Spring naar bijdragen

Cache loggen voor dat hij bekeken door een reviewer ?


muiz

Aanbevolen berichten

Gezien de geringe belangen die op het spel staan, de energie die Kalkendotters hierin hebben gestoken, het belang van het aantonen van lekken in het systeem, het feit dat met naam en toenaam in alle openheid werd gelogd, de humor van het onthust achtelaten van concurrerende ontmaagders, het feit dat de halve community met illegale software aan de slag is zonder daar een moreel vraagstuk van te maken en de ruimhartige uitleg die werd gegeven, spreekt het Cairnteam van een prima actie van Kalkendotters. Wij zouden bijna zeggen: stuur even een scriptje met handleiding.

 

Ik kan me hierin helemaal vinden, en zoals altijd... het is maar een spelletje

 

 

Een spelletje, ja. Wat een dooddoener. Alsof je bij een sportwedstrijd ook alvast mag gaan scoren voor de wedstrijd begonnen is. Not done.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Schei toch uit... oke.. er zijn dan misschien geen regeltjes die zeggen dat het op die manier niet mag, en het is misschien een spelletje... maar vergeet niet dat dat spelletje door ons allemaal gespeeld wordt, en dat deze manier van caches loggen voor anderen misschien de lol van het spelletje verziekt.

 

Helemaal mee eens. Net als de online database waar je coordinaten in kunt droppen van mysterie caches en als het een nieuw coordinaat is dan krijg je als 'beloning' een coordinaat terug van een cache die je zoekt :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. Net als de online database waar je coordinaten in kunt droppen van mysterie caches en als het een nieuw coordinaat is dan krijg je als 'beloning' een coordinaat terug van een cache die je zoekt :beerchug:

 

welke database?

 

Ben wel benieuwt geef ff een linkie als je wil, dan kan ik stoppen met het gepruts op mijn laptop en hoef ik ook niet meer (h)eerlijk ouderwets te onderhandelen.

 

Voor de rest roem ik Kalkendotters om hun eerlijkheid, hoe eenvoudig zou het voor hun zijn om ook nog de datum aan te passen en dan meneertje en of mevrouwtje onschuld te spelen

 

 

 

 

Barny

 

Die dit spelletje ook gewoon op zijn eigen manier speelt, en het nog leuk vind ook !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze passen de datum ook aan, niet het geschreven log maar in de online versie.

Ze loggen namelijk veel eerder in het veld dan online.

Hier door klopt de FTF datum bij mijn cache pagina ook niet.

Het lijkt of de eerste 2 / 3 mensen op de zelfde dag komen, dit is niet correct.

Ze hebben in mijn ogen geen eerlijk spel gespeeld.

FTF log is gewist van de pagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leuke van geocachen is dat iedereen het op zijn eigen manier speelt. Hints of coördinaten "regelen" van moeilijk te vinden caches (puzzel/ingewikkelde multi's) hoort daar voor sommigen ook bij :beerchug: .

 

Het ligt toch wel anders als je op deze manier een First Find "regelt". Ik laat de ethiek zoveel mogelijk buiten, maar kijk naar de praktische consequenties.

 

1. Spelbederf

Ondergetekende wordt nauwelijks warm of koud van een FF, maar de andere helft van het team Micky en Ricky ondergaat bij het ontwaren van nog maagdelijke caches een transformatie van Gewone Nederlandse Man tot Glazig Kijkende Geocacher Die Alles Even Opzij Zet. Heel opmerkelijk.

Hij is zeer zeker niet de enige die FF een leuk onderdeel van het spel vindt. Zie de eeuwige discussies en de rankings.

Kortom, het spel wordt nogal bedorven voor dit soort geocachers.

 

2. Minder reden om ingewikkelde multi's/puzzels te maken

Hoeveel multi's à la Stevig Stappen of puzzels zoals bv. van TheYeti zullen er nog gemaakt worden? Gaat iemand nog heel veel tijd in een cache stoppen als die vervolgens vanachter het bureau opgelost kan worden en vervolgens drive-in gelogd?

En daarnaast, voor mij is de te verwachten FF race een wezenlijk plezier bij het uitzetten. Wie-o-wie is het slimste jongetje/meisje van de klas? En deze race wordt nu op een wel heel flauwe manier uitgevoerd.

 

Sprekend namens het team Micky en Ricky: wij *hadden* een paar ingewikkelde puzzelcaches en multi's op stapel staan. Met nadruk: *hadden*, want we wachten nu toch maar totdat deze hack niet meer mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor de duidelijkheid:

Met de gegeven constructie via de wap is het alleen mogelijk om eerder de cachegegevens te zien; er staan geen oplossingen bij en geen eindcoordinaten.

Dus het puzzelen en multi's oplossen blijft gewoon exact hetzelfde als dat het al was. Ook het zoeken naar de cache veranderd niet, en blijft dus net zo moeilijk/makkelijk als de cachelegger bedoeld heeft.

Het enige voordeel dat ik dus heb van maken van de geocaching-wap puzzel is dat ik die informatie soms wat eerder zie.

 

En uiteraard had ik het veel langer vol kunnen houden als ik gewoon nergens de datums/tijd had ingevuld, en gewoon stug volhoud dat ik midden in de nacht 60km heb gereden :-)

 

En ik beloof jullie dat ik vanaf nu geen gebruik van de WAP meer zal maken om de FTF te scoren. Ik vraag me zelfs af of ik daar uberhaupt nog aan ga doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor de duidelijkheid:

Met de gegeven constructie via de wap is het alleen mogelijk om eerder de cachegegevens te zien; er staan geen oplossingen bij en geen eindcoordinaten.

Dus het puzzelen en multi's oplossen blijft gewoon exact hetzelfde als dat het al was. Ook het zoeken naar de cache veranderd niet, en blijft dus net zo moeilijk/makkelijk als de cachelegger bedoeld heeft.

Het enige voordeel dat ik dus heb van maken van de geocaching-wap puzzel is dat ik die informatie soms wat eerder zie.

 

En uiteraard had ik het veel langer vol kunnen houden als ik gewoon nergens de datums/tijd had ingevuld, en gewoon stug volhoud dat ik midden in de nacht 60km heb gereden :-)

 

En ik beloof jullie dat ik vanaf nu geen gebruik van de WAP meer zal maken om de FTF te scoren. Ik vraag me zelfs af of ik daar uberhaupt nog aan ga doen...

 

Ik wil wel eens weten hoeveel je er op deze manier gevonden hebt .

Ben je al een jaar op deze wijze bezig ? langer ?

Misschien is het verstandig de werkwijze eens uit te leggen ?

Dan kan iedereen er wat mee, en zijn de kansen mss weer wat gelijker.

Jammer dat het zo moet...

bewerkt door muiz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om in het kort antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag: hoe kan dat

 

Ik vind dus dat dat NIET moet kunnen. :lol1:

 

Het doet afbreuk aan de eventuele bedoelingen van de plaatser en is in mijn ogen respectloos t.a.v. plaatsers en collega-cachers :beerchug:

 

Als je na het plaatsen op een of andere niet door plaatser bedoelde manier achter de coordinaten komt, ala, daar is het een mystery voor. Maar voor het publiceren al gaan loggen? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de Kalkendotters het leuk vinden om een cache met voorkennis te loggen, dan moeten ze dat gewoon doen. Maar ze moeten andere cachers ook hun plezier gunnen, die alles op alles zetten om een FTF te krijgen nadat deze gepubliceerd is.

Daarom stel ik voor dat ze zelf de logs met voorkennis verplaatsen naar een datum die na de derde logger komt en deze mutaties doorgeeft aan het FTF-klassement. Zo heeft ieder zijn plezier en houden we het sportief.

Als ze het niet zelf doen wordt de cache-eigenaar komt de cache-eigenaar voor een keuze te staan om als scheidsrechter op te treden en dat is iets wat ik in ieder geval niet zou willen.

 

Is er overigens al een begrip opgenomen over deze werkwijze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor de duidelijkheid:

Met de gegeven constructie via de wap is het alleen mogelijk om eerder de cachegegevens te zien; er staan geen oplossingen bij en geen eindcoordinaten.

Dus het puzzelen en multi's oplossen blijft gewoon exact hetzelfde als dat het al was. Ook het zoeken naar de cache veranderd niet, en blijft dus net zo moeilijk/makkelijk als de cachelegger bedoeld heeft.

Het enige voordeel dat ik dus heb van maken van de geocaching-wap puzzel is dat ik die informatie soms wat eerder zie.

 

En uiteraard had ik het veel langer vol kunnen houden als ik gewoon nergens de datums/tijd had ingevuld, en gewoon stug volhoud dat ik midden in de nacht 60km heb gereden :-)

 

En ik beloof jullie dat ik vanaf nu geen gebruik van de WAP meer zal maken om de FTF te scoren. Ik vraag me zelfs af of ik daar uberhaupt nog aan ga doen...

 

Ik begrijp best dat je puzzels ook moet oplossen, maar die heb je al opgelost als ze on line komen! Traditionals rijd je zo naar toe. Multi's kanje van te voren uitwerken en lopen of fietsen of wat dan ook en desnoods als deze on line komt gelijk gaan loggen. Al met al is dit rpobleem niet geheel uit de wereld te helpen denk ik. Je kunt alleen inpraten op het fatsoen van je medecacher.

 

Nee ik vind het gewoon verkeerd dat een cache die nog niet gereviewd en gepubliceerd is als gelogd gaat worden of überhaupt iets mee gedaan wordt.

 

Ik vind de beslissing van Muiz99 dan ook heel moedig en naar mijn idee de beste, gewoon schrappen. Ga nog maar een keertje terug als je hem alsnog wilt loggen.

 

Happy honest caching,

 

Sloppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wedstrijd begint toch pas wanneer het startsignaal geklonken heeft ?

 

Ja, de actie van Kalkendotters noemen ze een valse start.

Daarop volgt normaal gesproken eerst nog een nieuwe start, maar omdat bij caches de start niet kan worden teruggedraaid zou dan meteen diskwalificatie moeten volgen.

Dus logje eraf.

 

Helemaal mee eens, valsspelers mogen niet meedoen aan de wedstrijd! Weg met die FTF-punten - de logjes mogen natuurlijk blijven staan.

 

Ik heb hier echt geen enkel begrip voor!!! We spelen het spel eerlijk of we spelen het niet. Ik snap ook niet dat je dit voor jezelf goed kunt praten...

 

En als .nl de FTF-punten niet verwijderd, moeten we maar wat anders verzinnen. Desnoods richten we onze 'eigen bond' op met een eigen FTF ranglijst zonder Kalkendotters en andere WAPpers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naah, het was even zoeken, maar ik heb er eentje gevonden, weliswaar een duitse cache:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...cy874&log=y

 

Goedgekeurd en al en online op 10 september. Let ook even op het GC-nummer en dus ook de datum. Deze cache komt nog niet voor op de lijst met nieuwste caches voor Duitsland.

 

http://www.geocaching.com/seek/nearest.asp...mp;x=4&y=11

 

Een Wapper heeft dan inderdaad een voorsprong :beerchug:

 

EDIT: zal je net zien, staat de cache inmiddels wel in de lijst LOL!

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowat iedereen valt hier over de Kalkendotters heen. Ik vind het ook niet kunnen maar ik denk niet dat dat helemaal terecht is.

 

GC.com is hier diegene die verwijtbaar is. Zij bieden nl de gelegenheid om aan informatie te komen voordat deze gepubliceerd is zonder dat je de site hoeft te hacken. Zij moeten dit lek stoppen. De Kalkendotters ea hebben hier handig gebruik van gemaakt. als er een gaat zit in de belastingwetgeving maken we er toch allemaal gebruik van voor eigen voordeel. Of niet soms?

 

Is het overigens ergens vermeld dat het niet toegestaan is de cache te zoeken en te loggen voordat deze officieel gemeld is door GC.com?

 

Als de Kalkendotters alleen maar de cachepagina zonder logjes te zien krijgen en zij daarna de cache vinden hebben zij wel de prestatie geleverd. Hun logje zondermeer weggooien vind ik dan te ver gaan. Een logje buiten mededinging voor het FTF klassement moet kunnen.

 

Er zijn ook cachers die de prestatie niet leveren en met hulplijntjes de cache vinden en als found loggen. Gaan we die logjes dan ook weggooien?

 

 

't is maar hoe je er tegen aankijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowat iedereen valt hier over de Kalkendotters heen. Ik vind het ook niet kunnen maar ik denk niet dat dat helemaal terecht is.

 

GC.com is hier diegene die verwijtbaar is. Zij bieden nl de gelegenheid om aan informatie te komen voordat deze gepubliceerd is zonder dat je de site hoeft te hacken. Zij moeten dit lek stoppen. De Kalkendotters ea hebben hier handig gebruik van gemaakt. als er een gaat zit in de belastingwetgeving maken we er toch allemaal gebruik van voor eigen voordeel. Of niet soms?

 

Is het overigens ergens vermeld dat het niet toegestaan is de cache te zoeken en te loggen voordat deze officieel gemeld is door GC.com?

 

Als de Kalkendotters alleen maar de cachepagina zonder logjes te zien krijgen en zij daarna de cache vinden hebben zij wel de prestatie geleverd. Hun logje zondermeer weggooien vind ik dan te ver gaan. Een logje buiten mededinging voor het FTF klassement moet kunnen.

 

Er zijn ook cachers die de prestatie niet leveren en met hulplijntjes de cache vinden en als found loggen. Gaan we die logjes dan ook weggooien?

 

 

't is maar hoe je er tegen aankijkt.

 

 

Nee de logjes hoeven van mij niet weg, de FTF-punten wel.

 

Ik vind het geen prestatie, ondanks het feit dat .com een steekje laat vallen is het valsspelen. Ik hou ook niet van voetballers die je een rotschop geven als de scheids even niet kijkt. Omdat hij de andere kant op kijkt is het niet opeens goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naah, het was even zoeken, maar ik heb er eentje gevonden, weliswaar een duitse cache:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...cy874&log=y

 

Goedgekeurd en al en online op 10 september. Let ook even op het GC-nummer en dus ook de datum. Deze cache komt nog niet voor op de lijst met nieuwste caches voor Duitsland.

 

http://www.geocaching.com/seek/nearest.asp...mp;x=4&y=11

 

Een Wapper heeft dan inderdaad een voorsprong :beerchug:

 

EDIT: zal je net zien, staat de cache inmiddels wel in de lijst LOL!

 

Met 1 verschil deze is reviewd en published

 

Waar het hier om gaat is eigenlijk alleen de eerste 3 logs. Daar vallen we toch over?!

Ik vind dat je de belasting ook niet met geocaching moet vergelijken. Overigens vind ik daar ook dat je je aan normen en waarden moet houden.

Als ik in mijn vrijetijd inkomen heb, dan geef ik dat gewoon op aan de belasting. Kan je natuurlijk zeggen stom stom, laat ze maar uitzoeken...

 

Ik ben ook van mening dat je niet alles moet proberen dicht te timmeren door wetten en regels. Maar dat je elkaar op bepaalde normen moet kunnen wijzen.

 

Sloppie

bewerkt door sloppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...