Spring naar bijdragen

GSAK & Statistieken


robenada

Aanbevolen berichten

Ik ben er uit, dankzij de diverse berichten hier....

 

Mijn genuploadstats.gsk macro verwees nog naar de 37 beta versie, terwijl het inmiddels de 38beta had moeten zijn. Eén cijfertje aangepast in de genuploadstats en alles is weer OK.

 

Jullie gaven niet de directe aanwijzing, maar dankzij de opmerkingen begon ik na te denken en de referenties te checken!! Hartstikke goed!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

--- Stats met kaarten van Nederland ---

 

Om de macro goed te laten verlopen zijn er nog enkele bestanden nodig die naast de macro geinstaleerd dient te worden.

Op het Forum van GSAK staat een uitgebreide handleiding.

Het kopje How do I use the Custom Maps feature? is voor al van belang

 

Bij deze macro zijn voor nederland de volgende Map Definition nodig.

Provincie : FindStatGenMapNetherlandsProv

Gemeenten: FindStatGenMapNetherlandsCounty

 

Ook is het verstandig om met enige regelmaat te controleren of de Map Definitions up to date zijn.

 

ok, maar het lukt me niet om de provinciekaart EN de gemeentekaart te zien te krijgen. Beide mapdefinitions heb ik gedownload en staan in de macrofolder, de countyfields zijn opgehaald, maar wanneer ik bij custom maps kijk in gsak staat hier 1x NL. De output geeft ook alleen de provinciemap, niet de gemeentes, wat doe ik nu nog verkeerd?

 

thnx Wout

Heb nog even gekeken .. heb je in de macro onder "Options; Section Order; Other Maps" wel aan gezet

 

Jazeker, die staat aan. Deze zorgt ervoor dat de provinciekaart wel wordt weergegeven. Maar ik kan niet in de Section Order nog een keer Other Maps aanklikken om naast de provinciekaart ook de gemeentekaart weer te geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

--- Stats met kaarten van Nederland ---

 

Om de macro goed te laten verlopen zijn er nog enkele bestanden nodig die naast de macro geinstaleerd dient te worden.

Op het Forum van GSAK staat een uitgebreide handleiding.

Het kopje How do I use the Custom Maps feature? is voor al van belang

 

Bij deze macro zijn voor nederland de volgende Map Definition nodig.

Provincie : FindStatGenMapNetherlandsProv

Gemeenten: FindStatGenMapNetherlandsCounty

 

Ook is het verstandig om met enige regelmaat te controleren of de Map Definitions up to date zijn.

 

ok, maar het lukt me niet om de provinciekaart EN de gemeentekaart te zien te krijgen. Beide mapdefinitions heb ik gedownload en staan in de macrofolder, de countyfields zijn opgehaald, maar wanneer ik bij custom maps kijk in gsak staat hier 1x NL. De output geeft ook alleen de provinciemap, niet de gemeentes, wat doe ik nu nog verkeerd?

 

thnx Wout

Heb nog even gekeken .. heb je in de macro onder "Options; Section Order; Other Maps" wel aan gezet

 

Jazeker, die staat aan. Deze zorgt ervoor dat de provinciekaart wel wordt weergegeven. Maar ik kan niet in de Section Order nog een keer Other Maps aanklikken om naast de provinciekaart ook de gemeentekaart weer te geven...

Zijn de velden country state county voorzien van alle gegeven .. dus gevuld met land provincie en gemeente gegevens... is een van deze velden niet gevuld dan dient je nog een macro te runnen nl. countrystatecounty.gsk

 

Ook is het verstandig binnen gsak setings enkele velden tevullen

File, Load GPX/LOC/ZIP file.

de velden County update [YB] & State update [sBA]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie gaven niet de directe aanwijzing, maar dankzij de opmerkingen begon ik na te denken en de referenties te checken!! Hartstikke goed!!!!

 

Nog directer dan een link naar de juiste macro??? :blush: :blush:

 

De macro was prima, maar de verwijzing binnen de macro, die voor de overdracht naar gc zorgt, niet. Het duurde even voordat het kwartje bij mij viel. Kort gezegd, je kunt versie 38 wel downloaden, maar als je dan in de macro, die het zaakje over moet zetten naar het profiel in Geocaching.com blijft verwijzen naar 37, dan gebeurt er nog niet veel.... Het missertje lag dus geheel bij mijzelf en doordat anderen ineens begonnen te verwijzen naar mogelijke andere macro's, die ook nog nodig zouden zijn ben ik eens in de materie gedoken...... En toen kwam ik tot deze discrepantie....

 

Voor mij was dus de verwijzing naar de 38 beta versie slechts een deel van het verhaal. (maar daarom niet minder prettig.... :dribble: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

--- Stats met kaarten van Nederland ---

 

Om de macro goed te laten verlopen zijn er nog enkele bestanden nodig die naast de macro geinstaleerd dient te worden.

Op het Forum van GSAK staat een uitgebreide handleiding.

Het kopje How do I use the Custom Maps feature? is voor al van belang

 

Bij deze macro zijn voor nederland de volgende Map Definition nodig.

Provincie : FindStatGenMapNetherlandsProv

Gemeenten: FindStatGenMapNetherlandsCounty

 

Ook is het verstandig om met enige regelmaat te controleren of de Map Definitions up to date zijn.

 

ok, maar het lukt me niet om de provinciekaart EN de gemeentekaart te zien te krijgen. Beide mapdefinitions heb ik gedownload en staan in de macrofolder, de countyfields zijn opgehaald, maar wanneer ik bij custom maps kijk in gsak staat hier 1x NL. De output geeft ook alleen de provinciemap, niet de gemeentes, wat doe ik nu nog verkeerd?

 

thnx Wout

Heb nog even gekeken .. heb je in de macro onder "Options; Section Order; Other Maps" wel aan gezet

 

Jazeker, die staat aan. Deze zorgt ervoor dat de provinciekaart wel wordt weergegeven. Maar ik kan niet in de Section Order nog een keer Other Maps aanklikken om naast de provinciekaart ook de gemeentekaart weer te geven...

Zijn de velden country state county voorzien van alle gegeven .. dus gevuld met land provincie en gemeente gegevens... is een van deze velden niet gevuld dan dient je nog een macro te runnen nl. countrystatecounty.gsk

 

Ook is het verstandig binnen gsak setings enkele velden tevullen

File, Load GPX/LOC/ZIP file.

de velden County update [YB] & State update [sBA]

 

Yep, Country State County is allemaal netjes gevuld. Ik vermoed dat het iets met m'n C:/GSAK/Macros folder te maken heeft. Ik heb daar nu 3 kaarten dat-files instaan (2xNL 1x BE) maar wanneer ik in GSAK de Stats draai en klik op "Maps" staat daar maar 1 regel, namelijk 1. TheNetherlands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

Yep, Country State County is allemaal netjes gevuld. Ik vermoed dat het iets met m'n C:/GSAK/Macros folder te maken heeft. Ik heb daar nu 3 kaarten dat-files instaan (2xNL 1x BE) maar wanneer ik in GSAK de Stats draai en klik op "Maps" staat daar maar 1 regel, namelijk 1. TheNetherlands.

Ben een beetje door de opties heen... Kun je mij ver tellen welke versie macro /en versie gsak he gebruikt...

dit staat onder aan het gegenereerde statistieken raport van de betrefende macro.

Bestaat er de kans dat je gsak mogelijk op 2 plaatsen hebt geinstallerd op je pc. Waar door gsak nu in de verkeerde macro map kijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

Yep, Country State County is allemaal netjes gevuld. Ik vermoed dat het iets met m'n C:/GSAK/Macros folder te maken heeft. Ik heb daar nu 3 kaarten dat-files instaan (2xNL 1x BE) maar wanneer ik in GSAK de Stats draai en klik op "Maps" staat daar maar 1 regel, namelijk 1. TheNetherlands.

Ben een beetje door de opties heen... Kun je mij ver tellen welke versie macro /en versie gsak he gebruikt...

dit staat onder aan het gegenereerde statistieken raport van de betrefende macro.

Bestaat er de kans dat je gsak mogelijk op 2 plaatsen hebt geinstallerd op je pc. Waar door gsak nu in de verkeerde macro map kijkt.

 

 

 

In het GSAK Tools menu zit een Folder Finder Tool. Gebruik die eens en je ziet waar de huidige macro map zich bevindt.

Waarschijnlijk ergens in documents and settings/gebruikersnaam/application data/gsak of iets dergelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze versie van FindStatGen38Beta.gsk is bijgewerkt en geeft weer een normaal beeld in je profiel van .com

 

Onmiddelljk binnen gehaald, maar helaas.... Hij maakt het profiel (incl. kaarten) offline keurig aan. Maar via mijn profiel op geocaching.com krijg ik de kaarten (in mijn geval Europa en Nederland) niet te zien.

 

Ben bang, dat we toch nog even moeten wachten.... Maar wat zijn een paar dagen op een mensenleven?????

Hier geen last van klik

Ziet er mooi uit, vooral de banners verwerkt in je overzicht. Hoe doe je dat ? Moet je elke keer de banners er weer in zetten of heb je daar een progje voor ?

 

Gr Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er mooi uit, vooral de banners verwerkt in je overzicht. Hoe doe je dat ? Moet je elke keer de banners er weer in zetten of heb je daar een progje voor ?

 

Gr Wendy

 

Wanneer je in de opties van FindStatGen zit, zie je rechts een button genaamd "notes" Hier zet je al je bannercodes in, en ze komen automatisch erin elke keer dat je deze macro draait. Wel ook even "notes" aanzetten in de Section Order natuurlijk.

bewerkt door wout147
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er mooi uit, vooral de banners verwerkt in je overzicht. Hoe doe je dat ? Moet je elke keer de banners er weer in zetten of heb je daar een progje voor ?

 

Gr Wendy

 

Wanneer je in de opties van FindStatGen zit, zie je rechts een button genaamd "notes" Hier zet je al je bannercodes in, en ze komen automatisch erin elke keer dat je deze macro draait. Wel ook even "notes" aanzetten in de Section Order natuurlijk.

Geweldig !!!! Dank je wel.

 

Gr Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

Yep, Country State County is allemaal netjes gevuld. Ik vermoed dat het iets met m'n C:/GSAK/Macros folder te maken heeft. Ik heb daar nu 3 kaarten dat-files instaan (2xNL 1x BE) maar wanneer ik in GSAK de Stats draai en klik op "Maps" staat daar maar 1 regel, namelijk 1. TheNetherlands.

Ben een beetje door de opties heen... Kun je mij ver tellen welke versie macro /en versie gsak he gebruikt...

dit staat onder aan het gegenereerde statistieken raport van de betrefende macro.

Bestaat er de kans dat je gsak mogelijk op 2 plaatsen hebt geinstallerd op je pc. Waar door gsak nu in de verkeerde macro map kijkt.

 

 

 

In het GSAK Tools menu zit een Folder Finder Tool. Gebruik die eens en je ziet waar de huidige macro map zich bevindt.

Waarschijnlijk ergens in documents and settings/gebruikersnaam/application data/gsak of iets dergelijks.

 

Inderdaad, dat was het geval. Geen idee waarom eigenlijk, Windows eigen willetje?

 

Anyway, de kaarten staan nu in het profiel zoals de bedoeling was. Bedankt voor de hulp!

 

Wout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu mijn statistieken aan het aan passen om de banners er ook in te krijgen. Als ik de banners in de Notes zet, zie ik twee vakken staan. Notes en Notes B. Maar bij section order kan ik alleen Notes B activeren. Waar is dat eerste Notes vak voor ?

 

Nu staat er bij section order ook een mogelijkheid om FTF's te activeren. Waarmee word dat gevuld ? Of moet ik dat handmatig doen ?

 

Gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mijn statistieken bekijk valt me dit op, er staat: 1143 Finds on 1132 unique Geocaches

 

Dat zou betekenen dat ik 11 caches 2x zou hebben gelogd? Daar staat me niets van bij, en lijkt me ook niet het geval.

Ik ben uiteraard zeer benieuwd waar dit verschil in zit... Weet iemand hoe ik daar achter kan komen?

bewerkt door De Saatjes
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...