Spring naar bijdragen

GSAK & Statistieken


robenada

Aanbevolen berichten

Er is een nieuwe beta versie van GSAK uitgekomen (Build 60). Tevens is er een nieuwe versie van de Statistieken Generator uitgekomen op basis van SQL. Het opbouwen van de statistieken gaat nu veel sneller dan bij de oude versie.

 

Let hierbij wel even op. Zoals de auteur al aangeeft in het "Statistieken Generator" linkje bovenaan: This is a major rewrite which affects every part of the macro so I will be very surprised if there aren't bugs. smile.gif

 

Als je dan het vervolg leest kom je erachter dat er (onder andere) nog een probleem is met het decimale scheidingsteken. Daardoor gaat het script de mist in voor een aantal Europeanen en zijn de resultaten onjuist. Ik ga nog even een tijdje wachten alvorens te upgraden, die bugs zullen er binnenkort wel uit zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je dan het vervolg leest kom je erachter dat er (onder andere) nog een probleem is met het decimale scheidingsteken. Daardoor gaat het script de mist in voor een aantal Europeanen en zijn de resultaten onjuist. Ik ga nog even een tijdje wachten alvorens te upgraden, die bugs zullen er binnenkort wel uit zijn.

 

Goh, die man is wel snel met updaten. Bovenstaande bug is verholpen. Ik zag nu ook dat deze macro ook een andere bestandsnaam gekregen heeft (om de V3 versie aan te duiden). Dus je kunt hem gewoon naast de andere gebruiken. Net even geprobeerd. Generatietijd ging omlaag van 46 naar 5 seconden. Wow. Output ziet er hetzelfde uit bij mij, dus lijkt te kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, die man is wel snel met updaten. Bovenstaande bug is verholpen.

Zoals wel vaker gemeld. Clyde slaapt nooit. :)

Ook als je hem mailt heb je binnen het uur een antwoord terug.

Het maakt niet uit op wat voor moment van de dag dat is. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe Nederlandse language master file geplaatst op het GSAK forum.

Deze nieuwe versie is inclusief de nieuwe sectie 'Placed'.

Indien er opmerkingen zijn over de vertaling dan hoor ik het graag!

 

Alleerst natuurlijk bedankt voor het goede werk :huh:

 

Misschien is de originele engelse tekst verwarrend of misschien is het de vertaling, maar in de placed sectie krijg ik als kopje:

"15 geocaches gevonden waarvan 1 geocaches geplaatst door solletjes"

Het lijkt alsof het over 15 caches gaat. Zoveel heb ik er nog niet :rolleyes:

 

Ik heb 1 geplaatste cache, en die is 15 keer gevonden (beginnertje ;) ).

Zou dit niet beter beschreven zijn als "15 vondsten van 1 geocache(s) geplaatst door solletjes"

bewerkt door solletjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe Nederlandse language master file geplaatst op het GSAK forum.

Deze nieuwe versie is inclusief de nieuwe sectie 'Placed'.

Indien er opmerkingen zijn over de vertaling dan hoor ik het graag!

 

Alleerst natuurlijk bedankt voor het goede werk :huh:

 

Misschien is de originele engelse tekst verwarrend of misschien is het de vertaling, maar in de placed sectie krijg ik als kopje:

"15 geocaches gevonden waarvan 1 geocaches geplaatst door solletjes"

Het lijkt alsof het over 15 caches gaat. Zoveel heb ik er nog niet :rolleyes:

 

Ik heb 1 geplaatste cache, en die is 15 keer gevonden (beginnertje ;) ).

Zou dit niet beter beschreven zijn als "15 vondsten van 1 geocache(s) geplaatst door solletjes"

 

Je hebt volkomen gelijk, ik moet hierover contact opnemen met de maker van de macro. Het woordje "waarvan" zou ik graag vervangen, maar dit woordje wordt uit een andere zin gepakt. Ik ga er achter aan.

bewerkt door robenada
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe Nederlandse language master file geplaatst op het GSAK forum.

Deze nieuwe versie is inclusief de nieuwe sectie 'Placed'.

Indien er opmerkingen zijn over de vertaling dan hoor ik het graag!

 

Alleerst natuurlijk bedankt voor het goede werk :huh:

 

Misschien is de originele engelse tekst verwarrend of misschien is het de vertaling, maar in de placed sectie krijg ik als kopje:

"15 geocaches gevonden waarvan 1 geocaches geplaatst door solletjes"

Het lijkt alsof het over 15 caches gaat. Zoveel heb ik er nog niet :rolleyes:

 

Ik heb 1 geplaatste cache, en die is 15 keer gevonden (beginnertje ;) ).

Zou dit niet beter beschreven zijn als "15 vondsten van 1 geocache(s) geplaatst door solletjes"

 

Je hebt volkomen gelijk, ik moet hierover contact opnemen met de maker van de macro. Het woordje "waarvan" zou ik graag vervangen, maar dit woordje wordt uit een andere zin gepakt. Ik ga er achter aan.

 

Ik heb een wijziging doorgevoerd. Aangezien bepaalde teksten op twee plaatsen worden gebruikt is de kop van de statistieken gewijzigd in: "robenada heeft 429 vondsten van 428 unieke caches".

In de placed sectie staat nu: "189 vondsten van 4 geocache(s) geplaatst door robenada"

De language file moet je uiteraard wel even opnieuw downloaden van het GSAK Forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals wel vaker gemeld. Clyde slaapt nooit. :rolleyes:

Ook als je hem mailt heb je binnen het uur een antwoord terug.

Het maakt niet uit op wat voor moment van de dag dat is. :huh:

 

Klopt, ik heb hem tijdens mijn trial van GSAK wat gevraagd en had binnen 10 min antwoord. En dat ondanks het tijdverschil met Aussieland. Was ook een van de redenen om het pakket meteen aan te schaffen toen de trial voorbij was.

 

Maar Clyde is niet de schrijver van deze macro. Dat is lignumaqua. Die slaapt kennelijk ook niet veel.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Stats generated by FindStatGen3 V3.5.15 by rutson and lignumaqua, running on GSAK v7.6.0.51

 

Als ik bovenstaande macro laat uitvoeren krijg ik een keurig scherm met statistieken.

Daarbij wordt ook het aantal Finds van mijn eigen cache 'Diervriendelijk' (GC1D0YR) genoemd.

Nu staat daar het aantal finds op 32.

Op de cache pagina staat het aantal finds op 107.

Waar komt dit verschil vandaan en hoe zorg ik ervoor dat die getallen gelijk zijn?

(regelmatig wordt de database ververst met nieuwe PQ's, laatste keer was deze week)

bewerkt door DaffyDuck53
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stats generated by FindStatGen3 V3.5.15 by rutson and lignumaqua, running on GSAK v7.6.0.51

 

Als ik bovenstaande macro laat uitvoeren krijg ik een keurig scherm met statistieken.

Daarbij wordt ook het aantal Finds van mijn eigen cache 'Diervriendelijk' (GC1D0YR) genoemd.

Nu staat daar het aantal finds op 32.

Op de cache pagina staat het aantal finds op 107.

Waar komt dit verschil vandaan en hoe zorg ik ervoor dat die getallen gelijk zijn?

(regelmatig wordt de database ververst met nieuwe PQ's, laatste keer was deze week)

 

was het niet zo dat je die macro op je 'myfinds' pocket query moet loslaten die je eerste in een lege database kiepert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar komt dit verschil vandaan en hoe zorg ik ervoor dat die getallen gelijk zijn?
In PQ's komen alleen de laatste 5 logjes mee. Als hij dus vaker als 5 keer gelogd is sinds je vorige PQ 'mis' je dus logjes.

 

Gelukkig is er een macro voor GSAK genaamd AddLogs die de ontbrekende logjes toe kan voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar komt dit verschil vandaan en hoe zorg ik ervoor dat die getallen gelijk zijn?
In PQ's komen alleen de laatste 5 logjes mee. Als hij dus vaker als 5 keer gelogd is sinds je vorige PQ 'mis' je dus logjes.

 

Gelukkig is er een macro voor GSAK genaamd AddLogs die de ontbrekende logjes toe kan voegen.

Die macro kende ik niet, maar het lijkt me handig! Dan hoef ik mijn PQ's minder vaak te draaien. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...