Spring naar bijdragen

GSAK & Statistieken


robenada
 Share

Aanbevolen berichten

Ik probeer een oudere versie van deze macro FindStatGen2Db.txt met GSAK versie 7.0.4.17 maar krijg de foutmelding dat er geen datum in het veld `Found by me` staat. Mijn `found`- datum komt blijkbaar in het veld `Last log` terecht. Hoe is dit op te lossen?

Deze versie heb ik ook geprobeert maar ook hier krijg ik een foutmelding in line 1783

Cound not find Centre location Home.

Deze is wel degelijk opgegeven in GSAK en wordt ook nog een keer opgegeven in het option menu van de macro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe heb je aan GSAK verteld dat je deze cache gevonden hebt?

Per hand of met een PQ.

Controleer of er bij de gevonden caches overal wel een Found datum staat.

Misschien heeft het geholpen dat ik niet alle opties aangevinkt heb. Ik heb niets aan de database gewijzigd maar lang niet alle opties laten staan. De statistieken worden dan zo uitgebreid dat jer van gaat gaaaaaaaaaaapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heb je aan GSAK verteld dat je deze cache gevonden hebt?

Per hand of met een PQ.

Controleer of er bij de gevonden caches overal wel een Found datum staat.

Ik heb het met een PQ gedaan. In GSAK zie ik bij "Last log" en bij "Last found" mijn eigen "found"-datum staan. Het veld "Found by me", dat de macro blijkbaar nodig heeft, is leeg. Hierdoor kan ik sommige opties van de macro niet gebruiken omdat er dan onzin of fouten in de output verschijnen.

Is de veldnaam in de database eenvoudig aan te passen of kan ik de data naar een andere veldnaam kopiëren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon naar hier gaan. onder aan de grote lijst zie My Finds druk daar op de knop Ad to Queue. Dan krijg je een PQ met al jou gevonden caches. Deze in GSAK laden en dan moet het lukken.

Dat is precies wat ik gedaan heb.

 

Als je wilt kun je mij het resultaat van de pocket Query "My Finds"eens toesturen. Dan kan ik eens uitzoeken of het bij mij wel goed gaat. In dat geval kunnen we van daaruit eens verder gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wilt kun je mij het resultaat van de pocket Query "My Finds"eens toesturen. Dan kan ik eens uitzoeken of het bij mij wel goed gaat. In dat geval kunnen we van daaruit eens verder gaan zoeken.

Als je me een geschikt email adres via een PB doorgeeft wil ik graag van je aanbod gebruik maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee andere vragen

 

Een bepaalde cache was mijn 150 ste cache. Het was er echter een van de twee die ik die dag vond. De statistieken macro geeft nu die andere cache als 150ste aan. Hoe kan dat? Heeft dat wellicht te maken met het feit dat ik eerst die andere heb gelogd en daarna mijn 150ste. Tijdstip van loggen bepalend voor nummering?

 

 

Verder is het zo dat ik afgelopen zaterdag mijn tweede "first find" had ("langs de ijsbanen" bij heerenveen).

Toen ik de statistiekenmacro had gedaan werd de cache wel meegenomen in de tellingen (het was nr 160), maar hij werd niet als "first find cache" getoond. Dit terwijl ik als FTF vermeld sta, en als eerste log sta.

Voor een mogelijke verklaring denk ik aan het volgende. De telling van Geocaching.com klopt niet. Bij een paar net gepubliceerde caches zie je b.v. drie logs staan, terwijl er achter de icoon maar "2" staat. Het lijkt wel of de eerste wordt overgeslagen.

 

Is er iemand die wat licht in de duisternis kan verschaffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee andere vragen

 

Een bepaalde cache was mijn 150 ste cache. Het was er echter een van de twee die ik die dag vond. De statistieken macro geeft nu die andere cache als 150ste aan. Hoe kan dat? Heeft dat wellicht te maken met het feit dat ik eerst die andere heb gelogd en daarna mijn 150ste. Tijdstip van loggen bepalend voor nummering?

 

 

Verder is het zo dat ik afgelopen zaterdag mijn tweede "first find" had ("langs de ijsbanen" bij heerenveen).

Toen ik de statistiekenmacro had gedaan werd de cache wel meegenomen in de tellingen (het was nr 160), maar hij werd niet als "first find cache" getoond. Dit terwijl ik als FTF vermeld sta, en als eerste log sta.

Voor een mogelijke verklaring denk ik aan het volgende. De telling van Geocaching.com klopt niet. Bij een paar net gepubliceerde caches zie je b.v. drie logs staan, terwijl er achter de icoon maar "2" staat. Het lijkt wel of de eerste wordt overgeslagen.

 

Is er iemand die wat licht in de duisternis kan verschaffen?

 

De volgorde van loggen is inderdaad bepalend. Er wordt een variabele bijgehouden met de volgorde van logs in geocaching.com.

Verder moet je FTF's zelf aanvinken in de GSAK database (ik neem aan dat je macro in GSAK gebruikt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee andere vragen

 

Een bepaalde cache was mijn 150 ste cache. Het was er echter een van de twee die ik die dag vond. De statistieken macro geeft nu die andere cache als 150ste aan. Hoe kan dat? Heeft dat wellicht te maken met het feit dat ik eerst die andere heb gelogd en daarna mijn 150ste. Tijdstip van loggen bepalend voor nummering?

 

 

Verder is het zo dat ik afgelopen zaterdag mijn tweede "first find" had ("langs de ijsbanen" bij heerenveen).

Toen ik de statistiekenmacro had gedaan werd de cache wel meegenomen in de tellingen (het was nr 160), maar hij werd niet als "first find cache" getoond. Dit terwijl ik als FTF vermeld sta, en als eerste log sta.

Voor een mogelijke verklaring denk ik aan het volgende. De telling van Geocaching.com klopt niet. Bij een paar net gepubliceerde caches zie je b.v. drie logs staan, terwijl er achter de icoon maar "2" staat. Het lijkt wel of de eerste wordt overgeslagen.

 

Is er iemand die wat licht in de duisternis kan verschaffen?

 

De volgorde van loggen is inderdaad bepalend. Er wordt een variabele bijgehouden met de volgorde van logs in geocaching.com.

 

Verder moet je FTF's zelf aanvinken in de GSAK database (ik neem aan dat je macro in GSAK gebruikt).

 

Dat dacht ik al. De volgorde van de logs is zeker niet te corrigeren?

 

Ik heb de FTF van de laatste cache inderdaad niet aangevinkt in GSAK. Kan me niet herinneren dat bij die andere wel te hebben gedaan, kan me zelfs niet voor de geest halen waar dat item staat.

Maar dat ga ik vanavond thuis eens even nazoeken en proberen.

Dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee andere vragen

 

Een bepaalde cache was mijn 150 ste cache. Het was er echter een van de twee die ik die dag vond. De statistieken macro geeft nu die andere cache als 150ste aan. Hoe kan dat? Heeft dat wellicht te maken met het feit dat ik eerst die andere heb gelogd en daarna mijn 150ste. Tijdstip van loggen bepalend voor nummering?

 

 

Verder is het zo dat ik afgelopen zaterdag mijn tweede "first find" had ("langs de ijsbanen" bij heerenveen).

Toen ik de statistiekenmacro had gedaan werd de cache wel meegenomen in de tellingen (het was nr 160), maar hij werd niet als "first find cache" getoond. Dit terwijl ik als FTF vermeld sta, en als eerste log sta.

Voor een mogelijke verklaring denk ik aan het volgende. De telling van Geocaching.com klopt niet. Bij een paar net gepubliceerde caches zie je b.v. drie logs staan, terwijl er achter de icoon maar "2" staat. Het lijkt wel of de eerste wordt overgeslagen.

 

Is er iemand die wat licht in de duisternis kan verschaffen?

 

De volgorde van loggen is inderdaad bepalend. Er wordt een variabele bijgehouden met de volgorde van logs in geocaching.com.

 

Verder moet je FTF's zelf aanvinken in de GSAK database (ik neem aan dat je macro in GSAK gebruikt).

 

Dat dacht ik al. De volgorde van de logs is zeker niet te corrigeren?

 

Ik heb de FTF van de laatste cache inderdaad niet aangevinkt in GSAK. Kan me niet herinneren dat bij die andere wel te hebben gedaan, kan me zelfs niet voor de geest halen waar dat item staat.

Maar dat ga ik vanavond thuis eens even nazoeken en proberen.

Dank

 

De volgorde van de logs is volgens mij niet te manipuleren. Mocht je 150ste cache echter nu nr. 151 zijn, dan zou je eventueel log nr. 150 kunnen laten vervallen en deze weer opnieuw kunnen toevoegen. Wellicht dat je 150ste cache dan ook werkelijk nr. 150 wordt. Maar of dit echt werkt kan ik je niet garanderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee andere vragen

 

Een bepaalde cache was mijn 150 ste cache. Het was er echter een van de twee die ik die dag vond. De statistieken macro geeft nu die andere cache als 150ste aan. Hoe kan dat? Heeft dat wellicht te maken met het feit dat ik eerst die andere heb gelogd en daarna mijn 150ste. Tijdstip van loggen bepalend voor nummering?

 

 

Verder is het zo dat ik afgelopen zaterdag mijn tweede "first find" had ("langs de ijsbanen" bij heerenveen).

Toen ik de statistiekenmacro had gedaan werd de cache wel meegenomen in de tellingen (het was nr 160), maar hij werd niet als "first find cache" getoond. Dit terwijl ik als FTF vermeld sta, en als eerste log sta.

Voor een mogelijke verklaring denk ik aan het volgende. De telling van Geocaching.com klopt niet. Bij een paar net gepubliceerde caches zie je b.v. drie logs staan, terwijl er achter de icoon maar "2" staat. Het lijkt wel of de eerste wordt overgeslagen.

 

Is er iemand die wat licht in de duisternis kan verschaffen?

 

De volgorde van loggen is inderdaad bepalend. Er wordt een variabele bijgehouden met de volgorde van logs in geocaching.com.

 

Verder moet je FTF's zelf aanvinken in de GSAK database (ik neem aan dat je macro in GSAK gebruikt).

 

Dat dacht ik al. De volgorde van de logs is zeker niet te corrigeren?

 

Ik heb de FTF van de laatste cache inderdaad niet aangevinkt in GSAK. Kan me niet herinneren dat bij die andere wel te hebben gedaan, kan me zelfs niet voor de geest halen waar dat item staat.

Maar dat ga ik vanavond thuis eens even nazoeken en proberen.

Dank

 

De volgorde van de logs is volgens mij niet te manipuleren. Mocht je 150ste cache echter nu nr. 151 zijn, dan zou je eventueel log nr. 150 kunnen laten vervallen en deze weer opnieuw kunnen toevoegen. Wellicht dat je 150ste cache dan ook werkelijk nr. 150 wordt. Maar of dit echt werkt kan ik je niet garanderen...

 

Alles werkt (weer) zoals ik het graag wil hebben. Dank voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het script kan ook met de kolom USORT werken. Wat een eenmalig tijdrovend klusje is is om al je founds in de juiste volgorde aan te geven door het volgnummer in USORT te plaatsen. Vervolgens kun je bij de opties van het macro instellen de huidige sortering te gebruiken. Voor het aanroepen van het macro eerst sorteren op usort en alle milestones etc. kloppen met de werkelijkheid. Ik vind het erg handig.

Het onderhoud hierbij is dat je na het vinden van caches de volgnummers moet invullen. Maar dat is weinig werk als je dat steeds bijhoudt, iets dat voor het actueel houden van de stats wel is aan te bevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...