TinkerTeam Geplaatst 5 april 2008 Geplaatst 5 april 2008 (bewerkt) Onlangs kregen we een logje van onze cache : er zou slechts een los logrolletje onder de boom liggen. Dus een cache-controle. Even voor de goede orde: de cache is een micro en ligt in een nep-vogelnestje op ca 1.50 meter hoogte. Hij zit aan een stenen ei. De hint was: Wie heeft deze gelegd? Toen we naar de bewuste boom liepen, zat er een koppeltje kippen onder de boom en we zeiden tegen elkaar: kijk, cachers ! (team Geochicken?) De grond onder de boom was al aardig omgewoeld... maar het waren geen cachers maar rippers....Toen we dichterbij kwamen , vloog er nog een kip kakelend uit de boom. Hadden we nu de geopolitie maar bij ons gehad... De dame in kwestie had blijkbaar het nestje gespot als een mooie plek om haar eieren in te leggen. Niet zo'n sterk plan, aangezien het formaat dat van een merelnestje is en slechts met een paar dunne ijzerdraadjes op zn plek hing. Het nestje is gekapseisd, het stenen ei heeft mevrouw er maar uitgewerkt maar maar ook haar eigen legsel bestond slechts nog uit een paar lege doppen, zowel in het nestje als op de grond, terwijl er geen kuiken te bekennen is. Tja, kippen horen ook niet in een boom te nestelen... We hebben de cache even iets anders verstopt en we beraden ons er nog op wat we met deze cache doen. Natuurlijk even een foto van de cache, inclusief eierdop (meer foto's bij onze log): Als dit geen bizarre rip is...maar zo kunnen we hem hebben! 5 april 2008 bewerkt door TinkerTeam
Malyenki Geplaatst 5 april 2008 Geplaatst 5 april 2008 Onvoorstelbaar zeg. Als dieren nu ook al caches gaan rippen?? Ik had trouwens goud bij deze cache destijds, en vond het een erg mooi verstopte cache.
Pfotzsche Geplaatst 5 april 2008 Geplaatst 5 april 2008 Dit was idd een unieke verstop methode. Ik werd detijds in eerste instantie ook op het verkeerde been gezet. Maar heb de cache toch kunnen vinden. Ik denk dat we weer een nieuwe begrip aan de lijst kunnen toevoegen: de "Ripkip" zijnde een dierlijke dader van het rippen van een cache.
Geopatra Geplaatst 6 april 2008 Geplaatst 6 april 2008 Dit was idd een unieke verstop methode. Ik werd detijds in eerste instantie ook op het verkeerde been gezet. Maar heb de cache toch kunnen vinden. Ik denk dat we weer een nieuwe begrip aan de lijst kunnen toevoegen: de "Ripkip" zijnde een dierlijke dader van het rippen van een cache. Ik ben ervan overtuigd dat dieren van tijd tot tijd debet zijn aan het zomaar verdwijnen van een aan de grond verborgen kokertje op een afgelegen lokatie. De benaming ripkip zal dan ook niet helemaal accuraat zijn. Geopatra
BigFurryMonster Geplaatst 6 april 2008 Geplaatst 6 april 2008 Vandaag mijn cache Jula hersteld. Het logboekje was geript, maar de cache, stashnote en goodies niet...
solletjes Geplaatst 7 april 2008 Geplaatst 7 april 2008 Bij onze cache Pokemon Vermist, bestonden de waypoints eerst uit filmkokertjes. Die raakten echter vaak kwijt. Als we dan gingen zoeken vonden we enkele meters verderop stukgebeten kokertjes. Dus dierlijke "rippers" is echt niet vreemd. De wilde zwijnen op de Veluwe willen ook nog wel eens een cache "vinden". Het probleem met de Pokemons hebben we opgelost door alle WP's te vervangen door houten paaltjes. Is robuuster en nog mooier ook
Wammus Geplaatst 8 april 2008 Geplaatst 8 april 2008 Dit is ook wel bizar... een emmer met glasscherven in plaats van een cache..
Martin-1955 Geplaatst 19 juni 2008 Geplaatst 19 juni 2008 (bewerkt) In twee weken tijd 5 rips. Vandaag kwam ik er achter dat er weer een cache geript was. Ik geen tijd om mijn rondje te maken waardoor ik niet weet hoe of wat met de rest van de cache's Helaas zou het kunnen zijn dat een geocacher dit doet. Iets waar ik niet aan wil. Jeugd zou met 1 cache kunnen al lag deze goed gecamoufleerd was wel op een drukke plek. Maar de statestieken vertellen dat sinds 13 juni 5 caches wel een beetje veel is. Zelfs perfect verstopte cache's. Tja, laat ik maar hopen dat dit gaat stoppen. 19 juni 2008 bewerkt door Martin-1955
Geopolitie Geplaatst 21 juni 2008 Geplaatst 21 juni 2008 Toen we naar de bewuste boom liepen, zat er een koppeltje kippen onder de boom en we zeiden tegen elkaar: kijk, cachers ! (team Geochicken?) De grond onder de boom was al aardig omgewoeld...maar het waren geen cachers maar rippers....Toen we dichterbij kwamen , vloog er nog een kip kakelend uit de boom. Hadden we nu de geopolitie maar bij ons gehad... Zonder aangifte op het buro, uiteraard geen aktie van onze kant. Dus graag de volgende keer even oom agent aan zijn jas trekken en een berichtje naar ons, dan kunnen we een strategische positie innemen om dit soort wantoestanden in te perken
getzie family Geplaatst 21 juni 2008 Geplaatst 21 juni 2008 Zie daar de politie word ook wakker Ripkip melding op 5 April reactie Geopolitie op 21 juni werkten we allemaal maar zo snel.
Geopatra Geplaatst 21 juni 2008 Geplaatst 21 juni 2008 In twee weken tijd 5 rips. Vandaag kwam ik er achter dat er weer een cache geript was. Ik geen tijd om mijn rondje te maken waardoor ik niet weet hoe of wat met de rest van de cache's Helaas zou het kunnen zijn dat een geocacher dit doet. Iets waar ik niet aan wil. Jeugd zou met 1 cache kunnen al lag deze goed gecamoufleerd was wel op een drukke plek. Maar de statestieken vertellen dat sinds 13 juni 5 caches wel een beetje veel is. Zelfs perfect verstopte cache's. Tja, laat ik maar hopen dat dit gaat stoppen. Tja, ik heb je verhalen in een ander lijntje gelezen en hoe je het ook wend of keert, je hebt nog veel te leren. Je lokaties zijn blijkbaar erg ripgevoelig, nog afgezien van andere kwalificaties. Het laatste wat je moet doen is een cache op een ripgevoelige plaats leggen. En het allerlaatste is de cache moeilijk vindbaar te plaatsen. Zorg dat mensen die de cache zoeken niet opvallen. Jij zondigt tegen alle 3 deze ongeschreven regels. Je zegt dat je goed en veel nadenkt over je caches. Het lijkt me zinvol om bovenstaande regels voortaan mee te nemen in je gedachten. Ook probeer je een cache moeilijk vindbaar te maken. Je moet er nog maar eens over nadenken om de cachelokatie voor geocachers duidelijk herkenbaar te laten zijn. Dat is , als je teminste het rippen van caches wil beperken. Het is zomaar een advies , hoor. Geopatra.
Geopolitie Geplaatst 21 juni 2008 Geplaatst 21 juni 2008 Zie daar de politie word ook wakker Ripkip melding op 5 April reactie Geopolitie op 21 juni werkten we allemaal maar zo snel. Van deze rip hebben we helaas geen aangifte ontvangen. Zoals wellicht bekend, is aangifte digitaal mogelijk via het interne berichten systeem van deze site. Graag zelf aktie ondernemen, het liefst per postduif of rooksignalen de coordinaten doorseinen, indien een heterdaadje wenselijk is
B-Bunch 2 Geplaatst 7 juli 2008 Geplaatst 7 juli 2008 Toch jammer dat er steeds caches verdwijnen, het zullen toch vaak mensen zijn die het spel niet begrijpen. Zelf paar weken terug door Alkmaar gewandeld, bij de eindplek aangekomen zag ik direct een paar mooie stenen liggen zoals we het allemaal wel herkennen dus vol goede moed pak ik de stenen en zie een leeg gat nou toch nog de hele buurt bekeken, weet maar nooit en hoopt dat je zelf fout zit en dat hij niet weg is maar niets. Wel duidelijk dat het een hangplek was, veel bierblikjes en andere rotzooi bij het betreffende gebouw dus had al zo het idee dat ik wel op de goede plek was maar dat er helaas niets meer lag. Zag niets in de omgeving wat een deel van de cache kon zijn. Gewoon heel erg jammer. Hoop dat de eigenaar weer een leuk nieuw plekje vind. Maar ripkippen is wel een heel ander fenomeen Maar we kunnen ook niet alles begrijpen....
fastronald Geplaatst 14 juli 2008 Geplaatst 14 juli 2008 Ben echt heel kwaad! Vandaag met m'n tijdelijke krukken naar de cache gekuierd en wat denk je? Voor de 2e keer het munitiekistje geript uit Market Garden! Ik begreep al niet waarom iedereen klaagde over een natte inhoud maar een collega cacher van ons heeft dus gewoon het lef gehad om de spullen in een plastic zak te doen en het munitiekistje mee te nemen.. Ik heb alle spulletjes meegenomen en denk erover om deze cache in het archief te doen! Ook de vervuiling binnen de geocachers neemt blijkbaar toe en ik pas ervoor om voor dit soort mensen koste wat het kost de cache in stand te houden. Ze nemen gewoon je kistje mee. Ik pas!!!
Aanbevolen berichten