Spring naar bijdragen

Topokaarten


Peetee

Aanbevolen berichten

Wat me wel opviel in vergelijking met Metroguide is dat je er in Mapsource geen routes mee kan maken, of doe ik iets verkeerd?

 

Nee, je doet niets verkeerd, in deze kaarten zit de routering software niet in, je hebt alleen hele dure plaatjes..........

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De nieuwe NL topokaarten voor de Garmin gps'en zijn inmiddels geruime tijd in gebruik. Ik heb ze zelf (nog?) niet, maar ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen die een flink aantal cachers er inmiddels mee op moet hebben gedaan.

Hoe heeft het je cache-ervaringen veranderd? Of juist niet?

 

Wie steekt van wal? :blush:

Ik vind ze niet slecht, maar zeker ook niet super. In het (ook bij jou bekende) stukje bos bij ons scoutinggebouw mist een pad. Verderop zijn weer paden die er niet meer zijn en intussen ruim overwoekerd. Er wordt geen verschil gemaakt tussen brandgangen en paden en paden die verboden gebied zijn (stiltegebied) staan er ook op.

M.a.w. voor de herkenning zijn de topo-kaarten wel handig, voor navigeren al een stuk minder.

 

Verder stoort het me dat er om de haverklap iets staat als boomgaard (als een boer 4 appelbomen heeft staan is het als een boomgaard terwijl 90% van de mensen een appelboom alleen aan zijn vruchten herkend), gemengd bos, naaldbos of loofbos. Elk perceeltje van een halve hectare wordt al benoemd. M.a.w. detailnivo is goed, maar de omschrijving van het detail schiet dan weer door of komt net te kort.

Verder storen de hoogtelijnen mij nogal omdat je die snel aanziet voor een pad. Maar daar was al een draadje over.

 

De kaarten zijn wel een aardige toevoeging, maar boerenverstand en een pijltje zijn wel voldoende voor mij B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel wat raar vind is dat op mijn GPS60Cx het kaartdetail van de TOPO alleen werkt als de schaal op 120m of lager is ingesteld (daarna de ingebouwde wereldkaart), terwijl op de pc het detail op veel grotere (of is het kleinere) schaal aanwezig blijft (bijv 200m). Of doe ik iets fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel wat raar vind is dat op mijn GPS60Cx het kaartdetail van de TOPO alleen werkt als de schaal op 120m of lager is ingesteld (daarna de ingebouwde wereldkaart), terwijl op de pc het detail op veel grotere (of is het kleinere) schaal aanwezig blijft (bijv 200m). Of doe ik iets fout?

 

Waarschijnlijk heb je mapsource en je ontvanger anders ingesteld mbt "kaartdetail" je kan dit ook bij ontvanger instellen, in een kaart gaan staan >menu> algemeen>(is het icoontje linksbovenin) detail.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom staat er "schar____en" als ik " s c h a r e n " in tik ?

 

Net zoals char___me volgens mij pakt het forum de lettercombinatie char___ aan

JA, dat is het...char___ krijgt altijd 1x of 2x underscore. En als je edit komt er nog een bij! Heel vreemd! KRUIMEL...........

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de topokaarten perfect :blush: En ik gebruik ze alleen op de PC. Ik vind een GPSr met dat kleine schermpje ongeschikt voor welke topo kaart dan ook. Als ik cache heb ik niet steeds een vergrootglas bij me.

 

En wat character, Richard en alles woorden waar char_ in zit betreft, ja, ik heb er ook al over geklaagd ;)

 

De reden is dat "c h a r" in de lijst "bad words" staat. Schijnt dat als je bij iedere c h a r automatisch een streepje plaatst, hackers met scriptjes iets minder plezier hebben.

 

Ik vind het ook 3x niks, maar kan er ff niets aan doen. Ik kan die optie wel uit de "bad words" list halen, maar ja, stel dat er weer zon kid komt te spelen....

 

Hmmm, nu geen streepje meer? hehehe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel wat raar vind is dat op mijn GPS60Cx het kaartdetail van de TOPO alleen werkt als de schaal op 120m of lager is ingesteld (daarna de ingebouwde wereldkaart), terwijl op de pc het detail op veel grotere (of is het kleinere) schaal aanwezig blijft (bijv 200m). Of doe ik iets fout?

 

Waarschijnlijk heb je mapsource en je ontvanger anders ingesteld mbt "kaartdetail" je kan dit ook bij ontvanger instellen, in een kaart gaan staan >menu> algemeen>(is het icoontje linksbovenin) detail.....

Wat dacht je van de rekencapaciteit van je pc tegenover die van je GPS. Ik denk dat het zo hoort. Als je op je pc ver uitzoomed, merk je toch ook dat ie heel hard moet werken? Je GPS zou er dus veel te lang over doen om alles een beetje op het scherm te zetten. Daarom is het detail geschaald met het zoomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel wat raar vind is dat op mijn GPS60Cx het kaartdetail van de TOPO alleen werkt als de schaal op 120m of lager is ingesteld (daarna de ingebouwde wereldkaart), terwijl op de pc het detail op veel grotere (of is het kleinere) schaal aanwezig blijft (bijv 200m). Of doe ik iets fout?

 

 

Je kunt op de GPSmap 60Cx vanuit de kaartpagina via "MENU"-"Instellen kaart" op de Kaartinstellingen algemeen pagina de instelling achter "Detail"veranderen in "meer" of "meest".

Hierdoor krijg je bij inzoomen op 300 en 500 meter meer detail op je scherm.

Maar dit lijkt me niet erg nuttig op het kleine schermpje.

Groetjes: Hanzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk samen met fotolw, met explorist 210.

Ik heb poosje terug voordelig MapSend directRoute(legaal), kunnen aanschaffen.

Ik heb dus in mijn explorist een detailkaart zitten, waar hij alleen nog met de basiskaart werkt.

 

We cachen vaak samen, dus we kunnen mooi vergelijken.

Regelmatig komt het voor dat we slechts één apparaat gebruikern en als we die van hem dan gebruiken rijden we vaak om.

Ik kan street tot street doen en dat heeft zo zijn voordelen.

Verder kan ik op de pc een aardig beeld krijgen waar een cache zou kunnen liggen.

Niet alles staat erop, maar op het pijltje werken heeft zo zijn char_me.

Dus vlakbij de cache gaat ik toch gewoon van point to point werken.

 

offtopic:

Het heeft geen zin om kopietjes of wat dan ook aan mij te vragen, die werken toch niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel wat raar vind is dat op mijn GPS60Cx het kaartdetail van de TOPO alleen werkt als de schaal op 120m of lager is ingesteld (daarna de ingebouwde wereldkaart), terwijl op de pc het detail op veel grotere (of is het kleinere) schaal aanwezig blijft (bijv 200m). Of doe ik iets fout?

 

Waarschijnlijk heb je mapsource en je ontvanger anders ingesteld mbt "kaartdetail" je kan dit ook bij ontvanger instellen, in een kaart gaan staan >menu> algemeen>(is het icoontje linksbovenin) detail.....

Wat dacht je van de rekencapaciteit van je pc tegenover die van je GPS. Ik denk dat het zo hoort. Als je op je pc ver uitzoomed, merk je toch ook dat ie heel hard moet werken? Je GPS zou er dus veel te lang over doen om alles een beetje op het scherm te zetten. Daarom is het detail geschaald met het zoomen.

 

Bedankt B230F, het was inderdaad die instelling :thumbup::yes: . Voor de GPS lijkt het niks uit te maken want die blijft knater snel met het opbouwen van de kaartjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe NL topokaarten voor de Garmin gps'en zijn inmiddels geruime tijd in gebruik. Ik heb ze zelf (nog?) niet, maar ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen die een flink aantal cachers er inmiddels mee op moet hebben gedaan.

Hoe heeft het je cache-ervaringen veranderd? Of juist niet?

 

Wie steekt van wal? :thumbup:

Ik vind ze niet slecht, maar zeker ook niet super. In het (ook bij jou bekende) stukje bos bij ons scoutinggebouw mist een pad. Verderop zijn weer paden die er niet meer zijn en intussen ruim overwoekerd. Er wordt geen verschil gemaakt tussen brandgangen en paden en paden die verboden gebied zijn (stiltegebied) staan er ook op.

M.a.w. voor de herkenning zijn de topo-kaarten wel handig, voor navigeren al een stuk minder.

 

Verder stoort het me dat er om de haverklap iets staat als boomgaard (als een boer 4 appelbomen heeft staan is het als een boomgaard terwijl 90% van de mensen een appelboom alleen aan zijn vruchten herkend), gemengd bos, naaldbos of loofbos. Elk perceeltje van een halve hectare wordt al benoemd. M.a.w. detailnivo is goed, maar de omschrijving van het detail schiet dan weer door of komt net te kort.

Verder storen de hoogtelijnen mij nogal omdat je die snel aanziet voor een pad. Maar daar was al een draadje over.

 

De kaarten zijn wel een aardige toevoeging, maar boerenverstand en een pijltje zijn wel voldoende voor mij :yes:

Je kunt de meldingen "boomgaard" enz wel uit zetten via menu > "turn declutter on"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

offtopic:

Het heeft geen zin om kopietjes of wat dan ook aan mij te vragen, die werken toch niet!

@ALL: En degene die illegale software vraagt of aanbiedt, dus ook kopietjes, kan tegen een ban op dit forum aanlopen.
:thumbup:

Een ban betekend dus dat je niet meer onder je naam kunt publiceren.

Met een IP ban zijn de mensen met een adsl verbinding de klos.

Degenen met een (at)home kabelverbinding trekken dan ff de stekker van kabelmodem uit het stopkontakt en hebben weer een ander IP adres, want (at)home heeft dynamische IP adressen.

Inbellers krijgen vrijwel altijd een nieuw IP adres als ze inbellen.

:yes:

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...