Lepman Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Aangezien er de laatste tijd op het forum over allerlei "belangrijke" zaken een onderwerpje wordt gestart, dacht ik er ook nog wel één te hebben Het fenomeen "LOG VOLGT" op de cache-pagina's. Ik zie steeds vaker deze "log" staan bij caches. Ik heb begrepen dat sommige cachers met de PDA dit in het veld reeds doen om later thuis de log daadwerkelijk te schrijven. Maar gebeurt dat wel altijd? Na een beetje surfen kwam ik "LOG VOLGT"s tegen van augustus 2005 (log volgt na vakantie...) en van juni 2007 bijvoorbeeld. Een bekende van mij wist te melden dat er op dit moment ongveer 488x een "log volgt" te vinden is... Wat is jullie mening over deze manier van loggen? Om dit een onderwerp met opbouwende kritiek te maken heb ik een aantal alternatieven: log volgt (misschien) log volgt (als ik zin heb) log volgt (als ik tijd heb) log volgt (maar mail me even als het te lang duurt)
Team MenM Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) In ons geval, zoals ook de log van vandaag, LOG VOLGT ALS WE (genoeg) TIJD HEBBEN. (en als het niet zo kostbaar is, zoals bv op PDA...) Wij werken nl. ook nog tussen het cachen door. 30 augustus 2007 bewerkt door Team MenM
The Scorpios Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Wat is jullie mening over deze manier van loggen? Om dit een onderwerp met opbouwende kritiek te maken heb ik een aantal alternatieven: log volgt (misschien) log volgt (als ik zin heb) log volgt (als ik tijd heb) log volgt (maar mail me even als het te lang duurt) bij mijn eigen caches ga ik uit van optie 4, en dat blijkt nog steeds goed te gaan. Als eigenaar kan ik altijd dat soort logjes deleten als het me te lang duurt. En als ik in de toekomst ook beschik over een smartphone oid zal ik ws de hele regel log volgt (maar mail me even als het te lang duurt) dan loggen en nooit "alleen log volgt" My 2 cents
ET4FR & CO Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Aangezien er de laatste tijd op het forum over allerlei "belangrijke" zaken een onderwerpje wordt gestart, dacht ik er ook nog wel één te hebben Het fenomeen "LOG VOLGT" op de cache-pagina's. Ik zie steeds vaker deze "log" staan bij caches. Ik heb begrepen dat sommige cachers met de PDA dit in het veld reeds doen om later thuis de log daadwerkelijk te schrijven. Maar gebeurt dat wel altijd? Na een beetje surfen kwam ik "LOG VOLGT"s tegen van augustus 2005 (log volgt na vakantie...) en van juni 2007 bijvoorbeeld. Een bekende van mij wist te melden dat er op dit moment ongveer 488x een "log volgt" te vinden is... Wat is jullie mening over deze manier van loggen? Om dit een onderwerp met opbouwende kritiek te maken heb ik een aantal alternatieven: log volgt (misschien) log volgt (als ik zin heb) log volgt (als ik tijd heb) log volgt (maar mail me even als het te lang duurt) Tja, zo heb je ook nog zeer korte logjes als "gevonden" of wat ik zelfs een keer heb meegemaakt een "."
Team Krabbegat Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Tja dat hebben wij ook regelmatig gelezen bij caches van ons. Is wel een domper als dat alles is. We lezen graag verhalen of zelfs maar hele korte verhaaltjes over de omgeving en of belevingen van de cache. Dan heb ik liever nog geen log. Maarja dit is weer zo'n discussie van: de legger wil dit of dat en de vinder maakt dat niet uit gevonden is gevonden klaar.
Wammus Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Het fenomeen "LOG VOLGT" op de cache-pagina's.Wat is jullie mening over deze manier van loggen? Alleen bij eremetaal kan ik me voorstellen dat er op deze manier gelogt wordt. Snel een cache scoren, dan verder met de dagelijkse beslommeringen en later pas echt een verhaaltje loggen. Wel zo netjes want anders kan het zomaar zijn dat andere metaalhunters zich voor niets haasten omdat ze niet weten dat metaal eigenlijk al weggegeven is. Als de eerste drie founds er zijn zie ik eigenlijk het nut niet meer van dergelijke logjes. Log dan gewoon pas als je er weer tijd voor hebt.
Bappie-NL Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Als de eerste drie founds er zijn zie ik eigenlijk het nut niet meer van dergelijke logjes. Log dan gewoon pas als je er weer tijd voor hebt. Ik ben net terug van vakantie en inderdaad dan log ik ook gewoon pas wanneer ik weer terug ben van vakantie. Maar aangezien ik ook een aantal TB's en coins bij me had die ik elders in de Lopikerwaard weer heb gedropt, is het wel handig dat wel te loggen. Dat droppen laat ik loggen door voor mij zeer bekende mede cachers. Die schrijven keurig dat wat er gedropt is en dat de log volgt wanneer ik terug ben van vakantie. Zo blijft de administratie wat betreft de trackables up to date. En nu een dag later na mijn vakantie zijn alle logjes ook weer up to date. ;o) Sunny..
De Roode Loper Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Een bekende goudjager in de regio doet het ook zo. Log volgt en inderdaad volgt daarna een prachtig verhaal . Een goudjaagster op de Veluwe plaats eerst een note met iets van: gevonden log volgt en later komt er een mooi stuk proza in een log te staan en de note wordt verwijderd. Ik heb de laatste jaren zelf op vakantie wel gelogd, maar omdat de Wlan prijzig was deed ik dat als volgt: eerst de log gewoon schrijven in Word, daarna online en via kopiëren/plakken de log plaatsen, is zo gedaan. Bij thuiskomst worden er dan nog foto's toegevoegd.
Pentagram Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Ja hier wordt ook gebruik gemaakt van de optie "log volgt". Gewoon lekker kort en duidelijk. Waarom? Omdat we na een dagje cachen ook eigenlijk meteen de tb/coin administratie up to date willen houden en we het leuk vinden om de caches op dezelfde volgorde te loggen, alsdat we ze gevonden hebben. Kan ook met een note ja, maar met een found loggen is praktischer, zeker als je gebruik maakt van de optie "all nearby caches, that I haven't found". Dan is een found loggen handiger zeker als je al in het veld logt. In Oostenrijk/Frankrijk loggen we met zo'n Internet kaart en ook dan hebben wij niet de behoefte om uitgebreid te loggen. Hetzelfde geldt voor een korte week in begin juli toen we op de grens met België zaten en bleek dat de logjes via de mobiel vrolijk via het buitenland liepen. Oepsie [:I]. De uitgebreidere logjes worden meestal wel direct op een laptop gezet tijdens vakantie, dus na thuiskomst is eea zo weer op orde. Blijven nog de "log volgt" logjes gewoon in Nederland niet tijdens vakantie oid. Wij hebben de gewoonte om nou eenmaal uitgebreid te loggen. Doorgaans krijgen we daar ook positieve reacties op. Wij hebben een druk gezin, ieder een baan, allemaal nog hobbies en alle tussentijd wordt besteed aan... cachen. Doorgaans volgt er echter binnen korte tijd een uitgebreidere log. Simpel omdat we daar ook werk van willen maken. Een log is immers een verslag van de "reis". En dat mag de daadwerkelijk route zijn, je gemoedstoestand, je indrukken, andere omstandigheden en/of belevenissen en dat alles maakt een log juist leuk om te lezen. Momenteel staan er van ons 4 caches al veel te lang op "log volgt" en inderdaad dat is niet bepaald iets waar we trots op zijn. Dat is iets waar we zelf eigenlijk ook van balen en iedere keer denk je daaraan op een moment dat je dus niet de gelegenheid hebt om het dan te doen. ( Onderweg in de auto bijvoorbeeld []. Voor de rest vindt ik dat er teveel ophef overgemaakt wordt. Als je slechte ervaringen hebt met een bepaald persoon, spreek hem/haar/hen er direct op aan. Ik heb pas tweemaal meegemaakt dat iemand kenbaar maakte dat hij niet gecharmeerd was van zulke found logs. Éénmaal werd log zonder aankondiging verwijderd. (Jammer, was namelijk een prachtige tocht, wilde daar een zeer complimentvolle log voor maken, maar is dus bij één regel gebleven.) Andere keer werden, zelfs na uitleg van onze kant, als reactie al onze caches gelogd met een not found met de teksten "log volgt". Dat vond ik eerder een zeer lachwekkende reactie. Ik weiger en blijf weigeren om zelfs de l*lligste micro te loggen met "snel gevonden en weer verder." Maar het lijkt er soms wel op dat dat nog meer gewaardeerd wordt, dan een log waar even wat langer op gewacht moet worden. Zo hopelijk weten julliie nu waarom ons team zo vaak met "log volgt" logt en onze pincode houden we voor onszelf!
Twin Peaks Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) Found it! Mening volgt (zodra ik er een heb) Zie het log van Pentagram Khebbum!! (een mening dus) Ik vind dat het wel kan. Waarom? tja...waarschijnlijk omdat ik mezelf er ook regelmatig schuldig aan maak. Sterker nog... ik geloof dat ik momenteel zo'n 60 logs achterloop, waar ik wel een Found it heb geplaatst.(dat grote aantal komt een beetje door "rondje Bernheze") Werk, studie, vakantie, tja er komt vanalles tussen. Ik mag toch graag af en toe een leuke cache doen en wil daar dan ook meestal iets leuks over schrijven, soms ook met fotoos. Maar het ontbreekt me dan soms gewoon aan de nodige tijd. Copy / Paste logjes doe ik liever niet (tenzij het echt een flutcache was en zelfs dan wil ik nog wel eens de moeite nemen om dan in elk geval van het verhaal nog iets te maken) Ik ga me daar echt niet schuldig over voelen. De "Found it!" zie ik als kennisgeving en gebruik ik dus om de administratie overzichtelijk te houden en de queeries naar "niet gevonden" caches zuiver. Het "log" is voor mij het verhaal met evt. de foto's. Soms duurt dat even, maar dan komt dat er toch. 30 augustus 2007 bewerkt door Twin Peaks
LTeunis Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 . Ik weiger en blijf weigeren om zelfs de l*lligste micro te loggen met "snel gevonden en weer verder." En dat vind ik dus ook de meest minste logjes en die zijn er veel meer. Op een log volgt volgt altijd, vroeg of laat wel een uitgebreidere log maar op de zogenaamde 'snel gevonden' logjes niet. En daar reageer ik meestal wel op.
Quaerens Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 ... of wat ik zelfs een keer heb meegemaakt een "." Dat vind ik dan wel weer humor.
Twin Peaks Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) ... of wat ik zelfs een keer heb meegemaakt een "." Dat vind ik dan wel weer humor. Ik herken dat punt, en dat is niet zomaar een punt. Dat is een standpunt. 30 augustus 2007 bewerkt door Twin Peaks
geo_taz Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 ... of wat ik zelfs een keer heb meegemaakt een "." Dat vind ik dan wel weer humor. Ik herken dat punt, en dat is niet zomaar een punt. Dat is een standpunt. Ik dacht eigenlijk dat het een hunter was die alleen voor het puntje ging ...
Aanbevolen berichten