Spring naar bijdragen

Belangstelling zeer lange cacheroute?


Hoe groot is de belangstelling?  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe groot is de belangstelling?

    • Ja, ik heb belangstelling (route in 1 dag).
      29
    • Ja, ik heb belangstelling (route in 3 dagen).
      41
    • Nee, ik heb geen belangstelling.
      28


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wens je veel succes met het uitzetten van de tocht.. ik neem nu al petje af voor de mensen die hem dan ook daadwerkelijk ga lopen.. en ik roep nu alvast voor ik weer rare mailtjes krijg waar de bloemen zijn aan het eindpunt... IK ZAL ER NIET STAAN OM BLOEMEN TE OVERHANDIGEN!

 

Mis ik dan alweer die bloemen? :punk:

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

:punk: Om even helemaal off topic te gaan... Ik weet niet of je deze keer sneller loopt :) Dus eh.. ja, je mist ALWEER de bloemen...

 

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:punk:  Om even helemaal off topic te gaan... Ik weet niet of je deze keer sneller loopt :yes:  Dus eh.. ja, je mist ALWEER de bloemen...

 

:D

 

Als er geen colonne mensen langs lopen en er geen I-tjes in de beschrijving staan zal het zeker een stuk sneller gaan :)

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar op Noord-Beveland een cache geplaatst (Landgoed Rijckholt): deze is nu uitgebreid met een Oostelijke variant en een westelijke variant. Daarmee zijn de drie caches gezamelijk ca 76 kilometer lang: je kunt ze ook separaat doen. De eerste is ca 5,5 km, de andere twee beide ca. 35 km. elk.

 

doofie

 

Ik heb ze even bekeken, maar die laatste 2 delen zijn met de auto te doen. Dat is zeker niet de bedoeling van de route die we in gedachten hebben.

 

Overigens gaat er één deel vanaf en worden de andere twee delen aan elkaar geplakt, zodat er een totale route van 40-50 km ontstaat, deels verhard en deels onverhard. Voordeel is dat de route het hele jaar te lopen is en eventueel met de MTB, maar dan met een aantal flinke hindernissen :punk: Met een gewone fiets is de route niet aan te raden!

 

Het eerste contact voor de toestemming voor het aanbrengen van aanwijzingen is net geweest en klonk zeker positief! Ze hebben het druk, maar op 28 juni mag ik m'n verhaal en idee komen toelichten.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch even reageren dan:

 

75 km in 1 dag over zwaar terrein... tuurlijk klinkt dat uitdagend.. maar is het haalbaar?

 

Als ik de logs lees bij de tochten van Ruud.. afstand is de helft.. is menigeen dolgelukkig dat ze de eindstreep gehaald hebben en hebben ze ook behoorlijk de tijd nodig om die 37 km af te leggen.

 

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het in één dag haalbaar is. Er zitten toch ook stukken in die na zonsondergang niet betreden mogen worden. Dus alleen haalbaar op de langste dagen van het jaar in juni, juli en augustus. Precies de warmste maanden in ons kikkerlandje. Ik loop langere caches het liefst bij wat lagere temperaturen, een graadje of vijftien is dan lekker!

 

Veel van de cachers zijn mensen die houden van wandelen.. behoor er zelf ook toe.. maar om een tocht te gaan lopen waar ik uiteindelijk echt op mijn tandvlees de eindstreep moet gaan halen is voor mij niet de meest aanlokkelijke tocht..

 

Je geeft ook aan, dat als je tocht uitzet.. om de uitdaging groter te maken je pas een logboekje zal aantreffen als je de volle 75 km gelopen zal hebben.. Denk je dat de uitdaging minder is voor de cachers als de mogelijkheid er is, mocht je tocht in 3 delen lopen, dat je elke tocht kan loggen? Ik persoonlijk zou het nl geweldig vinden om na 25 km te hebben gelopen en afgezien te hebben dat er aan het eind toch een logrolletje op me wacht.

Ik denk namelijk dat het aan de uitdaging niets af doet.. want als je er 3 delen van maakt.. zijn er genoeg die toch uit eindelijk alle 3 de delen willen lopen, al dan niet in  3 opeenvolgende dagen. Ik zal die mogelijkheid niet hebben ( zal waarschijnlijk worden verspreid over aantal weken, misschien wel maanden).

 

Het oorspronkelijke idee is inmiddels om praktische redenen aangepast, van drie losse rondjes naar één langer rondje zo ergens tussen de 40 en 50 km. Dus één rondje met één eindcache als toetje! De praktische reden zijn twee pontjes die slechts 3 maanden in het jaar varen. De bedoeling is wel dat de cache het hele jaar te lopen is.

 

Het is zoals eerder al vermeld is erg makkelijk om hier te zeggen ja, daar is belangstelling voor.. maar eh.. tussen zeggen en uitvoeren zit een wereld van verschil.

 

Daar geloof ik ook wel in, van de tien die zeggen hem te gaan lopen zal je misschien van vier een logje zien, misschien nog wel minder!

 

Persoonlijk denk ik dat een km of 50 het maximale is wat een tocht kan zijn, zeker als je ook graag ziet dat mensen hem echt in 1 dag kunnen lopen.. en helemaal zeker omdat je aangeeft dat terrein niet al te gemakkelijk is.. ( rotsblokken, klimmen etc).

 

Het eerste stuk wat ik gezien heb, was ongeveer één kilometer en inderdaad nogal heftig. Dat was mijn eerste indruk. Inmiddels heb ik totaal 12 kilometer zelf gezien en een kaartje van 20 km van een ander stuk en kan nu ongeveer inschatten dat meer dan de helft asfalt gaat worden. Aan de éne kant jammer, want zelf loop ik ook liever niet op asfalt, aan de andere kant heeft het een voordeel om juist op die stukken relatief snel kilometers te maken, zodat de route in 1 keer te lopen zou moeten zijn. Het pittige van de tocht zal dan meer de afstand zijn, dan rotsblokken en stukken weiland zonder echte paden, hoewel dat soort stukken er zeker in komen te zitten!

 

Ik wens je veel succes met het uitzetten van de tocht.. ik neem nu al petje af voor de mensen die hem dan ook daadwerkelijk ga lopen.. en ik roep nu alvast voor ik weer rare mailtjes krijg waar de bloemen zijn aan het eindpunt... IK ZAL ER NIET STAAN OM BLOEMEN TE OVERHANDIGEN!

 

Hé, ben je echt niet te strikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens gaat er één deel vanaf en worden de andere twee delen aan elkaar geplakt, zodat er een totale route van 40-50 km ontstaat, deels verhard en deels onverhard.

 

Ha, nu wordt ie wel interessant ! :blush:

 

Natuurlijk op de mtb. Lopend betwijfel ik of ik het haal, en als ik het haal ben ik een paar dagen niet echt geschikt om fris en vrolijk te werken.

 

Doen!!

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het oorspronkelijke idee is inmiddels om praktische redenen aangepast, van drie losse rondjes naar één langer rondje zo ergens tussen de 40 en 50 km. Dus één rondje met één eindcache als toetje! De praktische reden zijn twee pontjes die slechts 3 maanden in het jaar varen. De bedoeling is wel dat de cache het hele jaar te lopen is.

 

Jammer dat die pontjes eruit zijn. Twin Peaks houdt wel van een stukje zwemmen tijdens het cachen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Firefox,

 

Leuk initiatief. En als ze er komen zal ik ze zeker gaan lopen.

 

Echter misschien een idee om er geen cache maar een twee/drie daags event van te maken? Dus met overnachting?

 

1) Meer mensen die er op afkomen.

2) Minder onderhoud aan de cache.

3) Pontje vaart nog

4) WEL bloemen van maJu

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat die pontjes eruit zijn. Twin Peaks houdt wel van een stukje zwemmen tijdens het cachen :blush:

 

Er zit nog één pontje in! Iedere cacher die daar zwemmend de hele oversteek maakt, wordt door foxvrouw met handdoek en een bosje bloemen ontvangen ;)

 

Nog even een update: honden zijn tijdens deze wandeling op een groot aantal plaatsen niet toegestaan, ook niet aangelijnd! Dit i.v.m. loslopend vee en een stierenweiland :blush:

 

En nog een update: de totale lengte zal zo rond de 42 km bedragen.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een update: honden zijn tijdens deze wandeling op een groot aantal plaatsen niet toegestaan, ook niet aangelijnd! Dit i.v.m. loslopend vee en een stierenweiland :)

 

Jammer, dan zal ik denk ik deze route nooit doen. Samen uit, samen thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...