Spring naar bijdragen

GSAK & Statistieken


robenada

Aanbevolen berichten

Ik ben ook met de Macro bezig, na voorheen gebruik te hebben gemaakt van CacheStats. :thumbup: Ik constateer dat de milestones niet goed werken. :blush: De setting staat op '100', de eerst 100 wordt goed vermeld, de eerstvolgende is 118 (MEGA event Naarden) en daarna stopt het. Nr. 200 wordt dus niet vermeld. Hebben meerdere mensen dit probleem?

 

groet Jan

 

Ik heb dit ook geconstateerd, maar er verder nog niets mee gedaan. Het gaat tot 600 goed, daarna klopt het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:thumbup: Kijk hier hebben wij wat aan. Mooi in het NL bedankt Robenada.

Het is zelfs mij gelukt met IE7, in deze dus geen foutmelding.

Zal wat verder gaan bewerken zodat het geheel naar mijn wens is.

Zal in ieder geval de FTF's nog moeten op zoeken.

Niet dat dat er zoveel zijn, maar goed ze horen er wel bij in de statistiken.

Ook de FTF's zijn gelukt.

bewerkt door FRLK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook aangeven of je de optie"Gebruik huidige sortering voor Milestones" al of niet hebt aangevinkt? Als je deze namelijk aanvinkt krijg onvoorspelbare resultaten

 

Ik ben ook met de Macro bezig, na voorheen gebruik te hebben gemaakt van CacheStats. :thumbup: Ik constateer dat de milestones niet goed werken. :crybaby: De setting staat op '100', de eerst 100 wordt goed vermeld, de eerstvolgende is 118 (MEGA event Naarden) en daarna stopt het. Nr. 200 wordt dus niet vermeld. Hebben meerdere mensen dit probleem?

 

groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook aangeven of je de optie"Gebruik huidige sortering voor Milestones" al of niet hebt aangevinkt? Als je deze namelijk aanvinkt krijg onvoorspelbare resultaten

 

Ik ben ook met de Macro bezig, na voorheen gebruik te hebben gemaakt van CacheStats. :thumbup: Ik constateer dat de milestones niet goed werken. :crybaby: De setting staat op '100', de eerst 100 wordt goed vermeld, de eerstvolgende is 118 (MEGA event Naarden) en daarna stopt het. Nr. 200 wordt dus niet vermeld. Hebben meerdere mensen dit probleem?

 

groet Jan

 

Yep, Milestones sortering is _niet_ aangevinkt. en dit is de output:

 

Milestone Date Interval Code Cache Name 1 1-9-2006

GCN962 Zicht op de A37 100 23-2-2007 175 days GCVPWA Brandweer Bennekom, DEEL 1 118 15-4-2007 51 days GC10A6Q Geocaching Multi Event 2007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de optie om de huidige sortering niet te gebruiken uitgevinkt laat zie ik netjes alle milestones (elke 100ste), maar de laatste milestone die wordt getoond is onze 853ste cache, terwijl er ook een 854ste is.

 

Ik heb in GSAK de Usort kolom gevuld en zo mijn founds allemaal genummerd. Als ik nu eerst hierop sorteer en dan aangeef wel de huidige sortering te willen gebruiken volgt er een correct overzicht; de laatste milestone is dan inderdaad de 854ste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag dit probleem melden op het GSAK Forum : http://gsak.net/board/index.php?showtopic=5070

 

Kun je ook aangeven of je de optie"Gebruik huidige sortering voor Milestones" al of niet hebt aangevinkt? Als je deze namelijk aanvinkt krijg onvoorspelbare resultaten

 

Ik ben ook met de Macro bezig, na voorheen gebruik te hebben gemaakt van CacheStats. :thumbup: Ik constateer dat de milestones niet goed werken. :crybaby: De setting staat op '100', de eerst 100 wordt goed vermeld, de eerstvolgende is 118 (MEGA event Naarden) en daarna stopt het. Nr. 200 wordt dus niet vermeld. Hebben meerdere mensen dit probleem?

 

groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My Milestones are in the wrong order

 

Milestones and FTFs are two special reports within the macro. They are unique in that they MUST have access to your 'Found' Log to be able to get things in the right order. The date alone is not good enough - cachers regularly find many caches on the same day so the only way to ensure that those caches are in the right order for Milestones is by using the Log ID#. This number is generated by Geocaching.com when you log a cache and is a unique number which tells the macro the order the caches were logged.

 

Just checking the 'Found' box in GSAK does NOT add in the Found Log and its ID#, the only way to get these is through a GPX file from Geocaching.com. Either by clicking on the 'GPS eXchange File' link on each cache page or by generating the special "My Finds" Pocket Query from your Pocket Query page on Geocaching.com.

 

If that doesn't fix the problem, you may have logged one or more of your finds out of order at Geocaching.com. In this case, sort your found database in the correct order of your finds (e.g. by numbering your finds in the User Data column) and check "User Current Sort Order for Milestones" on the macro's options page.

 

Ik ben ook met de Macro bezig, na voorheen gebruik te hebben gemaakt van CacheStats. :thumbup: Ik constateer dat de milestones niet goed werken. :crybaby: De setting staat op '100', de eerst 100 wordt goed vermeld, de eerstvolgende is 118 (MEGA event Naarden) en daarna stopt het. Nr. 200 wordt dus niet vermeld. Hebben meerdere mensen dit probleem?

 

groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie macro!

 

Wie heeft een verklaring voor de verschillen in de Nederlandse en de Engelse versie die bij mij optreden. Zie hieronder.

 

Eerst in het Engels

Milestone Date Interval Code Cache Name

 

1 20-4-2006

GCGRYM DiHaRwP 2: Geel

 

97 30-4-2007 375 days GCN49P Het Luntersche Buurtbos

 

Dit is juist.

 

En dan nu de Nederlandse:

Milestone Datum Interval Code Cache-naam

 

1 20-4-2006

GCGRYM DiHaRwP 2: Geel

 

97 30-4-2007 375 dagen GCGRYM DiHaRwP 2: Geel

Dat klopt niet :thumbup: .

 

Wie weet wat er mis gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My Milestones are in the wrong order

Just checking the 'Found' box in GSAK does NOT add in the Found Log and its ID#, the only way to get these is through a GPX file from Geocaching.com. Either by clicking on the 'GPS eXchange File' link on each cache page or by generating the special "My Finds" Pocket Query from your Pocket Query page on Geocaching.com.

 

Dit zal de verklaring zijn voor onze missende 854ste cache (zie boven). Deze heb ik in GSAK toegevoegd nadat ik kort daarvoor de My Found Pocketquery had ingelezen. Voor de 854ste mist dus de log ID.

 

Ik denk dat dit veel verklaart. Geen bug dus.

Bedankt!

bewerkt door mbts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals gewoonlijk werkt het hier weer eens niet. :rolleyes:

 

GSAK 7.0.4 eerst geupdate naar 7.1.0.37b en daar na naar 7.1.0.38b.

(Oops dat ziet er ineens heel anders uit en ik weet niet of ik hier nu blij mee ban.)

De macro geïnstalleert en de NL language.dat erbij gezet in de macro directory.

 

De macro draait een heel eind maar op een gegeven moment krijg ik de melding:

 

Access validation in module 0050568A.

RETRY? Yes.

 

Daarna loopt hij weer een tijdje door waarna opnieuw een melding komt en sluit GSAK subiet af.

 

Na het opstarten en een Quick repair heb ik alles weer terug maar de macro blijft niet werken.

Ook vaak een melding dat hij het Centre Point HOME niet kan vinden terwijl deze wel degelijk in GSAK staat en ik hem ook kan gebruiken binnen GSAK.

 

 

Error in macro at line 2169

CENTRE location =$Home

Error => Location not found HOME

Macro will now abort.

 

 

Dit gebeurt overigens in beide versies. de .txt versie als ook in de .gsk versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder tools,locations Wapoint Home aanmaken met je huis coordinaten. Lijkt me duidelijk. De macro moet afstanden berekenen vanaf jou thuisbasis.

 

Een rss reade heeft toch nadelen.

 

Je kunt natuurlijk ook nog de volledige reparatie uitvoeren.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...