The cache busters Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Jemig zeg, zijn we hier een beetje bang voor vieze handjes? Dat het lang niet altijd goed is voor de cache zelf, okee. Maar het argument van vieze handen vind ik wel een beetje apart. Je gaat de natuur in, kans op vieze handen is dan best groot. Wil je dat niet, neem dan punniken als hobby . Helemaal mee eens (maar krijg je van punniken niet allemaal losse draadjes aan je handen? ). Gewoon ff een doekje oid meenemen om je handen af te vegen is wel prima. Het argument van het plastic wat in de bossen blijft liggen of waar beesten aan knagen en dan ziek worden van dat plastic in de ingewanden vind ik overigens een veel beter argument om geen plastic zakken te gebruiken. Vieze handen is niet zo erg maar wij zijn ook al eens een keer een cache tegengekomen waar de schimmel in stond en dan vind ik het niet zo grappig meer.
Team MenM Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Jemig zeg, zijn we hier een beetje bang voor vieze handjes? Dat het lang niet altijd goed is voor de cache zelf, okee. Maar het argument van vieze handen vind ik wel een beetje apart. Je gaat de natuur in, kans op vieze handen is dan best groot. Wil je dat niet, neem dan punniken als hobby . Helemaal mee eens (maar krijg je van punniken niet allemaal losse draadjes aan je handen? ). Gewoon ff een doekje oid meenemen om je handen af te vegen is wel prima. Het argument van het plastic wat in de bossen blijft liggen of waar beesten aan knagen en dan ziek worden van dat plastic in de ingewanden vind ik overigens een veel beter argument om geen plastic zakken te gebruiken. Vieze handen is niet zo erg maar wij zijn ook al eens een keer een cache tegengekomen waar de schimmel in stond en dan vind ik het niet zo grappig meer. En over de geur maar te zwijgen....
Pa en Ma Beer Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Dat van die zakken om de cache snap ik wel. Dit valt toch iets minder op als een groen kistje of een plastik pakje. Ergens onder de struiken. En als ze het wel zien blijft hij wel liggen. De rest mag allen gelezen worden door 1 team lid. Pa Beer Ik dus doe het voorbereidende werk. Printjes maken en door geven waar we heen gaan. Zo dat Ma Beer weet wat ze aan moet trekken en wat voor schoenen ze aan moet. Op de plaats aan gekomen loop ik dus ook met de GPS. Ma Beer vindt wandelen leuk maar is voor de rest een DIGI BEET. Maar nu die klacht over vuile handen. Die heb ik dus zelden of nooit. Als we bij de schat aan komen meld ik dat door te zeggen nog 15 meter. Nog 14 nog 13 nog 12 enz voort. Ondertussen kijkend op de GPS met 1 oog. En met die andere om mij heen. Ma Beer is dan al lang aan het rond speuren waar hij zou kunnen liggen. En meestal heeft zij hem dan al. Met een blijde uitroep hou maar op met zoeken ik heb hem al. Mocht het nu zo zijn dat ik hem ook zag en het ziet er niet al te schoon uit. Dan mondje dicht. Dus vuile handen nee hoor. Ik maak wel de foto’s en geef het stickertje aan voor de log. En zoek ondertussen een Beertje op in mijn rug zak. Ma Beer verstopt hem dan weer en klaar is kees. Groet Pa Beer
cachorganic Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 (bewerkt) Ik ben de afgelopen weken regelmatig een "vuile zak" aangetroffen in Yorkshire (Engeland). Inderdaad; Is vaak nergens voor nodig tenzij de zak de kleur van de omgeving heeft en dus een functie heeft. Ik ben ook regelmatig kapotte zakken tegengekomen die dus helemaal geen functie meer hebben. 30 juli 2007 bewerkt door cachorganic
Twin Peaks Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Zoiets als: "Voor meer cachegemak, weg met die plasticzak." Offe... Van plastic zakken word ik boos.. Ik graai het liefst een droge doos!
Le Comte Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Oh-oh, dus ik heb het helemaal fout gedaan . Laatst vond ik een cache met enkele centimeters water erin. Gezien de plek niet raar, hij lag in een natuurlijk 'afwateringsgootje'. We hebben de inhoud van de cache drooggemaakt en dachten er goed aan te doen om een extra plastic zak aan te brengen om de cachedoos. Zonder zak zou er zeker water in lopen, dat was al gebleken. We deden het met de beste bedoelingen. Gezien de opmerkingen in dit draadje was het aanbrengen van een zak dus ook niet de oplossing... Nou ja, dat weten we dan weer voor de volgende keer. De cache-eigenaar is op de hoogte gebracht middels ons logje.
Krolik Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Vieze handjes zijn tot daaraan toe, maar met handen aan een zak zitten met een verkeerde inhoud.... Ik ben nu pas erachter hoeveel zakken met troep er rondzwerven in de natuur, en in één zak kan de cache liggen dus je moet ze wel aanraken en open maken.....
Ilonka1980 Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 My dirty mind takes over..... Offe...Van plastic zakken word ik boos.. Ik graai het liefst een droge doos! Vieze handjes zijn tot daaraan toe, maar met handen aan een zak zitten met een verkeerde inhoud.... Ik ben nu pas erachter hoeveel zakken met troep er rondzwerven in de natuur, en in één zak kan de cache liggen dus je moet ze wel aanraken en open maken.....
Team R en B Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik ben het er aan de ene kant ook mee eens, dat er geen plastic zak om een cache zou moeten. (Ook nog eens milieu vervuiling) Maar als je nu een cache hebt die water dicht zou moeten zijn en een team deze dus niet goed sluit heb je met een plastic zak minder kans op water schade. Toch?! Of zie ik het nu verkeerd? Want je ziet het best wel vaak, dat een cache niet goed is afgesloten. (Logboek nat en de rest ook.) Dus zou ik willen zeggen mensen sluit de cache goed af dan kunnen de plastic zakken ook misschien weg. En om vieze handen maak ik me niet echt druk tenzij het schimmel of andere meuk is.
de Roode Lantaarn Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Weg met die zakken!!!!!! Dat je vieze handen krijgt is nog tot daar aan toe, het is tenslotte een buitensport. Veel erger vind ik het om dan het logboekje ook nog te moeten besmeuren. Er is een tijd geweest dat ik standaard handschoenen bij me had maar het is zo'n gedoe. Overigens hoeven die handschoenen helemaal niet duur te zijn. Bij iedere benzinepomp hangen ze wel. Probeer eens ipv van 1 of 2 ineens 20 handschoenen er af te trekken. Bijna altijd krijg je dan het hele pak (ca 100 stuks) kado. Dat is alweer goed voor 50 caches. Bovendien zit de prijs van de handschoenen in de literprijs van de brandstof verwerkt en daarmee weer gekoppeld aan de prijs van het aardgas welke een koppeling heeft met de prijs van kolen. Al gezien wat je tegenwoordig voor bloemkolen moet betalen. Het is schandalig!!! Ok, Ok ik draaf door en dwaal af.
Draghkar Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 natte logboekjes kan je tegengaan door een afsluitbaar zakje eromheen te doen binnen de cachebox.. dan heb je ook dat probleem niet meer... ook kan je van die all weather logboekjes nemen... ook zullen medecachers natuurlijk de box goed moeten sluiten of ook moeten kijken of deze nog goed te sluiten is.. daarmee voorkom je zoveel mogelijk dat de cache van binnen nat wordt.. dus mijn stem gaat nog steeds naar het verwijderen van de zak..
cagiva Geplaatst 28 augustus 2007 Geplaatst 28 augustus 2007 Er zijn zelfs munitiekisten die onder water liggen en van binnen kurkdroog zijn. Dus.......
volksdansje Geplaatst 28 augustus 2007 Geplaatst 28 augustus 2007 Plastic zak of niet, vieze handen krijg je toch altijd. Je zoekt toch ook op plekken die vaak niet zo fris zijn. Wij hebben standaard bij onze cacheuitrusting een werkhandschoen. Is de cache/zak vies dan halen we even uit een zijvakje van de tas de werkhandschoen, zo heb je gewoon schone handen bij het cachen. Maar inderdaad een vochtige, gescheurde plastic zak is goor.
gpsgek Geplaatst 28 augustus 2007 Geplaatst 28 augustus 2007 Maar inderdaad een vochtige, gescheurde plastic zak is goor. Nee joh! Da's een essentieel item op een cache-dag! Immers, als je vies bent heb je 't naar je zin gehad! Zo'n heerlijk natte plastic zak hoort er dus gewoon bij!
t-bones Geplaatst 28 augustus 2007 Geplaatst 28 augustus 2007 (bewerkt) Onze cache 'Bukken' was een munitiekistje in een oud konijnenhol. Alles in de standaard kleur 'SBB groen' . Een vervolgens volkomen maffe drang om de kist droog en netjes te houden een zak er omheen gedaan (achteraf stom...) en dat kostte 'Bukken waarschijnlijk de kop. Netjes afgedekt zag je natuurlijk niets, zelfs niet als hij slordig teruggelegd was, maar er hoeft maar een glimp te zien te zijn en ja hoor: weg 'Bukken'. Ik had hem zelf opvallend gemaakt. Dat de zak snel gaten had en dus nergens goed voor was is logisch: een beetje zak is tegenwoordig afbreekbaar en dat duurt niet zo heel lang. De oplossing is dan een niet afbreekbare zak, maar ja, zonder goede reden wil je dat in de natuur eigenlijk ook niet. Wij doen het zonder. Geen zakken meer. En voor een lang en droog leven van de gevonden cache: voor het dichtdoen de sponningen even controleren, zijn ze schoon en sluiten ze goed? Geen zooi ertussen? Goed sluiten en vervolgens weer goed verstoppen -afdekken. En bij regen de geopende cache niet open en bloot wegleggen terwijl je logt... Het gaat uiteindelijk om een lang cache-leven en een droge binnenkant. Vind ik. 28 augustus 2007 bewerkt door t-bones
Aanbevolen berichten