Spring naar bijdragen

Cachen & Rekenen


manong-2

Cachen & Rekenen  

142 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden we van het vele rekenen

    • Liever niet.......klas is uit.
      59
    • Maak mij niet uit.
      55
    • Geweldig, is de slagroom op de cake
      28


Aanbevolen berichten

Wat vinden we van het rekenen :offtopic: .....

 

ik heb soms het gevoel dat we een examen moeten doen alvorens de juiste coordinaten tevoorschijn komen.

 

wij vinden het jammer.....gelukkig zie je ook wel andere oplossingen...van voorwerpen zoeken-tellen, planten bomen of andere dingen in de natuur herkennen of je GPS eens anders gebruiken............

 

Kijk ik snap best dat het antwoord in een som makkelijker te manipuleren is dan....de omgeving....maar soms gaat het wel heeeeeell :gossip: ver.

 

wij gaan cachen om lekker buiten te zijn.....en zo op leuke, mooie, bijzondere plaatsten te komen en of daar op gewezen te worden. Alle coorinaten hoeven echt niet allemaal zo aangereikt te worden......maar soms is het hogere wiskunde :thumbup: .

 

wij zijn benieuwd of wij daar alleen zo over denken....en wat mede Cachers er van vinden.

 

We horen het graag.

 

Gr. M & M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vind het niet zo heel erg, houd wel van een beetje rekenen tijdens het cachen.

Maar bij de stadscache ravestein had ik het wel helemaal gehad. We waren blij dat we het achter de rug hadden. Door de sommen op de verkeerde volgorde uit te rekenen hadden we tot in de treuren kennis gemaakt met Ravenstein.

 

Ik heb net nog even gekeken om een link bij dit logje te zetten. Maar het blijkt dat de eigenaar van de cache de cachepagina heeft aangepast. Dit na meerdere meldingen over het rekenwerk.

 

Zoals ik het al zei hebben wij verder geen probleem als er wat rekenwerk in zit. En anders doen we gewoon een andere cache. Caches genoeg!!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook leuk als er wat te rekenen valt, als het maar niet te moeilijk is.

 

Maar daar heb je als het goed is de waardering voor. Tot nu toe in 1-2-3 sterren caches gelukkig nog nooit te moeilijke berekeningen tegengekomen.

 

Maar ik vind de afwisseling van verschillende technieken het leukste. Het ene wp een berekening, het tweede iets zoeken, het derde iets tellen, het vierde een puzzel, enz.

 

Een cache met alle wp's vooraf gegeven, zonder rekenen of wat dan ook, vind ik minder, maar toch ook leuk, als de omgeving mooi is.

 

Wel jammer dat de keuze in de enquete zo beperkt is, ik had graag 5 keuzes gezien. Dan had ik ipv maakt mij niet uit, gekozen voor leuk.

Slagroom op de cake is net wat overdreven, maar maakt mij niet uit is ook niet waar.

 

En dan naast liever niet, ook nog de keuze verschrikkelijk ofzo?

 

Maar als je een cache wil leggen, gewoon doen wat je zelf leuk vind, zo vast ook anderen en anderen weer niet.

Al zal er uit de enquete komen dat iedereen liever niet rekent, hoop ik dat iemand nog steeds een echte rekencache kan blijven leggen als ie dat wil.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geef mij maar een leuke wandelcache, maar wel met sommen tussendoor (plus, min, delen, vermenigvuldigen)

en de caches waarbij er echt veel rekenwerk aan bod komt, daar maak je maar mysteries van of je vermeld er duidelijk bij dat het om een rekencache gaat, dan kun je als cacher daar rekening mee houden en als je het niet kan, dan hoef je het toch niet te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig is er binnen het cache aanbod voor ieder wat wils.

 

Snelle tussendoortjes voor de lekkere trek.

Meer-gangen-diners voor een langdurig verpoos.

De slagroom? Die ligt bovenop de pudding. En er is altijd iemand die het eerst met de lepel erbij is.

En het is soms even stoeien voordat je het toetje krijgt. Maar het is het dan ook altijd weer waard.

 

Je kunt niet het ene wensen, zonder het andere ook te laten bestaan.

Geniet van wat je doet. Met het huidige aanbod (dankzij de sterk groeiende hobby) moet dat geen probleem zijn.

 

Ik heb gestemd op slagroom. Want het is maar goed dat het er is, wanneer je er trek in hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rekenwerk vind ik prima. Als het maar niet op te korte afstanden is zoals B230F al zei.

En moeilijk mag het ook zijn als de notatie maar éénduidig is en de gegevens waar mee gerekend moet worden goed te vinden zijn. Het mag wel zo zijn dat je je kop erbij moet houden als je die gegevens verzameld. Dat er dus bewuste valkuiltjes inzitten.

Ik vind dat het ook zo moet zijn dat rekengegevens niet zomaar te raden zijn (of op internet op te zoeken). Anders verwordt een leuke multi al gauw tot een traditional.

En als berekeningen echt heel erg moeilijk zijn, is een checksum die ter plekke gemaakt kan worden ook een manier om er voor te zorgen dat de cacher toch zijn tocht kan voortzetten zonder al teveel om te lopen. Wat in dat kader ook goed is, is de sms-service waarbij een hint of het volgende coördinaat op te vragen is. Kost wel wat maar het zorgt er ook voor dat de cacher verder kan met de tocht. Zeker als hij/zij van ver komt/komen.

 

P.S.

 

Als je wilt wandelen zonder veel rekenen, klik dan eens op de link in m'n handtekening. De Stevig Stappen serie. Maar ook mijn traditionals zijn voorzien van een wandeling :thumbup:

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rekenen mag, maar er zijn caches tussen waar het rekenwerk nodeloos moeilijk is. Ik ben van mening dat rekenen noodzakelijk is om van iets in de omgeving te komen op een coördinaat. Maar vereenvoudig dan de som zodat de berekening nog enigszins logisch is. Het lijkt er op dat men bij sommige caches de moeilijksgraad probeert op te schroeven door een berekening zodanig in elkaar te zetten dat rekenfouten gemakkelijk kunnen optreden. Het heeft geen enkele zin om een berekening zoals a + b * c / d - 28 + e *44 + 249 neer te zetten :thumbup: Niets is zo frusterend als elke paar honderd meter een rare berekening uit te moeten voeren.

Wees dan creatief en maak er een echte reken- of wiskundecache van, gooi er een vierkantsvergelijking, een integraal, de stelling van Pythagoras of booleaanse algebra in. :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel eens met Pyne: voor ieder wat wils!

 

Rekenen thuis: prima.

Rekenen buiten: meestal prima, behalve als het stilstaan daardoor te lang gaat duren.

 

Het is niet altijd tevoren te overzien.

Ik deed laatst een lange cache, met 26 waypoints, die zo'n 4 uur duurde. Bij het laatste WP kwam een kaartje tevoorschijn met een behoorlijk lange berekening waarbij alle gevonden antwoorden werden gebruikt (en er was geen checksum gegeven!)

Als ik dan moet rekenen op een bankje in de kou of in de regen of erger, dan gaat het mis... Zelfs met rekenmachine kreeg ik thuis 3 verschillende uitkomsten.

En ik verzeker jullie: dat is niet leuk :offtopic:

Die cache heb ik niet gevonden, en dat is nog minder leuk :thumbup: (vooral omdat het 1,5u rijden van huis was).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een multi wil gaan doen en ik zie dat er veel rekenwerk aan vast zit, dan doe ik dat meestal vooraf thuis.

Namelijk door een Excel-spreadsheet aan te maken op mijn pocket pc en daar alle formules in te plaatsen.

Tijdens de multi hoef ik dan op elk wp alleen een aldaar gevonden waarde in te tikken en hup daar staan de elke keer de coords voor het volgend wp en uiteindelijk voor de cache. :offtopic:

Ik weet ook van andere cachers die dit doen.

't is maar een tip. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet altijd tevoren te overzien.

Ik deed laatst een lange cache, met 26 waypoints, die zo'n 4 uur duurde. Bij het laatste WP kwam een kaartje tevoorschijn met een behoorlijk lange berekening waarbij alle gevonden antwoorden werden gebruikt (en er was geen checksum gegeven!)

Als ik dan moet rekenen op een bankje in de kou of in de regen of erger, dan gaat het mis...

 

Dat zal 'Historisch Nijmegen' geweest zijn? Of zijn er nog meer van die ontzettend lange rekencaches... Die heb ik laatst bewust laten liggen bij een bezoek aan de stad. Veel waypoints waren dezelfde punten als andere caches in Nijmegen en het vooruitzicht van een lange berekening met grote onzekerheid over de juistheid waren reden genoeg om 'm niet te doen.

 

Vaak sta je door berekeningen onderweg lang stil, maar berekeningen om bij tussenpunten te komen garanderen wel dat fouten snel worden opgemerkt. Als je waarde A nodig hebt om coördinaat 2 te vinden waar je op zoek moet naar waarde B, die samen met waarde A weer in een berekening naar coördinaat 3 leidt, loop je weinig risico. Wanneer waardes A t/m Z moeten worden gezocht op vooraf gegeven coördinaten, en alleen op het eind een berekening moet worden gemaakt, is het risico op fouten groter. Je weet dan niet waar de fout heeft gezeten.

 

Rekencaches worden gelegd door mensen die van rekencaches houden. Daar kun je niet voor of tegen zijn. Als je er niet van houdt, laat je hem gewoon liggen. Berekeningen zijn wat mij betreft leuk voor de afwisseling. Helaas heb ik geen PPC's of andere geavanceerde techniek tot mijn beschikking, om zoals Wilxlii berekeningen van te voren op te vangen. Ik moet het doen met GPS, rekenmachine op mijn telefoon en pen en papier. Hierdoor sluipen er helaas wel eens fouten in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of zijn er nog meer van die ontzettend lange rekencaches...

 

Ja, bv. Hoogvlietse Alfabet maakt ook gebruik van alle de 26 letters. Rekenen is niet zo erg als de tussenafstanden tenminste redelijk groot zijn zodat er weer warmgelopen kan worden. Ik heb het een keer bij een andere cache meegemaakt dat na rekenen het volgende WP aan de overkant van de straat bleek te liggen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik altijd (90%) wel ergens een foutje maak tijdens berekening, hetzij cijfers verwisselen, leesfoutjes maar ook, stom, formulefoutjes zie of denk te zien heb ik op liever niet gestemd maar eigenlijk....

 

maakt het niet zoveel uit :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...