Spring naar bijdragen

Wat is er mis met GC?


Sigmasailor

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Misschien moet de cache opniew approved worden vanwege deze veranderingen.

 

10-9-2007 by Roadrunner77

N52° 20.984 E4° 42.967

** Coordinates Changed From **

N 52° 20.986 E 004° 42.968

Distance From Old: 12.9 feet

De cache is gisteren vernield door het glazen potje waarin de fotocannister met logrol weg te gooien. Gelukkig vond ik een en ander in de nabije omgeving terug. Heb de cache nu enigszins verplaatst en de coördinaten aangepast.

Als je zoekt of de cache weer terug wil plaatsen wees er dan zeker van dat je dat ongezien doet!!

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We wilden vandaag eens wat vliegtuigen spotten en tegelijk een cache scoren. Deze (GC12WJC) is plotseling helemaal weg?

Ik ben gewend aan gearchiveerd enzo maar helemaal verdwenen (ik zou niet ingelogd zijn?) heb ik nog niet eerder gezien.

Wat is hier loos?

 

 

Ik heb deze een paar weken terug gelogd samen met fotolw.

Alles was in orde, maar deze log wordt niet meer bij mijn punten geteld.

 

vind het maar vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zier er naar uit dat deze nog niet gepublished is. Was 'ie al eerder online? Wie heeft hem geplaatst en hoe heet de cache?

 

Deze cache heette Polderbaan en was al een lange tijd in gebruik. Het vreemde is dat alle oude logs ook verdwenen zijn.

 

Het wordt nog gekker: je kan op de kaart gewoon het blauwe rondje (Schiphol - Polderbaan) aanklikken en krijgt nog steeds dezelfde foutmelding. De cache er vlak naast (Schiphol - Zwanenburg) heeft precies het zelfde probleem.

Is dit een gevalletje 'big brother....'?

De blauwe rondjes staan naast elkaar iets ten ZW van de A9 (eentje tussen de s en de t van Amstelveen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zier er naar uit dat deze nog niet gepublished is. Was 'ie al eerder online? Wie heeft hem geplaatst en hoe heet de cache?

 

Deze cache heette Polderbaan en was al een lange tijd in gebruik. Het vreemde is dat alle oude logs ook verdwenen zijn.

Dit laatste zal wel meevallen, bij mij staan ze nog steeds op de "gevonden" kaart :thumbup:

Het zal te maken hebben met de coordinaat verplaatsing en dan moet hij opnieuw reviewed worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem op zaterdag 15 september nog gelogd. Overigens was er toen al een keer gewisseld van coordinaat. De Geutzal Travel Bug achtergelaten. Die is daarna nog opgepikt door team "remarkable". Volgens mij zijn zij een van de laatste geweest want de volgende dag keek ik in mijn account lijst en was Polderbaan door gestreept. (Zelfde melding; zou niet ingelogd zijn).

 

Wat ik vreemd vind, is dat deze cache volledig uit de lijsten verdwenen is. Als je via de Google Map zoekt, komt hij niet meer op. Terwijl andere "in onderhoud" wel verschijnen maar dan doorgestreept.

 

Hij telt overigens bij ons wel gewoon nog mee.

 

Deze cache lag gewoon langs de openbare weg in de buurt van een officiele spottersplaats. Wie was de eigenaar van deze cache? Die kan waarschijnlijk het beste opheldering geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De caches zijn, in overleg met reviewers en eigenaren van de caches, op verzoek van de politie Kennemerland verwijderd, hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor de cachepagina's. De cache(pagina')s zijn retracted oftewel weer terug als opnieuw te reviewen caches. Dat is de enige manier om ze totaal onzichtbaar te maken.

 

De caches voldeden wel aan de veiligheidsvoorschriften van Schiphol en ook aan de guidelines van geocaching.com, maar de politie ziet ze liever verdwijnen en dan heb je dat maar te doen natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De caches zijn, in overleg met reviewers en eigenaren van de caches, op verzoek van de politie Kennemerland verwijderd, hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor de cachepagina's. De cache(pagina')s zijn retracted oftewel weer terug als opnieuw te reviewen caches. Dat is de enige manier om ze totaal onzichtbaar te maken.

 

De caches voldeden wel aan de veiligheidsvoorschriften van Schiphol en ook aan de guidelines van geocaching.com, maar de politie ziet ze liever verdwijnen en dan heb je dat maar te doen natuurlijk

Waarom worden ze dan niet 'gewoon' gearchiveerd?

Eventueel met een aangepaste coordinaat zodat er ook niet meer op die plek gezocht zal worden.

Op deze manier roept het meer vragen op dan nodig is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem op zaterdag 15 september nog gelogd. Overigens was er toen al een keer gewisseld van coordinaat. De Geutzal Travel Bug achtergelaten. Die is daarna nog opgepikt door team "remarkable". Volgens mij zijn zij een van de laatste geweest want de volgende dag keek ik in mijn account lijst en was Polderbaan door gestreept. (Zelfde melding; zou niet ingelogd zijn).

 

Wat ik vreemd vind, is dat deze cache volledig uit de lijsten verdwenen is. Als je via de Google Map zoekt, komt hij niet meer op. Terwijl andere "in onderhoud" wel verschijnen maar dan doorgestreept.

 

Hij telt overigens bij ons wel gewoon nog mee.

 

Deze cache lag gewoon langs de openbare weg in de buurt van een officiele spottersplaats. Wie was de eigenaar van deze cache? Die kan waarschijnlijk het beste opheldering geven.

 

Dus toch 'big brother'; jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De caches zijn, in overleg met reviewers en eigenaren van de caches, op verzoek van de politie Kennemerland verwijderd, hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor de cachepagina's. De cache(pagina')s zijn retracted oftewel weer terug als opnieuw te reviewen caches. Dat is de enige manier om ze totaal onzichtbaar te maken.

 

De caches voldeden wel aan de veiligheidsvoorschriften van Schiphol en ook aan de guidelines van geocaching.com, maar de politie ziet ze liever verdwijnen en dan heb je dat maar te doen natuurlijk

Waarom worden ze dan niet 'gewoon' gearchiveerd?

Eventueel met een aangepaste coordinaat zodat er ook niet meer op die plek gezocht zal worden.

Op deze manier roept het meer vragen op dan nodig is ;)

 

Heel simpel. Er zijn na een archivering nog karrevrachten geocachers die gewoon er naar toe gaan en er gewoon nog gaan zoeken en indien de cache niet is weggehaald door de eigenaar, ze ook gewoon nog gaan loggen.

Daarbij komt dat na een archivering de cache niet meer terugkomt en die mogelijkheid staat nu wel open. Natuurlijk niet meer in dezelfde omgeving. Verder zie ik het probleem niet. Normaliter is een gearchiveerde cache niet meer beschikbaar en dat zijn retracted caches ook. Degene die ze ooit gevonden heeft wordte r toch niet minder van? Je puntje blijft bestaan.

 

De eigenaren van de caches weten er van en als zij de cache willen aanpassen met andere coördinaten, dan is dat aan hun en niet aan ons. Ze staan immer retracted en dat betekent,z oals ik al eerder schreef, dat ze weer terug staan als nieuw te reviewen caches. Het is dus aan de eigenaar ze weer aangepast aan te bieden.

 

 

maar de politie ziet ze liever verdwijnen en dan heb je dat maar te doen natuurlijk

Natuurlijk, en dan nemen we dat ook maar meteen letterlijk he :crybaby:

 

Ja, dat nemen we letterlijk. Geocaches moeten immers buiten de guidelines om, ook aan de wet voldoen. En als een gezagsdrager daar om vraagt, dan doen we dat. Hetzelfde is al vaker gebeurd, ook met caches die door de marechaussee zijn weggehaald in de buurt van militair oefenterrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooh, dat geldt dus voor elke cache, en daarom stel ik de volgende vraag:

 

Waarom zou ik de cache dan nog op internet loggen, en ons met ons allen druk maken over zaken als FTF rankings en scores. Immers: valide logrolletje gevonden en besmeurt betekent blijkbaar niet dat deze status tot in jaren onderhouden worden, maar meer aan de willekeur van de processen is overgeleverd.

Het woord ZIEK komt in me op. En eerlijk gezegd, al dat slap geouwehoer de laatste tijd op dit forum lijkt een gefundeerde basis te hebben: er zit gewoon geen lijn meer in deze hele hobbie/sport. Wat .NL als extra biedt service wordt uiteindelijk door dezelfde betrokken via .COM weer tegengewerkt (andere pet op natuurlijk).

 

Ik ben van mening dat passender maatregelen mogelijk zijn. Ik ga daar niet over in discussie, maar e.e.a. lijkt me helder nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...