Spring naar bijdragen

Schoenentip


worldwidebug

Aanbevolen berichten

Toen ik net begon met cachen had ik een paar Bata werkschoenen, die eigenlijk al tot op de draad waren (na 1,5 jaar dienst), maar mijn vermoeden van toen bevestigt nu weer dat dit wel erg fijne wandelschoenen zijn. Ben een paar nieuwe tegen gekomen en vandaag voor het eerst gedragen. Perfecte pasvorm en steun, stalen neuzen, gedragen met sportsokken absoluut blarenvrij en stukken goedkoper dan de gemiddelde (echte) wandelschoen. Voor dit paar heb ik (weliswaar op de markt) 30 euro betaald. Ze heten Bata Tracks en zijn te herkennen aan een schildpadje en onderop de zool staat tunnelsystem. Toppertje dus.

 

Gr,

wwb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zaterdag ook maar eens nieuwe wandelschoenen gekocht. Maar eens gegaan naar Outdoor XL in Barendrecht(naast de IKEA) Een redelijk sortiment schoenen(Bever heeft er wel wat meer denk ik) Oja, Er is hier ook ruime keus in kano's en tenten.

 

Keus is gevallen op LOWA Trento GTX (maatje 11,5) van 160 euro. Maar dan heb je ook wel wat.

 

Een lekkere wandel slipper(TEVA) hadden ze niet in mijn maat. Daar gaan we nog naar op zoek.

 

De ervaring van de afgelopen jaren is dat we wel een paar slijten in een jaar. Maar we lopen ook heel wat af :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kinderen groeien sneller dan zij lopen.

Zo heb ik een paar Lowa GoreTex wandelschoenen maat 39 over.

Ze zijn echt heel weinig gebruikt en zien er zeer fris uit.

Ze staan op het punt om in de zak van Max te verdwijnen.

Is er iemand die ze gratis wil hebben ?

Iedereen liever dan Max.

(Hoewel ik Max niet persoonlijk ken)

 

Via een PM kan ik ook een fotootje sturen.

 

Ghostmantom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kinderen groeien sneller dan zij lopen.

Zo heb ik een paar Lowa GoreTex wandelschoenen maat 39 over.

Ze zijn echt heel weinig gebruikt en zien er zeer fris uit.

Ze staan op het punt om in de zak van Max te verdwijnen.

Is er iemand die ze gratis wil hebben ?

Iedereen liever dan Max.

(Hoewel ik Max niet persoonlijk ken)

 

Via een PM kan ik ook een fotootje sturen.

 

Ghostmantom

 

 

De schoenen hebben al razend snel nieuwe wandelaars gevonden. :lol1:

 

 

Ghostmantom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
[...] een paar Bata werkschoenen, [...] dit wel erg fijne wandelschoenen zijn. [...]Perfecte pasvorm en steun, stalen neuzen,[...] Ze heten Bata Tracks [...]Toppertje dus.

Gr,wwb.

Ja werkschoenen om te wandelen. Mij bevalt het ook prima. Ik heb dan wel niet zulke goedkope aan (Gerba!) , maar daar heb ik wel een ARBO-certificaat bij. :thumbup:

Gerba is een Nederlandse producent, bekend om haar kwalitatief zeer hoogstaande veiligheidsschoenen. Gerba maakt pasklare oplossingen voor bijna alle voeten en werkomstandigheden.

Je kan er een paar zien hier: http://www.cbmultifashion.nl/index.html

De meeste leesten zijn in smal, gewoon en breed te krijgen.

Helaas is de site van Gerba zelf http://www.gerba.nl/ in de verbouwing.

Doe anders maar eens een Google.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wij zweren bij de bergwandelschoenen (de hoge) die elk jaar bij de Aldi in de aanbieding komen. Zitten heerlijk, volledig leergevoerd, lopen blaarvrij en zijn onverslijtbaar!

Als ze onverslijtbaar zijn waarom zijn ze dan jaarlijks in de aanbieding? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuttig hoor, dat zal ik niet ontkennen, een paar goeie wandelschoenen. Een paar jaar geleden heb ik ook een stel aangeschaft die goed voldoen. Maar het geval wil dat ik normaliter op klompen loop. (houten zool, leren o.i.d. bovenkant). Daar loop ik zo graag op dat ik ze als ik naar buiten ga eigenlijk altijd aanschiet. Het overkomt me dan ook dikwijls onderweg, in de auto of op de fiets, dat ik bedenk dat de wandelschoenen een verstandiger keus geweest zou zijn. We cachen nog niet zo heel lang, maar hebben inmiddels wel de ervaring dat er soms kilometers moet worden gelopen. Prima, geen probleem, maar als het meer dan een kilometertje of vijf wordt zijn wandelschoenen beslist te preferen boven klompen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al jaar en dag met veel plezier op Meindls (als we het tocht over merken hebben). Vooral omdat ik nog geen (goedkopere) schoen ben tegengekomen die zich qua wandelgenot kan meten met deze schoen. Als ik de voorgaande berichten lees is wellicht een ander merk ook eens te proberen. Ik ben trouwens wel benieuw tot welke afstand het 'volkomen blaarvrij' certificaat wordt afgegeven en onder welke terrein /weersomstandigheden dit geld. :lol1:

Uit ervaring kan ik vertellen dat 40km en regen of felle zon ik blaarvrij op mijn Meindls loop. (wel met Falke L-R sokken :-)

 

Als de mogelijkheid daar is dan ben ik ook erg enthousiast over Teva sandalen. Oersterk, blaarvrij. Getest tot 20Km bij regen, wind, en temperaturen boven de 30 graden, in zowel bergachtig terrein als zand en water. :thumbup:

 

Free you feet, your mind will follow (zij Teva ooit)

 

Trouwens, op de gewone weg (stenen/asfalt), winnen wat mij betreft hardloopshoenen het wel van de bergwandelschoen. dwz iig 100 km :D

bewerkt door Axel-F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een poosje terug bij, Gamma of Karwei, een stel goedkope werkschoenen aangeschaft.

Inderdaad met stalen neus en waterdicht.

Het eerste paar kostte me toen een tientje en iemand anders gebrukt ze nu. Dus zijn nog steeds goed.

Ik heb daarna weer bij Karwei of Gamma, werkschoenen gekocht en daar cache ik nu ook mee.

Liggen bijna standaard in de auto samen met de parka van mijn vorige werkgever.

Nu nog een paar extra rubbermatten. En mijn cachemobiel is goed uitgerust.

 

offtopic:

 

Ik zoek alleen nog een goedkope houder voor mijn explorist.

Als ik dan ga cachen plakken er 3 houders op mijn vooruit.

één voor de Tomtom,één voor de pda, één voor de explorist

En als fotolw meegaat misschien wel 4 !

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We lopen zelf op bergschoenen merk Wildebeast (oeps, sluikreclame?). Deze zijn niet heel goedkoop maar gaan inmiddels al een paar jaar mee zonder zichtbare slijtage :thumbup: . En ze pikken elk terrein. Kom je ermee in de modder, dan zet je er thuis gewoon de tuinslang op en na een uurtje of zo drogen zijn ze weer prima.

Te koop bij vrijwel elke outdoorwinkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al jaar en dag met veel plezier op Meindls (als we het tocht over merken hebben). Vooral omdat ik nog geen (goedkopere) schoen ben tegengekomen die zich qua wandelgenot kan meten met deze schoen. Als ik de voorgaande berichten lees is wellicht een ander merk ook eens te proberen. Ik ben trouwens wel benieuw tot welke afstand het 'volkomen blaarvrij' certificaat wordt afgegeven en onder welke terrein /weersomstandigheden dit geld. :lol1:

Uit ervaring kan ik vertellen dat 40km en regen of felle zon ik blaarvrij op mijn Meindls loop. (wel met Falke L-R sokken :-)

 

Als de mogelijkheid daar is dan ben ik ook erg enthousiast over Teva sandalen. Oersterk, blaarvrij. Getest tot 20Km bij regen, wind, en temperaturen boven de 30 graden, in zowel bergachtig terrein als zand en water. :thumbup:

 

Free you feet, your mind will follow (zij Teva ooit)

 

Trouwens, op de gewone weg (stenen/asfalt), winnen wat mij betreft hardloopshoenen het wel van de bergwandelschoen. dwz iig 100 km :D

 

 

Ik loop ook al een paar jaar op Meindls, het zijn uitstekende schoenen, gebruik deze altijd bij het cache.

Ook de Falke L-R sokken gebruik ik. Ik zou niets anders meer willen.

Zelfs onze jongens in Afghanistan gebruiken nu deze combinatie.

 

Ik zoek alleen nog een goedkope houder voor mijn explorist.

Als ik dan ga cachen plakken er 3 houders op mijn vooruit.

één voor de Tomtom,één voor de pda, één voor de explorist

En als fotolw meegaat misschien wel 4 !

:yes:

 

Als je de vooruit zo vol plakt mag je wel opletten dat de blauwe jongens je geen bon geven.

Ik weet dat in sommige streken de blauwe naar nogal moeilijk over doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het al eens in een draadje gezet maar zijn nog steeds aanwezig.

 

tegen verzendkosten of afhalen met koffie :thumbup: :

 

Een paar werkschoenen

nieuw in de doos.

maat 42

merk safety jogger

 

rede: na 1 middag uitlopen nog steeds net te klein. Dus zelf weer nieuwe gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed merk wandelschoenen is Meindl. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat. :lol1:

 

Daarnaast is de keuze van sokken heel belangrijk, zeker bij wandelingen van 15 km of meer.

 

En warempel, de hiking sokken van de HEMA zijn gewelding (en niet duur). :thumbup:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...