Katwijk uit. En westerlengte lijkt dan met een min-teken opgegeven te moeten worden.

 

Mvg -Marco- (die afgelopen weekeinde een cache van jou opgepikt heeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

opera mini werkt ook erg goed op je mobiel.

zoals de meesten maak ik regiomapjes met daarin uitdraaien van multi en puzzelcaches.

achterop zet ik wat korte info over de traditionals.

beschrijvingen van gedane caches bewaar ik niet meer. veel te veel papierbende.

en waarom zou je ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...