Spring naar bijdragen

Nieuwe printversie


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Op de printversie mis ik de afstand 'from your home coordinates'.

Zo kan ik in een opslag zien of iets per fiets te doen is of niet, en geeft een goede inschatting van de tijd die ik nodig heb. Misschien kan dit er in de toekomst weer bij op. :thumbup:

 

Gewoon CutePDF installeren en printen naar PDF. Op deze manier ben je vrij in wat je wilt hebben in de PDF.

Zo kun je zelfs alle logs meenemen.

Sinds ik problemen heb gehad in het veld met de PDFs die vanuit 'print pdf' zijn aangemaakt gebruik ik dit nooit meer.

Persoonlijk zie ik dan ook geen toegevoegde waarde in de 'print pdf' feature van de site.

 

Ik heb in navolging van de broekies CutePDF geinstaleerd, maar ik heb hier al Adobe Reader 8 op de comp. staan.

Besturingssysteem Windows XP

Wanneer ik nu bv. prindt pdf met 5 logs geef, wordt adobe reader gestart.

Hierin geef ik aan, dat ik CutePDF als printer wil gebruiken.

Maar hij blijft steeds Adobe reader gebruiken.

Na googelen gelezen dat programma's samen te kunnen werken.

Iemand een idee wat ik fout doe?

 

Arie

 

Je moet niet de print pdf van de site gebruiken, maar gewoon de pagina printen. Normaal gesproken zou je de pagina printen naar de printer, maar nu selecteer je de CutePDF printer. Deze vraagt waar je het pdf bestand wilt hebben en een paar seconden later heb je de pdf.

CutePDF(writer) installeerd zich als een printer driver. Je kunt nu overal een pdf van maken. Niet alleen een webpagina, maar ook een word document of wat dan ook.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waar ik vorige week en nu weer tegenaan loopt is dat oa het coördinaat niet afgedrukt wordt.

 

bv bij deze cache GCX1YK

 

Van de hele bovenkant

 

 

Zie ik op papier alleen maar GCX1YK

Lijkt op een printer-instelling. Maar ook weer niet. Ik heb voor de zekerheid ook een printje gemaakt en bij mij wordt ie afgedrukt zoals ie op de site te zien is. Toch maar even de printer-instellingen nakijken?

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo je op het eerste gezicht wel zeggen, maar...... bij ons is het de ene cache wel en de andere niet.... het is zelfs zo dat van de nieuwe caches die we in voorbereiding hebben er vier goed worden afgedrukt en twee niet. RARARA?

Wie weet hier een slim antwoord op?

 

Rianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de printversie mis ik de afstand 'from your home coordinates'.

Zo kan ik in een opslag zien of iets per fiets te doen is of niet, en geeft een goede inschatting van de tijd die ik nodig heb. Misschien kan dit er in de toekomst weer bij op. :thumbup:

 

Gewoon CutePDF installeren en printen naar PDF. Op deze manier ben je vrij in wat je wilt hebben in de PDF.

Zo kun je zelfs alle logs meenemen.

Sinds ik problemen heb gehad in het veld met de PDFs die vanuit 'print pdf' zijn aangemaakt gebruik ik dit nooit meer.

Persoonlijk zie ik dan ook geen toegevoegde waarde in de 'print pdf' feature van de site.

 

Ik heb in navolging van de broekies CutePDF geinstaleerd, maar ik heb hier al Adobe Reader 8 op de comp. staan.

Besturingssysteem Windows XP

Wanneer ik nu bv. prindt pdf met 5 logs geef, wordt adobe reader gestart.

Hierin geef ik aan, dat ik CutePDF als printer wil gebruiken.

Maar hij blijft steeds Adobe reader gebruiken.

Na googelen gelezen dat programma's samen te kunnen werken.

Iemand een idee wat ik fout doe?

 

Arie

 

Je moet niet de print pdf van de site gebruiken, maar gewoon de pagina printen. Normaal gesproken zou je de pagina printen naar de printer, maar nu selecteer je de CutePDF printer. Deze vraagt waar je het pdf bestand wilt hebben en een paar seconden later heb je de pdf.

CutePDF(writer) installeerd zich als een printer driver. Je kunt nu overal een pdf van maken. Niet alleen een webpagina, maar ook een word document of wat dan ook.

 

Bedankt, het is nu gelukt, alleen had ik verwacht, nu ook te kunnen knippen en plakken.

Maar dan zal ik waarschijnlijk ook Acrobat prof. moeten installeren.

 

gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic, maar wel over printen: :)

 

Dit weekend "per ongeluk" een handige printerinstelling gebruikt. Namelijk bij het afdrukken in de printerinstellingen kiezen voor dubbelzijdig en dan 2 pagina's naast elkaar op landscape modus afdrukken.

Zo simpel, maar was niet eerder op het idee gekomen. Dan heb je dus de cachepagina in verkleinde (A5) formaat en dan passen er 2 naast elkaar en 2 op de achterkant. Even 1x vouwen. Scheelt bergen papier en inkt bij Multi's en het is handzamer (lees handiger) in gebruik ook. Ik vind de teksten qua formaat nog prima te lezen. Zeker een aanrader om eens te proberen. :)

 

(Ik cache ook vaak paperless, maar soms is het handiger met papier als je even op pad gaat.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo je op het eerste gezicht wel zeggen, maar...... bij ons is het de ene cache wel en de andere niet.... het is zelfs zo dat van de nieuwe caches die we in voorbereiding hebben er vier goed worden afgedrukt en twee niet. RARARA?

Wie weet hier een slim antwoord op?

 

Rianne

 

Geen antwoord, alleen de mededeling, dat ik het ook soms heb. Bv bij de cache GCTY7E.

Zwervende Uil. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Waar ik vorige week en nu weer tegenaan loopt is dat oa het coördinaat niet afgedrukt wordt.

 

bv bij deze cache GCX1YK

 

Van de hele bovenkant

GCX1YK.gif

 

Zie ik op papier alleen maar GCX1YK

 

Ben ik de enige die hier nog steeds problemen me heeft B):thumbup:

Nee, ik heb het zelfde. Niet alleen bij deze cache trouwens, ik zie het wel vaker. De beschrijving begint bij mij bij "Short description". Dus geen coördinaat o.i.d. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Ik heb er ook wel eens last van, maar ontdekte laatst toevallig dat als je hide image in de cache beschijving selecteerd dat dan de bovenste teksten weg zijn. Nog een keer selecteren en ze zijn weer terug. Ik kijk nu eerst met afdrukvoorbeeld of de tekst er staat, anders weer hide image selecteren.

 

Hopelijk werkt dat.

 

Groetjes Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een schermafdrukje van de optie "Afdrukvoorbeeld". Je ziet op blad 1 dat de kop mist:

scherm.jpg

 

Hoi

 

Ik heb er ook wel eens last van, maar ontdekte laatst toevallig dat als je hide image in de cache beschijving selecteerd dat dan de bovenste teksten weg zijn. Nog een keer selecteren en ze zijn weer terug. Ik kijk nu eerst met afdrukvoorbeeld of de tekst er staat, anders weer hide image selecteren.

 

Hopelijk werkt dat.

 

Groetjes Cas

Ik heb dat net even getest, Cas, en inderdaad: dat werkt. Ik wist dat niet. Goede tip! B)

 

Maar dus duidelijk wel een bug ... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

 

 

Ja ik heb er ook last van.

 

Maar ik heb ontdekt dat het waarschijnlijk in windows zit.

 

Als je namelijk de printvriendelijke versie van de cachebeschrijving afdrukt gebeurt dit regelmatig.

 

Wanneer je dan de windows "print preview" selecteert en speelt met de vergrotingsfactor (daar waar shrink to fit staat), dan komt het bij een paar stappen vergroten of verkleinen ineens weer terug. B)

 

Moet je maar eens kijken.

 

Dat betekent dat het van de internetsite goed naar beneden is gekomen.

 

Verder weet ik het ook niet maar zo los ik het probleem op.

 

En ja ik heb vaak onderweg pas ontdekt dat het bovenste gedeelte met de coordinaten verdwenen was en behoorlijk staan mopperen. :thumbup:

 

 

 

Groeten,

 

 

 

Fred Zuidema (fredzuid)

 

P.S. ik zie net dat dit al genoemd was.

bewerkt door fredzuid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...