Gast Team_Maju Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 Ik denk zelfs dat enige rippers uit onze gelederen komen. In ieder geval in het bezit zijn van een GPS en weten hoe ze ermee om moeten gaan. Want er worden caches geript die je zonder kennis van gecachen niet kunt vinden. Ook niet per ongeluk. Helemaal mee eens (op een uitzonderinkje na). Wat er in Utrecht/Groningen gebeurd is is een correctieve actie van iemand, soms snel rippen na uitkomen in bepaalde windhoeken en dat is ook verdacht. Maar het is wel zo dat GPS apparatuur steeds beter beschikbaar komt, op PDA's bijvoorbeeld. En daarmee het publiekelijke deel van onze hobbie ook meer en meer op straat te liggen. Is natuurlijk wat aan te doen. Het gaat om een sport, maak er dan een sport van en geen watjes festijn. Geen oprapers dus, maar iets waar je ordentelijk werk op moet verrichten om de stash te vinden. Dan zul je zien dat het aantal incidenten weer afneemt. Oprapers waar je vooraf een puzzel aan verbindt ... ook niet hufterproof... 10 puzzels worden opgelost zodat daarna alle "oprapers" geript kunnen worden. Ook dit gebeurd. Ik deel hier dan ook Stappers mening dat sommige rippers zelf actief zijn in het gc wereldje, want om nou voor je lol een lading puzzels op te moeten lossn om dan met een filmkokertje aan de haal te gaan...
De Oliva's Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 Wat ik in ieder geval niet van plan ben is mijn nieuwe hobby aan de wilgen te hangen omdat er toevallig ergens een paar leukerds rondlopen die het voor sommigen willen verzieken.. Wijze woorden, sluit ik me volledig bij aan!
Ketelbinkje Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 (bewerkt) In oktober 2004 was mijn cache 'Eindpunt' verdwenen. In de omgeving vond ik een paar kleine snippertjes van de cache. De cache zat in een holle boom. De hele boom was tot op de wortels afgebrand. Het zou zo maar kunnen dat blikseminslag in deze de boosdoener was. Ik denk zelfs dat enige rippers uit onze gelederen komen. In ieder geval in het bezit zijn van een GPS en weten hoe ze ermee om moeten gaan. Want er worden caches geript die je zonder kennis van gecachen niet kunt vinden. Ook niet per ongeluk. Helemaal mee eens (op een uitzonderinkje na). Wat er in Utrecht/Groningen gebeurd is is een correctieve actie van iemand, soms snel rippen na uitkomen in bepaalde windhoeken en dat is ook verdacht. Maar het is wel zo dat GPS apparatuur steeds beter beschikbaar komt, op PDA's bijvoorbeeld. En daarmee het publiekelijke deel van onze hobbie ook meer en meer op straat te liggen. Is natuurlijk wat aan te doen. Het gaat om een sport, maak er dan een sport van en geen watjes festijn. Geen oprapers dus, maar iets waar je ordentelijk werk op moet verrichten om de stash te vinden. Dan zul je zien dat het aantal incidenten weer afneemt. Oprapers waar je vooraf een puzzel aan verbindt ... ook niet hufterproof... 10 puzzels worden opgelost zodat daarna alle "oprapers" geript kunnen worden. Ook dit gebeurd. Ik deel hier dan ook Stappers mening dat sommige rippers zelf actief zijn in het gc wereldje, want om nou voor je lol een lading puzzels op te moeten lossn om dan met een filmkokertje aan de haal te gaan... Zouden die leiden niet goed begrepen hebben dat je niet de hele cache, maar iets uit de inhoud mag omruilen. Misschien is het verstandig om misverstanden uit te sluiten. Laten we nog eens melden dat de cache geen "goodie" is en die niet weg gehaald mag worden. Zo en nu kunnen we over gaan tot orde van ons spelletje: ontdek het plekje 26 maart 2007 bewerkt door Ketelbinkje
Biertjuh Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 En waar het volgens mij aan ligt is al die media aandacht die gezocht wordt. Dan komen zieke geesten op het idee om onze hobby te verkloten. Dus mensen wordt nu eens verstandig en mijdt de media. Ruud
rwarmer Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 Tja, De helft van mijn caches is ook net geript . Ik had er maar twee, dus dat valt gelukkig wel mee . De ammobox, de travelbug en het logboek zijn verdwenen, de rest is gewoon rondgestooid in de prachtige natuur. Het gaat om Zonnegloren, en nu blijkt dat rond dezelfde tijd ook Greetings from the South geript te zijn en die ligt best dichtbij. Toevallig ? Ik heb geen idee. Komend weekend leg ik hem terug, maar wel een klein stukje verder. We zien wel wat er dan gebeurd. <Team Warmer: Jos>
andemo Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 Ik denk niet dat het daar aan ligt, Ruud. Daarom heb ik een tijdje geleden ook die poll opgestart en je kan heel duidelijk zien dat de toename in geocache land echt niet door de media komt. Dat onze hobby niet echt meer in het avontuurlijke geheimzinnige gespeeld kan worden, is jammer, maar mijns inzien gewoon een gevolg van het succes van geocaching. Het maakt denk ik niet uit welke hobby, als die hobby leuk is, komen er meer mensen op af. Ik vermoed dat het kwaad eerder komt uit de hoek van die georganiseerde uitjes. (Ik heb het niet over het gezamelijk zoeken naar een cache). Een tijd geleden werd ik benaderd door een leraar die met zijn klas mijn cache wou doen. Ik heb aangegeven dat ik het liever niet had. Misschien had ik me harder moeten uitdrukken, helaas. Hij heeft hem met zijn klas gedaan en een week daarna was de cache geript. Zo worden er ook bedrijfsuitjes en dergelijke goerganiseerd waarin mensen zitten die niet meegaan om de hobby, maar omdat het ze vrije tijd oplevert, omdat de baas het wel betaald of met de klas mee. Weet ik veel. En ik denk dat daar veel meer kwaad uit komt.
Goonies Oosterhout Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 En dat soort gedrag zien we natuurlijk niet alleen bij Geocaching...........Het einde der tijden......... zoals wij het gewend zijn. Nou, nou, dat is nogal zwaar op de hand. Volgens mij maakten mensen 50, 100, 1000 jaar geleden ook al spullen van anderen stuk. Tijd om aan de Prozac te gaan, misschien zie je het dan weer wat zonniger in... Of trek er gewoon eens lekker op uit, daar knap je vast van op.Hmmm, dat is een nieuwe originele gedachte. Rippen is het zelfregulerende mechanisme tegen oprapers.Evolutie in uitvoering! Van 'mondvoorraad voor jagers' via 'mooie goodies in een ammobox' naar 'Fastfoodspeeltjes in imitatie-tupperware'. Ben benieuwd naar de volgende mutatie.
Biertjuh Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 @ andemo Ik ben het niet geheel met je eens. De tientallen caches die in het hoge noorden geript zijn, zijn niet het gevolg van een school- of bedrijfsuitje. Of ze een gevolg zijn van de media aandacht, daar kan je natuurlijk ook aan twijfelen, maar ik ben er voor 100% van overtuigd dat die aandacht geen goed doet. En als dit al een wraakactie zou zijn van wie dan ook, dan is dat waarschijnlijk ook iemand die met cachen is begonnen na een verhaal in de media en niet via de mond op mond "reclame" van een bezielde cacher. Er zijn ook cache locaties die niet geschikt zijn, bv. AMS3 - Jan Roodenpoortstoren. Deze cache ligt er net en is al één maal geript. Niet verwonderlijk, hij ligt naast terrasjes en bankjes. Maar dat is een ander verhaal. Ruud
andemo Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 @ andemoDe tientallen caches die in het hoge noorden geript zijn, zijn niet het gevolg van een school- of bedrijfsuitje. Of ze een gevolg zijn van de media aandacht, daar kan je natuurlijk ook aan twijfelen, maar ik ben er voor 100% van overtuigd dat die aandacht geen goed doet. En als dit al een wraakactie zou zijn van wie dan ook, dan is dat waarschijnlijk ook iemand die met cachen is begonnen na een verhaal in de media en niet via de mond op mond "reclame" van een beziel kt zijn, bv. AMS3 - Jan Roodenpoortstoren. Deze cache ligt er net en is al één maal geript. Niet verwonderlijk, hij ligt naast terrasjes en bankjes. Maar dat is een ander verhaal. Ruud Klopt, dat in het Noorden stinkt erg naar een misselijke persoonlijke aanval. Een rotte appel erbij. maar die schooleraar waar ik het over had, kan best een bezielde geocacher zijn, maar of zijn klas dat ook is ? Caches worden geript, dat was een paar jaar geleden ook al zo, alleen veel minder. Maar laat er even een paar weken over heen gaan, een iets andere locatie vinden voor je cache en hopelijk heb je weer rust. (Althans, dat hoop ik maar). Een verziekte geest heeft niet veel geduld en zal dus op zoek gaan naar iets anders. Maar nog steeds vind ik dat wij een fantastische hobby hebben en daar kunnen wat mij betreft die verziekte geesten niks aan veranderen
TheFamily Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 En waar het volgens mij aan ligt is al die media aandacht die gezocht wordt. Dan komen zieke geesten op het idee om onze hobby te verkloten. Dus mensen wordt nu eens verstandig en mijdt de media.Ruud We delen deze mening. Er moet gewoon geen media aandacht gegeven worden.
BigFurryMonster Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 Lig het aan mij....of worden er de laatste tijd steeds meer cache's geript? Dat lijkt me wel logisch, ja: De bevolking groeit Het aantal caches groeit Mijn cache is onlangs geript nog voordat-ie was gevonden: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC11BZR Resultaat: hangjongeren schreven in het logboekje: "we hebben alles weg gegooit..." (sic) plus een hoop lelijke woorden. Cache weg, inhoud weg; alleen logboekje + zakje lagen er nog. Bah!
no-name Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 @ andemo De tientallen caches die in het hoge noorden geript zijn, zijn niet het gevolg van een school- of bedrijfsuitje. Of ze een gevolg zijn van de media aandacht, daar kan je natuurlijk ook aan twijfelen, maar ik ben er voor 100% van overtuigd dat die aandacht geen goed doet. En als dit al een wraakactie zou zijn van wie dan ook, dan is dat waarschijnlijk ook iemand die met cachen is begonnen na een verhaal in de media en niet via de mond op mond "reclame" van een beziel kt zijn, bv. AMS3 - Jan Roodenpoortstoren. Deze cache ligt er net en is al één maal geript. Niet verwonderlijk, hij ligt naast terrasjes en bankjes. Maar dat is een ander verhaal. Ruud Klopt, dat in het Noorden stinkt erg naar een misselijke persoonlijke aanval. Een rotte appel erbij. maar die schooleraar waar ik het over had, kan best een bezielde geocacher zijn, maar of zijn klas dat ook is ? Caches worden geript, dat was een paar jaar geleden ook al zo, alleen veel minder. Maar laat er even een paar weken over heen gaan, een iets andere locatie vinden voor je cache en hopelijk heb je weer rust. (Althans, dat hoop ik maar). Een verziekte geest heeft niet veel geduld en zal dus op zoek gaan naar iets anders. Maar nog steeds vind ik dat wij een fantastische hobby hebben en daar kunnen wat mij betreft die verziekte geesten niks aan veranderen Zoiets heb ik ook meegemaakt. Een ak docent had voor alle (12) 3e klassen op een school een themadag GPS georganiseerd. Na een introductieles en een GPS wandeling moesten de leerlingen op school nog opdrachten maken waar coordinaten uit kwamen. Daarna konden ze in de buurt van de school (de avond van te voren) neergelegde caches opzoeken waar een beloning in vorm van mini-marsjes e.d. in lag. Toen de eerste groep die had gedaan (en leerlingen dus doorhadden waar wat te halen viel) hebben een aantal leerlingen alle overige caches leeggehaald. Het ging dus niet om bestaande caches. Weer een voorbeeld waarbij een paar figuren het voor een grote groep verpesten. Wat daar aan te doen is? Geen idee. De jeugd van tegenwoordig, he?
Goonies Oosterhout Geplaatst 26 maart 2007 Geplaatst 26 maart 2007 (bewerkt) De jeugd van tegenwoordig, he?Dat is nogal een dooddoener... De jeugd van tegenwoordig is de enige jeugd die er tegenwoordig is. De voormalige jeugd van tegenwoordig, zeg maar de jeugd van tegenwoordig die tegenwoordig geen jeugd meer is, zou exact hetzelfde gedaan hebben toen vroeger tegenwoordig was. Als de jeugd van tegenwoordig zich tegenwoordig niet eens zou misdragen, zou dat tegenwoordig een beetje vreemd zijn. De jeugd van tegenwoordig is de enige jeugd die er tegenwoordig is, en zou dus ook gewoon jeugd genoemd kunnen worden. Jeugd is iets van alle tijden, en de problemen die zich met de jeugd voordoen, hebben niets met tegenwoordig te maken. Baldadig gedrag is inherent aan het jeugd zijn. Gelukkig maar. Anders zouden we tegenwoordig een groot probleem hebben. Snap je? 26 maart 2007 bewerkt door Goonies Oosterhout
Knight of Ni Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 Ik denk dat het broeikaseffect de oorzaak is van het verdwijnen van caches! Dat er per ongeluk caches verdwijnen en uitgebrand teruggevonden worden, dat kan ik enigzins begrijpen. Vroeger toen ik nog klein was ging ik regelmatig met vriendjes buiten ergens in een ondergrondse hut fikkie stoken, tja en als je dan opeens vlakbij een mooi stapeltje takken vindt, dan neem je die mee! Nu ligt er onder dat stapeltje takken een kistje, nieuwsgierig ben je wat er in kan zitten. Wat rotzooi die je ook bij een Happy Meal krijgt en een schriftje, ziet er niet echt uit alsof het belangrijk is voor iemand. Mooi het schriftje gaat de fik in, de rest van de rotzooi wordt ergens gedumpt!!! Ik geloof echt dat het grootste deel van de rips gebeurd door mensen die caches toevallig vinden en ze mee naar huis nemen, of zoals bovengenoemd scenario... Natuurlijk zal iedereen kijken wat er in zit, maar met de rotzooi die de gemiddelde cache tegenwoordig bevat, snap ik best dat je als toevallige vinder denkt dat het echt zomaar een hoop rotzooi is die iemand in de bosjes gedumpt heeft. Hoe duidelijk het ook vermeld staat, maar lezen blijkt altijd voor iedereen erg lastig. Goed natuurlijk zullen er altijd zieke geesten zijn, die proberen een hobby van een ander te verstoren... Maar ik koop geen surfplank om andere surfers te irriteren en als zou ik een surfplank hebben en die hobby beu zijn, dan ligt dat ding in de garage, dan zal ik hem nog niet gebruiken om andere surfers mijn wrok jegens deze hobby te tonen!!!
Biertjuh Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 Goed natuurlijk zullen er altijd zieke geesten zijn, die proberen een hobby van een ander te verstoren... Maar ik koop geen surfplank om andere surfers te irriteren en als zou ik een surfplank hebben en die hobby beu zijn, dan ligt dat ding in de garage, dan zal ik hem nog niet gebruiken om andere surfers mijn wrok jegens deze hobby te tonen!!! Jij niet, jij hebt waarschijnlijk ook geen zieke geest. Ruud
Aanbevolen berichten