Malyenki Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Jemig zeg, zijn we hier een beetje bang voor vieze handjes? Dat het lang niet altijd goed is voor de cache zelf, okee. Maar het argument van vieze handen vind ik wel een beetje apart. Je gaat de natuur in, kans op vieze handen is dan best groot. Wil je dat niet, neem dan punniken als hobby .
Team Adelaar Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Wij stemmen ook voor: Weg met die natte zakken om een cache. Blegh.... Heb ook nooit zo goed in de gaten waar die voor dient, want het heeft geen enkel positief effect. Of het moet de "oorwormen en andere soorten beestjes" cache zijn. Ben het er over eens dat het ook nog eens kan betekenen dat dieren er aan gaan zitten knagen en dat kan nooit goed zijn. Dus voor ons mogen ze ook achterwege gelaten worden.
blazez Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Jemig zeg, zijn we hier een beetje bang voor vieze handjes? Dat het lang niet altijd goed is voor de cache zelf, okee. Maar het argument van vieze handen vind ik wel een beetje apart. Je gaat de natuur in, kans op vieze handen is dan best groot. Wil je dat niet, neem dan punniken als hobby . Helemaal mee eens (maar krijg je van punniken niet allemaal losse draadjes aan je handen? ). Gewoon ff een doekje oid meenemen om je handen af te vegen is wel prima. Het argument van het plastic wat in de bossen blijft liggen of waar beesten aan knagen en dan ziek worden van dat plastic in de ingewanden vind ik overigens een veel beter argument om geen plastic zakken te gebruiken.
Axel-F Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Wellicht kan er in de cache omschrijving bijkomen: --------- De cache bevindt zich in een vieze ,smerige, met stinkend water, modder en allerhande levensvormen gevulde kapotte plastic tas. --------- Dan kan men thuis alvast de keus maken deze cache wel of niet te gaan doen. Vieze handen is tot daar aan toe, maar als een mijnwerker het bos uitkomen en eerst een bezoek aan een ontsmettingseenheid moeten brengen vind ik iets minder prettig.
Goedweerloper Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Die plastic zakken om een cache zijn blijkbaar een onuitroeibare plaag. Ze blijven terugkomen, ook al moeten de meeste cachers toch al weten dat het niet goed is voor de cache. Meestal laat ik die dingen zitten. Maar als ik een plastic zak om een munitie kist vind dan vind ik dat wel zo idioot (een mooie gegarandeerd waterdichte en in camouflagegroen geverfde kist inpakken in een knalrode plastic tas?!?) dat ik die wel eens zo wil weghalen. AFSCHAFFEN DIE DINGEN!
Goonies Oosterhout Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Gewoon ff een doekje oid meenemen om je handen af te vegen is wel prima. Daar heb je toch een broek of teamlid voor? Scheelt weer doekjes meesjouwen. Vieze handen, vieze kleren, een geocacher zonder is geen geocacher.De zak mag wat mij betreft ook wegblijven.
rexenrakker Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Klinkt niet als een sympathiek onderwerp, maar wat ik bedoel is het volgende:Vaak vind je om een prachtige waterdichte cache container (bijvoorbeeld een ammobox of een stevige tupperware container) een kleffe natte modderige stinkende plastic zak heen. Waar is dat voor nodig? Doorgaans is de container zelf uitstekend waterdicht. Maar doordat er een zak omheen zit blijft er ook als het niet meer regent water staan, en wordt op den duur de inhoud alsnog vochtig. En je krijgt viest natte modderige handen, terwijl het prima droog weer is (bij regen spoelen ze wel weer schoon). Ik heb wel eens de zak meegenomen om hem later weg te gooien. Leek me een goede daad. Maar ik snap niet waar die zak voor dient. Dikwijls niet eens ter camouflage, want dan is er een felgekleurde boodschappenzak voor gebruikt in plaats van een vuilzak. Maar ook in dat laatste geval, is een cache meestal net zo goed verstopt zonder als met zak. Is het een idee om de zakken in het vervolg weg te laten, en ze, waar ze ook voorkomen, mee te nemen, en weg te gooien bij wijze van CITO? Wij hadden om onze cache eerst wel een plastic zak gedaan. Toen we daarover een reactie van een andere cacher kregen hebben we de zak verwijderd. De zak zat vol water en modder. Weg met de zak.
SN@G Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik heb wel een tip voor alle mensen die bang zijn voor vieze handen. Neem handschoenen mee! Ik heb ze zelf ook altijd bij me.
De Oliva's Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik heb wel een tip voor alle mensen die bang zijn voor vieze handen. Neem handschoenen mee! Ik heb ze zelf ook altijd bij me. Maar ja, dan heb je vieze handschoenen.....
Axel-F Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik heb wel een tip voor alle mensen die bang zijn voor vieze handen. Neem handschoenen mee! Ik heb ze zelf ook altijd bij me. Nou das wel een erg goeie grap. Met latex handschoen op zoek naar de cache. ipv een prikstok kun je dan misschien met de shovel gaan... Maar het gaat niet om vieze handen, want die kun je ook krijgen van en ammo die verstopt ligt maar om die %&*@#$%$! plastic zakken...
Draghkar Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik ben het helemaal met jullie eens, plastic zakken om een ammo box of menig ander waterdichte box is not done.. meestal laat ik dan ook weten aan de legger dat de zak heel smerig is en zo... Een ander geval is de niet waterdichte cacheboxes.. Die moeten wel op een of andere manier beschermd worden.. of die keer dat ik een micro tegenkwam (fotorolletje) met een heeeeele grote plastic zak eromheen.... Weg dus met die zak..
Ilonka1980 Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik ook zeker geen liefhebber van plastic zakken om een cache. Daar ik onder andere niet zo'n liefhebber ben van ongedierte (hoewel ik bij onze oosterburen een kolonie oorwormen heb aangetroffen in een prachtig nestkastje (niet toegankelijk voor vogels)). Echt fris zijn die zakken vaak ook niet meer als je ze open maakt, die lucht soms alleen al.... Ik zit er nou ook niet echt op te wachten een dode eekhoorn, muis o.i.d. aan te treffen omdat deze verstrikt geraakt in zo'n zak. Het allerbeste is natuurlijk om te zorgen dat je een waterdichtecache hebt in camouflagekleur. Ik ben voor het afschaffen van plastic zakken om een cache.
Team Professor X Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik ben het met je eens, weg met die stinkende zak! Net terug uit Luxemburg van vakantie. En ook daar liggen caches met zo'n stinkzak eromheen. En die zijn per definitie stuk omdat je altijd met rotsen van doen hebt. De bedoeling is bij het leggen natuurlijk helemaal goed. Maar het middel is erger dan de kwaal. Condens begint als eerste toe te slaan, want het ligt buiten en een zak is niet lucht- en waterdicht. Daarna komt de regen, een beschadiging door takken en stenen. Vervolgens blijft de zak nat door slechte ventilatie en gaat de boel liggen rotten en stinken. Dan bereik je het tegenovergestelde, de cachebox blijft ook vochtig en smerig (in ieder geval van buiten). Het beste is gewoon een munitiekist of goed afsluitbare doos of pot ZONDER plastic zak. Actief opruimen hoeft van mij niet (het is tenslotte een ander zijn cache), een actie op het forum is prima eventueel een mailtje aan de maker kan ook, al zal ik dat niet doen. Je blijft anders bezig. Wel kan je het in je log vermelden als tip. Zoiets als: "Voor meer cachegemak, weg met die plasticzak."
Draghkar Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Geweldige slogan, Nu nog een banner met zo´n stopbord en een plastic zak erin of zo.. en de slogan eromheen oid...
Aanbevolen berichten