Spring naar bijdragen

GSAK & Statistieken


robenada

Aanbevolen berichten

Ik gebruikt GSAK versie 7.6.2.45 en FindStatGen3 versie 3.6.18.

Als ik de macro gebruik krijg ik bij de OPTIES de mogelijkheid om KAARTEN (die in de macromap staan) te laten weergeven.

Kan ik de volgorde waarin deze kaarten getoond worden bepalen?

Nu zie ik: Czech Republic, Germany, The Netherlands, Nederland-Gemeentes.

Dit wil ik veranderen in: The Netherlands, Nederland-Gemeentes, Germany, Czech Republic.

 

Ik heb in de dat-files (FindStatGenMapxxx; xxx=landnaam) geprobeert de namen aan te passen, maar dat gaf geen verandering in volgorde.

Wie weet hier de oplossing voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruikt GSAK versie 7.6.2.45 en FindStatGen3 versie 3.6.18.

Als ik de macro gebruik krijg ik bij de OPTIES de mogelijkheid om KAARTEN (die in de macromap staan) te laten weergeven.

Kan ik de volgorde waarin deze kaarten getoond worden bepalen?

Nu zie ik: Czech Republic, Germany, The Netherlands, Nederland-Gemeentes.

Dit wil ik veranderen in: The Netherlands, Nederland-Gemeentes, Germany, Czech Republic.

 

Ik heb in de dat-files (FindStatGenMapxxx; xxx=landnaam) geprobeert de namen aan te passen, maar dat gaf geen verandering in volgorde.

Wie weet hier de oplossing voor?

 

Als je de macro op start ga je naar options (in het schermpje van de actieve macro). Bij options zie je een knop section order.

Daar kan je met +jes en -etjes de volgorde veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruikt GSAK versie 7.6.2.45 en FindStatGen3 versie 3.6.18.

Als ik de macro gebruik krijg ik bij de OPTIES de mogelijkheid om KAARTEN (die in de macromap staan) te laten weergeven.

Kan ik de volgorde waarin deze kaarten getoond worden bepalen?

Nu zie ik: Czech Republic, Germany, The Netherlands, Nederland-Gemeentes.

Dit wil ik veranderen in: The Netherlands, Nederland-Gemeentes, Germany, Czech Republic.

 

Ik heb in de dat-files (FindStatGenMapxxx; xxx=landnaam) geprobeert de namen aan te passen, maar dat gaf geen verandering in volgorde.

Wie weet hier de oplossing voor?

 

Als je in de .dat file de eerst regel aanpast kun je de volgorde veranderen. Bijvoorbeeld:

 

#2. Netherlands - Gemeentes

# County Map definition file for FindStatGen3

# V0.2 24-10-2009 by The CEO

#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de macro op start ga je naar options (in het schermpje van de actieve macro). Bij options zie je een knop section order.

Daar kan je met +jes en -etjes de volgorde veranderen.

 

Dit is mij bekend. Bij SECTION ORDER kun je echter niet de volgorde van de KAARTEN onderling veranderen. Dat wil ik nu juist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in de .dat file de eerst regel aanpast kun je de volgorde veranderen. Bijvoorbeeld:

 

#2. Netherlands - Gemeentes

# County Map definition file for FindStatGen3

# V0.2 24-10-2009 by The CEO

#

 

Dit heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet. Het verandert wel de namen in de lijst, maar niet de volgorde.

 

De oplossing heb ik echter wel gevonden door in de map macro's de namen van de dat-files te veranderen.

Voorbeeld:

FindStatGenMapNetherlands veranderen in FindStatGenMap1aNetherlands

FindStatGenMapNetherlandsCounty veranderen in FindStatGenMap1bNetherlandsCounty

FindStatGenMapGermany veranderen in FindStatGenMap2aGermany

FindStatGenMapCzech veranderen in FindStatGenMap3aCzech

 

Dat heeft wel het gewenste resultaat opgeleverd.

bewerkt door DaffyDuck53
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De oplossing heb ik echter wel gevonden door in de map macro's de namen van de dat-files te veranderen.

Voorbeeld:

FindStatGenMapNetherlands veranderen in FindStatGenMap1aNetherlands

FindStatGenMapNetherlandsCounty veranderen in FindStatGenMap1bNetherlandsCounty

FindStatGenMapGermany veranderen in FindStatGenMap2aGermany

FindStatGenMapCzech veranderen in FindStatGenMap3aCzech

 

Dat heeft wel het gewenste resultaat opgeleverd.

 

Ik was net klaar met opzoeken hoe ik het ook al weer had gedaan, toen ik zag dat je zelf al de oplossing hebt gevonden. Ik heb een zelfde oplossing toegepast.

 

 

Even algemener:

Inderdaad houdt de macro de alfabetische volgorde van de bestandsnamen aan, dus is het zaak de bestandsnaam zo te wijzigen dat de alfabetische volgorde gelijk wordt aan de gewenste volgorde, bijvoorbeeld door even een nummertje te zetten achter FindStatGenMap.

bewerkt door Hiker_R
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik probeer het wiel uit te vinden voor wat betreft de Nederlandse Provincies weergegeven in mijn statistieken.

Ik heb gevonden hoe ik de provincies toe kan voegen aan de cache informatie.

Ik heb de kaarten .dat files gevonden.

Echter waar ga ik fout?

Ik lees over de macro-map, maar als ik in mijn GSAK installatie kijk onder Program Files, komt daar geen folder Macro voor. Ze staan in de folder waar ik ook de FindStatGen.gsk file heb staan.

Echter binnen de Options - Maps zie ik geen landkaarten staan, zodat ik nog ergens de mist inga.

 

Kan iemand me de verlossende tip geven?

Alvast hartelijk bedankt!

Josien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik probeer het wiel uit te vinden voor wat betreft de Nederlandse Provincies weergegeven in mijn statistieken.

Ik heb gevonden hoe ik de provincies toe kan voegen aan de cache informatie.

Ik heb de kaarten .dat files gevonden.

Echter waar ga ik fout?

Ik lees over de macro-map, maar als ik in mijn GSAK installatie kijk onder Program Files, komt daar geen folder Macro voor. Ze staan in de folder waar ik ook de FindStatGen.gsk file heb staan.

Echter binnen de Options - Maps zie ik geen landkaarten staan, zodat ik nog ergens de mist inga.

 

Kan iemand me de verlossende tip geven?

Alvast hartelijk bedankt!

Josien

 

 

Gevonden!

 

Nog wat geblader in GSAK leverde de mogelijkheid op om onder Tools - Folder Finder te kijken waar de Macros opgeslagen worden.

Toen ik dat gedaan had was het probleem opelost...

Ziet er goed uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gsak en statistieken..

 

Nou sinds gisteren ben ik een prem member.. en dacht hup gelijk met de statistieken aan de gang...

 

Nou dat is sneller gezegd dan gedaan...

Ik krijg het dus niet voor elkaar

 

 

Ik heb erop gezet als macro GenUploadstatsBeta.gsk

En als ik klik op marco en dan op run manage en dan op GenUploadstatsBeta.gsk dan krijg ik het scherm te zien..

en klik dan op OK en dan zegt hij na wat zoeken dat hij eerst doet..

No placed caches were found in this database..

 

Ik snap niet wat k verkeerd doe..

 

Ps de founds heb ik opgeslagen en staan in gsak scherm als ik het open..

 

Wie kan me helpen?

 

 

gr jarish

bewerkt door jarish
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de macro uitvoert en je krijgt het beginscherm, klik dan eerst even op 'options' in plaats van op 'ok'. Als je daarna klikt op 'section order' krijg je een scherm met alle mogelijke statistieken die GSAK voor je kan genereren. Een daarvan is een statistiek 'placed'. Als je daar op enabled klikt, zet je die specifieke statistiek uit (er komt dan dus ook disabled te staan). Klik dan op ok en je komt weer op het optiescherm. Klik dan nog op 'save' (anders moet je elke keer langs dit optiescherm om de geplaatste caches uit te zetten) en als laatste op 'ok'. Dan doet ie het als het goed is.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de macro uitvoert en je krijgt het beginscherm, klik dan eerst even op 'options' in plaats van op 'ok'. Als je daarna klikt op 'section order' krijg je een scherm met alle mogelijke statistieken die GSAK voor je kan genereren. Een daarvan is een statistiek 'placed'. Als je daar op enabled klikt, zet je die specifieke statistiek uit (er komt dan dus ook disabled te staan). Klik dan op ok en je komt weer op het optiescherm. Klik dan nog op 'save' (anders moet je elke keer langs dit optiescherm om de geplaatste caches uit te zetten) en als laatste op 'ok'. Dan doet ie het als het goed is.

Succes!

 

 

Hai, ja het is gelukt..

 

Nu kloppen de milestone's weer niet..

1e iets in belgie en dat was niet zo... maar de steiger in wateringen..

 

dus nog even puzzelen hoe dat zit..

 

maar iig erg bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Door de nieuwe layout versie van geocaching.com is bij een heleboel FindStatGen users de statistieken in hun profiel één warboel geworden.

 

Bij mij was de grootste fout direct na Show Cumulative Find Chart zichtbaar. Door in de Options van de macro het vinkje weg te halen achter "Show Cumulative Finds Chart?" zijn de stats in mijn profiel weer redelijk goed hersteld.

 

.nl gewijzigd in .com

bewerkt door GeoFlowers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de nieuwe layout versie van geocaching.nl is bij een heleboel FindStatGen users de statistieken in hun profiel één warboel geworden.

 

Bij mij was de grootste fout direct na Show Cumulative Find Chart zichtbaar. Door in de Options van de macro het vinkje weg te halen achter "Show Cumulative Finds Chart?" zijn de stats in mijn profiel weer redelijk goed hersteld.

euh niet bij geocaching.nl maar bij .com.. dat is nogal een verschil hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...