Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik ben bezig nog op een paar cache's te broeden..

wat vinden jullie leuker? een lekkere multicache?

of een serie micro caches?

:blush:

Nou: bereid je voor op een behoorlijke discussie :lol1: !

Het is een onderwerp wat hier wel vaker aan de orde is geweest: gebruik de zoekfunctie maar eens...

En bedoel je niet een serie traditionals...Soms worden traditionals als synoniem gezien voor micro's...En hier is ook genoeg discussie over geweest. Zie ook deze link!

Geplaatst (bewerkt)

:blush:

Een paar lekkere MULTICACHES....!!!! :lol1:B) Mag best met een micro op het eind! :lol1: Als de route gewoon leuk is om te lopen en de cache origineel is verstopt maakt mij de grote van de cache niet uit. Alhoewel ik het wel jammer vind dat er in micro's geen trackables passen op de micro coin na dan.

bewerkt door Doggie Team
Geplaatst (bewerkt)

Altijd leuk een nieuwe cache, of zelfs caches! :blush:

Wat je er van maken wilt moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Maar wij willen best wel onze mening hierover met jullie delen.

De laatste tijd lijken met name (veel) traditionals in de mode te zijn.

De nadruk ligt hierbij vooral op 'véél', en ook nog eens 'achter elkaar', 'bij elkaar', 'door elkaar' en het liefst 'tegelijkertijd'.

De FTF-lopers hebben er de handen vol aan (slechts een momentopname...).

Zij die voor de aantallen gaan, kunnen hun hart ophalen (tja, aantallen...).

Allemaal niets mis mee, er is voor elk wat wils.

Maar laten we het 'basic' houden.

Het ligt er maar net aan wat voor soort cache je voor ogen hebt.

Soms is een serie reuze leuk en helemaal 'to-the-point'.

Maar wij denken als er half (lees: geheel) een multi van te brouwen is moet je het niet nalaten.

Zo blijft er ook ruimte over voor andere caches en andere cacheleggers.

Daarnaast gaat het toch niet zo zeer om het doel (cache(s)), maar meer om de onderneming, de tocht en alles wat hier bij komt kijken...?

Oké, is het wat afstand betreft, thema, of wat dan ook, beter om er een serie traditionals van te maken dan is dat altijd mogelijk en wordt dit zeker gewaardeerd.

Maar één goede multi gaat vele traditionals ver te boven, geloven wij nog steeds.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn, dat wij de mode niet volgen... :lol1:

...maar daar kan de zoekmachine niet echt mee zitten! B)

Succes met de nieuwe cache en verras ons ermee!!! :lol1:

bewerkt door zoekmachine
Geplaatst

Als je nog een mooi gebied voor een multi kunt vinden, want dat begint de laatste tijd een probleem te worden...

leg dan de multi!

Als je dat niet kunt en het dreigt een woonwijkwandeling of asfalthappen of dergelijk andere kwalitatief mindere wandeling te worden...

maak er dan maar traditionals van zodat het tenminste nog een leuke toertocht is.

Geplaatst (bewerkt)

Maakt mij in principe niet uit. De omgeving waarin de cache ligt of het verhaal wat er bij hoort is het voornaamste. Of het nu een multicache of een serie Micro's is wat mij betreft bijzaak.

bewerkt door Pfotzsche
Geplaatst

Doe mij maar een wandeling van een kilometertje of vier met aan het eind een doos of kistje waar een travelbug een tijdje in kan wonen. Of het nu een multi of een traditional is maakt dan niet zoveel meer uit. Een mooie plek, een mooi stukje natuur en zeebanket is tevreden

Geplaatst

Er is toch wel een belangrijke factor bij de vraag naar ofwel een serie traditionals met bonuscache aan het eind ofwel een multi-cache.

Voor mij is dat de afstand.

Als je in een relatief klein gebied wilt opereren, is het onzin om dan om de paar honderd meter traditionals neer te leggen. Dan maak je er een multi van.

Als je in een relatief groot gebied wilt opereren, is het niet zo handig om er een multi van te maken. In ieder geval voor mij niet, want ik ben behoorlijk beperkt in de afstand die ik te voet kan afleggen.

Voor mij dan liever een stel traditionals, waar ik mij per auto van de een naar de ander kan verplaatsen. Elke keer dan een stuk(je) lopen naar de verstopplek is natuurlijk geen bezwaar, eerder een pre.

Geplaatst

:)

Of met micro's een bonus cache? Dan dien je meer cachers? Multifunctioneel!

Geplaatst
Er is toch wel een belangrijke factor bij de vraag naar ofwel een serie traditionals met bonuscache aan het eind ofwel een multi-cache.

Voor mij is dat de afstand.

Als je in een relatief klein gebied wilt opereren, is het onzin om dan om de paar honderd meter traditionals neer te leggen. Dan maak je er een multi van.

Als je in een relatief groot gebied wilt opereren, is het niet zo handig om er een multi van te maken. In ieder geval voor mij niet, want ik ben behoorlijk beperkt in de afstand die ik te voet kan afleggen.

Voor mij dan liever een stel traditionals, waar ik mij per auto van de een naar de ander kan verplaatsen. Elke keer dan een stuk(je) lopen naar de verstopplek is natuurlijk geen bezwaar, eerder een pre.

Als je de keuze hebt om de etappes te voet dan wel met de auto af te leggen is iedereen gelukkig.

Geplaatst
Als je de keuze hebt om de etappes te voet dan wel met de auto af te leggen is iedereen gelukkig.

Dat is weer een ander verhaal, en ben ik het niet mee eens. Dan krijg je een wandeling over het asfalt o.i.d., doe mij maar een lekkere wandeling door de natuur.

Geplaatst

Een aantal micro's achter elkaar, vinden wij toch ook wel erg vermoeiend, :) het is dan wel niet het verre lopen, maar wel steeds nieuw coordinaat in de gps doen, tom tom instellen, stuk met de auto rijden, auto uit, stukje lopen, zoeken!!!!!!, auto weer in enz.enz.

Valt ons steeds weer op dat het (voor ons) vermoeiender is, dan een lekker stuk lopen (bv 5 km.) en dan de kist zoeken.

Voor ons dus een leuke multi, waar je niet om de halverklap moet stilstaan voor vragen te beantwoorden en te rekenen. :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...