Spring naar bijdragen

Podcast


bonahead

Aanbevolen berichten

Dames en heren,

 

ik ben van plan om een podcast op te zetten voor geocachers. Na enig onderzoek heb ik geen Officiële Nederlandse podcast gevonden, maar er lijkt wel vraag naar te zijn. Ik ben benieuwd hoe het op het forum gesteld is met de vraag hiernaar.

 

Het gaat hier dus om en podcast van ca. een uur de wekelijks gemaakt gaan worden. De format die ik in gedachten heb is als volgt:

- Interviews met ervaren podcasters;

- tips en trucs;

- Een prijscache (natuurlijk hebben we hier sponsors voor nodig);

- bespreken van het forum en de resultaten van de bestaande cachers;

 

Ik denk dat het een leuk idee is, waar veel mensen naar gaan luisteren en ook veel nieuwe mensen kan gaan mobiliseren.

 

Mocht het succesvol kunnen we de programma's ook verkopen aan lokale omroepen.

 

Natuurlijk kan ik dit niet alleen doen, daarom ben ik ook benieuwd naar mensen die mee willen helpen met het opzetten en continueren hiervan. Dit zal geheel op vrijwillige basis gebeuren.

 

Het lijkt mij ook interessant wat de stichting er van vindt.

 

Kortom genoeg om te reageren op dit onderwerp. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

 

Vrolijke groet,

 

bonahead

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een soort Spoiler maar dan als podcast? Ik vraag me af of beide naast elkaar kunnen bestaan. En dan denk ik vooral aan het aantal mensen dat structureel tijd in zoiets wil steken. Maar laat je door mijn mening vooral niet tegenhouden, het is maar een mening.

Verder is het inderdaad zo dat veel cachers (ik ook) publiciteit via wat voor media dan ook niet zien zitten. Maar dat is misschien wel een leuk onderwerp voor je podcast om eens uit te zoeken.

In ieder geval veel succes toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaan we weer. 't wereldje mag zeker niet groter worden dan dat-ie nu al is.

 

Gewoon doen, zou ik zeggen, alhoewel een wekelijkse podcast (van een uur) misschien te veel gevraagd is. En wat dat betreft, ik zou je best willen helpen. Het staat iedereen natuurlijk vrij om de aflevering te downloaden of niet.

 

R.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee, het Cairnteam heeft veel met podcasts. Wat ons betreft houd je het zakelijk en puntig. Amateurpodcasts worden nogal eens geteisterd door melig gedoe en en zinsneden waarvan je jeuk krijgt op moeilijk bereikbare plaatsen zoals ,,ehhhh wat zullen we vandaag eens gaan vertellen.''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een geweldig idee.

 

Nu tijdens het stofzuigen niet alleen luisteren naar Met het oog op Morgen, of tijdens de afwas naar OVT maar ook naar avonturen van Medecachers. Is toch hartstikke relaxt? Neem me iedere keer voor de spoiler uit te printen, maar het komt er niet van. Nee dan is zo'n podcast toch makkelijker.

 

Heb zeker belangstelling. Weinig tijd om iets te doen, maar een pm'tje als het iets concreter wordt kan altijd.

 

Kortom; superidee :thumbup: gaan met die banaan! (Ook al zul je het in het begin voor een minderheid doen. Podcastdichtheid in Nederland is volgens mij niet zo groot als men ons wil doen geloven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er muziek word gedraaid dan kunnen de volgende nummers niet ontbreken:

 

Don't tell my wife i'm out geocaching van mr. Pearce

 

en natuurlijk het nummer waar mijn eigen geocache mobiel(lees rode kronan fiets) naar is vernoemd:

 

Going on a GPS hunt van Paul Proiois (link volgt als ik hem weer vind)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er muziek word gedraaid dan kunnen de volgende nummers niet ontbreken:

 

Don't tell my wife i'm out geocaching van mr. Pearce

 

en natuurlijk het nummer waar mijn eigen geocache mobiel(lees rode kronan fiets) naar is vernoemd:

 

Going on a GPS hunt van Paul Proiois (link volgt als ik hem weer vind)

www.gpsthegame.com is down ... dit is te minste de site waar dieverse linkjes naar verwijsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er muziek word gedraaid dan kunnen de volgende nummers niet ontbreken:

 

Don't tell my wife i'm out geocaching van mr. Pearce

 

 

 

GEWELDIG!

Lach me een breuk!

Mischien een idee, of mischien bestaat het al ergens hier op dit forum

maar op het FJ 1200 forum is een hoekje 'CRAZY' voor al dit soort zottigheden!

Gelachuh wah..... THX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er muziek word gedraaid dan kunnen de volgende nummers niet ontbreken:

 

Don't tell my wife i'm out geocaching van mr. Pearce

 

 

 

GEWELDIG!

Lach me een breuk!

Mischien een idee, of mischien bestaat het al ergens hier op dit forum

maar op het FJ 1200 forum is een hoekje 'CRAZY' voor al dit soort zottigheden!

Gelachuh wah..... THX

 

Toch vaker podcacher luisteren. Die is alweer een aardige tijd uit.

Ook leuk om eens naar te luisteren, is de Geocaching-Pump, een soort van oppepper voor je hersenen als je wil gaan geocachen.

 

Ik had ten tijde van de voorbereiding voor het blad al eens geopperd of daar behoefte aan was.

Ikzelf denk van wel, en denk ook dat het blad en een podcast naast elkaar kunnen bestaan, of mekaar zelfs goed kunnen aanvullen.

Buitenlandse podcasts zijn natuurlijk ook leuk, maar meestal gericht op het land zelf, en hier in dit kikkerlandje spelen er natuurlijk heel andere zaken die voor geocachers van belang zijn.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er muziek word gedraaid dan kunnen de volgende nummers niet ontbreken:

 

Don't tell my wife i'm out geocaching van mr. Pearce

 

en natuurlijk het nummer waar mijn eigen geocache mobiel(lees rode kronan fiets) naar is vernoemd:

 

Going on a GPS hunt van Paul Proiois (link volgt als ik hem weer vind)

www.gpsthegame.com is down ... dit is te minste de site waar dieverse linkjes naar verwijsen

 

Ja idd het komt van de soundtrack van de B-film(al geloof ik dat hij nog slechter dan een b-film is geworden....)

Hij speeld nu in 1 theater in Seatle. En zal daarna snel op dvd komen denk ik.

De film zou een klein beetje gebaseerd zijn op geocachen maar is uiteindelijk totaal anders geworden.

 

Ik heb eht nummer maar even op mijn eigen webspace gezet, geen blues nummer zoals van Mr Pearce maar een of ander slecht punk bandje. Meer je bent gewaarschuwd het blijft aardig in je kop hangen!!!

 

EDIT: Nieuwe goede link:

 

Rechtermuis-klik-opslaan-als

bewerkt door Team Krabbegat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...