Spring naar bijdragen

Oprapers  

208 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vindt u van raapcaches

• Leuk, ga ik op af.
      39
    • Saai, maar pik ik wel mee
      26
    • Saai, doe ik niet aan mee
      4
    • Nutteloos moet verboden worden.
      9
    • Hoort er ook bij, voor ieder wat wils
      105
    • Leuk voor regendagen
      16
    • Andere mening, toelichten graag
      9

Aanbevolen berichten

Geplaatst

**** NOTE BY MODERATOR ****

Wat mij betreft stel je dezelfde vraag in deze poll als je ook hebt gesteld in je vorige, namelijk: "Kan deze weg?"

De "discussie" over oprapers is door de jaren heen al zo vaak gevoerd in tig draadjes dat je wat mij betreft beter verder had kunnen gaan in een van de al bestaande draadjes. Als ze tenminste nog zichtbaar zijn. De meeste draadjes over oprapers eindigen in flamepostings, vooraf gegaan door gezemel, gezeur en gezeik, en welles/nietes gedoe. Meestal bezorgen draadjes als dit de moderators extra werk en een paar forumbezoekers een schrijfban of zelfs een volledige ban.

Met andere woorden, een gewaarschuwd forumbezoeker telt voor twee.

Geplaatst

Ik vind.

Vind je het niets dan vind je niets.

Vind je het wat, dan vind je wat.

Ik probeer alle caches te doen. Soms ben je verrast, soms ben je teleurgesteld.

Maar als ik aan het het eind van een dagje cachen thuis ben, heb ik doorgaans een goed gevoel

offtopic:

Alleen denk ik wel eens, dat een opraper (vaak een micro) meer onderhoud behoeft.

Vaak is het rolletje nauwelijks eruit te krijgen.

Ontopic:

Geplaatst (bewerkt)
Ik lees in de logs steeds vaker negatieve commentaar over snelle traditionals zoals b.v. carpool caches.

Ervaring leert dat ook eenvoudige oprapers zeer inspirerend kunnen zijn voor leuke logjes. :thumbup: Ik ben van mening dat een log nooit "commentaar" moet bevatten, zeker geen "negatief commentaar". Op het moment dat je log negatief zou zijn, doe je het zèlf als cacher immers fout. Je moet van elke cache zèlf iets leuks maken...

log·boek (het ~)

1 [scheepv.] register waarin de met de log gedane waarnemingen worden opgetekend

2 journaal van waarnemingen, werkzaamheden of belevenissen

De dikke van dalen is het met me eens... :dribble:

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

2 uur rijden, een kwartier rust. En waarom dan niet even een oprapertje op een carpoolplaats?

Onderweg in den lande soms wel grappig om mee te pakken. Soms leuk, soms saai. Het hoort erbij. En zoals GPSGek al aangeeft: je moet er zelf wat leuks van maken. Dus als er een saai oprapertje bij McDonald's ligt leuken we de boel op met een lekkere Quarterpounder en een beker sprite.

Kortom: gewoon blijven leggen die oprapers, je MAG er tenslotte ook voorbij rijden.

Geplaatst

Oprapers horen erbij en is een welkome afwisseling in het puzzelgeweld en de multi-caches.

Op een regenachtige dag, of op een hele warme dag is het soms wel 's lekker om gewoon met de auto droog/air conditioned een tour te maken en wat oprapertjes te doen.

Daarnaast is het altijd een leuk begin/slot van een cache dag. Oprapers en Traditionals afgewisseld met een puzzel of multi-cache. :thumbup:

Geplaatst

Oprapers horen bij het geocachen, en ik vind ook zoals al eerder geposted, dat logjes niet negatief moeten zijn. Je kiest immers zelf voor de opraper.

Ik vind het altijd leuk om een dagje te cachen rond een bepaalde plaats, daar wat multi's te doen, maar ook de oprapers mee te pakken. Aan het einde van de dag heb je dan een voldaan gevoel!

Geplaatst

Het hoort er allemaal bij. Het zorgt voor afwisseling.

Overigens zijn heel veel traditionals beslist geen oprapers. Voor sommige moet je een fikse wandeling maken en vaak liggen ze in een bijzondere omgeving. Dat laatste geldt ook nog al eens voor "oprapers".

En tenslotte: je hoeft toch geen oprapers te doen als je niet wilt? Als je het dan toch doet, lever dan geen denigrerend commentaar!

Geplaatst
Ieder zijn heug, maar zorg dan toch minimaal dat er altijd iets moois, aparts, bizonders,origineels ter plaatse is.

Carpool ed. = brandhout en mag wat MIJ betreft direct verbannen cq. geript worden!

Een traditional hoeft ook helemaal geen opraper te zijn, maar zelfs een opraper heeft - wat mij betreft - bestaansrecht, op voorwaarde dat .... ( zie eerste regel !).

Geopatra.

wees voorzichtig hier Geopatra :thumbup::dribble: Doodlopend is ook niet altijd alles. Als een opraper iets extra's geeft zoals uitzicht of een verhaal verteld dan kan die heel leuk zijn.

Moraal van het verhaal, Doodlopend of Carpool kunnen alle twee heel leuk zijn mits regel 1 van Geopatra van toepassing is.

oja, oprapers zonder die regel zijn ook leuk. Vooral als je onderweg bent voor je werk en in je pak en nette schoenen even een aantal vlekjes kan weg werken.

Gast Team_Maju
Geplaatst

Is een pol hier nou werkelijk voor nodig? Want je schiet er zo weinig mee op. Stel dat de uitkomst hiervan zou zijn.. alle oprapers weg... wat dan? Ze liggen er, en ze blijven er liggen en sterker nog.. er zullen er altijd bij blijven komen. En hoe iedereen er ook tegen aan kijkt.. de hoegenaamde "oprapers" zijn nog wel over het algemeen de meest bezochte caches.

En zoals hier al vaker is gezegd.. en ook in vele andere draadjes, de ene "opraper" is de andere niet. Dus zolang je niet alle "oprapers" over 1 kam kan scheren vind ik deze pol ook iet wat overbodig.

Geplaatst

De enige voldoening voor een opraper (let op: niet hier bedoeld de micro) zijn de punten, en ik kan je verzekeren dat dit op termijn gaat vervelen.

Neerleggen van oprapers heeft mijns inziens meer te maken met:

1) geestelijke armoe van de maker.

2) ernstig tekort aan fantasie.

3) weinig inzet tot het vroeguh sportieve karakter van de sport, welke je zo eigenlijk geen sport meer kan noemen.

Even een filosofietje: waarom zouden we ons moeten bloodstellen aan 1 van bovenstaande 3 tekortkomingen.

Ik ken overigens weinig sporten die zelfregulerend zijn, misschien dat dit soort polls en ontevredenheid meer te maken heeft met het niet goed in de hand houden van het niveau van het spelletje. De trend is progressief dalend (op de positieve uitzonderingen daargelaten, die zijn er ook).

Geplaatst
Is een pol hier nou werkelijk voor nodig? Want je schiet er zo weinig mee op. Stel dat de uitkomst hiervan zou zijn.. alle oprapers weg... wat dan?

Ik denk dat deze poll meer bedoeld is om de mening van de cachers te peilen dan om n.a.v. de uitkomst corrigerende maatregelen voor te stellen.

Geplaatst

Juist lekker, terug van werk naar huis. Even snel een blokkie om. Want anders begint het thuisfront weer te mopperen dat ik weer zo laat thuis ben. :thumbup: Dus ik ben voor!!

Geplaatst

Is een pol hier nou werkelijk voor nodig? Want je schiet er zo weinig mee op. Stel dat de uitkomst hiervan zou zijn.. alle oprapers weg... wat dan?

Ik denk dat deze poll meer bedoeld is om de mening van de cachers te peilen dan om n.a.v. de uitkomst corrigerende maatregelen voor te stellen.

Ja dat klopt, deze poll is alleen bedoeld om te polsen hoe men in het algemeen denkt over oprapers.

Ik ben hier toegekomen omdat ik steeds meer negatieve logs zag ook in mijn eigen uitgezette traditionals.

Ik kreeg daardoor het idee dat men niet geintreseerd is in deze cache mogelijheden, als dat de uitslag van de poll zou worden dan denk ik dat ik dan mijn oprapers zou archiveren.

Maar gelukkig krijg ik nu al de indruk dat het niet nodig is. :thumbup:

Vr groeten

Dick

ps: Het is geenzins mijn bedoeling geweest om tot correctieve voorstellen te komen.

Geplaatst

Als een grote container geplaatst kan worden is het zonde om een micro neer te leggen.

Als een multi geplaatst kan worden is het zonde om een micro neer te leggen.

Een leuke puzzel is altijd beter dan een micro.

Toch is het niet altijd zonde om een micro te plaatsen. Deze en deze zijn/waren voorbeelden van mooie oprapers. Je hebt echter ook oprapers die op locaties liggen die echt niet bijzonder of de moeite waard zijn. Provinciale wegen/plaatsnaambordjes/gemeentelijke groenstroken zijn door heel Nederland nagenoeg hetzelfde.

Ik heb eens een logje gelezen van een cacher die over zo’n saaie opraper schreef:

“Dit is zo'n plekje waar je niet zou komen als er geen cache zou liggen”

Ik hoop dat iedere potentiële cachelegger zich eerst achter de oren krabt en nadenkt of zijn cache plek wel zo apart/bijzonder/speciaal is. Dat hij/zij, van alle plekken die hij/zij kent, nu juist deze aan ons wilt laten zien. ’s Neerlands cachers komen wel. Ik ook en ik schrijf natuurlijk een positief logje. Helaas ben ik de volgende keer niet meer zo enthousiast. De reputatie van de opraper-legger is een beetje minder geworden.

Zilvervloot.

Geplaatst

Voor een leuke multi rijden we gerust 100 kilometer, voor een opraper niet. Maar op weg naar die multi zijn de oprapers altijd leuk om op te rapen. Ben al leuke varianten tegen gekomen. Want de kunst van de oprappers is wel de manier hoe ze verstopt zijn.

Dus blijf ze maar neer leggen!!!! :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...