Spring naar bijdragen

Barney de WiFi boef !


Boswijk Posse

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

hehe, eindelijk iemand die "competatief" wordt met de lengte van mijn schrijfsels :)

 

Heb geen enkele verweer of weerwoord, behalve dan dat men (alle Jannen met de Petten) het NU maar eens (zouden) moeten weten.

 

En voor een hacker ben je niet veilig. Niet via een open en niet via een gesloten net. Maar goed, je hebt gelegenheidsdieven natuurlijk. En een open verbinding is dan gevoeliger.

 

Nee, ik heb geen lang verhaal in mijn SSID staan. Niets anders dan KruimelBak :)

 

Om dus de (helaas) onbenulligheid van jouw Jan met de Pet te beschermen, wordt "iedereen" scheel aangekeken die alleen maar als een Barny ff het internet op wil.

 

Ik heb in mijn vorig bericht ook wel een aantal gevaren genoemd van het laten delen van je I(S)Padres.

 

Misschien een optie om WiFi apparatuur "omgekeerd" beter te beveiligen. Dus alleen meeliften mogelijk als men die en die vinkje uitvinkt, ipv het tegenover getstelde. SSID automatisch op invisible, WEP en dergelijk eerst invoeren anders werkt het ding niet, met andere woorden Jan met de Petproof :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij zowel bij het AD-verhaal als de RTL-versie spreekt men m.i. volkomen ten onrechte over het inbreken in iemands computer, terwijl hiervan praktisch nooit sprake is.

 

De gemiddelde thuisgebruiker met een draadloos netwerk maakt immers gebruik van een wireless router direct achter zijn adsl- of kabelmodem om naar het internet te gaan.

Zijn pc maakt contact met de router, en die stuurt hem door naar het internet. En mijn buurman kan dat ook doen als ik de boel niet beveilig. Maar hij maakt dan op geen enkele wijze gebruik van mijn computer (die sowieso driekwart van de dag niet aanstaat!), maar slechts van de internetverbinding die door mijn router in stand wordt gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, eindelijk iemand die "competatief" wordt met de lengte van mijn schrijfsels :)

 

Heb geen enkele verweer of weerwoord, behalve dan dat men (alle Jannen met de Petten) het NU maar eens (zouden) moeten weten.

 

En voor een hacker ben je niet veilig. Niet via een open en niet via een gesloten net. Maar goed, je hebt gelegenheidsdieven natuurlijk. En een open verbinding is dan gevoeliger.

 

Nee, ik heb geen lang verhaal in mijn SSID staan. Niets anders dan KruimelBak :)

 

Om dus de (helaas) onbenulligheid van jouw Jan met de Pet te beschermen, wordt "iedereen" scheel aangekeken die alleen maar als een Barny ff het internet op wil.

 

Ik heb in mijn vorig bericht ook wel een aantal gevaren genoemd van het laten delen van je I(S)Padres.

 

Misschien een optie om WiFi apparatuur "omgekeerd" beter te beveiligen. Dus alleen meeliften mogelijk als men die en die vinkje uitvinkt, ipv het tegenover getstelde. SSID automatisch op invisible, WEP en dergelijk eerst invoeren anders werkt het ding niet, met andere woorden Jan met de Petproof :)

 

conclusie: PEBKAC

 

FON en dergelijke leveren producten die misbruik van je IP voorkomen... city mesh en dergelijke werken ook... nu nog een algemene standaard voor beveiligen van je wifinetwerk geleverd door je ISP.. nu is het nog zo dat je een emmentaler met antenne koopt. daar staat tegenover dat wanneer je een auto met alarm koopt en je doet m niet op slot omdat je niet weet welk knopje dat is dat dat vragen om problemen is...

 

wardriving mag ( wapjes identificeren zich zonder dat je daarom vraagt )

meeliften is soms niet te voorkomen maar het opzoeken van open netwerken is discutabel.

 

wanner je zoekt naar een doelmatig opengesteld netwerk en je komt perongeluk op een open netwerkje van een n00b zit je dan met de gebakken peren?

 

ik zet alvast een potje koffie om het proefproces te volgen..

 

 

by the way: als je ooit achter een geel busje staat bij een hotspotje: zet je netstubler maar aan of start je wardrivecd want dan kun je het GC.com ww van barney in clear text meelezen (geen https:// encryptie en geen web encryptie)

 

daar kun je leuke grappen mee uithalen en zolang je alleen pakketje vist en niets decrypt kan oom agent je niets doen....

 

wil je je wifi verbinding delen? geef dan je ssid een leuke naam b.v. welcome_key:_abcdef1234

 

dan is alle data netjes encrypted en moeten mensen eerst die key handmatig inkloppen om binnen te komen (voordat ze alle pakketje uit de lucht kunnen plukken)

 

kijk ook eens op thebroken.org

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik met de KralenFee's PC wil communcieren (het ding staat hier ook) , dan doe je dat via de router en niet van PC naar PC. Het is dus een netwerk met ieder een eigen IPadres.

Voor een open verbinding laat je gewoon een of meerdere IPadressen open staan. Je kunt per PC aangeven of ze elkaar wel of niet mogen zien of bij elkaar binnen mogen komen. Allicht gooi je voor een open verbinding wel alle deuren naar je eigen PC op slot.

 

Jeetje kruimel wat doe je weer moeilijk. als je met de feepeezee wil communiceren kan je er toch gewoon achter gaan zitten, ding staat denk ik 1 kamer verderop ofzo :):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen vraag het hem.

http://www.belgers.com/

Grote kans dat dit zijn site is. Maar op de site wordt niets aangegeven over geocaching.

Aan de andere kant. Wardriving, daar kan je een gps voor gebruiken om zo de gps locatie van de open verbinding te registreren. Een bekende applicatie hiervoor is netstumbler. Netstumbler werkt weer prima samen met een seriele gps ontvanger, en zo zit je weer bij de etrex.

 

Everigens wat een flut artikel. zie je jezelf al zitten met zo een antenne op de achterbank ;)

en al die flut media (ik dacht dat de komkommertijd wel zo langzamerhand over was) die steeds maar weer de angst verder zaaien om iedere keer te benadrukken dat men de verbinding gebruikt om jouw bankgegevens en creditcardinfo te bemachtigen . . . zucht wat een stelletje sukkels.

Sorry hoor, maar is er nou niet echt 1 stukje media ergens die gewoonweg simpel kan relativeren en aangeven waar het werkelijk voor gebruikt wordt. ;)

 

Nee, die media is vrees ik verleden tijd :dribble:

bewerkt door blazez
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barney heeft inmiddels ook de Inquirer en Hotspot gehaald.

 

Grappig hierbij is het volgende dat kennelijk in de wet computercriminaliteit staat:

elk opzettelijk en wederrechtelijk binnendringen in computersystemen is nu strafbaar, ook als daarbij geen beveiliging wordt gekraakt.

 

Dus iedere keer als ik bekijk webpagina bekijk, ben ik strafbaar? Eigenlijk is het posten op dit forum al strafbaar.

(in het geval van wederrechtelijk: ik zit nu bij m'n baas :dribble: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, daar gaan we weer. "Was lekker aan het wardriven zoals hij gewend was". zucht. Volgens mij is de bezigheid wardriving iets anders als het opzoeken van een open verbinding en die dan gebruiken om geocache informatie op te halen.

 

Maargoed, de media weer he? waarom een goed stuk schrijven als je het ook extra kan opkloppen met onwaarheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, daar gaan we weer. "Was lekker aan het wardriven zoals hij gewend was". zucht. Volgens mij is de bezigheid wardriving iets anders als het opzoeken van een open verbinding en die dan gebruiken om geocache informatie op te halen.

 

Maargoed, de media weer he? waarom een goed stuk schrijven als je het ook extra kan opkloppen met onwaarheden.

Nieuw begrip: Cachesloggenwardrive :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, daar gaan we weer. "Was lekker aan het wardriven zoals hij gewend was". zucht. Volgens mij is de bezigheid wardriving iets anders als het opzoeken van een open verbinding en die dan gebruiken om geocache informatie op te halen.

 

Maargoed, de media weer he? waarom een goed stuk schrijven als je het ook extra kan opkloppen met onwaarheden.

Nieuw begrip: Cachesloggenwardrive :dribble: .

 

En als Premium member van cachlogwardrive.com krijg je gratis juridische bijstand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...