Spring naar bijdragen

GSAK & Statistieken


robenada

Aanbevolen berichten

Als ik mijn statistieken bekijk valt me dit op, er staat: 1143 Finds on 1132 unique Geocaches

 

Dat zou betekenen dat ik 11 caches 2x zou hebben gelogd? Daar staat me niets van bij, en lijkt me ook niet het geval.

Ik ben uiteraard zeer benieuwd waar dit verschil in zit... Weet iemand hoe ik daar achter kan komen?

ik heb in gsak een kolom met Fcount. Als het goed is staat er bij elke found het cijfer 1. Daarna bekijk ik of alles klopt. Ik geloof dat er ook marcro's zijn, maar die vind ik net zo makkelijk.

 

Veel succes

 

Gr GH

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik mijn statistieken bekijk valt me dit op, er staat: 1143 Finds on 1132 unique Geocaches

 

Dat zou betekenen dat ik 11 caches 2x zou hebben gelogd? Daar staat me niets van bij, en lijkt me ook niet het geval.

Ik ben uiteraard zeer benieuwd waar dit verschil in zit... Weet iemand hoe ik daar achter kan komen?

 

Gelukkig is er snel achter te komen welke dat zijn. Maak een sortering van je gevonden, voeg toe een colom met FCOUNT, deze dient gevuld te zijn met de waard 1. Maak nu een sortering door boven op de colom te klikken van hoog naar laag en dan zouden er een aantal 2tjes tevoorschijn moeten komen.

Vervolgens dien je die op de cache pagina op te zoeken en daar de dubbele uit te halen.

Je bent even zoet maar dan heb je het weer oke nadat gsak opnieuw gevuld hebt met gevonden.

 

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mijn statistieken bekijk valt me dit op, er staat: 1143 Finds on 1132 unique Geocaches

 

Dat zou betekenen dat ik 11 caches 2x zou hebben gelogd? Daar staat me niets van bij, en lijkt me ook niet het geval.

Ik ben uiteraard zeer benieuwd waar dit verschil in zit... Weet iemand hoe ik daar achter kan komen?

 

Gelukkig is er snel achter te komen welke dat zijn. Maak een sortering van je gevonden, voeg toe een colom met FCOUNT, deze dient gevuld te zijn met de waard 1. Maak nu een sortering door boven op de colom te klikken van hoog naar laag en dan zouden er een aantal 2tjes tevoorschijn moeten komen.

Vervolgens dien je die op de cache pagina op te zoeken en daar de dubbele uit te halen.

Je bent even zoet maar dan heb je het weer oke nadat gsak opnieuw gevuld hebt met gevonden.

 

succes

Langzaam en Goudhaartje, hartelijk dank voor de reactie, ik ga er mee aan de slag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We maken al een tijdje gebruik van de statistieken in GSAK. Nu is er ineens iets veranderd, er stond altijd een tabelletje in de statistieken met de percentages van elke cache soort (dus 70% traditionals, 15% multi's enz...). Dit tabelletje wordt niet meer gegenereerd. Heeft iemand een idee hoe dit komt ?

 

Brain and Pinky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We maken al een tijdje gebruik van de statistieken in GSAK. Nu is er ineens iets veranderd, er stond altijd een tabelletje in de statistieken met de percentages van elke cache soort (dus 70% traditionals, 15% multi's enz...). Dit tabelletje wordt niet meer gegenereerd. Heeft iemand een idee hoe dit komt ?

 

Brain and Pinky

 

Welke macro gebruik je om deze statistieken te maken.

Ik gebruik FindStatGen38Beta en daar staat het wel ik.

Kijk hier maar eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt vooor de reacties. We hebben findstadgen.gsk versie 3.6.18 het heeft altijd gewerkt, misschien moeten we de nieuwe versie downloaden.

 

En onder Options (onder Tools in GSAK) kunnen we Section Order niet vinden :dribble:

 

Na de update van Geocaching.com werkt versie 3.6 niet goed meer, de genoemde FindStatsGen3.8Beta werkt wel goed.

Section Order vind je onder opties van de FindStatGen macro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het runnen van FindstatGen (3.7) krijg ik sinds kort een foutmelding. Foutmelding: "you have a unrecognize statename in your database" . Dat klopt ook want bij controle valt o.a. op dat bijv. de cache Hollandse Punt (GCD041) op de grens van Belgie en Nederland, de volgende waardes laat zien:Country=Nederland, State=Antwerpen, County=Zundert. Nu kan ik dat wel handmatig corrigeren maar bij het ophalen van de eerst volgende PQ staat alles weer als vanouds. Hoe kan ik dit laatste voorkomen. Door deze fout worden de founds niet netjes op de maps weergegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het runnen van FindstatGen (3.7) krijg ik sinds kort een foutmelding. Foutmelding: "you have a unrecognize statename in your database" . Dat klopt ook want bij controle valt o.a. op dat bijv. de cache Hollandse Punt (GCD041) op de grens van Belgie en Nederland, de volgende waardes laat zien:Country=Nederland, State=Antwerpen, County=Zundert. Nu kan ik dat wel handmatig corrigeren maar bij het ophalen van de eerst volgende PQ staat alles weer als vanouds. Hoe kan ik dit laatste voorkomen. Door deze fout worden de founds niet netjes op de maps weergegeven.

Met rechts op het waypoint klikken, dan Edit... kiezen.

Aanpassingen maken en Lock aanvinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het runnen van FindstatGen (3.7) krijg ik sinds kort een foutmelding. Foutmelding: "you have a unrecognize statename in your database" . Dat klopt ook want bij controle valt o.a. op dat bijv. de cache Hollandse Punt (GCD041) op de grens van Belgie en Nederland, de volgende waardes laat zien:Country=Nederland, State=Antwerpen, County=Zundert. Nu kan ik dat wel handmatig corrigeren maar bij het ophalen van de eerst volgende PQ staat alles weer als vanouds. Hoe kan ik dit laatste voorkomen. Door deze fout worden de founds niet netjes op de maps weergegeven.

Met rechts op het waypoint klikken, dan Edit... kiezen.

Aanpassingen maken en Lock aanvinken.

 

Dat kan ook, maar dan lock je alle gegevens en misschien wil je dat wel niet. Het gaat hier tenslotte alleen om de state en county gegevens. Naar mijn idee is het dan voldoende om rechts te klikken op het waypoint en dan de optie "corrected coördinates" te kiezen. Vervolgens evens de juiste gegevens zetten in state en county en vervolgens op save drukken. Dan zijn de coördinaten, de state en de county gelockt en alle andere gegevens blijven open voor veranderingen, wanneer je een pocketquery ontvangt.

 

Maar wil je geen aanpassingen meer in de in GSAK opgenomen gegevens, dan is de lockoptie, zoals beschreven door Powk de aangewezen weg.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En aangezien het meestal om een al gevonden cache gaat... duw ik de coördinaten gewoon zo'n 5km het land in bij GSAK... hoef er toch niet weer naar toe en dan weet ik zeker dat hij een Nederlandse provincie kiest. Het gaat nu toch nog maar om 2 of 3 in mijn geval, dus ach... zo is het voorlopig opgelost. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanpassen in "corrected coördinates"en op save drukken. Dan blijven die gegevens bewaard, ook als je gaat updaten vanaf geocaching.com

 

Bovenstaande lijkt de meest logische oplossing ware het niet dat State en County in dit geval juist correct zijn en ik de Country moet aanpassen. Met correcte coordinates kan je helaas niet het veld Country aanpassen. Wat opvalt is dat het op de cache pagina dus ook fout staat. Vraag is wat is in dit geval wijsheid. De startcoordinaten van deze multi liggen in Nederland, de cache in Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...