Spring naar bijdragen

Deleten van log


Cache in het handje

Aanbevolen berichten

Voor de tweede keer maak ik het mee dat een logje van mij is gedelete zonder opgave van de reden daarvan.

 

Op 27 mei van dit jaar heb ik, in het logje waar het nu om gaat, kennelijk ( want ik kan het niet meer nalezen ) een aanwijzing geschreven waardoor de eigenaar van de cache het nodig vond om mijn logje weg te halen.

Ik was overigens lovend geweest over de wijze van verstoppen en had ook foto's geplaatst.

 

Op de deletion notice die ik, nu dus ruim 3 maanden later, in mijn mail krijg heb ik de eigenaar verzocht om mij duidelijk te maken waarom dit had plaatsgevonden .

 

De tekst van zijn antwoord en mijn reactie daarop plaats ik hierbij, met uitzondering van de naam van betrokkene.

 

Wat ik graag zou willen weten is hoe er hier gedacht wordt over het deleten van logjes . . . .

 

*****

 

Reactie op mijn verzoek:

 

> In je log was te lezen dat je bovenaan moest zijn. Dit is een aanwijzing

> waar je moet zoeken. Hierom heb ik de log verwijderd.

 

Mijn antwoord daarop:

 

Beste . . . ,

 

Allereerst m'n excuses voor het kennelijk te duidelijk vermelden van de

vindplaats.

Dat is niet mijn bedoeling geweest en heb het zelf dus kennelijk niet zo

gezien.

Jammer dat je me niet even een mailtje hebt gestuurd . Ik had dan

natuurlijk de tekst graag aangepast !

Ik vind het weinig sjiek gelijk over te gaan tot deleten. Ook lijkt het me

nogal kortzichtig. Het maakt dat er van de tekst van mijn oorspronkelijke

logje niets meer is en dat ook de daarbijgaande foto's weg zijn . Die ben

je nu ook zelf kwijt in de logjes bij deze cache.

Wellicht stemt mijn reactie je tot het nog is overwegen van een wat

vriendelijker en meer communicatieve handelwijze in de toekomst.

 

Groet,

Cees de Jonge

Cache in het handje

bewerkt door Cache in het handje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik vind dat je een heel correct mailtje hebt gestuurd. natuurlijk is het vervelend als je te veel verraad. is mij ook onlangs overkomen en de eigenaar heeft mij gewoon een mail gestuurd met de vraag of ik het log wilde aanpassen. dat heb ik natuurlijk meteen gedaan. op deze manier kan alles in vrede worden opgelost. meteen deleten van een log vind ik nogal bot. misschien heeft de eigenaar zich niet beseft dat het ook op deze manier kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de eigenaar vindt dat je log te veel weggeeft, kan hij hem deleten. Natuurlijk is dat niet leuk voor de schrijver, al helemaal niet als die zich van geen kwaad bewust is.

Anderzijds zullen bij een lastige cache mensen je log gaan lezen en zo extra info krijgen, dat is absoluut niet leuk voor de legger. Mailen en om een verandering vragen, daar gaat soms veel tijd overheen. En al die tijd is de extra info gewoon te vinden!

 

Wij hebben bij een van onze caches ook wel eens een log weggehaald die teveel weggaf.

Wij hebben toen voor de volgende tussenoplossing gekozen: de tekst van de log hebben we met knippen en plakken in onze mail naar de logger gezet, daarna werd de log verwijderd. De logger kon gewoon nalezen wat hij eerder had geschreven, en hier en daar wat veranderen. Tekst en uitleg van ons stond erbij. Dat is toen geen probleem geweest.

 

Dus: ja, deleten moet kunnen, maar dan wel graag een mailtje met uitleg erachteraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de eigenaar vindt dat je log te veel weggeeft, kan hij hem deleten. Natuurlijk is dat niet leuk voor de schrijver, al helemaal niet als die zich van geen kwaad bewust is.

Anderzijds zullen bij een lastige cache mensen je log gaan lezen en zo extra info krijgen, dat is absoluut niet leuk voor de legger. Mailen en om een verandering vragen, daar gaat soms veel tijd overheen. En al die tijd is de extra info gewoon te vinden!

 

Wij hebben bij een van onze caches ook wel eens een log weggehaald die teveel weggaf.

Wij hebben toen voor de volgende tussenoplossing gekozen: de tekst van de log hebben we met knippen en plakken in onze mail naar de logger gezet, daarna werd de log verwijderd. De logger kon gewoon nalezen wat hij eerder had geschreven, en hier en daar wat veranderen. Tekst en uitleg van ons stond erbij. Dat is toen geen probleem geweest.

 

Dus: ja, deleten moet kunnen, maar dan wel graag een mailtje met uitleg erachteraan.

 

meestal is het deleten of aanpassen van een log te laat: degene op de watchlist krijgen de orginele, oorspronkelijke log automatisch gemaild. Persoonlijk vind ik det geven van aanwijzingen in logs, hoe subtiel dan ook, niet kunnen. De maker heeft de cache zo bedoeld en wil zelf niet dat er meer prijsgegeven wordt ander zou hij/zij dat zelf doen in de beschrijving c.q. hints.

 

Ik zal ook een logje verwijderen die teveel van de cache of puzzel prijs geeft. Ik zal er dan wel een mailtje overheen sturen over het waarom maar dat is ieders eigen keus.

 

Gewoon niet doen dus, dit soort 'hints'. Dat voorkomt veel ergernis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook niet netjes om meteen over te gaan tot deleten van de log. Cachelegger kan je eerst even de kans geven je log te corrigeren.. en als die je zo'n mail stuurt nadat die zijn ownermail ontvangen heeft... zal het echt niet gebeuren dat meteen hordes mensen op die cache afstormen.. misschien dat 1, hooguit 2 man met die aanwijziging de cache wat sneller vinden.

 

Pas als de logger niet reageert op het verzoek, dan heb je de kans gegeven tot correctie... en dan kan je alsnog de log verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad jammer als iemand je werk aan een cache teniet doet door iets 'weg te geven'. Natuurlijk gebeurt dat niet bewust, maar als het gebeurt is, doe je er niet veel meer aan (zoals LTeunis al aangeeft), want het is al gemaild. De schade beperken met een mailtje naar de logger lijkt mij het handigst.

 

Overigens zit ik nog steeds te wachten tot er iemand per ongeluk teveel informatie logt over LTeunis' nieuwste hersenspinsel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meestal is het deleten of aanpassen van een log te laat: degene op de watchlist krijgen de orginele, oorspronkelijke log automatisch gemaild.

 

Ach laat die paar mensen die een cache op de watchlist hebben staan - zijn er zelden meer dan tien - eens een mazzeltje hebben :thumbup: ...als ze al begrijpen dat de aanwijzing hun in de schoot wordt geworpen :P

 

Ik ga altijd uit van 'hoor en wederhoor' en daar hoeft nooit lang over gediscussierd te worden, 'we' komen er wel snel uit dus.

 

Zelf overigens in het tijdperk der locationless caches een keer een log verwijderd gekregen waarbij degene van wie ik het log vermeend had gedupliceerd complete onzin had geschreven. Helaas had de eigenaar geen oor voor mijn argumenten :thumbup:

Maar ach, het was maar zo'n domme locationless, die ik prompt daarna nooit meer heb gelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik vreemd vind in dit verhaal, is de opmerking dat log plus foto's weg zouden zijn.

 

Ook bij ons is er wel eens een log gedeleted, maar in het mededelingsmailtje daarvan, staat netjes een linkje naar je ge-archiveerde logje plus foto's.

 

En wat betreft meteen deleten, of eerst mailen, ach, licht eraan hoe "hot" de cache is.

 

Bij veel watchers, krijgen die watchers de "foute"log toch wel. En bij een cache die er al zowat een jaar ligt, zal de directe omgeving hem waarschijnlijk al gedaan hebben, en de ver-weg-cachers bekijken hem pas als ze eens in de buurt komen. Ook niet zo'n haast bij dus. Daar kun je dus niet echt veel van zeggen, dat ligt toch per situatie anders.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar deleten zonder eerst een mailtje vind ik iets te lomp, of het moet een spoiler zijn waarmee je meteen de cache te pakken hebt.

Zelf heb ik gisteren nog een logje met kleine spoiler gehad, de eerste vinder van mijn nieuwe cache had zonder erg de FTF-certificaat met spoiler als foto bij de log gezet. Dit was een spoiler voor een vraag onderweg en niet voor de cache.

Dus heb ik vriendelijk gevraagd of ze de foto wilden weghalen en ik kreeg een vriendelijk mailtje terug dat ze dat ook hadden gedaan. Nu is de foto ook niet meer in de gallery te zien, helemaal weg.

 

Zo kan het ook :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijn cache Dleeblegeips verschijnen er af en toe ook logjes met, in mijn ogen, iets teveel informatie. Tot nu toe zijn die, na een lief mailtje naar de vinder, altijd zonder probleem, snel aangepast.

 

Vergeet niet dat als een cacher een cache heeft gevonden dat hij dan soms erg enthousiast is dat de cache gevonden is. Dan geef je wel eens per ongeluk wat geheimen prijs in je log.

 

En de cachers op de watchlist, ach...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef hier twee stukjes informatie.

 

Het eerste uit de guidelines :

 

The cache owner will assume all responsibility of their cache listings.

 

The responsibility of your listing includes quality control of posts to the cache page. Delete any logs that appear to be bogus, counterfeit, off topic, or not within the stated requirements.

 

Het tweede is te zien op elke cachepagina :

 

Logged Visits ( XX total. Visit the Gallery (YY images) )

Warning. Spoilers may be included in the descriptions or links.

 

Spoiler (definitie) :

A spoiler is information that can give details away and ruin the experience of something. For example, telling someone the end of a movie before they see it. In geocaching, a spoiler gives away details of a cache location and can ruin the experience of the hunt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef hier twee stukjes informatie.

 

Het eerste uit de guidelines :

 

The cache owner will assume all responsibility of their cache listings.

 

The responsibility of your listing includes quality control of posts to the cache page. Delete any logs that appear to be bogus, counterfeit, off topic, or not within the stated requirements.

 

Het tweede is te zien op elke cachepagina :

 

Logged Visits ( XX total. Visit the Gallery (YY images) )

Warning. Spoilers may be included in the descriptions or links.

 

Spoiler (definitie) :

A spoiler is information that can give details away and ruin the experience of something. For example, telling someone the end of a movie before they see it. In geocaching, a spoiler gives away details of a cache location and can ruin the experience of the hunt.

 

En wat wil je hiermee verder zeggen :thumbup:

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...