Spring naar bijdragen

Nieuwe printversie


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels reactie uit Californische hoek. Ook daar zijn ze zich bewust van de problematische wijze waarop bugs en fixes kunnen worden aangekaart. Deze Raine is blijkbaar degene die de code voor de printversie klopt. Hij is ook regelmatig op dit draadje te zien. Ze lezen het dus wel!

Ik hoop idd maar dat het goed komt met de diverse wensen die er duidelijk zijn.

Ja klopt, Raine is een van de verantwoordelijken voor de laatste veranderingen.

Maar tussen lezen en er iets mee doen is in Amerika niet hetzelfde als 1 en 1 is 2 :crybaby:

 

Er komen van alle kanten natuurlijk vragen en opmerkingen. Niet alleen via de cacherforum, maar ook via de reviewerforum en dan natuurlijk ook via email. De een wil dit en de ander wil dat.

 

De reactie die je gekregen hebt is ook weer zo'n simpele. De vraag of we het water echt tegen kunnen houden als we een vinger in de dijk stoppen zegt al genoeg. En natuurlijk het is een oubollig grapje. In Amerika is een dike of dyke, een pot :cry: Man wat hebben we weer gelachen.(NOT) Voor Amerikaanse begrippen is dit al bijna over de grens (van het toelaatbare).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb inmiddels reactie uit Californische hoek. Ook daar zijn ze zich bewust van de problematische wijze waarop bugs en fixes kunnen worden aangekaart. Deze Raine is blijkbaar degene die de code voor de printversie klopt. Hij is ook regelmatig op dit draadje te zien. Ze lezen het dus wel!

Ik hoop idd maar dat het goed komt met de diverse wensen die er duidelijk zijn.

Je hebt waarschijnlijk ook al die andere vragen om 5 logs op de printpagina gelezen (o.a. die van mij). Daarop is nog helemaal niet gereageerd. Ook niet op mijn herhaaldelijke vraag of de spoilerfoto's een afdruk mogelijkheid kunnen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik liep ergens tegenaan met de nieuwe printvriendelijke versie op mijn PDA. Zie hieronder (of de vertaling daaronder) voor mijn stukje op het .com forum in alweer dit draadje.

I was thrilled with the new print friendly page (referred to as pfp from hereon). I recently bought myself a PDA, so i used a PDF printer to print the pfp in pdf to my pda (haha). This worked great, acrobat's pocket reader has this wrap-around function that takes care of the annoying scrolling from left to right. Zooming in simply adjusts the text, fitting it into your little screen. I saved some caches like that to my PDA on june 19th. Worked like a charm with that wrap-around!

 

Today, I tried to save some more caches to my PDA. Sadly, the wrap-around didn't work anymore. It still did with the caches saved on the 19th, but not on the new pdf-files. Am I doing something wrong here (although I think I'm following the same procedure as before), or is the code in the pfp adjusted to block wrap-around in pocket reader to force me into becoming a premium member so I can download descriptions in PDF?

 

Or perhaps, some adjustments have been made to the pfp that blocked this feature, but they will be fixed? I really hope this is the case. It's like I just got really nice toy, just to lose it a couple of days later.... I'm a sad, sad Goonie right now...

Voor degenen die het engels, en mijn steenkolen-engels in het bijzonder, niet machtig zijn, hier een Nederlandse vertaling.

Keiblij was ik met de nieuwe printversie (vanaf hier pfp genoemd). Pas geleden kocht ik voor mezelf een PDA, waar ik met een PDF-printer de PFP in PDF naar mijn PDA printte. Dat werkte keilekker, want Pocket Reader van Adobe heeft een wrap-around functie. Het lost dat vervelende van links naar rechts scrollen op, door de tekst aan te passen aan het kleine venstertje. Als je inzoomt, herschikt die functie de pagina, zodat hij toch past. Op 19 juni sloeg ik een aantal caches op de hierboven beschreven manier op. De wrap-around functie werkte prima met die documenten. Keifijn dus!

 

Vandaag wilde ik er nog meer opslaan. Helaas werkte nu de wrap-around niet meer. Met de caches die ik op de 19e opsloeg nog wel, maar niet meer met de pdf-bestanden van vandaag. Doe ik iets verkeerd (al geloof ik dat ik dezelfde procedure volg als op de 19e), of is de code van de pfp aangepast om de wrap-around te blokkeren zodat ik gedwongen wordt om premium member te worden zodat ik cachebeschrijvingen in pdf kan downloaden?

 

Of, misschien zijn er weer wijzigingen doorgevoerd in de pfp die de wrap-around per ongeluk blokkeren, maar dit wordt opgelost? Ik hoop dat dat het geval is. Het is alsof ik een heel leuk speeltje kreeg, om het slechts een paar dagen later weer kwijt te raken. Ik ben een hele trieste Goonie nu...

Als ik iets fout doe (printen naar virtuele pdf-printer, opslaan in active-sync overdrachtsmap), hoor ik het graag. Helaas werkt de eerder beschreven 'printen naar een word-bestand'-mogelijkheid voor mij niet. Daarvoor heb je, naar ik meen, MS Office 2003 nodig, ik heb helaas een oudere versie. Als iemand een andere manier weet (buiten knippen en plakken) om de tekst in word te krijgen, hoor ik dat graag. Onderweg de mogelijkheid om aantekeningen te maken in de cache-beschrijving zie ik wel zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ook nog een knop om engelse teksten weg te kunnen laten, dan is het helemaal fantastisch :lol1:

 

In het cache-aanmaakformulier zou inderdaad handig zijn dat er een apart vak zou zijn voor de Engelstalige beschrijving (de standaard) en een vak voor een andere taal, (hoofd)taal van het land waar de cache is geplaatst.

 

Als je op vakantie gaat en wilt cachen en je Spaans of Portugees of Frans, enz. is niet zo goed, dan ben je ook blij als de cachemaker de beschrijving in het Engels heeft toegevoegd.

 

Maar de tekst in gescheiden vakken en optioneel aan te vinken bij het printen zou inderdaad erg handig zijn. :D

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even verder op de PDA-perikelen:

Als ik iets fout doe (printen naar virtuele pdf-printer, opslaan in active-sync overdrachtsmap), hoor ik het graag. Helaas werkt de eerder beschreven 'printen naar een word-bestand'-mogelijkheid voor mij niet. Daarvoor heb je, naar ik meen, MS Office 2003 nodig, ik heb helaas een oudere versie. Als iemand een andere manier weet (buiten knippen en plakken) om de tekst in word te krijgen, hoor ik dat graag. Onderweg de mogelijkheid om aantekeningen te maken in de cache-beschrijving zie ik wel zitten!

Ik heb een mogelijke oplossing gevonden: printen met Paperless Printer naar .rtf, dat in PocketWord te openen en te bewerken is. Volgens de website van het programma zou je ook naar .doc kunnen printen, maar die optie mist bij mij. Helaas komen afbeeldingen niet mee, en wordt de opmaak verprutst.

Een andere mogelijkheid is het opslaan van de volledige webpagina van de printvriendelijke pagina van de cache, deze is minder zwaar dan de cachepagina zelf, op de PDA. Deze optie is echter onderweg niet te bewerken, maar je krijgt wel een nette pagina in beeld met alle info (behalve de logs dus).

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is overigens mogelijk de oude printversie terug te krijgen door simpelweg &pf=y achter de URL van de cachepagina te plakken. Het zal ongetwijfeld al eerder aan de orde zijn geweest maar dit is dan toch de juiste plek om het nog even te tonen.

 

Om de hints gedecrypt te krijgen plak je er deze regel achter: &pf=y&decrypt=y

 

Om een "x"aantal logs te krijgen klik je nu eerst op "show 5 logs" en verander je het aantal in de URL die dan wordt gegenereerd.

 

voorbeeld:

DIT IS DE CACHEPAGINA

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...8842d62ad8&

 

EN DE OUDE PRINTERVRIENDELIJKE PAGINA door er simpelweg "pf=y&decrypt=y" achter te plakken

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...y&decrypt=y

 

Ik ben overigens zelf niet zo slim maar kreeg dat als antwoord op een eerdere post op GC.com :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik krijg bij het downloaden van een PDF cachepagina aldoor twee pagina's op 1 blad met een "fold here" lijn ertussen. Bovendien is een deel van de tekst/plaatjes weggevallen en staat een en ander ongecentreerd. En staan er opeens de "gaatjes"voor een ordner aan de linkerkant. :thumbup:

Heb van alles geprobeerd maar krijg niet meer een fatsoenlijke pagina. Iemand dezelfde ervaring of wellicht een oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg bij het downloaden van een PDF cachepagina aldoor twee pagina's op 1 blad met een "fold here" lijn ertussen. Bovendien is een deel van de tekst/plaatjes weggevallen en staat een en ander ongecentreerd. En staan er opeens de "gaatjes"voor een ordner aan de linkerkant. :thumbup:

Heb van alles geprobeerd maar krijg niet meer een fatsoenlijke pagina. Iemand dezelfde ervaring of wellicht een oplossing?

 

Is het bij een bepaalde cache of bij allen? Kan misschien ook aan opbouw door cachemaker komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg bij het downloaden van een PDF cachepagina aldoor twee pagina's op 1 blad met een "fold here" lijn ertussen. Bovendien is een deel van de tekst/plaatjes weggevallen en staat een en ander ongecentreerd. En staan er opeens de "gaatjes"voor een ordner aan de linkerkant. :yes:

Heb van alles geprobeerd maar krijg niet meer een fatsoenlijke pagina. Iemand dezelfde ervaring of wellicht een oplossing?

 

Is het bij een bepaalde cache of bij allen? Kan misschien ook aan opbouw door cachemaker komen.

 

 

 

Helaas bij alle caches!

 

Zie voorbeeld:

 

voorbeeldpdf.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg bij het downloaden van een PDF cachepagina aldoor twee pagina's op 1 blad met een "fold here" lijn ertussen. Bovendien is een deel van de tekst/plaatjes weggevallen en staat een en ander ongecentreerd. En staan er opeens de "gaatjes"voor een ordner aan de linkerkant. :yes:

Heb van alles geprobeerd maar krijg niet meer een fatsoenlijke pagina. Iemand dezelfde ervaring of wellicht een oplossing?

Is het bij een bepaalde cache of bij allen? Kan misschien ook aan opbouw door cachemaker komen.

Helaas bij alle caches!

 

Bij mij gaat het wel goed. Ik krijg het dok in pdf en stel dan de printer bij eigenschappen in op 2pag per pagina en draaien en verdelen/verkleinen gaat zover ik zie dan automatisch. Maar als het in pdf al niet goed staat, ligt het ergens aan de instellingen daar, maar waar? Welke pdfreader gebruik je? Ik ken de "gaatjes" ook niet maar ik weet gelukkig ook niet alles :thumbup: Maar dit lijkt nu meer op verkleinen dan 2 pag.afdrukken op 1 vel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Op de printversie mis ik de afstand 'from your home coordinates'.

Zo kan ik in een opslag zien of iets per fiets te doen is of niet, en geeft een goede inschatting van de tijd die ik nodig heb. Misschien kan dit er in de toekomst weer bij op. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de printversie mis ik de afstand 'from your home coordinates'.

Zo kan ik in een opslag zien of iets per fiets te doen is of niet, en geeft een goede inschatting van de tijd die ik nodig heb. Misschien kan dit er in de toekomst weer bij op. :D

 

Gewoon CutePDF installeren en printen naar PDF. Op deze manier ben je vrij in wat je wilt hebben in de PDF.

Zo kun je zelfs alle logs meenemen.

Sinds ik problemen heb gehad in het veld met de PDFs die vanuit 'print pdf' zijn aangemaakt gebruik ik dit nooit meer.

Persoonlijk zie ik dan ook geen toegevoegde waarde in de 'print pdf' feature van de site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de printversie mis ik de afstand 'from your home coordinates'.

Zo kan ik in een opslag zien of iets per fiets te doen is of niet, en geeft een goede inschatting van de tijd die ik nodig heb. Misschien kan dit er in de toekomst weer bij op. :thumbup:

 

Gewoon CutePDF installeren en printen naar PDF. Op deze manier ben je vrij in wat je wilt hebben in de PDF.

Zo kun je zelfs alle logs meenemen.

Sinds ik problemen heb gehad in het veld met de PDFs die vanuit 'print pdf' zijn aangemaakt gebruik ik dit nooit meer.

Persoonlijk zie ik dan ook geen toegevoegde waarde in de 'print pdf' feature van de site.

 

Ik heb in navolging van de broekies CutePDF geinstaleerd, maar ik heb hier al Adobe Reader 8 op de comp. staan.

Besturingssysteem Windows XP

Wanneer ik nu bv. prindt pdf met 5 logs geef, wordt adobe reader gestart.

Hierin geef ik aan, dat ik CutePDF als printer wil gebruiken.

Maar hij blijft steeds Adobe reader gebruiken.

Na googelen gelezen dat programma's samen te kunnen werken.

Iemand een idee wat ik fout doe?

 

Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...